Arm België

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Arm België

Bericht door Nostalgie90 »

lemant schreef:
kenzoo schreef:Typisch Belgisch..... klagen en zagen maar zelf niets doen... of toch... laat ons er een topic over openen op LC... ;)
Sluit ik me bij aan ...
Het feit dat het in België trouwens nog niet zo ver is moeten komen (straatgeweld) is volgens mij een teken dat het hier zo erg nog niet is.
1 Niet alle straatgeweld is voor dezelfde zaak, dat is ondertussen wel duidelijk ...

2 Ik denk dat we te oppervlakkig zijn voor protest, zelfs vreedzaam protest lokt soms met moeite volk.
We zijn te egoïstisch en zien niet het gemeenschappelijk voordeel van massaprotest, enkel het directe voordeel met snelle resultaten lokt misschien volk.

3 In sommige wijken is het lontje erg kort, ook al hebben ze ongelijk.

4 Een goei discussie kan nooit geen kwaad, wie zwijgt en zich laat doen voor het correcte imago heeft ongelijk!
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Arm België

Bericht door tomaz »

quincy schreef:Tomaz: als jij tevreden bent met alles wat er de laatste tijd gebeurd is dat natuurlijk je volste recht.
Heeft niks met roze brillen te maken. En neen uiteraard ben ik niet blij met hoe de wereld draait, maar op dat vlak ben ik inderdaad een beetje een egoïst geworden. Ik ben wel blij dat ik voor mijn gezin kan zorgen en uit de problemen kan blijven. Dat op zich is al niet evident en dat kost ons dikwijls veel moeite. Dat heeft me geleerd om niet de last van heel de maatschappij te willen dragen of me alle dingen die mislopen persoonlijk aan te trekken, laat staan dat ik er in Brussel wil voor gaan rel schoppen.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Arm België

Bericht door lemant »

quincy schreef:> Enkele dagen vrieskou en de helft van het land ligt plat door gebrek aan stromend water, doet mij denken aan 2 jaar geleden toen heel het NMBS netwerk plat door hetzelfde probleem ...

> Hassan, de moordenaar van Kitty Van Nieuwenhuysen die hoogstwaarschijnlijk vrijkomt omwille van een procedure fout

> een terroriste in ons land die al jaren stempelgeld krijgt ...

Ons apenland is weer goed bezig :roll:
Allemaal peanuts in vergelijking met de vermeende inbreuk op de scheiding der machten, we gaan weer een paar boeiende dagen tegemoet.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Arm België

Bericht door Stanne »

Ja man, tis erg allemaal.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Arm België

Bericht door Nostalgie90 »

Scheiding der machten, WAAROM Leterme op dit moment en voor deze ZEER belangrijke zaak en een Dewael, De Crem, Verhofstadt, Flahaut, etc.... NIET?
Als men nu in volle crisis op zijn strepen staat en men per sé de kop van Leterme wil dan moeten ze weten dat ze met onze welvaart aan het spelen zijn. Welvaart krijgt misschien een nieuwe definitie, waarschijnlijk zal dit overleven zijn ipv consumptie zonder grenzen...
Ieders welvaart, jobs economie etc... want dit gaat in het slechtste geval een kettingreactie geven die niemand kan vatten. Het gaat niet alleen over spaargeld, maar ook over andere producten van de bank die voor vele ouderen een appeltje voor de dorst waren.
Als Leterme had moeten gaan hadden ze het al langer moeten doen, er waren aanleidingen genoeg voor een vertrouwensbreuk.

Okee YLT is een klungelaar en de bank had beter genationaliseerd geweest, maar van wat er ons nu te wachten staat durf ik het ergste nog niet voorspellen ....
Ik kom op zeer veel bedrijven in het Antwerpse en het is OPMERKELIJKER rustiger deze periode, waar het anders zeer druk is. De economie trekt niet meer aan, de eerste serieuze weerbots moeten we nog krijgen en deze crisis zal het nog erger maken.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Arm België

Bericht door quincy »

Volledig mee akkoord.

Ik hoop dat de regering niet valt want wat er ons dan te wachten staat :?

Het zou mij eigenlijk verwonderen ook, Verhofstadt I & II heeft veel ergere dingen gedaan en die regering is nooit gevallen. Natuurlijk met CD&V weet je nooit, die durven nogal eens snel een regering laten vallen.

Spannend.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Arm België

Bericht door lemant »

quincy schreef:Volledig mee akkoord.

Ik hoop dat de regering niet valt want wat er ons dan te wachten staat :?
Vallen zal ze wel niet doen denk ik ... gewoon een nieuw "mannetje" plaatsen.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Arm België

Bericht door Dr. Poppers »

lemant schreef:
quincy schreef:Volledig mee akkoord.

Ik hoop dat de regering niet valt want wat er ons dan te wachten staat :?
Vallen zal ze wel niet doen denk ik ... gewoon een nieuw "mannetje" plaatsen.
Dat impliceert een verse tjeef... En wie hebben ze in die partij die ze zo snel willen laten verbranden?
't Is ook veel dieper dan dat de oppositie 't ontslag vraagt, he. Da's redelijk vanzelfsprekend, maar dat daar niemand in die huidige regering mekaar het licht in de ogen gunt of mekaar vertrouwt, is al heel wat problematischer. Zelfs binnen de CD&V - de partij van de premier - zal 't wel serieus rommelen.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Arm België

Bericht door Nostalgie90 »

Oud-topman Fortis Votron vroeg zelf om riante bonus
Oud-topman Jean-Paul Votron van bankverzekeraar Fortis zou zelf om de forse bonus over 2007 hebben gevraagd. Dat blijkt uit een reconstructie van de val van de Belgische-Nederlandse bankverzekeraar. De oud-topman kreeg voor dat jaar een bonus van 2,5 miljoen euro en zag zijn salaris met 70 procent stijgen naar 1,3 miljoen euro.

Onder Votrons leiding slaagde Fortis erin om samen met Banco Santander en Royal Bank of Scotland de Nederlandse bank ABN Amro in te lijven. Als beloning voor deze prestatie keerde Fortis de oud-topman de bonus uit, ondanks woedende reacties van aandeelhouders. Hierdoor kwam Votron op de eerste plaats van de lijst met beloningsschandalen van de Nederlandse Vereniging van Effectenbezitters. (belga/dea)
20/12/08 12u42
Ik snap dat allemaal echt niet meer, dan moeten de mensen het nog normaal vinden dat zulke bedragen geen excessen zijn ... zum kotsen :scratch:
Spaarrekeningen Kaupthing blijven na val regering geblokkeerd
Het ontslag van de regering Leterme heeft ook gevolgen voor de geblokkeerde rekeningen van de klanten van de IJslandse Kaupthing Bank. Zolang er geen regering is, blijven de spaarrekeningen geblokkeerd. Dat staat te lezen in De Tijd.

Libische inmenging
Gisteren was er eindelijk een oplossing in de maak voor de Luxemburgse tak van Kaupthing, dat instortte door de kredietcrisis. De Belgische tak is een bijhuis van de Kaupthing Luxemburg. Na maanden van getouwtrek werd eindelijk een akkoord bereikt over een overname door het Libische staatsfonds Libyan Investment Authority. Zowel de bestuurders, de schuldeisers, IJsland als de vertegenwoordigers van de Luxemburgse en Belgische overheden konden zich vinden in een moeizaam bereikt akkoord.

Regering moét formeel goedkeuren
Maar dat akkoord moet nog formeel goedgekeurd worden door de Belgische regering om de blokkering van de spaarrekingen op te heffen. Sinds 9 oktober werd het spaargeld van duizenden klanten door de Luxemburgse toezichthouder geblokkeerd. Ruim 20.000 Belgische spaarders zijn klant bij de bank. (belga/dea)
20/12/08 10u04
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Arm België

Bericht door Nostalgie90 »

Kan het nog slechter?
Biden waarschuwt voor "totale crash" Amerikaanse economie
De toekomstige vicepresident Joe Biden vreest voor een totale ineenstorting van de Amerikaanse economie.
De verkozen Amerikaanse vicepresident Joe Biden heeft gewaarschuwd voor de "totale ineenstorting" van de Amerikaanse economie. Die bevindt zich in een slechtere toestand dan aanvankelijk werd gedacht, zei Biden in een interview met de Amerikaanse zender ABC, dat morgen zal uitgezonden worden en waarvan enkele uitspraken vooraf gepubliceerd werden.

Conjunctuurprogramma
De vicepresident van de toekomstige president Barack Obama acht een tweede "stoutmoedig" conjunctuurprogramma in de orde van 600 tot 700 miljard dollar (431 tot 503 miljard euro) noodzakelijk om de economie uit de crisis te halen. Er is slechts een keuze en dat is de economie van een totale ineenstorting te vrijwaren, zei Biden. Hij heeft de kwestie van een tweede groot conjunctuurprogramma met de Republikeinse en Democratische leden van het Congres besproken.

Forse investeringen
"Iedereen met wie ik heb gesproken, is het eens met belangrijke economen. Er zal een werkelijke, belangrijke investering komen, van 600 tot 700 miljard dollar. Duidelijk is dat het om een bedrag gaat, waarmee niemand vorig jaar rekening heeft gehouden", zei de toekomstige vicepresident. Biden benadrukte dat de economie volgend jaar de hoogste prioriteit van de nieuwe regering zal krijgen. Belangrijkste opdracht wordt "het bloeden te stoppen". (belga/dea)
20/12/08 15u49
bron: hln.be
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Arm België

Bericht door Stanne »

Kunnen ze zo iemand als Bush ni straffen voor zijn daden ?
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Arm België

Bericht door Nostalgie90 »

Stanne schreef:Kunnen ze zo iemand als Bush ni straffen voor zijn daden ?
Ge moogt al met schoenen naar zijne kop smijten, dat is al voldoende.
Het grote geld mag niet gestraft worden, hier zitten er zoveel die met de juiste partijkaart zich alles kunnen permitteren!
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Arm België

Bericht door Dr. Poppers »

Nostalgie90 schreef:Kan het nog slechter?

't Is maar vanuit welke hoek je het bekijkt... Ik vind dit voor talloze mensen een ramp op sociaal-economisch vlak, laat dat duidelijk zijn. Maar stiekem, ergens ver in mijn achterhoofd, denk ik: "eindelijk!" en kan ik enige blijdschap en hoop over de val van het kapitalistische, neoliberale en pseudodemocratische bestel niet onderdrukken.
Linkse intellectuelen als Foucault, Agamben, Hardt & Negri hebben al minstens veertig jaar geleden gewezen op de richting die dit systeem uitging. Dat sprak slechts een beperkt groepje elitaire culturelen, academici en dromers aan en zelfs nu nog ligt er een smet op hun werk voor de vertegenwoordigers van de institutionele macht. Maar het is actueler dan ooit, tot spijt van wie 't benijdt.
Er zijn bovendien alternatieven genoeg geformuleerd, maar een nieuwe vorm van gemeenschap uitwerken boezemt vooralsnog de mensen teveel schrik in. Teveel bezig met wat men heeft, wat men wil behouden en dus met de status-quo. Mensen verlangen trouwens naar het geketend zijn, het slaafs volgen van machtsinstanties (waarom dat zo is, legden Deleuze en vooral Foucault prima uit)...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Arm België

Bericht door Nostalgie90 »

Dr. Poppers schreef:
Nostalgie90 schreef:Kan het nog slechter?

't Is maar vanuit welke hoek je het bekijkt... Ik vind dit voor talloze mensen een ramp op sociaal-economisch vlak, laat dat duidelijk zijn. Maar stiekem, ergens ver in mijn achterhoofd, denk ik: "eindelijk!" en kan ik enige blijdschap en hoop over de val van het kapitalistische, neoliberale en pseudodemocratische bestel niet onderdrukken.
Deels akkoord, alleen is voor sommigen een dak boven hun hoofd en essentiële dingen zoals voeding en energie onbetaalbaar geworden.

Zo, als we toch met scheiding-der-machten-toestanden bezig zijn vraag ik me af of we zelfs nog wel wettelijk kunnen gaan kiezen ...
N-VA dreigt met procedure bij Raad van State
Als er federale verkiezingen georganiseerd worden zonder dat Brussel-Halle-Vilvoorde gesplitst is, dan zal de N-VA naar de Raad van State stappen. Dat zegt N-VA-voorzitter Bart De Wever. Gisteren liet ontslagnemend minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (Open Vld) verstaan dat zelfs zonder het arrest van het Grondwettelijk Hof over Brussel-Halle-Vilvoorde uit te voeren, federale verkiezingen kunnen georganiseerd worden. Ook Lijst Dedeceker en sp.a lieten al verstaan dat er ondanks het arrest rechtsgeldige federale verkiezingen kunnen gehouden worden.

"Cynisch"
De N-VA vindt dat op die manier "een loopje wordt genomen met de rechtsstaat". Als er toch federale verkiezingen georganiseerd worden zonder dat BHV gesplitst is, zal de N-VA naar de Raad van State stappen en een klacht indienen tegen elke administratieve handeling in het kader van de organisatie van deze verkiezingen", zegt De Wever. "Het zou nogal cynisch zijn mocht men dit arrest van het Grondwettelijk Hof naast zich neerleggen, net nu de regering gevallen is vanwege een schending van de scheiding der machten", sneert De Wever nog.

Voorts benadrukt de N-VA dat "als er een nieuwe regering gevormd wordt, dat die beschikt over een meerderheid aan Vlaamse zijde, dat die opteert voor de nationalisering van Fortis en dat ze institutioneel en financieel orde op zaken stelt". Wie de nieuwe premier wordt, is voor de N-VA "van ondergeschikt belang".

Janboel van Leterme
Als er een nieuwe regering op poten wordt gezet, dan moet er voor N-VA "een duidelijke breuk" zijn met de regering Leterme I. Die heeft er "een janboel" van gemaakt. "De janboel van Leterme I moet opgekuist worden. Geen nieuwe 'kwakkelregering' dus", luidt het.
Lukt het niet om een regering te lanceren die "orde op zaken stelt", dan wil de N-VA liever onmiddellijk nieuwe verkiezingen. Maar dan moet dus eerst BHV gesplitst worden. (belga/gb)
22/12/08 16u08
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: Arm België

Bericht door varth »

De situatie is niet rooskleurig, maar we hebben ongetwijfeld de laatste jaren boven onze stand geleefd. Het moest altijd meer en groter zijn, dat stopt ooit. Ik zie dit als de onvermijdelijke correctie naar beneden toe, al slaat de slinger wel een flink stuk door. Maar iemand die ook maar een fractie van economie kent, weet dat er na een opwaartse trend ook een daling komt. Maar ik wil me nu eens niet meer met doemdenken bezighouden. Als iedereen foert zegt, dan gaat de boel uiteindelijk om zeep. Maar situaties als nu zijn ook een kans om de zaken eens anders aan te pakken. Het gaat slecht op economisch vlak, maar ik zie in de winkels toch nog heel veel volk rondlopen. In de weekends rijden er nog altijd even veel auto's rond zoals in de week ect. Bovendien vind ik dat alle negatieve berichten nog eens extra door de media worden versterkt. Als in land x een groot bedrijf slechte resultaten bekend maakt, pikken de media dat meteen op. Nog geen half uur later zakt de beurs in land y dat aan de andere kant van de wereld ligt met 5%. De problemen zijn groot, maar de berichtgeving errond maakt de perceptie ervan exponentieel nog groter, en dat uit sensatiezucht. Dat is pas pervers
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten