Speekseltest komt er

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Speekseltest komt er

Bericht door rizzo> »

Ben wel een voorstander van een goede test. Had er al veel eerder moeten komen. Ik heb niets tegen het gebruik af en toe van roesmiddelen maar ga dan ook niet rijden wanneer je onder invloed bent.

Wat je wel minder ziet tegenwoordig zijn de zwalpende wagens op de baan. Ik heb nog geweten als kind dat je geregeld als 'ns een zatte kl**t op de baan tegenkwam als je met de ouders meereed. Een echt probleem was dat niet omdat de rest van het verkeer zich daaraan aanpaste. Heb dat genoeg gezien.

Maar zoals terech aangehaald zijn er ook andere factoren die risico's inhouden: er zijn veel mensen die medicatie gebruiken en laten we het ook maar 'ns hebben over vermoeidheid achter het stuur. Dat laatste is nog steeds een onderschat fenomeen. Ik werk vaak overdreven hard en slaap heel weinig; heb dan geregeld momenten waarop ik niet met de wagen rijd wegen manifest onverantwoord.

Wat me mateloos stoort en wat m.i. grootschaliger voorkomt is het gebruik van de gsm in de wagen. Heb daar al genoeg stoten mee gezien.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Speekseltest komt er

Bericht door Dr. Poppers »

Ja ja, ouwe tjeef Schoepen gaat hard:
deredactie.be schreef: Speekseltest spoort drugs op in het verkeer

vr 13/03/09 15:24 - Binnenkort mag de politie in ons land zogenoemde speekseltests uitvoeren bij autobestuurders om na te gaan of ze drugs hebben gebruikt. Dat heeft de ministerraad beslist.
De test bestaat uit een staafje dat even tegen de binnenzijde van de wang wordt gehouden. Door de nieuwe technologie kan de politieagent onmiddellijk vaststellen of de bestuurder al dan niet drugs heeft genomen.

Indien de test positief is, moet de autobestuurder zijn auto 12 uur of langer laten staan. De test gaat naar een laboratorium dat precies kan vaststellen welke drugs zijn gebruikt.

De speekseltest vervangt de complexere en minder betrouwbare bloed- en urinetesten.
...Er wordt wel nog altijd niet duidelijk gezegd wàt dat staafje allemaal kan opsnorren. :?
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Speekseltest komt er

Bericht door DCD »

die test zal idd, net als de alcoholtest, niet 100% eerlijk zijn voor iedereen
en tis zeker slecht nieuws voor degenen die hun geld moeten verdienen in de uitgangswereld...
als die test er definitief komt zullen ze wel een tijdje in de buurt van alle discotheken gaan staan.

Als het de bedoeling is om iedereen af te leren om drugs en autorijden te combineren, is het een goed plan. Als het de bedoeling is om iedereen te kloten en passagiers ook te gaan controleren bv... :x
rizzo> schreef: Wat me mateloos stoort en wat m.i. grootschaliger voorkomt is het gebruik van de gsm in de wagen. Heb daar al genoeg stoten mee gezien.
waar ik mij totaal nie aan versta, is dat ze roken in de auto nog altijd nie verboden hebben...
ik rook zelf en kmoet zeggen, daar heb ek ook al stoten mee tegengekomen ze, das eigelijk even afleidend en gevaarlijk als ne gsm vind ek.
als ge hem aansteekt, als ge de as afklopt in den asbak, ook al kunt ge u stuur ondertussen vasthouden, helemaal vrij is da hand toch nie...

ok ge moet zelf een beetje u verstand gebruiken en kben ook nie voor die overdreven regeltjes voor vanalles. Maar omda rokers tegenwoordig op alle mogelijke manieren als lepra-lijders behandelt worden, begrijp ek het nie daze daar 'nog nie opgekomen zijn'
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Speekseltest komt er

Bericht door Sunreezer »

De GPS bedienen in de wagen is ook strafbaar é. Ken iemand die door een zwaantje aan de kant gezet is omdat hij al rijdend zijn GPS aan het bedienen was.
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Speekseltest komt er

Bericht door DCD »

Sunreezer schreef:De GPS bedienen in de wagen is ook strafbaar é. Ken iemand die door een zwaantje aan de kant gezet is omdat hij al rijdend zijn GPS aan het bedienen was.
kweet et (aangezien ek bij het opstarten van da spel altijd zo'n irritante melding daarvan krijg) :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Speekseltest komt er

Bericht door Stanne »

Mijne GPS werkt niet als de auto harder dan 10km/h rijd.

Met sigaretten ook ooit stoten voor gehad.
Kheb eens 1 buiten gesmeten langs de raam en die was terug binnen gevlogen op de achterbank. Tegen da ge dan als ne zot gestopt zijt hebde bekan 7 accidenten veroorzaakt en is die zetel bekan afgefikt :mrgreen:
Mor kben nu al lang gestopt met smoren dus....
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: Speekseltest komt er

Bericht door back to the 90's »

DCD schreef:als ge hem aansteekt, als ge de as afklopt in den asbak, ook al kunt ge u stuur ondertussen vasthouden, helemaal vrij is da hand toch nie...
uw as langs uw venster buite doen hé,ik doen da altijd.
die assebak in den auto heeft nog niks moete slikke :D

Stanne schreef:Kheb eens 1 buiten gesmeten langs de raam en die was terug binnen gevlogen op de achterbank.
Da ken ik ook...
Ma ni met een sigarette,da komt ni in mijne auto man... da stinkt :mrgreen:
Hadde ze u nooit geleerd da ge uwe arm e stuk uit uw raam moet hangen voor die weg te smijten? :mrgreen:
Nothing is what is seems to be
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Speekseltest komt er

Bericht door DCD »

Stanne schreef:Mijne GPS werkt niet als de auto harder dan 10km/h rijd.

Met sigaretten ook ooit stoten voor gehad.
Kheb eens 1 buiten gesmeten langs de raam en die was terug binnen gevlogen op de achterbank. Tegen da ge dan als ne zot gestopt zijt hebde bekan 7 accidenten veroorzaakt en is die zetel bekan afgefikt :mrgreen:
Mor kben nu al lang gestopt met smoren dus....
ook al tegengekomen... met een camionette vant werk langs de autostrade, had em ook langs traam weggesmeten en zo 5tal min. later... :scratch: tiens, da ruikt hier verbrand :mrgreen:
heel gezellige ervaring moet ek zeggen, rap naar de pechstrook, remmen dichtsmijten en allemaal camions die 1meter naast u voorbijzoeven :eye:

ook al ne keer gehad dak me mijn sigaret naar den asbak wil gaan en tegen mijn stuur zit: vuurbol valt eraf recht in mijn schoot. Pikant detail: khad een trainingsbroek aan, dus die vuurbal was daar direct doorgebrand en was op mijn vel aant smeulen.
rap langs de kant van de baan gestopt, kstap uit en kvoel em zo schoon langs mijn been naar beneden vallen.... recht in mijn schoen.
stond daar schoon langs de baan, me mijn schoen in mijn handen diene vuurbal deruit aant kloppen :mrgreen: (op zo'n momenten moet er natuurlijk altijd toevallig veel volk passeren) :afro:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast