NightCode Readers Poll 2008: De Resultaten!

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 sep 2008, 14:37

Re: NightCode Readers Poll 2008: De Resultaten!

Bericht door Krozfader »

Ik vind de lijst ook nogal eenzijdig, vooral techno dat aanbod komt en dat is nie slecht natuurlijk, er is heel wat goeds te vinden op dat gebied maar ik mis toch wel wat house namen in de lijst, alsof er enkel nog techno is, op internationaal gebied heb je toch nog steeds namen als Mark Farina, Derrick Carter, Dj Sneak, Inland Knights, Asad Rizvi, Belgisch gebied werd Raoul met zijn Aroma label ook terug nog eens over het hoofd gezien....


House blijft met andere woorden ondergewaardeerd in België of die lijst heeft geen volledig beeld van de scéne weer...
Laatst gewijzigd door Krozfader op 11 feb 2009, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"The second most popular game that we played as children is House"
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: NightCode Readers Poll 2008: De Resultaten!

Bericht door quincy »

Heb ik hier ooit eens niet gezegd dat België een techno land is? StevenR ... nu gij :mrgreen:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: NightCode Readers Poll 2008: De Resultaten!

Bericht door Sunreezer »

Tja en van progressive en trance is e al helemaal geen spoor. Ook hardere stijlen vinden we totaal niet terug.
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Re: NightCode Readers Poll 2008: De Resultaten!

Bericht door jasper »

^^
progressive & trance zijn al enkele jaren DOOD in belgië, dacht ik ;) (allez, buiten het psy/goa-wereldje dan toch)
en Coone staat in de top10, dus jump/hardstyle-gedoe staat er wel in :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: NightCode Readers Poll 2008: De Resultaten!

Bericht door quincy »

jasper schreef:^^
progressive & trance zijn al enkele jaren DOOD in belgië, dacht ik ;)
bwah, Still Alive and Kickin' :twisted:

Maar spijtig genoeg wel de realiteit, met uitzondering van enkele avonden in Pulse Factory, La Rocca en concepten als Extreme.
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: NightCode Readers Poll 2008: De Resultaten!

Bericht door cherryman »

moonscaper schreef:Die spreken toch een veel breder publiek aan dat pakweg een Deg, Pierre of Kriz.
Hoor maar eens rond op straat, iedereen heeft wel al eens gehoord van Maxim Lany, jong en oud.
Pierre, Deg en kriz daarvoor moet je al een techno liefhebber zijn of een fuse bezoeker om die mensen te kennen. Dat is gewoon een feit.
Tes nu ni voor teen of tander, maar mij zegt dieje naam mij weinig :scratch:

Pierre en Deg draaien toch wel op vele andere feestjes ook, al ken ik ze nu ook enkel van het verleden meer.
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: NightCode Readers Poll 2008: De Resultaten!

Bericht door lemant »

cherryman schreef:
moonscaper schreef:Die spreken toch een veel breder publiek aan dat pakweg een Deg, Pierre of Kriz.
Hoor maar eens rond op straat, iedereen heeft wel al eens gehoord van Maxim Lany, jong en oud.
Pierre, Deg en kriz daarvoor moet je al een techno liefhebber zijn of een fuse bezoeker om die mensen te kennen. Dat is gewoon een feit.
Tes nu ni voor teen of tander, maar mij zegt dieje naam mij weinig :scratch:
Bwah, Lany heeft al een paar mooie bookings gehad en durft ook zelf wel wat organiseren ... maar als Culture Club-resident vrees ik dat hij nooit de status van zijn voorgangers zal bereiken: Starsky & Tonic, the Glimmers, Fredo & Thang, 2manydjs.
Neon, mjah, van een danscafé naar The Temple en nu ook regelmatig (quasi wekelijks) in Culture Club ... hij zal wel geregeld wat guestbookings hebben, maar het land rond reizen (laat staan het buitenland), dat zit er toch ook nog niet direct in denk ik.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: NightCode Readers Poll 2008: De Resultaten!

Bericht door varth »

ik vind het weer typisch dat er mensen zijn die zitten te zagen dat er te veel techno is. Bekijk de lijst dan maar eens goed. Het is bijlange niet allemaal techno wat de klok slaat. En het is niet dat deze poll, en met alle respect, meteen de hele Belgische scene weergeeft. Als er momenteel genres zijn die in de Belgische scene een brede populariteit genieten, dan is het wel dat nu electro gedoe met de Subs, 2 Many dj's, Boys Noize ect. Voor de rest steekt er niks echt bovenuit. Ik vind dat techno zelfs vrij low profile is in België ivm 10 jaar geleden. Veelal parties op kleinere schaal, 1 of 2 topnamen per avond en geen 4 of 5,... En dat er hier weinig trance en progressive aan bod komt in dit land... Tja, muziek evolueert en ook de smaak van de mensen. Als een genre uit de aandacht verdwijnt, betekent het meestal dat op alle vlakken het vet van de soep is. En de progressive van 10 jaar geleden, echt wat een kutnaam voor een genre, is ook geëvolueerd, kijk maar naar namen als Sasha of Digweed. Maar dan beginnen ze weer te zagen dat dat eigenlijk minimal is ect ect.
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 sep 2008, 14:37

Re: NightCode Readers Poll 2008: De Resultaten!

Bericht door Krozfader »

amai als dat al zagen is....

ge vergeet nog house te vernoemen, en ik zou nie durven zeggen dat het vet al van de soep is als je ziet wat er nog allemaal uitkomt... luister maar eens naar de nieuwe Aroma.... In Amerika nog altijd big business maar hier bij ons hoor je er te weinig van vind ik....In de H2o kan je er nog elke zaterdag voor terecht in de kleine zaal maar daarbuiten weet ik het niet zo goed, buiten enkele avonden met Raoul in de silo of food dacht ik en in de Decadance in Gent....

Iemand die nog plaatsten kent waar er chicago en deephouse op het menu staan ?
"The second most popular game that we played as children is House"
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: NightCode Readers Poll 2008: De Resultaten!

Bericht door varth »

Krozfader schreef:amai als dat al zagen is....

ge vergeet nog house te vernoemen, en ik zou nie durven zeggen dat het vet al van de soep is als je ziet wat er nog allemaal uitkomt... luister maar eens naar de nieuwe Aroma.... In Amerika nog altijd big business maar hier bij ons hoor je er te weinig van vind ik....In de H2o kan je er nog elke zaterdag voor terecht in de kleine zaal maar daarbuiten weet ik het niet zo goed, buiten enkele avonden met Raoul in de silo of food dacht ik en in de Decadance in Gent....

Iemand die nog plaatsten kent waar er chicago en deephouse op het menu staan ?
Ik had het eigenlijk meer op trance en de prog sound van 10 jaar geleden dan op house... Check de agenda van de Silo regelmatig eens, daar worden nog house feesten gegeven. De house scene in het Leuvense leeft wel. Voor de rest is in Gent wel het een en ander te beleven... Binnenkort is er in het ICC nog What's Cookin met Big Hair (al is dat wsl iets meer techy, ken er niet zoveel van) Gewoon goed uitkijken, en je vindt wel iets.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: NightCode Readers Poll 2008: De Resultaten!

Bericht door quincy »

(Zaag modus on)

John Digweed en Sasha: dat kan je geen evolutie meer noemen maar een omschakeling. De link met trance en progressive is ver te zoeken in hun huidige steriele sets.

En ok, elektro is waarschijnlijk wel het populairste genre in België maar techno komt toch wel mooi op de 2de plaatst wat mij betreft > I Love Techno, 10 Days Off, Kozzmozz, Les Ardentes, Ultra, Forbidden Fruit, Lessizmore, Static Dancing, Fuse, Silo, Cda, Make Up club, ... in België kan je wekelijks op verschillende kwalitatieve techno feesten terecht terwijl dat voor house en techno totaal het geval niet is. Indien het wel zo is mag je mij altijd wekelijks een selectie doorsturen van de goeie house en trance feesten + clubs die ik over het hoofd zie.

(Zaag modus off)
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: NightCode Readers Poll 2008: De Resultaten!

Bericht door StevenR_73 »

quincy schreef:Heb ik hier ooit eens niet gezegd dat België een techno land is? StevenR ... nu gij :mrgreen:

wat? die lijstjes geven een "verkeerd" beeld :tongue:

tis één en al elektro toestanden wat de klok slaagt. ik vind dat house en techno terug wat naar de achtergrond zijn verdwenen, een beetje terug naar de tijd voor het boring werd. je moet natuurlijk wel een beetje zoeken voor (goede) feestjes, tis niet meer zo als eind jaren 90 (overkill).

ten tijde van Extreme maandag, Carat, La Rocca zondag (vanaf 1995) tot na 2000 is het hier toch vrij trancy geweest, enke silo en fuse was techno en een streepje (tech)house. je had wel veel technofeestjes her en der en ik dacht dat er toen toch ook progressive party's waren (silo) en

wat grote feesten betreft, tja, da moet power hebben hé :mrgreen:


house is nog altijd ondergewaardeerd, das een feit..
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: NightCode Readers Poll 2008: De Resultaten!

Bericht door varth »

@ Quincy: zagevent :P . Ik wil er nog even op inpikken. Zou het niet kunnen dat de Belgen het wat gehad hebben met trance? Ik vind toch dat deze stijl in de jaren 90 hier dominant aanwezig was. Ik was ook een liefhebber, maar heb afgehaakt toen die hyperkinetische Hollandse stadiumtrance begon te domineren. Die evolutie heeft het genre helemaal uitgehold. En progressive heeft nooit echt gescoord hier in België. Weet ook niet waarom, want er zijn een aantal heel goede initiatieven geweest. En waarom gaan mensen als Digweed en Sasha "omschakelen" zoals jij het zegt? Deels om commerciële redenen, maar wsl ook omdat in hetgene wat ze vroeger brachten niet veel rek meer zat. Btw, ik vind dat veel "techno" van vandaag een heel trancy karakter heeft. Bv Gebrünn Gebrünn van Kalkbrenner zal iedereen wsl als minimal of techno beschouwen, maar ik vind dat gewoon lekker trancy stuff. My 2 cents. En zoals Steven zegt, goed zoeken en je komt wel op iets goed uit. Btw, binnenkort is het Fluffy Clouds in de silo met oa Inland Knights. Alle house liefhebbers daarheen
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: NightCode Readers Poll 2008: De Resultaten!

Bericht door quincy »

Dat zou idd kunnen, het is allesinds een feit dat de meeste Belgen niet te vinden zijn voor muziek met een trancy sound, dat merk je snel op de dansvloer. In techno vind ik soms ook wel goeie dingen die mij doen terugdenken aan de oldschool trance sound van vroeger, maar dergelijke producties liggen niet echt meer voor het rapen.

Waarom progressive nooit doorgebroken is in België weet niemand, daar hebben we al uren en uren over zitten discussiëren en zal denk ik altijd een raadsel blijven.

Dat Sasha en Digweed "moeten" omschakelen zijn van sound kan ik best begrijpen aangezien bij progressive de laatste jaren wel het vet van de pap is. Maar ik vind het gewoon spijtig dat zij als vroegere trance en progressive trance djs niet meer trouw kunnen blijven aan hun roots, mits zoekwerk en openstaan voor invloeden uit andere stijlen kan je als dj best nog trouw blijven aan je sound.

Dat bewees John Digweed perfect 2 jaar geleden op 10 days off, maar spijtig genoeg kregen we vorig jaar geen vervolg maar een steriele monotone (minimale) techno set waarvan je er 1000 in een dozijn hebt. Voor de techno liefhebbers zal zijn set van vorig jaar waarschijnlijk fantastisch geweest zijn maar mensen die Digweed al langer volgen waren over het algemeen toch teleurgesteld.
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: NightCode Readers Poll 2008: De Resultaten!

Bericht door varth »

Ik snap u volledig quincy. Persoonlijk denk ik dat het imago van het genre ook niet echt meezit. Trance heeft voor veel mensen een negatieve bijklank, en dat is moeilijk om te keren. Maar ergens vind ik dat die scene het ook wat aan zichzelf heeft te danken
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten