Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door emotionslover »

ook al betaald men losgeld.... garantie da die gast vrijkomt????
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door tomaz »

Heel spijtige zaak. Dat soort dingen is de reden waarom ik niet echt stond te springen om naar zuid amerika te gaan draaien. Hopelijk goeie afloop voor Kurt...
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 sep 2008, 14:37

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door Krozfader »

Zonder losgeld wordt Kurt vermoord"

Als Buitenlandse Zaken niet meteen hulp biedt, zullen we Kurt nooit meer terugzien”, zegt Seka Dobric, de ex-vrouw van Kurt Jansen, die in Willebroek woont.

De 43-jarige discotheekuitbater werd 13 dagen geleden ontvoerd in Mexico. Zijn kidnappers vragen 1,5 miljoen euro losgeld.

Bocholt

Kurt Jansen (43), afkomstig uit het Limburgse Bocholt, woont al sinds 1999 in het Mexicaanse uitgaansparadijs Cancun. Daar maakte hij meteen naam in de discotheekwereld door het tot vicepresident te schoppen van The City, een van ‘s werelds grootste discotheken.

Vorig jaar in juni opende Jansen zijn eigen discotheek in Cancun, de Boccaccio Discotheque. Op 29 januari, 11 dagen geleden, werd Kurt ontvoerd toen hij de Boccaccio verliet. Een groep mannen met geweren en kappen sloegen de Limburger koelbloedig in elkaar en sleurden hem mee in een auto.

Ex-vrouw

“De dag na de ontvoering nam de bende contact op met Kurts Mexicaanse vrouw Wendy Indigo”, zegt Seka Dobric, de ex-vrouw van Kurt die tien jaar geleden van hem scheidde en met zijn zoontje Angelo (12) in Willebroek woont.

“De ontvoerders hebben Wendy verscheidene keren opgebeld en haar om 1,5 miljoen euro losgeld gevraagd. Telkens lieten ze Kurt aan de telefoon komen die, met een geweer tegen zijn hoofd, Wendy om het geld smeekte.” Wendy leeft momenteel met Nastasja (8), het dochtertje dat ze samen met Kurt heeft, ondergedoken in Cancun. Ze krijgt er ook steun van Kurts broer Karl (39), die eveneens in Mexico woont en werkt.
Er is geen 1,5 miljoen

Probleem is dat er geen 1,5 miljoen euro losgeld is. “Kurts nieuwe discotheek is nog maar acht maanden open en de Boccaccio heeft eigenlijk nooit goed gedraaid”, zegt Dobric. “Door de economische cri- sis bleven de klanten weg. Kurt had dan ook al een tijdje plannen om de discotheek te verkopen of eventueel te sluiten.”
"The second most popular game that we played as children is House"
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door After »

idd, precies een film :?
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door DCD »

emotionslover schreef:ook al betaald men losgeld.... garantie da die gast vrijkomt????
maja daar zou ik nie aan twijfelen
tprobleem is gewoon da die gasten meestal net iets teveel vragen (bij wijze van spreken)
da zijn professionelen é, tgebeurt mss maar bij 1 op de 10 ontvoerden da de familie de gevraagde som kan betalen ma da is dan ook meer dan genoeg (als ge ziet om welke bedragen het gaat)
tverwondert mij dan ook nie dat het daar erg diep in de maatschappij zit, tot in de politie toe...
kdenk nie da ge hele dagen mensen kunt ontvoeren en doden en da jaren aan een stuk, als ge nie op een of andere manier de politie onder controle hebt...

khoop echt dat het goe afloopt voor 'onzen' kurt, en in verband met die opmerking van 'moeten we er wel kompassie mee hebben?'... iedereen maakt fouten en weinig mensen kunnen bestempeld worden als een engelke (niemand zelfs?) en volgens mij verdient iedereen een tweede kans...
en het gaat hier om "rare hobby's", kheb totaal nie door over wat het dan gaat, maar kdenk nie dat het mijn zaken zijn, ma niemand verdient gewoon om te sterven in mijn ogen... das iets tussen iedere mens en god (ben nie gelovig ma ge moet de dood toch op een of andere manier benoemen é...)

ps: 1 opmerking op mijn eigen: mensen die kinderen kwaad aandoen mogen ze wel dood doen van mij, kheb wel mijn principes ma kben ook ma ne mens, dus in bepaalde situaties wijk ek daar ook vanaf... mss maar best dat er zoiets is als een wetboek, een gerecht enzovoort?
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 sep 2008, 14:37

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door Krozfader »

Ontvoerde Kurt Jansen nog in leven

Kurt Jansen (43), de discotheekuitbater die op 29 januari ontvoerd werd in het Mexicaanse Cancun, is nog altijd in leven. De familie heeft gisteren opnieuw contact met hem gehad.

Het was al van afgelopen woensdag geleden dat Kurt nog een teken van leven had gegeven. “Gisteren hebben Kurts vrouw Wendy en zijn broer Karl telefonisch contact gehad met Kurt”, zegt Kurts ex-vrouw Seka Dobric.

“Lang heeft het gesprek niet geduurd, maar Kurt liet duidelijk verstaan dat het geduld van de ontvoerders stilaan op is.” De bende die Kurt ontvoerd heeft, eist 1,5 miljoen euro losgeld.

“In Cancun hebben Wendy en Karl nog maar zo’n 25.000 euro kunnen verzamelen en dat is natuurlijk nog lang niet genoeg. Daarom vragen we ook de mensen in België om hulp. Wie ons wilt steunen, kan terecht op mijn website www.sekadobric.com.”
Buitenlandse Zaken

Seka Dobric werd gistermiddag ontvangen bij Buitenlandse Zaken in Brussel. “Wij hebben haar ingelicht over wat er gaande is in Cancun en haar verteld over de achtergrond van dit soort zaken”, zegt woordvoerder Bart Ouvry. “Financieel tussenkomen doen we niet in dit soort zaken.”

KoSn
"The second most popular game that we played as children is House"
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 nov 2008, 00:14

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door Belgianclubber »

Die kerel is een evengrote gangster als zijn ontvoerders zelf! Die heeft hier tientallen kleine leveranciers opgelicht om dan met een put van om en bij de 18 miljoen bef met de noorderzon te verdwijnen.
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door back to the 90's »

Belgianclubber schreef:Die kerel is een evengrote gangster als zijn ontvoerders zelf! Die heeft hier tientallen kleine leveranciers opgelicht om dan met een put van om en bij de 18 miljoen bef met de noorderzon te verdwijnen.
vinde gij da echt nodig om da hier te komen verkondigen? :roll:
Nothing is what is seems to be
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door Lestat »

Enterprise schreef: Laten we het erop houden dat zijn hobby's niet zo fris waren.......had niets met EXTREME te maken....
extreme hobby's mss ? :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door Lestat »

Gezocht : kandidaten om discotheekuitbaters met vreemde hobby's te ontvoeren of simpelwel vreemde discotheekuitbaters

Nr 1 op de lijst : Pat Krimson :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door Scarface »

Wat is die zijn vreemde hobby misschien?
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door Lestat »

Scarface schreef:Wat is die zijn vreemde hobby misschien?
Zich schminken :albino:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door Scarface »

dat vind ik nog niks....

probleem is dat men hier over 'rare hobby's' begint en niemand iets wil/kan zeggen; de verbeelding plots nogal ruim wordt, dus als iemand vanalles insinueert, wees concreet :D

feit is wel dat die zaak 2 dagen aandacht kreeg in de media en nu een zeer stille dood sterft.... ik zou niet zo graag in zijn plaats zijn... moest ik in dergelijke landen een club uitbaten (of elke vorm van job die voor de buitenwereld als "goed verdienend" kan worden gezien) zou ik toch een hele goede (levens)verzekering nemen....
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door Lestat »

Scarface schreef:dat vind ik nog niks....

probleem is dat men hier over 'rare hobby's' begint en niemand iets wil/kan zeggen; de verbeelding plots nogal ruim wordt, dus als iemand vanalles insinueert, wees concreet :D

feit is wel dat die zaak 2 dagen aandacht kreeg in de media en nu een zeer stille dood sterft.... ik zou niet zo graag in zijn plaats zijn... moest ik in dergelijke landen een club uitbaten (of elke vorm van job die voor de buitenwereld als "goed verdienend" kan worden gezien) zou ik toch een hele goede (levens)verzekering nemen....
Levensverzekering ben je ni veel mee als je doodgeklopt wordt door zo'n bende, beter paar gasten in dienst nemen die hun leven zouden geven voor dat van jou als je toch veel geld hebt ;)
Wat ik wel vind, is dat als de losprijs van anderhalf miljoen dollar niet kan betaald worden, hij toch geen al te grote gangster moet zijn, als hij al dan niet een gangster zou zijn. Ik ken er hier in België een paar die dat geld zonder ervan wakker te liggen zouden kunnen ophoesten, en die zien er ook maar uit als gewone dorpsmensen ;)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door DCD »

Lestat schreef:
Scarface schreef:Wat is die zijn vreemde hobby misschien?
Zich schminken :albino:
haha, gangsta! :pirat:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten