Flitspalen op autosnelwegen
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme
Locatie: Erpe-Mere
Re: Flitspalen op autosnelwegen
Op sommige wegen is het inderdaad afvragen van "mag ik hier nu 50 of 70 ?"
Re: Flitspalen op autosnelwegen
Ik ben zo eens deze zomer in Antwerpen per ongeluk door het rood gereden. Ik was verkeerd gereden, weg aan het zoeken op een baan met de ene paal na de andere en zonder één enkel bord waar de snelheid stond aangegeven. Ik was zo aan het focussen op die palen dat ik zonder dat ik het besefte door het rood gereden ben.
En dat was op een zondagnamiddag, nuchter.
En dat was op een zondagnamiddag, nuchter.
Respected Member
Re: Flitspalen op autosnelwegen
30 of 50, 70 of 90, 50 of 70? het is idd heel onoverzichtelijk geworden, en borden bijplaatsen gaat volgens mij niet veel helpen ... er staat nu al een overvloed aan borden, je ziet de bomen niet meer door het bosAdministrator schreef:Op sommige wegen is het inderdaad afvragen van "mag ik hier nu 50 of 70 ?"
vorig jaar was ik in Frankrijk en daar liep ergens een proefproject met gekleurde wemarkering (bvb 50=geel ofzo), op die manier weet je constant hoeveel je mag rijden (tenzij je kleurenblind bent )
Legendary Member
Re: Flitspalen op autosnelwegen
Als ze hier net zoals in het buitenland DEGELIJKE Fluo verf gebruiken met van die "boebelklemmekes" in de grond zou dit de zichtbaarheid van de reflecterende borden al verhogen. Nu kleurt men het starat gans rood waarbij het contrast nihil is geworden. (op goeie fluo verf voel je dat je er overrijd, niet van die goedkope in het zak-zet-verf)
Ook de vernauwingen en de wildgroei van borden heeft meer met lokale politiek te maken dan met een bestuur dat wel wil maar niet kan. 6 borden op 50 meter is inderdaad wat teveel.
Over kruispunten spreek ik me niet uit, daar kunt ge beter een bord zetten want de meeste zijn toch al (gespeeld) vergeetachtig.
Als ik met mijn honden ga wandelen moet ik echt voorrang afdwingen en dat in zone 30, die straatwachters (dopperkes) die de kindjes moeten overlaten doen dan ook niet de moeite om een mens velig te laten oversteken? Enkele voor kindjes over te latens teken worden ze blijkbaar betaald.
Op sommige gewestwegen is het verkeer zo traag dat ze dankzij hun gps een sluiproute kunnen vinden, ik woon in zo'n sluiproute en het is altijd maar erger aan het worden. Met een zware vrachtwagen over een smalle baan donderen is hier geen probleem. Zone 30 met voorrang van rechts maar niemand die ernaar kijkt.
Het is alleen maar wachten op wanneer de eerste kleine overhoop gereden wordt. Want het is dan ook nog eens een weg waar veel kinderen met de fiets passeren. De schoolbussen die vlammen dan ook zelf nog eens door, ik ben deze week op t'randje van mijn sokkelen gereden, die buschauffeur heeft van mij nog ferm babbelke tegoed!
Ook de vernauwingen en de wildgroei van borden heeft meer met lokale politiek te maken dan met een bestuur dat wel wil maar niet kan. 6 borden op 50 meter is inderdaad wat teveel.
Over kruispunten spreek ik me niet uit, daar kunt ge beter een bord zetten want de meeste zijn toch al (gespeeld) vergeetachtig.
Als ik met mijn honden ga wandelen moet ik echt voorrang afdwingen en dat in zone 30, die straatwachters (dopperkes) die de kindjes moeten overlaten doen dan ook niet de moeite om een mens velig te laten oversteken? Enkele voor kindjes over te latens teken worden ze blijkbaar betaald.
Op sommige gewestwegen is het verkeer zo traag dat ze dankzij hun gps een sluiproute kunnen vinden, ik woon in zo'n sluiproute en het is altijd maar erger aan het worden. Met een zware vrachtwagen over een smalle baan donderen is hier geen probleem. Zone 30 met voorrang van rechts maar niemand die ernaar kijkt.
Het is alleen maar wachten op wanneer de eerste kleine overhoop gereden wordt. Want het is dan ook nog eens een weg waar veel kinderen met de fiets passeren. De schoolbussen die vlammen dan ook zelf nog eens door, ik ben deze week op t'randje van mijn sokkelen gereden, die buschauffeur heeft van mij nog ferm babbelke tegoed!
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme
Locatie: Erpe-Mere
Re: Flitspalen op autosnelwegen
Waarom denk je dat al die sluipwegen ontstaan? Omdat de grote verkeersaders zo slecht zijn ingedeeld dat de mensen gewoonweg niet anders meer kunnen.
Hier in Aalst hebben we ook een ringweg, en die is breed genoeg om 2x2 rijvakken te maken. Maar nee wat doen ze? We maken de middenberm zo breed dat die al een half rijvak in beslag neemt + de helft van de baan is gewoon gearceerd met witte lijnen waardoor je nog eens x aantal m² ruimte wegneemt waar perfect auto's kunnen op rijden. Reden hiervoor? Geen idee...
Dan zit je nog eens met het feit dat je op sommige plekken70 mag, en dan ineens maar 50. Zo mag je op het viaduct 70, maar naar het einde van het viaduct waar je tegen een redelijke snelheid naar beneden komt gereden mag je plots maar 50 meer, en daar staat dan...jawel hoor...een flitspaal.
Zo zie je zware vrachtwagens die van het nabijgelegen industrieterrein komen daar soms al honderd meter op voorhand serieus in de remmen gaan, veilig is anders denk ik?
Dan is er ook nog een zeer druk kruispunt dat aansluiting geeft met de E40, daar hebben ze een 6 tal jaar geleden eens grote werken uitgevoerd, zodanig dat in twee richtingen het kruispunt kon worden afgesneden; nu x aantal jaar later zijn er plannen om daar een tunnel te maken (die tunnelplannen dateren trouwens al van begin jaren 90), die werken van 6 jaar geleden zijn dus compleet nutteloos geweest en hebben handen vol geld gekost.
Dat ze eens gewoon rond de grote steden 2-vaks banen maken waar je 70 mag, en genoeg grote ronde punten zoals in Frankrijk, op die manier krijg je een constante doorstroming van verkeer en sta je niet constant voor rode lichten. Maar een rond punt zal niet zo veel opbrengen als een roodlichtflitspaal wsl?
Hier in Aalst hebben we ook een ringweg, en die is breed genoeg om 2x2 rijvakken te maken. Maar nee wat doen ze? We maken de middenberm zo breed dat die al een half rijvak in beslag neemt + de helft van de baan is gewoon gearceerd met witte lijnen waardoor je nog eens x aantal m² ruimte wegneemt waar perfect auto's kunnen op rijden. Reden hiervoor? Geen idee...
Dan zit je nog eens met het feit dat je op sommige plekken70 mag, en dan ineens maar 50. Zo mag je op het viaduct 70, maar naar het einde van het viaduct waar je tegen een redelijke snelheid naar beneden komt gereden mag je plots maar 50 meer, en daar staat dan...jawel hoor...een flitspaal.
Zo zie je zware vrachtwagens die van het nabijgelegen industrieterrein komen daar soms al honderd meter op voorhand serieus in de remmen gaan, veilig is anders denk ik?
Dan is er ook nog een zeer druk kruispunt dat aansluiting geeft met de E40, daar hebben ze een 6 tal jaar geleden eens grote werken uitgevoerd, zodanig dat in twee richtingen het kruispunt kon worden afgesneden; nu x aantal jaar later zijn er plannen om daar een tunnel te maken (die tunnelplannen dateren trouwens al van begin jaren 90), die werken van 6 jaar geleden zijn dus compleet nutteloos geweest en hebben handen vol geld gekost.
Dat ze eens gewoon rond de grote steden 2-vaks banen maken waar je 70 mag, en genoeg grote ronde punten zoals in Frankrijk, op die manier krijg je een constante doorstroming van verkeer en sta je niet constant voor rode lichten. Maar een rond punt zal niet zo veel opbrengen als een roodlichtflitspaal wsl?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten