Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door lemant »

Moeilijk om een standpunt in te nemen in deze discussie, ik veronderstel dat die Sylvie ook familie heeft? Kinderen misschien?

Ok ja, 't is satire en zo wordt het ook duidelijk gebracht ... maar toch, 't zal je moeder maar wezen die zo staat afgebeeld.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door tomaz »

Menaz schreef:amai wat moeten mensen die de oorlog nog meegemaakt hebben hier wel niet van denken
http://www.youtube.com/watch?v=_EBgi-5Gjqg
:mrgreen:
In het begin vind ik 'em nog grappig, maar het lachen is me snel vergaan. Vind het goedkoop en eerder misplaatst.
Mensen die de oorlog meegemaakt hebben en voor "den Duits" op de vlucht zijn moeten gaan (zij waren er het best vanaf) of in de kampen hebben gezeten zullen er zelfs helemaal niet kunnen mee lachen. Verbaast je dat dan?
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door tomaz »

lemant schreef:Moeilijk om een standpunt in te nemen in deze discussie, ik veronderstel dat die Sylvie ook familie heeft? Kinderen misschien?
Ok ja, 't is satire en zo wordt het ook duidelijk gebracht ... maar toch, 't zal je moeder maar wezen die zo staat afgebeeld.
Als ze kinderen heeft die dit niet kunnen plaatsen zijn die kinderen nog te jong om Humo te lezen. Een blad dat vol staat met Kamagurka, Gumbah en "het gat van de wereld" moet je niet aan kinderen laten lezen. Als haar kinderen wel oud genoeg zijn om dat te kaderen dan zullen ze hopelijk beseffen dat wat hun moeder en haar baas deden naar de gemeenschap toe niet alleen oneerlijk maar ook obsceen en wansmakelijk zijn.
Dergelijke wanpraktijken die bekend worden zijn nu eenmaal eerder mikpunt van satire dan iemand die bekroond wordt omdat hij iets goeds heeft gedaan. Lijkt me logisch.
Als ze daar nu eventueel door derden zouden mee gepest worden zullen ze zich waarschijnlijk een beetje voelen zoals die joden die in het youtube-filmpje weglopen voor die Hitler-kloon/clown: zeer ongemakkelijk en aagedaan en liever snel weg.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door tomaz »

Nostalgie90 schreef: Die mannen mogen zelf alles, van belastingsvrije priveleges tot het onderdrukken van volkeren!
Totaal naast de kwestie. Wat Israel tov Palestina doet keur ik ook niet goed maar dat heeft hier geen zak mee te maken.

Nostalgie90 schreef: Wel jammer, ik lust wel een goed stukske vis (uiteraard klaargemaakt op een gasfornuis)
Merk ik daar enige vorm van satire ? Mods, wissen aub! Censuur !! :mrgreen:


Nostalgie90 schreef: mens zijn zaak staat op het spel!
Hij had beter naar zijn vader geluisterd. Dat is toch een vaststaand feit dat je daar problemen mee zoekt. "Ik ga een programma maken over de favoriete gerechten van bekende mensen en ik neem Maria Callas, Dali, Johnny Cash en Hitler".
Met welke uitzending zouden we eventueel in opspraak kunnen komen? :scratch: :roll:

Als zijn zaak in gevaar is kan hij altijd zijn vermeende heldenrol bij de neonazi's opeisen en er een rechts-geörienteerde brasserie van maken. Altijd volle zaak gezien de populariteit van ons land bij de neonazi's.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door Nostalgie90 »

tomaz schreef:
Nostalgie90 schreef: Die mannen mogen zelf alles, van belastingsvrije priveleges tot het onderdrukken van volkeren!
Totaal naast de kwestie. Wat Israel tov Palestina doet keur ik ook niet goed maar dat heeft hier geen zak mee te maken.
Integendeel beste, het heeft er alles mee te maken!
Die joden (profi)teren op het bloed van hun voorouders, alles wat dan ook maar antisemitisme "zou kunnen" ruiken misbruiken zij om zelf hun gangen te kunnen gaan.
Hetzelfde met racisme, een stok om mee te slagen.
Zodra joden beginnen over antisemitisme veegt men de debatten direct van tafel, van dogma's gesproken!
Alé die mens maakt gewoon een luchtig kookprogramma, met wat figuren uit de geschiedenis ... vermits satire U naar verluid niet vreemd is?
Canvas zend al een tijd op dinsdagavond docu's over Hitler uit, daar heeft nog niemand over gezeverd.
Hitler met hond, Hitler met lief, Hitler en zijn aderlaarsnest, zelfs Hitler en zijne kinesist! :tongue:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door Nostalgie90 »

tomaz schreef:
Nostalgie90 schreef: mens zijn zaak staat op het spel!
Hij had beter naar zijn vader geluisterd. Dat is toch een vaststaand feit dat je daar problemen mee zoekt. "Ik ga een programma maken over de favoriete gerechten van bekende mensen en ik neem Maria Callas, Dali, Johnny Cash en Hitler".
Met welke uitzending zouden we eventueel in opspraak kunnen komen? :scratch: :roll:

Als zijn zaak in gevaar is kan hij altijd zijn vermeende heldenrol bij de neonazi's opeisen en er een rechts-geörienteerde brasserie van maken. Altijd volle zaak gezien de populariteit van ons land bij de neonazi's.
Toffe stelling, maw zijn carriëre bij de vRT is afgelopen
Alle waterhoofden van de vRT denken er waarschijnlijk toch allemaal hetzelfde over, de perscommentaar is toch maar een doekje voor het bloeden. Stel U voor dat ze zich eerder zouden moeien met een luchtig kookprogramma met bekende historische figuren?
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door tomaz »

Nostalgie90 schreef:
tomaz schreef:
Nostalgie90 schreef: Die mannen mogen zelf alles, van belastingsvrije priveleges tot het onderdrukken van volkeren!
Totaal naast de kwestie. Wat Israel tov Palestina doet keur ik ook niet goed maar dat heeft hier geen zak mee te maken.
Integendeel beste, het heeft er alles mee te maken!
Ik zei net Wat Israel tov Palestina doet keur ik ook niet goed, dus ik veeg niks van tafel. Maar goed. Let's agree to disagree, beste.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door tomaz »

Nostalgie90 schreef:Toffe stelling, maw zijn carriëre bij de vRT is afgelopen
Alle waterhoofden van de vRT denken er waarschijnlijk toch allemaal hetzelfde over, de perscommentaar is toch maar een doekje voor het bloeden. Stel U voor dat ze zich eerder zouden moeien met een luchtig kookprogramma met bekende historische figuren?
U bedoelt??? Zijn carrière is niet afgelopen aangezien de uitzendingen en opnames van de andere afleveringen doorgaan. Dat de vrt-waterhoofden er niet allemaal 't zelfde over denken lijkt me wel duidelijk aangezien een aantal mensen de uitzending verdedigden en anderen dan weer niet. Er is wel in overleg beslist om niet uit te zenden. Maar ik snap niet direct waar je naartoe wil met bovenstaande commentaar. Soit, ik ga CL kijken. Juventus speelt naar 't schijnt niet slecht. Veel plezier met uw vis à la gaz.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door Nostalgie90 »

Kijk eens aan, nu bieden zo ook al nazi-menu's aan! :mrgreen:
Ne mens zou al schrik krijgen om forel te gaan vissen!
Forel in botersaus op menu Vlaams parlement

Het menu dat het restaurant van het Vlaams parlement gisteren presenteerde, deed links en rechts wenkbrauwen fronsen. Op de kaart van restaurant De Daktuin stond namelijk forel in botersaus. Met de recent gewraakte Plat Préféré-uitzending rond het lievelingsgrecht van Adolf Hitler in het achterhoofd, op zijn minst een opmerkelijke menukeuze.

Volgens het Vlaams parlement gaat het om puur toeval. "Er zijn naar verluidt wel ludieke opmerkingen geweest en verwijzingen naar het geschrapte tv-programma, maar niemand heeft er echt aanstoot aan genomen", legt communicatieverantwoordelijke Dirk Nuyts uit.

De VRT liet vorige week, na oplaaiende kritiek, een uitzending van het Canvas-programma van kok Jeroen Meus schrappen, waarin die het lievelingsgerecht van Adolf Hitler, forel in botersaus, had bereid. (belga/bdr)
07/11/08 14u27
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door varth »

Het geval Humo en het geval Meus kan je moeilijk vergelijken, maar alletwee vind ik dat er zwaar in wordt overdreven door het te censureren. Als voor mensen de welbekende Mohammed cartoons moeten kunnen, moet dit zeker kunnen. Dat van die flik en zijn secretaresse stelt toch echt niets voor, echt triestig. Waarschijnlijk heeft de ene hoge pief de andere gewoon een plezier willen doen.

Verder denk ik niet dat Jeroen Meus de bedoeling had om met die uitzending wie dan ook tegen het hoofd te stoten. De daden van Hitler en zijn Nazi's waren gruwelijk en de erfenis is voor vele mensen nog altijd zwaar. Ik geef nostalgie90 deels gelijk als hij zegt dat de Joodse gemeenschap zich maar al te graag in een slachtofferrol wentelt. Ik vind het verschrikkelijk wat die mensen hebben moeten meemaken in WOII. Maar als ik hun praktijken in het Midden Oosten zie, vind ik dat ze aardig wat geleerd hebben van de Duitsers. In WOII zijn er zoveel bevolkingsgroepen gedecimeerd, maar daar hoor je nog bitter weinig over. In historische programma's en films gaat het vaak enkel om de joden. Maar er zijn bv ook ontelbare zigeuners uitgeroeid, maar daar rept na 60 jaar geen kat meer over. Anti-semitisme wordt bij wet zwaar bestraft, maar het anti-islamitische gevoel dat veel joden hebben, lijkt doodnormaal en aanvaardbaar te zijn. Komaan zeg.

Ik zal nog een stap verder gaan. Duizenden jaren lang hebben grote beschavingen en hun leiders de aardkloot beheerst. Er waren de Egyptenaren, de Romeinen, de Spanjaarden ect. Die dominantie ging altijd ten koste van volkeren die werden onderworpen of volledig uitgemoord. Het ging altijd om een bepaalde beschaving die zich superieur achtte tegenover de rest. We verheerlijken nog altijd de kunst uit het oude Romeinse rijk, we lopen de piramides plat die met zoveel bloed van onderworpen slaven zijn gebouwd. De USA van vandaag zijn opgebouwd ten koste van miljoenen indianenlevens en Afrikanen die voor de blanken nog minder waard waren dan een hoop stront. Eeuwenlang hebben Europese keizers, heersers en Europees tuig het Afrikaanse en Amerikaanse continent leeggezogen, gebruikt en onderworpen aan een beschaving die volgens hen de superieure was. Indianen en zwarten waren gewoon wilden zonder menselijk karakter. Zeg me eens waarin zulke overtuigingen verschillen in die van Hitler? Hitler vond dat zijn Arische ras de wereld moest domineren, net zoals de Romeinen of de Spanjaarden dat eeuwen terug vonden. Hitler wou zijn visie aan de rest van de beschaving opdringen Alleen deed Hitler het op een wel heel brute, drastische, snelle en efficiënte manier met het gekende resultaat. Maar op geschiedkundig vlak waren er zeker heersers die even wreed of nog erger waren. Maar iemand als Cortez was een groot veroveraar, Ceasar een groot keizer enz. Hoe hypocriet is dat. Een Nazivlag is logischerwijs een verboden symbool, maar een kruisteken is dat dan niet? Toch ook een teken dat eeuwenlang heeft gediend als hét symbool wat zogezegd voor miljoenen mensen de enige echte religie was en het fiat gaf om in de naam van God mensen te bekeren, onderwerpen of uit te moorden als het moest... Wat 60 jaar geleden is gebeurd, gebeurt vandaag in de wereld nog op kleinere schaal. Maar WOII gebeurde voor onze eigen deur, en de rest is een ver-van-mijn-bed show. En dat is imo het grote verschil.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door Nostalgie90 »

Canvas gaat er wel voor tegenwoordig :mrgreen:
"Hitleradvertentie Canvas zal nergens meer verschijnen"
De advertentie voor het Canvas-reisprogramma "Weg met De Soete" waarin presentator Tomas De Soete afgebeeld staat als Adolf Hitler, zal niet meer verschijnen. Dat zegt Canvas-woordvoerster Anne Stroobants. De bewuste advertentie verscheen in de week van 21 oktober in een aantal weekbladen. Canvas wou de publicatie nog annuleren, maar dat bleek niet overal meer mogelijk.

Duitse ambassade niet opgezet
Alles draait rond een advertentie voor het nieuwe reisprogramma van Tomas De Soete. De tekst bij de advertentie zegt dat het eerste beeld dat je tegenkomt als je in Google "Duitser" intikt, dat van Adolf Hitler is, en vervolgt: "Ontdek het echte Europa en niet de clichés". Volgens Joods Actueel was de Duitse ambassade niet over de advertentie te spreken. Ook de Franstalige Joodse organisaties hadden kritiek.

De advertenties waren geplaatst in de week van 21 oktober in de weekbladen Ché, Humo, Knack, P-magazine en Flair. "Bladen waar wel vaker met dubbele bodems gespeeld wordt", zegt Canvas-woordvoerster Stroobants.

Plat Préféré
Na de commotie rond de Plat Préféré van Adolf Hilter wou de VRT de bewuste advertentie nog annuleren. "Toen duidelijk werd dat die Plat Préféré niet uigezonden zou worden, hebben we onmiddellijk actie ondernomen. Maar enkel bij De Standaard Magazine kon die nog geannuleerd worden, elders konden ze niet meer teruggeroepen worden", klinkt het bij Canvas. De zender zegt dat alle advertenties zijn verschenen in oktober. Daarna zijn ze niet meer geplaatst en dat zal volgens Stroobants ook niet meer gebeuren.

De woordvoerster wijst er op dat Canvas ten tijde van de publicatie, een maand geleden dus, geen enkele klacht over de advertentie heeft ontvangen. (belga/mvdb)
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door Lestat »

Dr. Poppers schreef: En dan koop je 't blad gewoon niet (meer) en zoek je iets dat je beter ligt. Net zoals mensen makkelijk hadden kunnen wegkijken of gewoon niet kijken naar dat kookprogramma. Dat is net de vrijheid die er is en mag toch gerespecteerd blijven.
Ik lees niks :mrgreen: ik weet alles al :cheers:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Alle Humo's moeten uit winkel gehaald worden!

Bericht door pascal78 »

eens je censuur toelaat waar stopt het dan?
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten