Wa kosta ?

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Wa kosta ?

Bericht door Disco Stu »

Hello
Ik reed net achter 2 wagens die 55 reden waar je 70 mocht.
Ik dus voorbijsteken maar meteen toen ik begon in te halen nam die man in de wagen die voor mij reed plots pen & papier boven dus waarschijnlijk was het een agent.
Nu vroeg ik mij af wat de boete zal zijn ?
Op snelheid kan al niet want zij reden te traag en hij kan niet bewijzen dat ik sneller als 70 reed.
Ik denk dat ik mijn richtingsaanwijzer gebruikt heb dus daar kan ie mij ook al niet op bekeuren.
Er was ook geen volle lijn dus je mag er inhalen.
Het enigste wat overblijft is dat ik 2 wagens in een keer heb ingehaald.
Ik weet dat toen ik mijn rijbewijs gehaald heb dat niet mocht.
Maar is dat nogaltijd zo?
En wat gaat mij dat kosten ?
The Dj's take pills too stay awake and play for seven days
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Wa kosta ?

Bericht door Sunreezer »

Is zoiets wel rechtsgeldig?
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: Wa kosta ?

Bericht door Enterprise »

Disco Stu schreef:Hello
Ik reed net achter 2 wagens die 55 reden waar je 70 mocht.
Ik dus voorbijsteken maar meteen toen ik begon in te halen nam die man in de wagen die voor mij reed plots pen & papier boven dus waarschijnlijk was het een agent.
Nu vroeg ik mij af wat de boete zal zijn ?
Op snelheid kan al niet want zij reden te traag en hij kan niet bewijzen dat ik sneller als 70 reed.
Ik denk dat ik mijn richtingsaanwijzer gebruikt heb dus daar kan ie mij ook al niet op bekeuren.
Er was ook geen volle lijn dus je mag er inhalen.
Het enigste wat overblijft is dat ik 2 wagens in een keer heb ingehaald.
Ik weet dat toen ik mijn rijbewijs gehaald heb dat niet mocht.
Maar is dat nogaltijd zo?
En wat gaat mij dat kosten ?
Niet teveel van aantrekken, het blijft jou woord tegen het zijne, zolang er niet geflitst is zijn er geen concrete bewijzen. Een agent moet ook vergezelt zijn van een tweede agent als zij vasstellingen willen doen in undercovers wagens. Als je papieren hierover krijgt toegestuurd dit altijd ontkennen.
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Re: Wa kosta ?

Bericht door Gio »

Voor 't zelfde geld was 't nog niet eens een flik maar één of andere kwieb die vond dat ge als 'n onnozelaar achter hem tegen 55 moest blijven hangen, waarop hij zich wat interessant wou voordoen om zogezegd wat op papier te kribbelen met als resultaat u nu wat zorgen te laten maken over hoe groot de boete kan zijn...
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Wa kosta ?

Bericht door djginod »

Was het niet iemand die bijhield hoeveel malloten hem aan het inhalen waren :clown:
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Wa kosta ?

Bericht door Stanne »

Enterprise schreef:Niet teveel van aantrekken, het blijft jou woord tegen het zijne, zolang er niet geflitst is zijn er geen concrete bewijzen. Een agent moet ook vergezelt zijn van een tweede agent als zij vasstellingen willen doen in undercovers wagens. Als je papieren hierover krijgt toegestuurd dit altijd ontkennen.
Franky, dat heb ik ooit al uitgetest: noppes. Een beedigd persoon zijn woord staat ALTIJD boven dat van een gewone burger. Ook al is hij alleen. Uiteindelijk kunder dan toch ni onderuit.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Re: Wa kosta ?

Bericht door Disco Stu »

Mja ok
Zolang er geen verbod staat op meer als 1 auto tegelijk inhalen kan ie mij normaal gezien op niks pakken.
Zal er wel niks van horen.
Heb blijkbaar wel iets met undercover flikken de laatste tijd.
Op Kerstdag ben ik ook al tegengehouden door ene.
Dien had zelfs zo een stoere mobiele zwaailamp in zijne privéauto. :D
The Dj's take pills too stay awake and play for seven days
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 dec 2008, 00:03

Re: Wa kosta ?

Bericht door ©®TM »

Stanne schreef:Franky, dat heb ik ooit al uitgetest: noppes. Een beedigd persoon zijn woord staat ALTIJD boven dat van een gewone burger. Ook al is hij alleen. Uiteindelijk kunder dan toch ni onderuit.
Indeed, zelfs speciale bewijskracht als pv opgesteld wordt binnen 14 dagen of zo.

Over inhalen, is blijkbaar in principe nt verboden, zie:
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art16#16.6
http://www.wegcode.be/forum/index.php?a ... ic=11062.0
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: Wa kosta ?

Bericht door Enterprise »

Stanne schreef:
Enterprise schreef:Niet teveel van aantrekken, het blijft jou woord tegen het zijne, zolang er niet geflitst is zijn er geen concrete bewijzen. Een agent moet ook vergezelt zijn van een tweede agent als zij vasstellingen willen doen in undercovers wagens. Als je papieren hierover krijgt toegestuurd dit altijd ontkennen.
Franky, dat heb ik ooit al uitgetest: noppes. Een beedigd persoon zijn woord staat ALTIJD boven dat van een gewone burger. Ook al is hij alleen. Uiteindelijk kunder dan toch ni onderuit.
wel ik heb nog onlangs zoiets voorgehad wegens te snel rijden, hij beweerde dat ik 180 deed wat ik ontkende ;) ik dacht dat ik mijn rijbewijs moest inleveren maar mocht toch doorrijden. Achteraf een brief gehad die ik moest invullen, gedaan en blijven ontkennen en uiteindelijk kwam er een schikking van € 100 die ik keurig heb betaald :roll: 8) Het had veel erger kunnen zijn...... :oops:
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 dec 2008, 00:03

Re: Wa kosta ?

Bericht door ©®TM »

Enterprise schreef:wel ik heb nog onlangs zoiets voorgehad wegens te snel rijden, hij beweerde dat ik 180 deed wat ik ontkende ;) ik dacht dat ik mijn rijbewijs moest inleveren maar mocht toch doorrijden. Achteraf een brief gehad die ik moest invullen, gedaan en blijven ontkennen en uiteindelijk kwam er een schikking van € 100 die ik keurig heb betaald :roll: 8) Het had veel erger kunnen zijn...... :oops:
Mja dat is ietsje anders. Hij zal waarschijnlijk met een niet geijkt voertuig gereden hebben en kon hij de snelheid helemaal nt bewijzen anders had je het waarschijnlijk wel ondervonden.
Maar was het effectief een snelheidsboete (x km te veel) of volgens algemeen artikel v onaangepaste snelheid? Rond bedrag doet me vermoeden dat het laatste is.
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Wa kosta ?

Bericht door pascal78 »

tiens

ik wist ni da ge mocht rijden en schrijven?? ;-)
dus alst een boete is, ...
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Wa kosta ?

Bericht door quincy »

Zal waarschijnlijk wel zo één of andere bemoeial geweest zijn, politie zijn meestal met 2 en indien ze niet aan het werk zijn gaan die normaal gezien niet de moeite doen om dergelijke dingen te noteren.
Club Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 22 dec 2007, 18:38

Re: Wa kosta ?

Bericht door Technolab »

Disco Stu schreef:Zolang er geen verbod staat op meer als 1 auto tegelijk inhalen kan ie mij normaal gezien op niks pakken.
euhm, dat staat in de verkeerswet ;) inhalen mag op plaatsen waar toegelaten en maximum 1 voertuig tegelijkertijd (bij wegen met 1 baanvak per rijrichting dus, een standaard straat dus ;))
specialized in the best trance & dance music that ever came out ;)

http://www.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ps: ik ben NIET DJ Jan zelf ;)

id's / titels gezocht (trance 95-98): http://kristof.dj-jan.be/id" onclick="window.open(this.href);return false; -> LC topic
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 dec 2008, 00:03

Re: Wa kosta ?

Bericht door ©®TM »

Technolab schreef:euhm, dat staat in de verkeerswet ;) inhalen mag op plaatsen waar toegelaten en maximum 1 voertuig tegelijkertijd (bij wegen met 1 baanvak per rijrichting dus, een standaard straat dus ;))
Welk artikel uit de wegcode is dat dan? Want in die dat ik gelezen had stond er niets expliciet in over maar 1 tegelijkertijd :scratch:.
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: Wa kosta ?

Bericht door Enterprise »

©®TM schreef:
Enterprise schreef:wel ik heb nog onlangs zoiets voorgehad wegens te snel rijden, hij beweerde dat ik 180 deed wat ik ontkende ;) ik dacht dat ik mijn rijbewijs moest inleveren maar mocht toch doorrijden. Achteraf een brief gehad die ik moest invullen, gedaan en blijven ontkennen en uiteindelijk kwam er een schikking van € 100 die ik keurig heb betaald :roll: 8) Het had veel erger kunnen zijn...... :oops:
Mja dat is ietsje anders. Hij zal waarschijnlijk met een niet geijkt voertuig gereden hebben en kon hij de snelheid helemaal nt bewijzen anders had je het waarschijnlijk wel ondervonden.
Maar was het effectief een snelheidsboete (x km te veel) of volgens algemeen artikel v onaangepaste snelheid? Rond bedrag doet me vermoeden dat het laatste is.
Nee klopt, beide niet geijkt en ongepaste snelheid...... :?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten