Nieuwe ideeën

Het algemene forum van Legendary Clubs
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2009, 22:30

Nieuwe ideeën

Bericht door StijnB »

Door het forum als eens degelijk te bekijken veel te lezen voornamelijk, vroeg ik me 1 ding af.

Met enkele ideetjes in men hoofd ben ik opzoek naar meer en deels financiele bronnen die de evenementen-wereld zouden willen helpen.

Nu zoals ik al zei door veel te lezen vroeg ik me af of jullie geen idee hebben?
Er zijn er hier best wel enkele die volgens mijn interpretatie ook actief zijn of ook vol ideeën zitten.

Ook indien ervaring in dit, hoe je zo'n zaken aanpast. Zeker in deze tijd zal het stroever zijn.
Maar helemaal geen investeerders/sponsors op de markt lijkt me beetje ondenkbaar.

Daarom iemand een idee hoe, wat, wie eventueel, Vertel het even. :?:


Gelieve dit niet in het belachelijke te trekken, weet ook dat het crisis is.
Daarom ook beetje via deze weg.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Nieuwe ideeën

Bericht door lemant »

Over welke evenementen heb je het? Ik vind de vraag nogal vaag geformuleerd.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Re: Nieuwe ideeën

Bericht door jim-bar »

beetje vaag inderdaad, ik kan niet goe volgen
... this is Elmer Davis again ...
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Nieuwe ideeën

Bericht door rizzo> »

Wanneer ik een beetje hertaal, denk ik dat hij op zoek is naar mensen die ook wel ideeën/zin/cash hebben om fuiven te organiseren.
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: Nieuwe ideeën

Bericht door After »

ik versta er gene zak van :scratch:
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: Nieuwe ideeën

Bericht door After »

rizzo> schreef:Wanneer ik een beetje hertaal, denk ik dat hij op zoek is naar mensen die ook wel ideeën/zin/cash hebben om fuiven te organiseren.
die ideëen zullen ze hier niet gaan verkondigen zodanig dat iemand anders er mee gaat lopen

als iemand daar zin in heeft, so be it

en cash te veel? ja! wij allemaal hier! duh! :P
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2009, 22:30

Re: Nieuwe ideeën

Bericht door StijnB »

Ik bedoel gewoon,

De mensen die ideeën hebben. Hebben zei eventueel ervaringen met investeerders. Zoja hoe pak je dit aan.

En kennen jullie mogelijke sponsors of investeerders.

Nu verstaanbaar?
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Nieuwe ideeën

Bericht door lemant »

StijnB schreef:Ik bedoel gewoon,

De mensen die ideeën hebben. Hebben zei eventueel ervaringen met investeerders. Zoja hoe pak je dit aan.

En kennen jullie mogelijke sponsors of investeerders.

Nu verstaanbaar?
De tijd dat sponsors zomaar wat cash uitdeelden is voorbij ... tenzij je het misschien echt al gemaakt hebt ofzo (of dat uw nonkel veel zwart geld heeft). De beste manier om geld te recupereren is door bvb afspraken te maken met je drankhandelaar/drankmerk. Bij vermelding van Red Bull (om maar een vb te geven) kon je vroeger bvb een aantal kratten gratis krijgen enzo. Zoiets wordt wel op voorhand afgesproken en hangt ook af van hoeveel drank je afneemt, hoeveel flyers je drukt enz.

Voor kleine evenementen kan je sponsors maar best in je omgeving zoeken, misschien heb je net een nieuwe wagen gekocht en wil je garagist wel een geste doen. Of je komt uit een gezin van 10 waar iedereen bij dezelfde makelaar verzekerd is ... wie weet valt daar iets te rapen.
Zoek sowieso naar mensen die een link hebben met je doelpubliek. De kans dat uw plaatselijke frituur iets wil doen is groter dan bij het lokale uitvaartcentrum. Enfin, je snapt het wel (mag ik hopen).

Ivm investeerders ... hangt ervan af hoe overtuigend je uw project kan verkopen.

Ik blijf uw vraag toch nog steeds vaag vinden hoor. Wil je het Sportpaleis afhuren of eerder een retrootje organiseren in een parochiezaal? 't Mag iets concreter.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2009, 22:30

Re: Nieuwe ideeën

Bericht door StijnB »

lemant schreef:
Ik blijf uw vraag toch nog steeds vaag vinden hoor. Wil je het Sportpaleis afhuren of eerder een retrootje organiseren in een parochiezaal? 't Mag iets concreter.
Kijk kan men eige plannen niet zomaar neerleggen.
Nu het gaat niet om een parochiezaal.

We bekijken het eerst mer club gericht maar de brabanthallen/ethias/sportpaleis vs lotto arena zijn ons doel.

Dus een min van 5000€ aan line up en richten op een min. publiek van 1000 à 1500 personen.
Het is wel een veel zijdig concept.



Maar jouw uitleg over sponsors versta ik best.
Dit is eigelijk een beetje waark heen wil, wie heeft ervaring met deze en hoe pak je zoiets aan.
vermoed dat er hier toch enkele zijn die actief zijn of ideeën hebben. Dan spreek ik niet over deze ideeën bloot geven. Maar hoe zei dit aanpakken. Indien ze raad willen geven.
Laatst gewijzigd door StijnB op 08 feb 2009, 02:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Nieuwe ideeën

Bericht door lemant »

StijnB schreef:
lemant schreef:
Ik blijf uw vraag toch nog steeds vaag vinden hoor. Wil je het Sportpaleis afhuren of eerder een retrootje organiseren in een parochiezaal? 't Mag iets concreter.

Het is wel een veel zeidig concept.
Ik was nog 1 tip vergeten ... probeer correct Nederlands te gebruiken in uw communicatie naar sponsors of investeerders ;) Dat staat altijd goed.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Nieuwe ideeën

Bericht door Stanne »

Wel een grappige topic in feite: hoe doe ik zaken (in de evenementen industrie) ? :mrgreen:
Daar gaan sommigen jàren voor naar school. Anderen volgen hun gevoel of ervaring. Beide is geen zekerheid op succes ;)
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Nieuwe ideeën

Bericht door DCD »

lemant schreef:
StijnB schreef:
lemant schreef:
Ik blijf uw vraag toch nog steeds vaag vinden hoor. Wil je het Sportpaleis afhuren of eerder een retrootje organiseren in een parochiezaal? 't Mag iets concreter.

Het is wel een veel zeidig concept.
Ik was nog 1 tip vergeten ... probeer correct Nederlands te gebruiken in uw communicatie naar sponsors of investeerders ;) Dat staat altijd goed.
je neemt echt wel de woorden uit mijn mond, maar had me net op het laatste bedacht, wou nie als miereneuker overkomen
maar tis idd wel een belangrijke tip... en nie bedoeld om u uit te lachen ofzo, maar als ik als sponsor of eventuele mede-organisator een document onder ogen zou krijgen met taalfouten à la "zei" ipv "zij" en "veel zeidig" ipv "veelzijdig", zou ik wel even twijfelen aan de geloofwaardigheid van die persoon en zou ik je nie direct op pad sturen met een blanco cheque :D (ok dit is hier een forum maar bovenstaande fouten hebben niets te maken met afkortingen of sms-taal)

tip nummer 2: mss blijf je hier op het forum express vaag, maar als je daadwerkelijk iets zou organiseren of rond de tafel zou gaan zitten met wie dan ook, altijd 100% zeker overkomen en zeker niet vaag blijven omtrent uw doel/plannen/ambities
we zijn en blijven kuddebeesten hé: hoe dom een plan eigenlijk ook mag zijn, als het duidelijk en met 'passie' gepresenteerd wordt door iemand vol zelfvertrouwen, zullen de meesten wel volgen (copyright dhr Goebbels) :twisted:

tip nummer 3: wees creatief: ideeën die je tot manager van het jaar zullen maken of je een gat in de markt zullen doen vinden, zal je hoogstwaarschijnlijk niet via internet toegestopt krijgen 'uit sympathie'.

tip nummer 4: infiltreer eerst even in een andere organisatie. Volgens mijn eerste indruk heb je niet direct veel ervaring met de organisatie van een 'event', kijk eens hoe ze het elders aanpakken en leer daaruit... (les 1 geef ik je alvast al mee: iets organiseren doe je niet even tussen de soep en de patatten, zeker als die 'trein' eenmaal vertrokken is, struikel je makkelijk over op het eerste zicht lichte probleempjes, zeker als je de volle verantwoordelijkheid wil behouden en "alles zelf doen")

tip nummer 5: logisch mss maar begin heel kleinschalig, zo kan je ook ervaring opdoen op het gebied van sponsors, organiseer iets in je eigen dorp/streek en vele plaatselijke zelfstandigen zullen nie voor elkaar willen onderdoen op de 'sympathie-meter' en de een zal bij wijze van spreken zijn logo net iets groter op de affiche willen dan de ander (mss beetje rooskleurig voorgesteld ma kom :D ) ge zult er mss toch een beetje moeten aan trekken en sleuren :mrgreen:

LAST BUT NOT LEAST, THE ULTIMATE ADVICE :rabbit:
tip nummer 6: zoek professionele hulp of leer uit ondervinding, een forum zoals dit dient wel voor vragen, antwoorden en informatie, maar altijd zal je dan goedbedoelde, maar toch irritante kutantwoorden zoals dit krijgen van zeikers zoals ik die niet kunnen slapen en het wereldwijde web dan maar eindeloos bevuilen... :D


veel succes nog verder en als je ooit tot in het sportpaleis raakt... vergeet niet waar je vandaan kwam hé: namelijk dit forum, je bron van alle wijsheid ;)
(enkele vrijkaarten zouden dan een mooi gebaar zijn :) )

tot dan! :cheers:

grtz
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Nieuwe ideeën

Bericht door djginod »

amen !
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Nieuwe ideeën

Bericht door DCD »

djginod schreef:amen !
en vooral 'uit!!' :albino:

:mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Nieuwe ideeën

Bericht door Dr. Poppers »

Ja, goeie post DCD. 'k Zou er zelf nog één punt aan willen toevoegen:

- Kom buiten en bouw een netwerk uit. En niet alleen binnen jouw 'scene'.

:thumbsup:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten