Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door Dr. Poppers »

Dr. Poppers schreef:
DCD schreef:
Sunreezer schreef:Gisteren in Telefacts een reportage gezien over Mexicaanse gevangenissen.
Miljaar daar wilt ge echt ni terecht komen :retard:
heb ik ook gezien... :-o echt wel geen lacherdje
die ene was serieus toegetakeld van al de messteken :silent:
hmm, had 'k best wel willen zien...
Ik heb hier een tijd terug overigens een keitoffe Mexicaanse kerel leren kennen, die euh... ook al wat ervaring had met de meest diverse inheemse en Europese geestesverruimende middelen. Hij sprak eens over narcocorrido, een soort Mexicaanse schlagermuziek (denk aan Bobbejaan Schoepen- of Rocco Granata-achtige volksmuziek op een polkaritme) waarbij de drugssmokkel en de kartels bezongen en verheerlijkt worden.
Daarstraks had ik nog eens met 'm afgesproken en hij heeft me een verzamelcd'tje meegegeven: waanzinnig eigenlijk, van die olijke folkloredeuntjes met teksten die aanleunen bij gangsta rap! Gewoon eens ingeven op YouTube en je vindt er massa's van (soms met heftig beeldmateriaal). Bv:

http://www.youtube.com/watch?v=FVql9z9v ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=GPQMFzMW ... re=related
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door Sunreezer »

narcocorrido...

Ik heb ooit eens een aflevering gezien van CSI die zich in dat milieu afspeelde, en daar werden in zo een narcocorrido openlijk (doods)bedreigingen geuit naar andere (drugs)bendes.
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door Lestat »

Dr. Poppers schreef: Hij sprak eens over narcocorrido, een soort Mexicaanse schlagermuziek (denk aan Bobbejaan Schoepen- of Rocco Granata-achtige volksmuziek op een polkaritme) waarbij de drugssmokkel en de kartels bezongen en verheerlijkt worden.
In de tv-serie CSI hebben ze daar zelfs eens een aflevering aan gewijd ;)
Zo zie je maar hoe culturen kunnen verschillen, ik zie me hier nog ni direct ne vloeibare consumeren en naar bobbejaan schoeppen vertrekken :lol: of, schoner gezegd, als ge hard gaat, wil je ook harde muziek :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Vlaamse discotheekuitbater Kurt Jansen ontvoerd in Mexico

Bericht door DCD »

Dr. Poppers schreef:
hmm, had 'k best wel willen zien...
Ik heb hier een tijd terug overigens een keitoffe Mexicaanse kerel leren kennen, die euh... ook al wat ervaring had met de meest diverse inheemse en Europese geestesverruimende middelen. Hij sprak eens over narcocorrido, een soort Mexicaanse schlagermuziek (denk aan Bobbejaan Schoepen- of Rocco Granata-achtige volksmuziek op een polkaritme) waarbij de drugssmokkel en de kartels bezongen en verheerlijkt worden.
Daarstraks had ik nog eens met 'm afgesproken en hij heeft me een verzamelcd'tje meegegeven: waanzinnig eigenlijk, van die olijke folkloredeuntjes met teksten die aanleunen bij gangsta rap! Gewoon eens ingeven op YouTube en je vindt er massa's van (soms met heftig beeldmateriaal). Bv:

http://www.youtube.com/watch?v=FVql9z9v ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=GPQMFzMW ... re=related
heb een P-magazine liggen me een artikel daarover
idd, in die muziek verheerlijken ze "dat leven" en bekennen ze in feite verschillende criminele feiten. Maar die gasten zijn werkelijk helden onder de bevolking, omdat ze meestal de band met 'hun arme verleden' in stand houden door financiële steun enzo

m.a.w.: het zijn een soort gangsta rappers, ze staan ook op hun cd's met geweren enzo, enige verschil is dat hetgeen zij zingen wel echt gebeurd is en dat zij hun roots niet vergeten...

indien er interesse is wil ik dat artikel wel eens inscannen?

grtz
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten