Flitspalen op autosnelwegen

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Flitspalen op autosnelwegen

Bericht door Sunreezer »

Wie regelmatig de E40 tussen Gent en Brussel neemt zal er afgelopen week nog niet hebben kunnen naast kijken. Ter hoogte van Merelbeke staan er sinds kort in de middenberm twee mooie flitspalen, flitsend in beide richtingen.

Wat denkt men hier nu eigenlijk mee te bereiken? Ik heb hier alvast mijn eigen idee van wat de gevolgen gaan en kunnen zijn van deze twee vogelkotjes.

Stel je komt op een relatief kalm moment tegen 120 à 130 aangereden op het tweede of derde rijvak en je merkt plots die flitspaal op. Wat doe je? Wel iedereen zal uit een soort van reflex het rempedaal induwen waarbij je remlichten heel leuk gaan opflakkeren. De bestuurder in de wagen achter jou zal dus automatisch ook op de rem gaan duwen en op die manier krijgen we echt een domino effect waarbij de snelheid van de achterliggende wagens merkelijk zal verlagen. Een direct gevolg hiervan is vertraagd verkeer en op drukkere momenten zal dit tot heuse files gaan leiden, alsof er nog niet genoeg verkeersellende is...

Wanneer je dan bv 's avonds, 's nachts of 's ochtends heel vroeg op de baan bent en je rijdt quasi alleen op de autosnelweg zal je sneller geneigd zijn van het pedaal wat door te drukken (wat imho normaal en verantwoord is). Wanneer het donker is zie je die palen echter niet (op tijd) staan en wordt ge vervolgens getrakteerd op een lekkere boete.

Boetes...boetes... en nog eens boetes. Zo veel boetes dat de politie het niet meer aankan van ze te verwerken dat ze er de federale belastingsdienst gaan opzetten om ons sneller te kunnen beboeten.
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Flitspalen op autosnelwegen

Bericht door pascal78 »

tja als iedereen 120 doet, moet er ook ni geremd worden

maar idd flitsers op autostrade, it's a no.. :x

tzelfde als juist voor de craeybeckxtunnel

en daar ist dan nog erger want veel mensen denken da ge in den tunnel ma 100 moogt, dus remt men extra
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Club Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 22 dec 2007, 18:38

Re: Flitspalen op autosnelwegen

Bericht door Technolab »

op de E19 Brussel Antwerpen heb ik er daarstraks ook ne nieuwe zien staan, E40 Brussel Leuven staat er ene in Bertem
komen er nog (of zijne er al) op o.a. de Brusselse ring...

bij ons in Tervuren zijn de 70 borden vervangen door zone 50 borden....
binnenkort mogen we achteruit rijden als da hier maar blijft zakken...

met de wagen op de baan, is ni meer aangenaam... constant op de snelheid letten, is dat dan zoveel veiliger? Minder aandacht op 't verkeer... maar meer op uw dashbord
specialized in the best trance & dance music that ever came out ;)

http://www.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ps: ik ben NIET DJ Jan zelf ;)

id's / titels gezocht (trance 95-98): http://kristof.dj-jan.be/id" onclick="window.open(this.href);return false; -> LC topic
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Flitspalen op autosnelwegen

Bericht door Nostalgie90 »

Wacht want ze hebben overt'laatst gesproken over trajectcontrole te willen toepassen
Club Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 22 dec 2007, 18:38

Re: Flitspalen op autosnelwegen

Bericht door Technolab »

idd, dat ook nog...
specialized in the best trance & dance music that ever came out ;)

http://www.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ps: ik ben NIET DJ Jan zelf ;)

id's / titels gezocht (trance 95-98): http://kristof.dj-jan.be/id" onclick="window.open(this.href);return false; -> LC topic
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Flitspalen op autosnelwegen

Bericht door ThaMan »

Niemand heeft gezegd dat ge MET een auto moet rijden...
Zijn allemaal taktieken om de mensen te doen inzien dat ze beter hunne auto thuis laten staan.
Alhoewel het met openbaar vervoer ook niet voor te lachen is... geef ik toe. (maar als puntje bij paaltje komt spaar je wel tijd en cash uit)

Waar ik het vliegend drol van krijg is dat je ziet hoeveel mensen er alleen in hun auto zitten !
Doe meer aan carpooling en veel problemen zullen al opgelost geraken en ge hebt misschien ook nog nen gezellige babbel onderweg. T.o. je druk zitten te maken over nen onozele metalen freakin flitspaal.

Ze staan er nu 1x, en met geklaag en gezever gaan die niet smelten.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Flitspalen op autosnelwegen

Bericht door Sunreezer »

Als je met moeite je huis uit komt dan heb je niet veel nood aan een wagen nee.
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Re: Flitspalen op autosnelwegen

Bericht door pooley »

u job moet het toelaten ...

der staat ook ne flitser op de binnenring tussen Wezenbeek en Tervuren
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Flitspalen op autosnelwegen

Bericht door ThaMan »

Administrator schreef:Als je met moeite je huis uit komt dan heb je niet veel nood aan een wagen nee.
:cheers:
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Flitspalen op autosnelwegen

Bericht door cherryman »

men voiture kan maar max. 130 (bij 140 voelet ni echt veilig meer aan :p), dus eigenlijk weinig problemen hier. Probeer mij zowiezo overal wel aan de snelheid te houden, ben gelijk nogal ne cruizer ipv vliegenier :mrgreen: ;)

@ Thaman, ik ben al lang genoeg naar school geweest met het openbaar vervoer om nu nog eens naar men werk ofzo ook nog te doen. Nietemin ga ik wel nog af en toe weg met de trein ofzo.
De auto is gewoon veel makkelijker, betere muziek 8) en je moet je ook niet gaan haasten of wachten op de geplande uren. Ben liever men eigen baas dan me te schikken naar iemand anders :)
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Flitspalen op autosnelwegen

Bericht door Sunreezer »

Ik sta via de autosnelweg op 20 min op mijn werk (Erpe-Mere - Sint-Martens-Latem).

Als ik dit via het openbaar vervoer wil doen dan moet ik eerst met de fiets naar net station van Aalst (10-15 min). Dan de trein naar Gent nemen (20 - 30 min, afhankelijk van verbinding). Dan de tram nemen tot aan Flanders Expo (reken nog maar eens een 20 min), en dan nog een bus tot hier aan het rond punt in Deurle...
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Flitspalen op autosnelwegen

Bericht door pascal78 »

ik ga elke dag met trein en metro werken ( dus van mechele naar st-lambrechts-woluwe) gemiddelde reistijd +1uur (waarom trein werk betaald volledig terug)

maar als ik met den auto ( 33km) ga ben ik er 's morgens op 45-60 min
en 's avonds max 30 min (meestal ne minuut of 20)

dus openbaar vervoer -> handig is anders
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Flitspalen op autosnelwegen

Bericht door Nostalgie90 »

Ik ben blij dat mijne reistijd als werkuren worden aanzien, anders zou het niet waar zijn
Ik heb kompassie met mensen die per se met hun wagen naar Brussel moeten bollen voor op hun kantoor te geraken, das een dikke ramp!
11 uur van huis voor een 9-5 jobbeke :scratch:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Flitspalen op autosnelwegen

Bericht door quincy »

Ik vind die flitspalen op snelwegen ronduit schandalig en levensgevaarlijk. Daar gaan zeker en vast dodelijke ongelukken van komen ...

Zogezegd voor de verkeersveiligheid maar in werkelijkheid zijn die bakjes een zuivere bron van inkomsten voor de staat met als doel zoveel mogelijk geld binnenhalen op een korte termijn.

Wat ik bv echt onaanvaardbaar vind is dat er bijna nergens in België op een baan met flitspalen duidelijk de snelheid staat aangegeven. Je moet er maar naar gissen met als gevolg dat je soms uit schrik 50 begint te rijden waar je uiteindelijk 70 of 90 mag of omgekeerd.

In bijna alle andere Europese landen worden de flitspalen 300/500 meter vooraf aangeduid met een verwittiging dat er een paal staat + een duidelijke snelheidsmarkering.

Hier in België moeten ze het weeral oneerlijk gaan spelen zodat ze hun zakken kunnen gaan vullen :roll:

Als ze dan toch zoveel willen doen aan de verkeersveiligheid dat de overheid dan eens eerst begint met onze wegen goed aan te leggen zoals in Frankrijk en Duitsland waar de wegen 100 keer beter aangelegd zijn dan hier bij ons.
Club Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 22 dec 2007, 18:38

Re: Flitspalen op autosnelwegen

Bericht door Technolab »

de snelheidslimiet waar een flitspaal staat is idd heel vaak te raden...

er staan zogezegd teveel verkeersborden op de Belgische wegen, akkoord, behalve dan snelheidsborden, die staan er op sommige plekken veeeeeel te weinig
specialized in the best trance & dance music that ever came out ;)

http://www.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ps: ik ben NIET DJ Jan zelf ;)

id's / titels gezocht (trance 95-98): http://kristof.dj-jan.be/id" onclick="window.open(this.href);return false; -> LC topic
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten