Phi-Phi!

Het forum van legendarische buitenlandse DJ's
caratmans

Bericht door caratmans »

elkewelke schreef:
Richman schreef:Ja want heb hier een setje van hem gekregen van de zondagavond ergens in juli in La Bush en is dik in orde hoor, prog-trancy-stijl.

posten ;)
en tegen 128 kb alst gaat :lol: :lol: ...

Heb hier nog vet cd'ke van tom in extreme uit 96... als iemand webspace teveel heeft en hem wil uploaden dan wil ik hem wel in het vrij verkeer zetten :D ... kwestie van ook mijn steentje bij te dragen... :wink:
Richman

Bericht door Richman »

Volgende week donderdag is het phi-phi B-day party maar tis wel in Le Club in Lille(rijsel) en ja hoor voor de fans tis retro!!!
Club 11 Aka CluBBie

Bericht door Club 11 Aka CluBBie »

iemand geweest? :P
Richman

Bericht door Richman »

Sorry voor de late respons, nee ben niet geweest maar heb zijn beste vriend gezien en hij zei dat het patat was!
Mroizo

Yuw

Bericht door Mroizo »

het enigste wat ik heb van phi phi is een cassette van extreme,heb nog nooit de kans gehad om hem live te horen in de extreme zelf,t was nog voor mene tijd spijtig genoeg :( grtzz
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Re: Yuw

Bericht door elkewelke »

Mroizo schreef:het enigste wat ik heb van phi phi is een cassette van extreme,heb nog nooit de kans gehad om hem live te horen in de extreme zelf,t was nog voor mene tijd spijtig genoeg :( grtzz
12 maart 05 in negasonic kunt ge hem live bezig zien :)

13 nov 04 was als super..het zal dan wrschl niet anders zijn ;)

en op de koop toe: free entrance
davo

Bericht door davo »

dju da mag ik ni missen!
Josjie

Bericht door Josjie »

+ uw aller geliefde moderator Ik ben daar ook hé...
puree

Bericht door puree »

Phi Phi herinner ik mij een heel klein beetje van in ATV Kooigem ( :lol: ) (maar da was vooral omdak dan nog nie zo goed wist wie wie was in de dj wereldje), meer van in de Cirao, maar toch vooral van in Extreme.
Da was echt altijd zalig om daar op maandag naar toe te gaan. Meestal zo rond 2u00 begon het echt up tempo te gaan, met zalige platen (oa RMB was gegarandeerd patat) en machtige zweefmomenten. Meestal zo rond 5u peis ik draaide hij dan wa specialer om dan vanaf 6 / 7 u naar naar een ongelooflijke climax als afsluiter toe te werken ... Krijg direct weer kiekevel ! 8)
Richman

Bericht door Richman »

Shit man doe mij er maar niet aan denken...

Te laat

:cry: :cry:
puree

Bericht door puree »

Richman schreef:Shit man doe mij er maar niet aan denken...
Te laat
:cry: :cry:
LOL

Een anekdote over deze "schuien tiep" : ben zo eens aan de klap geraakt met ne gast die tot de "inner circle" behoorde van Phi Phi. Hij vertelde mij dat hij een schare die-hard fans heeft, die hem zoveel mogelijk volgen waar hij moet draaien en dit elke week. Nadat Phi Phi gedaan had met draaien, gingen die kleine groep bv. op zondagmorgen mee naar het huis van Phi Phi.

In de studio van Phi Phi werd er gechilld en draaide hij nog wat verder voor de vrienden. Hij woonde (woont daar nu nog denk ik) in Valenciennes, in een hoeve die hij volledig grestaureerd heeft en heeft laten ombouwen, bv. met een geluidsdichte studio. Ik vroeg die gast of Phi Phi dan wat losser is, zo in zijn huis met z'n maten. Hij zei dat hij wel iets losser is, maar dat hij toch vrij gesloten bleef. Hij zei wel dat z'n vrienden hem respecteren voor de mens die hij is en ze het al lang gewoon zijn dat hij niet de spraakwaterval is zoals anderen. Ze kenden hem blijkbaar al heel lang.
Phi Phi's vrouw (vriendin ?) was uiteraard ook vaak thuis op die afters, maar moeide zich niet in de studio of deed niet speciaal altijd mee aan die chill momenten. Mensen die denken dat er daar "drugs-orgiën" werden gehouden, kan ik alleen maar zeggen wat die kerel daarop zei : "dat is daar niet aan de orde. We zijn daar om van de muziek te genieten en op ons gemak tot rust te komen. Niet om ons riskante toestanden op de nek te halen ...".

Nog dit : dat hier is tuurlijk vertaald. Het was nen Fransman tegen wie ik gebabbeld heb. Voor degene die nu al in de auto zitten richting Valenciennes : blijkbaar ligt de hoeve op den buiten, weg van de drukte. Niet zo gemakkelijk te vinden naar het schijnt ..."
Richman

Bericht door Richman »

Ik kom veel in contact met Jan das phi-phi beste vriend, volgt hel idd al jaren tis van hem dak af en toe ne set krijg, w8 nu op een recente set van phi-phi als ik hem heb post ik hem zekerst!

Beloofd... :wink:
Flanelleken

Bericht door Flanelleken »

Interview with Phi-Phi (At The Villa, Extreme, Boccaccio)



You've been dj'ing for almost 20 years now.
How long are you planning to keep up with the nightlife?
As long as my health allows me and I can continue to find pleasure in mixing. I wish to do the same with my producing-career.

You've played all 'round Europe, and of course in Belgiums most infamous clubs like At The Villa and Extreme.
Do you still have any unfulfilled dreams concerning dj'ing, or have you pretty much accomplished everything?
I’ve witnessed the most beautiful years of electronic music and I can’t wish for more then having lived through that. But, the future will tell...

Who has influenced you most?
Who has influenced me most…. No one in particularly really. I rarely go out, apart from my bookings. UK progressive has influenced me! That I discover each week again when I go shopping for my records.

You've witnessed nightlife evolve over almost two decades. What changes struck you most? Was it really 'the good old times' or has the scene evolved positively?
It was really ‘the good old times’ because back then the people went out to have a party. It was one big happy family. It seems that today that movement is fading away, especially in Belgium. Nevertheless I continue to believe in this music that hasn’t seen its last days just yet.

What are your future plans concerning dj'ing/producing?
I hope to take on a new residency in a Belgian club, ‘cause that’s what I love to do most. As a resident you can follow your public and keep contact with them.

What was your best experience?
When I started out at Boccaccio. That’s when I began to understand the potential of this music. There I really felt that the audience was supporting me.

What was your funniest experience?
That would have to be a party where I had to spin next to Danny Howells. We played a ping pong set: mixing in 3 records each at its turn. We did this for 5 hours! It was superb!

What music do you play at home?
I mostly play ambient music and progressive, depending on the moment...

Are there any upcoming talents you keep an eye on?
Yeah, the new generation is ready, but unfortunately there are less and less clubs where they can express them selves.

Music is...
My life!!

Is there anything more you'd like our readers to know?
Yes, I would like to thank all the clubbers who have followed me during my whole career, who have supported me and who have given me the desire to play cause a dj only exists thanks to his public.
Josjie

Bericht door Josjie »

puree schreef:
Richman schreef:Shit man doe mij er maar niet aan denken...
Te laat
:cry: :cry:
LOL

Een anekdote over deze "schuien tiep" : ben zo eens aan de klap geraakt met ne gast die tot de "inner circle" behoorde van Phi Phi. Hij vertelde mij dat hij een schare die-hard fans heeft, die hem zoveel mogelijk volgen waar hij moet draaien en dit elke week. Nadat Phi Phi gedaan had met draaien, gingen die kleine groep bv. op zondagmorgen mee naar het huis van Phi Phi.

In de studio van Phi Phi werd er gechilld en draaide hij nog wat verder voor de vrienden. Hij woonde (woont daar nu nog denk ik) in Valenciennes, in een hoeve die hij volledig grestaureerd heeft en heeft laten ombouwen, bv. met een geluidsdichte studio. Ik vroeg die gast of Phi Phi dan wat losser is, zo in zijn huis met z'n maten. Hij zei dat hij wel iets losser is, maar dat hij toch vrij gesloten bleef. Hij zei wel dat z'n vrienden hem respecteren voor de mens die hij is en ze het al lang gewoon zijn dat hij niet de spraakwaterval is zoals anderen. Ze kenden hem blijkbaar al heel lang.
Phi Phi's vrouw (vriendin ?) was uiteraard ook vaak thuis op die afters, maar moeide zich niet in de studio of deed niet speciaal altijd mee aan die chill momenten. Mensen die denken dat er daar "drugs-orgiën" werden gehouden, kan ik alleen maar zeggen wat die kerel daarop zei : "dat is daar niet aan de orde. We zijn daar om van de muziek te genieten en op ons gemak tot rust te komen. Niet om ons riskante toestanden op de nek te halen ...".

Nog dit : dat hier is tuurlijk vertaald. Het was nen Fransman tegen wie ik gebabbeld heb. Voor degene die nu al in de auto zitten richting Valenciennes : blijkbaar ligt de hoeve op den buiten, weg van de drukte. Niet zo gemakkelijk te vinden naar het schijnt ..."
Ken(de) ook iemand die daar vroeger naartoe ging, enen van destelbergen... dus niet allemaal fransen :-)
ads
Elite Club Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 23 feb 2005, 23:01
Locatie: Lalaland

Bericht door ads »

ik herinner mij dat er vroeger foto's stonden in out soon (toen nog in groot formaat) van dj's. daar stond altijd van phi-phi ne foto in van nen hond met ne zonnebril 8) op, da was echt de max. doorflippen :shock:
Afbeelding
in the beginning there was Jack.....
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten