USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door djginod »

En komt in 2009 niet meer terug (van een ander forum overigens klakkeloos gekopieerd !!)

We zouden via onze nieuwsbrief, communicatiemiddel bij uitstek tussen ons en al onze fantastische en trouwe klanten, willen meedelen dat de USA Import fysieke vinylshop er vanaf +/-mid-februari 2009 mee stopt.

Na 35 jaar vol fantastische muziek, memorabele momenten en dito klanten houden wij het, wat het de fysieke zaak betreft, voor bekeken.

Als onvoorwaardelijke vinylverliefden die steeds met hart en ziel en zonder één dag tegenzin in de zaak hebben gestaan, vonden wij het stilletjesaan tijd andere horizonten te verkennen en reeds bewandelde paden verder af te gaan. En laat ons eerlijk zijn, de vanzelfsprekendheid waarmee meer en meer muziekfanaten hun muziek downloaden, via internetshops kopen omdat het gemakkelijk is of in infernale ketens kopen omdat het goedkoper is, strookte minder en minder met onze ambitie om onze passie levendig te houden en onze zin tot vooruitgang. Alles gaat sneller en daarom voor ons, aan onzen gezelligen toog (die wij allemaal zullen missen), te traag.

USA Import blijft wel muziek uitbrengen, wij gaan onverminderd door met onze labels, zullen muziek fysiek en digitaal blijven uitbrengen en onze labelactiviteiten zelfs opdrijven, net als onze online activiteiten op divers vlak.

Klanten die nog bestellingen hebben lopen, geen paniek, individuele bestellingen blijven binnenkomen en je zal blijven verwittigd worden wanneer die voor je klaarliggen.

Met een BANG

Dat wil zeggen dat we heel de maand januari

SUPERsolden zullen houden met een aantal GIGANTISCHE kilosales
Hapjes en drankjes
Een feest
Om iedereen
Te danken
Voor het jarenlang vertrouwen
En dat het goed gaat met ons
En dat het goed is geweest

Nikolaï, José, Frie en Daphné Pascual
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door Sirocco »

En weer een icoon verdwenen :pale:
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door keimi »

Wreed nieuws, nog ne platenwinkel minder dus. :? Was er vorige week nog ff binnen en daar achteraan vond ik wel nog enkele leuke ouwe dingen, de prijs was wel iets minder leuk :)
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door Enterprise »

en daar gaan er nog volgen hoor, er gaan niet al teveel vinylshops overblijven in ons landje........ :cry:
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door djginod »

Enterprise schreef:en daar gaan er nog volgen hoor, er gaan niet al teveel vinylshops overblijven in ons landje........ :cry:

is het anno 2008 / 2009 dan toch het einde begonnen van het vinyl tijdperk ? Tuurlijk is het jammer. Maar ik vond het eerlijk gezegd nog lang duren. We willen allemaal het nieuwste van het nieuwste, breedbeeld zus, digitaal zo... waarom dat juist in het dynamisch DJ wereldje achterlopen op de huidige trends... iemand van 12 weet niet meer hoe een vinyl plaat eruitziet.

Zoals ik al zei, ook ik vind het absoluut niet leuk.
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door keimi »

Johan (e-vinyls) zijne winkel in Aalst is ook al weg,
de volgende heeft het slechts 2 weken uitgehouden!

ondertussen zoekt iedereen oude platen of zet ze digitaal om
feitelijk niet slecht om ze te sparen in goede staat,
maw ik zou beter ne winkel beginnen om platen op te kuisen en digitaal om te zetten.
een gat in de markt!
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door ThaMan »

kwam er zo rond 1989/1990 bijna elke week.... echt wel een ICOON !
btw dit fenomeen gebeurt ook met videotheken, die zie je ook meer en meer uit het straatbeeld verdwijnen. Tjsa het digitale tijdperk, en zoals Gino het zegt... het heeft nog lang geduurd. Maar dat is in België met alles zo... we staan op dat gebied nog ver achter t.o. andere landen.
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door Enterprise »

keimi schreef:Johan (e-vinyls) zijne winkel in Aalst is ook al weg,
de volgende heeft het slechts 2 weken uitgehouden!

ondertussen zoekt iedereen oude platen of zet ze digitaal om
feitelijk niet slecht om ze te sparen in goede staat,
maw ik zou beter ne winkel beginnen om platen op te kuisen en digitaal om te zetten.
een gat in de markt!
maar dan moet ge nog eerst van elke plaat die ge digitaal omzet nog de toelating krijgen om die digitaal te mogen verkopen...........beseft ge wel wat een werk dat is................ dit is één van de hoofdreden waarom ik met mijn shop niet ben verder gegaan................ trouwens op elke digitale verkoop verdien je maar enkele eurocents........... dus om alle onkosten allereerst terug te verdienen moet je al een serieuze omzet draaien. Heb de rekening destijds gemaakt en ik ben nu niet vies van werken maar dat zag ik echt niet zitten............ Er gaat mij nu wel een lichtje branden terwijl ik dit bericht aan het typen ben...... misschien is er wel een markt dat je al die oude vinyls opkuist en omzet naar deftige mp3's en die dan aanbied aan de platenfirma's zelf die de rechten beheren.
Dit zou misschien nog wel kunnen werken maar het blijft een serieuze job......
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door quincy »

2 weken geleden is Nuloop er nog maar mee gestopt, één van de grootste verdelers in Duitsland.
Nu de USA import ... ik denk dat vinyl in 2009 een nog veel moeilijker jaar zal krijgen.

Zonde maar het kan natuurlijk niet blijven duren hé, vinyl draait nu letterlijk en figuurlijk al veel langer mee dan voorzien was.
Newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 okt 2008, 12:18

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door MZ² »

Nog wat info: http://www.stubru.be/node/77038

Triestig, maar begrijpelijk. :(
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door keimi »

Enterprise schreef:
keimi schreef:maw ik zou beter ne winkel beginnen om platen op te kuisen en digitaal om te zetten. een gat in de markt!
maar dan moet ge nog eerst van elke plaat die ge digitaal omzet nog de toelating krijgen om die digitaal te mogen verkopen............ Er gaat mij nu wel een lichtje branden terwijl ik dit bericht aan het typen ben...... misschien is er wel een markt dat je al die oude vinyls opkuist en omzet naar deftige mp3's en die dan aanbied aan de platenfirma's zelf die de rechten beheren.
Dit zou misschien nog wel kunnen werken maar het blijft een serieuze job......
> Ik zat eerder te denken dat mensen hun platen binnengeven waarop de winkel ze dan omzet naar digitaal formaat en als alles gedaan is komt ge uw platen halen samen met uw cd-ke.
Dat gaat natuurlijk de verkeerde kant uitgaan aangezien dan alles zomaar uitgewisseld zal worden.
Op Internet een digitale release kopen verzekert u van de rechten aangezien ge een certificaat meekrijgt. Toch ff over denken se... deze morgen heb ik nog een reklameboodschap gehoord over platendraaier op USB die alles converteert naar MP3... blijkbaar moet er toch wel mogen dan...?

Nu ja ik ben zelf geen dj en heb een voorkeur voor platen maar cd, mp3 enzo maak ik zeker niet slecht hoor. Is toch veel meer gemak met al die nieuwe software, ge kunt nog altijd digitale nummers draaien die op uw pc staan en met het gevoel van een echte plaat aant werk te zijn.
Uw platen verslijten niet, ge kunt ze ni kwijtgeraken in een collega zijnen bak, en ge krijgt geen rugklachten van ze rond te sleuren... :)

nieuwe releases = nieuwe technologie = digital world maar toch geeft het ook een meerwaarde als er eens ene dingen van 10 en 20 jaar terug mee in de mix draait, ook al kraakt het soms eens als ze dat vanop vinyl spelen...
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door Sirocco »

keimi schreef: > Ik zat eerder te denken dat mensen hun platen binnengeven waarop de winkel ze dan omzet naar digitaal formaat en als alles gedaan is komt ge uw platen halen samen met uw cd-ke.
Dat zou ik nu eens een fantastisch idee vinden. Ik zie er zo tegenop om al mijn vinyls te gaan digitaliseren.
Misschien iets voor Franky met zijn 100.000+ vinyls :mrgreen:
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door Sirocco »

quincy schreef:2 weken geleden is Nuloop er nog maar mee gestopt, één van de grootste verdelers in Duitsland.
Echt waar??? Nuloop deed toch echt veel online. De site is nog online http://www.nuloop.com/en/
Btw ik dacht dat dit frans was?
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door Sirocco »

ThaMan schreef:kwam er zo rond 1989/1990 bijna elke week.... echt wel een ICOON !
btw dit fenomeen gebeurt ook met videotheken, die zie je ook meer en meer uit het straatbeeld verdwijnen. Tjsa het digitale tijdperk, en zoals Gino het zegt... het heeft nog lang geduurd. Maar dat is in België met alles zo... we staan op dat gebied nog ver achter t.o. andere landen.
Nu nog music man (hopelijk nooit) en dan is de vinylshops periode echt afgesloten.
Outland een van de laatste overgebleven zaken in amsterdam gaat naar ik hoor ook die kant uit.
Shit man, indertijd had je in amsterdam bijna op iedere hoek van de straat een vinyl shop :scratch:
Newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 okt 2008, 12:18

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door MZ² »

Sirocco schreef:
quincy schreef:2 weken geleden is Nuloop er nog maar mee gestopt, één van de grootste verdelers in Duitsland.
Echt waar??? Nuloop deed toch echt veel online. De site is nog online http://www.nuloop.com/en/
Btw ik dacht dat dit frans was?
Ik denk dat Neuton bedoeld wordt. http://blog.foem.info/?p=2003
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten