Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door Nostalgie90 »

Alle Humo's moeten uit winkel gehaald

In de Humo van deze week staat een fotomontage over Sylvie Ricour, de ex-secretaresse van politiebaas Fernand Koekelberg.
Afbeelding
De rechtbank van eerste aanleg in Brussel heeft dinsdagmiddag in kort geding beslist om de verkoop van alle exemplaren van de jongste editie van het weekblad Humo stop te zetten, op straffe van een dwangsom van 250 euro per exemplaar.

De uitgever kreeg na de uitspraak drie uur om het vonnis uit te voeren. Dat maakte Vincent De Wolf bekend. Hij is de advocaat van Sylvie Ricour, de secretaresse van het hoofd van de federale politie, Fernand Koekelberg.

Humo bracht deze week een fotomontage waar Sylvie Ricour werd afgebeeld met haar overste. (belga/mvdb)
04/11/08 18u20
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door tomaz »

Afbeelding
Club Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2007, 11:52
Locatie: Tongeren

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door DJ Fritz »

tomaz schreef:Afbeelding
Looks like a photoshop job :roll:
"House is a feeling and if you don't feel it it can't be house" Carl Cox
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door poehaaaaa »

ah ja, wat dacht ge nu? :idea: :cyclopsani:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door tomaz »

Voor alle duidelijkheid, het stuk maakt deel uit van de satirische rubriek "het gat van de wereld".
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door Dr. Poppers »

Na het niet uitzenden van 'Plat Préfére' weer een zaak van onvervalste censuur, de ene keer op zichzelf toegepast, de andere maal opgelegd. :? Weer een teken van de fijne culturele regressie die we nu op zoveel vlakken zien in deze donkere en onzekere tijden. Snel een zonnig plaatje opleggen dus, liefst met een schunnige tekst... 'Come on spread yourself over me, like peeeeanut buuuuutter...' of zoiets... :sunny:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door Dr. Poppers »

Na het niet uitzenden van 'Plat Préfére' weer een zaak van onvervalste censuur, de ene keer op zichzelf toegepast, de andere maal opgelegd. :? Weer een teken van de fijne culturele regressie die we nu op zoveel vlakken zien in deze donkere en onzekere tijden. Snel een zonnig plaatje opleggen dus, liefst met een schunnige tekst... 'Come on spread yourself over me, like peeeeanut buuuuutter...' of zoiets... :sunny:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door ThaMan »

nog nooit van dat mens gehoord...
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door tomaz »

Die madam is secretaresse van Fernand Koekelberg, chef van de federale politie. Zij heeft zich laten promoveren naar een veel beter betaald statuut zonder daar het nodige examen voor gedaan te hebben. Nog een andere secretaresse dacht dan "wat jij kan kan ik ook" en deed hetzelfde, waarschijnlijk met als stok achter de deur " als ik die promotie niet krijg en jij wel dan ga ik het zeggen tegen de media". Ondertussen is dat uitgebreid in de media geweest maar ze zitten allemaal nog steeds op hun postje.
Een grote stinkende put dus.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door tomaz »

Dr. Poppers schreef:Na het niet uitzenden van 'Plat Préfére' weer een zaak van onvervalste censuur, de ene keer op zichzelf toegepast, de andere maal opgelegd. :? Weer een teken van de fijne culturele regressie die we nu op zoveel vlakken zien in deze donkere en onzekere tijden. Snel een zonnig plaatje opleggen dus, liefst met een schunnige tekst... 'Come on spread yourself over me, like peeeeanut buuuuutter...' of zoiets... :sunny:
Mmm... ik vind dit toch licht verschillend hoor Tom. Plat Préferé, daar kon je toch donder op zeggen dat daar reacti ging op komen. Ik vond Hitler dan ook eerder dom gekozen en ik kan me best voorstellen dat bvb mijn grootvader zou geschokt zijn moest hij al zappend op een programma komen waar m'n net effe de favoriete maaltiujd van Hitler uit de doeken doet.
Meus heeft zijn eigen ruiten ingegooid en was dan verwonderd dat het als zot is beginnen binnen regenen.
Dit stuk in Humo is pure satire waar het er overdreven dik opligt dat het fotomontages zijn. De omkadering is veel duidelijker, mijns inziens hé ;-)
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 jun 2006, 01:17
Locatie: Betekom

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door Menaz »

tomaz schreef:Mmm... ik vind dit toch licht verschillend hoor Tom. Plat Préferé, daar kon je toch donder op zeggen dat daar reacti ging op komen. Ik vond Hitler dan ook eerder dom gekozen en ik kan me best voorstellen dat bvb mijn grootvader zou geschokt zijn moest hij al zappend op een programma komen waar m'n net effe de favoriete maaltiujd van Hitler uit de doeken doet.
Meus heeft zijn eigen ruiten ingegooid en was dan verwonderd dat het als zot is beginnen binnen regenen.
Dit stuk in Humo is pure satire waar het er overdreven dik opligt dat het fotomontages zijn. De omkadering is veel duidelijker, mijns inziens hé ;-)
amai wat moeten mensen die de oorlog nog meegemaakt hebben hier wel niet van denken
http://www.youtube.com/watch?v=_EBgi-5Gjqg

:mrgreen:
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 apr 2008, 13:10

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door tmeulder »

tomaz schreef:
Mmm... ik vind dit toch licht verschillend hoor Tom. Plat Préferé, daar kon je toch donder op zeggen dat daar reacti ging op komen. Ik vond Hitler dan ook eerder dom gekozen en ik kan me best voorstellen dat bvb mijn grootvader zou geschokt zijn moest hij al zappend op een programma komen waar m'n net effe de favoriete maaltiujd van Hitler uit de doeken doet.
Meus heeft zijn eigen ruiten ingegooid en was dan verwonderd dat het als zot is beginnen binnen regenen.
Dit stuk in Humo is pure satire waar het er overdreven dik opligt dat het fotomontages zijn. De omkadering is veel duidelijker, mijns inziens hé ;-)
Tom Lanoye schrijft trouwens een schitterende column in de Humo van deze week over de Plat Préferé van Hitler...
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door Nostalgie90 »

Trouwens dat visgerecht was niet het favoriete gerecht van Hitler, Hitler at nooit dat soort vis volgens een Joodse organisatie!
Ongelukkig gekozen van Meus? Ach ik zie hier in het net aangekomen gemeenteblad bij het fotohoekje een hitlervlag op de achtergrond .... tijdens 1 van de lokale "oorlogstentoonstellingen"! :cyclops: Hypocriete reacties van joodse instellingen, als ge tegen ne jood zijn kar rijd dan heeft iedereen het geweten! Die mannen mogen zelf alles, van belastingsvrije priveleges tot het onderdrukken van volkeren!

Wel jammer, ik lust wel een goed stukske vis (uiteraard klaargemaakt op een gasfornuis)

Wat betreft Humo hebben ze precies met de verkeerde mensen gespot, nochtans hebben ze het overduidelijk amateuristisch gelaten. Nu is er meer ruchtbaarheid aan gegeven.
(Nu De Gucht ook nog eens klacht indienen en t'zal rap gedaan zijn :mrgreen:)

Voor de rest artistieke vrijheid in Humo ... in functie van politieke recuperatie
En dit voor een stom gerechtje, mens zijn zaak staat op het spel!
Familie steunt belaagde Jeroen Meus na debacle

De broer en vader van Jeroen Meus vinden de hetze rond de televisiekok onterecht. 'Jeroen treft geen schuld', zegt broer Hans Meus.
De heisa over het schrappen van de Plat préféré van Hitler is onrechtvaardig, schrijft Hans Meus op de internetsite van zijn eigen brasserie (de Gempermolen in Sint-Joris-Winge). 'We zijn het er misschien wel over eens dat het een ongelukkige keuze was van de programmamakers om Hitler mee op te nemen in een galerij van mensen die sommigen op handen dragen voor hun prestaties of hun talent, maar Jeroen treft hierin geen schuld. Toch verschijnt er zelfs in Humo dat je Jeroens restaurant maar beter vermijdt. Misschien moeten we er een torenhoge muur rond bouwen, rond dat restaurant van hem. Dan heeft niemand er last van. De plannen voor zo'n muur kan je vinden in de archieven van het Derde Rijk.'

'Het enige eerlijke compromis had kunnen zijn dat het programma toch werd uitgezonden en dat er na afloop, of vooraf, een debat tussen de makers en de tegenstanders werd georganiseerd.', vindt broer Hans nog.

Hij eindigt zijn bericht, dat gisteren na de namiddag overigens alweer van de site werd gehaald, met de woorden: 'Heb respect voor iedereen, da's mijn leuze, zoals ik die, samen met mijn broers, van mijn ouders heb meegekregen. Maar sta open voor discussie.'

Vader Guy Meus zit verveeld met de zaak. 'Ik heb Jeroen drie maanden geleden gezegd dat ik het niet zou doen; het lievelingsgerecht van Hitler maken. Omdat het een gevoelig thema is. Maar Jeroen beslist daar ook niet alleen over, hé. Ik blijf achter mijn zoon staan. Omdat hij nooit op iemands tenen heeft willen trappen.' (bjm)
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door pooley »

al bij al gaat humo soms wat over de schreef. Ze zijn maar al te graag een soort spreekbuis van onze schandaalspreker / populist Dedecker en consoorten.
Zelfde met dat verhaal van De Gucht.

Al wat ze schrijven, ik slik dat niet meer, ik begin meer en meer aan hun "bronnen" en sensatie makende artikels te twijfelen...
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door Dr. Poppers »

pooley schreef:al bij al gaat humo soms wat over de schreef. Ze zijn maar al te graag een soort spreekbuis van onze schandaalspreker / populist Dedecker en consoorten.
Zelfde met dat verhaal van De Gucht.

Al wat ze schrijven, ik slik dat niet meer, ik begin meer en meer aan hun "bronnen" en sensatie makende artikels te twijfelen...
En dan koop je 't blad gewoon niet (meer) en zoek je iets dat je beter ligt. Net zoals mensen makkelijk hadden kunnen wegkijken of gewoon niet kijken naar dat kookprogramma. Dat is net de vrijheid die er is en mag toch gerespecteerd blijven. Niemand moet mij komen zeggen wat ik het best lees of bekijk hoor. 'k Denk dat ik daar oud genoeg voor ben. Smaken en opvattingen verschillen nu eenmaal.
Of dat allemaal heel ethische 'cultuurproductjes' zijn, is een ander debat uiteraard maar nogmaals: die keuze moet er zijn, ook voor marginale, perifere uitingen.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten