Maar : gisteren was Illusion nog es Illusion zoals ik em ken van 10 jaar geleden. Goed gevuld, geen volk dat wat onnozel op een kruk zit alsof ze in een cafe zitten, volle dansvloer, en iedereen in beweging. Goeie muziek ook, al begon het maar triestig - ik was er vrij vroeg, rond half 12 al, en in t begin klonk t weer als in augustus toen ik er was, heel lang uitgesponnen tracks, tot vervelens toe, zoals meestal wordt gedraaid, dus ook geen kat die bewoog. Heeft zo een uur geduurd, kheb op dat uur meer aan t babbelen geweest dan ik ooit in Illusion gebabbeld heb en begon t al op mijn heupen te krijgen - is dit nu retro ?
Maar dan kwam Jan achter de tafels en ineens was t alsof ik in andere discotheek zat - illusion anno 98 - direct stroomde ook de dansvloer vol, Jan zette direct tempo in de keet, afwisselend met snelle retroplaten en regelmatig met de typische illusion zweefmomenten uitpakken, dan zag je ook pas hoeveel sfeer er hing, alle armen in de lucht, gejuich, gefluit, geroep ... Dit is toch een nachtje waar ik content van ben dat ik erbij was, en das toch al een hele tijd geleden dat ik dat gevoel nog heb gehad. Kheb me geweldig geamuseerd, al draag ik nu wel de gevolgen, nadeel van 36 jaar te zijn
Ik hoop dat de uitbaters van Illusion eindelijk beseffen dat Illusion is gemaakt door deze muziek, in elk geval was het verschil met de laatste keer dat ik er was (toen zat er in t midden van de dansvloer volk op een kruk aan een tafeltje
Merci Dj Jan - t was super feestje !