Crembo doet het weer

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Crembo doet het weer

Bericht door Nostalgie90 »

Barvrouw ontslagen na bezoek De Crem
Nathalie Lubbe Bakker, de Belgische barvrouw van B. Café in New York, die vorige week op haar blog een bijdrage schreef over minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V), is ontslagen. "Op staande voet, zonder enige uitleg", schrijft ze. "Via goed ingelichte bron weet ik dat de woordvoerder van De Crem getelefoneerd heeft."

Lubbe Bakker signaleerde dat zijn diplomatiek medewerker bij het nuttigen van behoorlijk veel drank pochte "dat ze geen enkele afspraak met de VN hadden, maar dat er toch niet veel te doen was in Brussel". Het kabinet van De Crem ontkent dat er contact geweest is met B. Café. (belga/tdb)
25/11/08 07u34
De Crem na New Yorkse kater: "Bloggen is gevaarlijk"
Defensieminister Pieter De Crem vindt bloggen "een steeds gevaarlijker fenomeen". Dat zei hij in de Kamer vandaag, nadat hij moest toegeven dat er van op zijn kabinet wel degelijk gebeld is met de baas van de Vlaamse barmeid nadat die op haar blog een boekje had opengedaan over een braspartij van de defensieminister in New York. Het meisje werd na het telefoontje ontslagen.

Nathalie
De Vlaamse barvrouw Nathalie Lubbe Bakker (35) vertelde vorige week op haar blog over een "stiepelzatte" minister De Crem in een New Yorkse bar. De vrouw vertelde er hoe ze op maandagavond achter de toog stond in het Belgische B. Café toen onze minister van Defensie kwam "binnengestrompeld".

"Via goed ingelichte bron weet ik dat de woordvoerder van De Crem gebeld heeft met mijn baas", vertelde de jongedame, die afkomstig is uit Antwerpen aan Het Laatste Nieuws. "Wat de inhoud van het gesprek was, is mij onbekend. Wat ik wel weet is dat mijn baas me daarna ontslagen heeft."

"Nooit gebeld"
De entourage van De Crem ontkende daarop dat de minister dronken was, net zoals er volgens het kabinet niet getelefoneerd was met de baas van het café. Misschien heeft iemand De Crem ondertussen duidelijk gemaakt dat zo'n dingen vandaag de dag te traceren vallen.

"Degoutant om te zien"
De blogster blijft trouwens bij haar verhaal. "Kijk, die discussie wil ik nu echt niet starten. De minister was ladderzat, kon amper nog spreken en het was degoutant om te zien."

Volgens de vrouw stuurde ze het verhaal niet de wereld in omdat de minister dronken was, maar omdat de delegatie belastinggeld aan het "verbrassen" was. "Dat zat gedoe, zo'n unieke belevenis was dat niet. En zelf ben ik ook geen heilig boontje, ik drink ook wel eens een glas. Ik ga dus niet de moraalridder uithangen. Wat me tegen de borst stootte, was dat ze daar met tien man belastinggeld zaten uit te geven, terwijl ze daar helemaal niet moesten zijn."

"Om van te kotsen"
"De raadgever van De Crem vertelde me dat alle vergaderingen in New York afgelast waren en dat ze dat vooraf wisten. Ze waren dan maar afgereisd omdat sommigen nog niet in New York waren geweest. Dat is om van te kotsen. Daarom moest ik dat verhaal vertellen. Snoepreisjes worden altijd al gehouden, verborgen voor de massa. We leven echter in een tijd waarin een gewone 'barmeid' vanuit haar piepklein kamertje in New York aan de wereld kan vertellen wat er gebeurt als de gordijnen sluiten bij de heren van fatsoen." Vanuit dat piepklein kamertje vertelde ze hoe De Crem er liep te lallen en nummers van De Strangers en Adamo "transformeerde tot vulgaire humor".

Kater
De Crem heeft in de Kamer nu dus moeten toegegeven dat de blogster gelijk had en een lid van de delegatie die een werkbezoek bracht aan de VS telefonisch contact heeft gehad met de New Yorkse werkgever van het barmeisje. Er is volgens De Crem echter nooit iets geïnsinueerd over een ontslag.

In antwoord op vragen van André Flahaut (PS), David Geerts (sp.a) en Wouter De Vriendt (Groen! ) verklaarde De Crem dat het hele verhaal "het niveau van achterklap niet overschrijdt". Hij gaf wel toe dat een lid van de delegatie de eigenaar van het café telefonisch op de hoogte heeft gebracht van de inhoud van de blog. Maar, noch hijzelf noch een lid van de delegatie heeft ooit iets geïnsinueerd over een ontslag. "Dat is iets tussen werkgever en werknemer", voegde hij eraan toe.

"Bloggen steeds gevaarlijker"
De Crem bestempelde de hele saga als een non-event, maar vindt wel dat bloggen steeds meer een gevaarlijk fenomeen wordt. "Iedereen kan naar goeddunken en zonder verantwoordelijkheid dingen schrijven en het is bijna onmogelijk om zich daar tegen te verdedigen. Iedereen hier is een potentieel slachtoffer. We moeten ons daar over bezinnen", dixit de CD&V-excellentie.

De Crem ontkende tevens dat het werkbezoek onbelangrijk was. De trip kaderde in de nota over buitenlandse operaties die morgen op de agenda van de ministerraad staat en er stonden tal van belangrijke bezoeken over heel de VS en contacten met academici, bedrijfsleiders, diplomaten en politici op de agenda. De minister had onder meer een onderhoud met de Amerikaanse minister van Defensie Robert Gates.

"Onaanvaardbaar"
PS-Kamerlid en voorganger van De Crem, André Flahaut, verwonderde zich over het uitgebreide bezoek dat kadert in een nota die nog niet is goedgekeurd door de regering en de contacten met Amerikaanse politci die binnen enkele weken niet meer in functie zijn. Volgens Flahaut is het onaanvaardbaar indien de vrouw is ontslagen na een interventie vanuit België.

Geerts verweet De Crem zich nu te gedragen als slachtoffer, terwijl de vrouw haar werk kwijt is en het echte slachtoffer is. Het gebeurde bewijst voor de sp.a'er ook dat de Vlaamse christendemocraat een serieus probleem heeft met kritiek. "Betreurenswaardig", luidde het.

Een gelijkaardig geluid viel te horen bij Wouter De Vriendt. "Dat er effectief contact is geweest, is nieuw", poneerde hij. Het groene Kamerlid wees er ook nog op dat hij al een week de agenda van het werkbezoek heeft gevraagd, maar nog altijd niets heeft ontvangen. (mvl/belga/mvdb)
27/11/08 18u23
http://www.garagetv.be/video-galerij/kr ... elegd.aspx
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Crembo doet het weer

Bericht door Dr. Poppers »

Ik zag gisteren zijn antwoorden in de Kamer op 't net: ronduit degoutant rond de hete brij lullen.
Die man is tot nog toe twintig keer erger als wat hij Flahaut verweet te zijn.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Crembo doet het weer

Bericht door lemant »

voor de facebookers: ff zoeken op "pieter de crem" en je vindt de pagina die zijn ontslag eist ;)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast