Retro Halloween Illusion 31/10/2008

Het forum van Illusion in Lier
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Retro Halloween Illusion 31/10/2008

Bericht door Lestat »

Je hoort vaak : illusion is niet meer wat t geweest is - het is inderdaad zo, meestal althans. Reden : muziek trekt op geen zak.
Maar : gisteren was Illusion nog es Illusion zoals ik em ken van 10 jaar geleden. Goed gevuld, geen volk dat wat onnozel op een kruk zit alsof ze in een cafe zitten, volle dansvloer, en iedereen in beweging. Goeie muziek ook, al begon het maar triestig - ik was er vrij vroeg, rond half 12 al, en in t begin klonk t weer als in augustus toen ik er was, heel lang uitgesponnen tracks, tot vervelens toe, zoals meestal wordt gedraaid, dus ook geen kat die bewoog. Heeft zo een uur geduurd, kheb op dat uur meer aan t babbelen geweest dan ik ooit in Illusion gebabbeld heb en begon t al op mijn heupen te krijgen - is dit nu retro ?
Maar dan kwam Jan achter de tafels en ineens was t alsof ik in andere discotheek zat - illusion anno 98 - direct stroomde ook de dansvloer vol, Jan zette direct tempo in de keet, afwisselend met snelle retroplaten en regelmatig met de typische illusion zweefmomenten uitpakken, dan zag je ook pas hoeveel sfeer er hing, alle armen in de lucht, gejuich, gefluit, geroep ... Dit is toch een nachtje waar ik content van ben dat ik erbij was, en das toch al een hele tijd geleden dat ik dat gevoel nog heb gehad. Kheb me geweldig geamuseerd, al draag ik nu wel de gevolgen, nadeel van 36 jaar te zijn :D - zo stijf als een plank.
Ik hoop dat de uitbaters van Illusion eindelijk beseffen dat Illusion is gemaakt door deze muziek, in elk geval was het verschil met de laatste keer dat ik er was (toen zat er in t midden van de dansvloer volk op een kruk aan een tafeltje :eek:) immens - gisteren was een feest, de vorige keer was een trouwfeest ...
Merci Dj Jan - t was super feestje !
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Retro Halloween Illusion 31/10/2008

Bericht door Sunreezer »

Welke muziek spelen ze dan normaal in de ground?
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Retro Halloween Illusion 31/10/2008

Bericht door Lestat »

Administrator schreef:Welke muziek spelen ze dan normaal in de ground?
Hangt van de dj af - Jan speelt nog altijd goeie hardtrance, maar das dan ook de enige - de rest speelt een mix van groove/elektro, minimal, kortom alle saaie boel.
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Retro Halloween Illusion 31/10/2008

Bericht door Sunreezer »

Ik kan er eigenlijk toch met mijn pet niet bij hoor. Wanneer er retro (trance) gedraaid wordt lijkt het alsof iedereen een boost adrenaline krijgt tot en met, waarom is dat soort muziek dan helemaal verbannen?
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Retro Halloween Illusion 31/10/2008

Bericht door Lestat »

Administrator schreef:Ik kan er eigenlijk toch met mijn pet niet bij hoor. Wanneer er retro (trance) gedraaid wordt lijkt het alsof iedereen een boost adrenaline krijgt tot en met, waarom is dat soort muziek dan helemaal verbannen?
Das idd de hamvraag - ik begrijp er dus ook totaal niks van, elke retro-event is een super feest en de reacties achteraf zijn altijd vol lof, en toch blijven ze die saaie muziek spelen en komt er zo goed als geen kat meer in illusion. Ik vermoed dat t iets te maken heeft met imago - ze willen een deftiger imago opbouwen, maar wat ze in feite aan t doen zijn, is een put aan t graven waar ze nooit meer uit gaan komen. Ik geef Illusion nog max 2 jaar op deze manier, en t is boeken dicht voorgoed.
Gisteren met een oude bekende gepraat die er al werkt sinds t begin - vrijdags is t rampzalig blijkbaar, gisteren was uitzondering, maar normaal vrijdags zit er niet meer volk dan in een gemiddeld danscafe en vaak doen ze enkel nog maar de level open omdat er niet genoeg volk is voor ground te vullen. Dus idd : logische vraag is : waarom niet elke vrijdag retro ? Omdat de eigenaar een mietje is mss ? :lol: die imago belangrijker vindt dan sfeer ?
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Retro Halloween Illusion 31/10/2008

Bericht door Sunreezer »

Da hoeft daarom niet persé retro te zijn, maar gewoon dat soort muziek. Op een retroparty passeren ook altijd platen die niet bij iedereen gekend zijn, en toch amuseren ze zich erop. Waarom? wel omdat die muziek gewoon gemaakt is om op te feesten, die climaxen, breaks en roffels trekken u gewoon op de dansvloer.

Ik denk trouwens dat veel clubs willen breken met dat imago hoor...
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Retro Halloween Illusion 31/10/2008

Bericht door Lestat »

Administrator schreef:Da hoeft daarom niet persé retro te zijn, maar gewoon dat soort muziek. Op een retroparty passeren ook altijd platen die niet bij iedereen gekend zijn, en toch amuseren ze zich erop. Waarom? wel omdat die muziek gewoon gemaakt is om op te feesten, die climaxen, breaks en roffels trekken u gewoon op de dansvloer.

Ik denk trouwens dat veel clubs willen breken met dat imago hoor...
Als ze willen breken met dat imago op deze manier, graven ze hun eigen graf - je moet niet gestudeerd hebben om dat in te zien.
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:39
Locatie: Lier

Re: Retro Halloween Illusion 31/10/2008

Bericht door Ultimate Focker »

Stoeme zevereirs... Altij diezelfste zever van elle op da stoem forum hiere se :roll: :roll: :roll:
8) Veni, Vidi, Vici 8)
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Retro Halloween Illusion 31/10/2008

Bericht door cherryman »

Ultimate Focker schreef:Stoeme zevereirs... Altij diezelfste zever van elle op da stoem forum hiere se :roll: :roll: :roll:
Beetje respect is wel op zijn plaats denk ik zo alecto? :roll:

Vrijheid van meningsuiting noeme ze dat, appreciëren is percies iets moeilijker voor sommigen :scratch:
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Club Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:39
Locatie: Lier

Re: Retro Halloween Illusion 31/10/2008

Bericht door Ultimate Focker »

cherryman schreef:
Ultimate Focker schreef:Stoeme zevereirs... Altij diezelfste zever van elle op da stoem forum hiere se :roll: :roll: :roll:
Beetje respect is wel op zijn plaats denk ik zo alecto? :roll:

Vrijheid van meningsuiting noeme ze dat, appreciëren is percies iets moeilijker voor sommigen :scratch:
Ja jong hey... Da is hier altijd op da forum se !!!

Gelle blijft allemaal net iets te hard in elle tijd plakke denk ik zo :roll:

Illu is niemeer wa het geweest is, blablabla.... tblijft hier maar komen !!! Het hoeveelste topic is da nu al nie ???

Ale jah, illu SUCKD se... kzal meedoen me de stroom hier op LC :scratch:
8) Veni, Vidi, Vici 8)
Elite Club Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 sep 2007, 17:08
Locatie: Lummen city

Re: Retro Halloween Illusion 31/10/2008

Bericht door [terror]Neophyte »

Ultimate Focker schreef:Stoeme zevereirs... Altij diezelfste zever van elle op da stoem forum hiere se :roll: :roll: :roll:
niemand verplicht je hier te komen e ;)
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Retro Halloween Illusion 31/10/2008

Bericht door cherryman »

Ultimate Focker schreef:Ja jong hey... Da is hier altijd op da forum se !!!

Gelle blijft allemaal net iets te hard in elle tijd plakke denk ik zo :roll:

Illu is niemeer wa het geweest is, blablabla.... tblijft hier maar komen !!! Het hoeveelste topic is da nu al nie ???

Ale jah, illu SUCKD se... kzal meedoen me de stroom hier op LC :scratch:
Ik begrijp u wel ze daar ni van, ik hoorden mijn broer ook dikwijls zo een dingen zeggen die ik toen ook niet snap. Maar als ge zelf een jaar of 5 a 10 verder zult zijn zal da waarschijnlijk ook zo zijn denk ik ze ;)

In uwe jeugd is volgens mij gewoon alles veel beter, ook omdat ge dat op een compleet andere manier benaderd als hier.

Ik merk dat met die retro's van Cherry ook dat het niet meer hetzelfde is, maarja dat is gewoon het leven, die tijden komen niet meer (of mssch heel even op 1 party) nog eens terug.

Als ge dat nie begrijpt, begrijpt ge volgens mij ook ni echt de reden van dit forum.
Veel mensen vinden toch ook dat Complex of weet ik veel welke andere jumpkoten sucken?
Iedereen zijn meug, ge kunt toch moeilijk gaan verwachten dat iedereen die hier vroege in Illusion gezeten heeft er nu dezelfde mening op kan nalaten dan u?

Maar kom, kga stoppen want ben te ver aant uitwijken denk ik :mrgreen:

Over da blijven plakken hebt ge -in mijn geval- wel gelijk denk ik :twisted:
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Retro Halloween Illusion 31/10/2008

Bericht door Lestat »

Ultimate Focker schreef:
cherryman schreef:
Ultimate Focker schreef:Stoeme zevereirs... Altij diezelfste zever van elle op da stoem forum hiere se :roll: :roll: :roll:
Beetje respect is wel op zijn plaats denk ik zo alecto? :roll:

Vrijheid van meningsuiting noeme ze dat, appreciëren is percies iets moeilijker voor sommigen :scratch:
Ja jong hey... Da is hier altijd op da forum se !!!

Gelle blijft allemaal net iets te hard in elle tijd plakke denk ik zo :roll:

Illu is niemeer wa het geweest is, blablabla.... tblijft hier maar komen !!! Het hoeveelste topic is da nu al nie ???

Ale jah, illu SUCKD se... kzal meedoen me de stroom hier op LC :scratch:
Er is toch wel een reden wrm de helft van t personeel is ontslagen ... of wrm groundlevel niet gevuld raakt vrijdags ...
Vroeger was t aanschuiven om binnen te geraken, ground en level bomvol, toon mij es een maand van dit jaar waar t elk weekend zo was, vrijdag en zaterdag ? In de periode 96-99 was t zo elk weekend ...
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:39
Locatie: Lier

Re: Retro Halloween Illusion 31/10/2008

Bericht door Ultimate Focker »

[terror]Neophyte schreef:
Ultimate Focker schreef:Stoeme zevereirs... Altij diezelfste zever van elle op da stoem forum hiere se :roll: :roll: :roll:
niemand verplicht je hier te komen e ;)
Zeker nie, kvoel me daar ook nie verplicht toe wor !!! ma ze stuurde mij de link door... ;)
8) Veni, Vidi, Vici 8)
Club Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:39
Locatie: Lier

Re: Retro Halloween Illusion 31/10/2008

Bericht door Ultimate Focker »

cherryman schreef:
Ultimate Focker schreef:Ja jong hey... Da is hier altijd op da forum se !!!

Gelle blijft allemaal net iets te hard in elle tijd plakke denk ik zo :roll:

Illu is niemeer wa het geweest is, blablabla.... tblijft hier maar komen !!! Het hoeveelste topic is da nu al nie ???

Ale jah, illu SUCKD se... kzal meedoen me de stroom hier op LC :scratch:
Ik begrijp u wel ze daar ni van, ik hoorden mijn broer ook dikwijls zo een dingen zeggen die ik toen ook niet snap. Maar als ge zelf een jaar of 5 a 10 verder zult zijn zal da waarschijnlijk ook zo zijn denk ik ze ;)

In uwe jeugd is volgens mij gewoon alles veel beter, ook omdat ge dat op een compleet andere manier benaderd als hier.

Ik merk dat met die retro's van Cherry ook dat het niet meer hetzelfde is, maarja dat is gewoon het leven, die tijden komen niet meer (of mssch heel even op 1 party) nog eens terug.

Als ge dat nie begrijpt, begrijpt ge volgens mij ook ni echt de reden van dit forum.
Veel mensen vinden toch ook dat Complex of weet ik veel welke andere jumpkoten sucken?
Iedereen zijn meug, ge kunt toch moeilijk gaan verwachten dat iedereen die hier vroege in Illusion gezeten heeft er nu dezelfde mening op kan nalaten dan u?

Maar kom, kga stoppen want ben te ver aant uitwijken denk ik :mrgreen:

Over da blijven plakken hebt ge -in mijn geval- wel gelijk denk ik :twisted:
How, da is nu nog ens ne reply se !!! Zo heb ik ter hier al een paar gedaan op LC... Ik weet wel da iedereen "zijne tijd" het beste vindt... Ma moeten ze daarom alle weken hier ligge zever van nu ist slecht nu ist slecht... Nu ist jannete muziek...

ZEVER !!! DIKKE ZEVER 8) En as golle da dan nie vindt dan is da JULLIE probleem... Ma kom dan nie bijna dagelijks vermelden da illu slechte zaken is aant doen etc.
8) Veni, Vidi, Vici 8)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 0 gasten