Te zware XTC in omloop

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Te zware XTC in omloop

Bericht door pooley »

Te Zware XTC In Omloop

Afbeelding

Er zijn nieuwe ecstasy-tabletten op de markt die te hoog gedoseerd zijn. Hierdoor lopen gebruikers het gevaar om een te hoge dosis binnen te krijgen met ernstige gezondheidsrisico's tot gevolg. Dat meldt het Wetenschappelijk Instituut van Volksgezondheid.

2 tot 3 keer zo sterk
"Of het om een zorgwekkende ontwikkeling gaat of om een tijdelijk fenomeen is nog niet duidelijk, maar we ontvangen steeds vaker berichten over xtc-tabletten die bijzonder hoog gedoseerd zijn. We hebben het dan over 120 à 147 mg van het werkzame product MDMA per pil. Eén pil is daarmee 2 tot 3 keer zo sterk als de een gebruikelijke xtc-tablet. De kans op het nemen van een te grote dosis neemt hierdoor sterk toe, zeker bij onervaren gebruikers", aldus Dr. Roelands van Volksgezondheid.

Hersenschade
Een hogere dosis MDMA brengt meer schade teweeg aan de hersenen. Hierdoor kunnen ze niet alleen schade toebrengen op korte termijn, maar ook op lange termijn. Een overdosis ecstasy (MDMA) kan leiden tot een gevaarlijk verhoogde lichaamstemperatuur (+40°), hartritmestoornissen, sterke bloeddrukstijging, stuiptrekkingen en verwardheid.

Nooit zeker
Omdat de kleur, het logo en andere uiterlijke kenmerken van de tabletten regelmatig veranderen, kan men nooit met zekerheid zeggen hoeveel werkzame stof de tablet bevat en wat de effecten zullen zijn, luidt het. (belga/bf)

BRON: HLN

------------------------------------------------------------------------------------------------
Iemand het geluk gehad om deze te kunnen vinden / benuttigen? :))

Die dosage, das nog minder dan de pillen van vroeger nee?
Ik meen mij te herinneren dat de blauwe mitsukes 140 hadden of meer...
gaas geve
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Te Zware XTC In Omloop

Bericht door StevenR_73 »

fisherman van vroeger zat daar ook rond of er over zelfs, zo zwaar is da ommes ni :clown: 8) :D

zaterdag gaan we sterrekes zien :mrgreen:
Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

Re: Te Zware XTC In Omloop

Bericht door De Mot »

StevenR_73 schreef:fisherman van vroeger zat daar ook rond of er over zelfs, zo zwaar is da ommes ni :clown: 8) :D

zaterdag gaan we sterrekes zien :mrgreen:
Maar die prijs was toen wel een verschil (800bfr- 900bfr) :-o En nu... :?
Afbeelding
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 aug 2008, 13:38

Re: Te Zware XTC In Omloop

Bericht door moonscaper »

hoe kan xtc nu te zwaar zijn? :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Re: Te Zware XTC In Omloop

Bericht door BOUNCER »

Op die 1ste eva stond gewoon 150mg of zoiets wat het mdma-gehalte aanduide ofer zoveel inzat dat heb ik nooit getest. Maar het waren zware bonkers, ging langzaam omhoog een uurke en stabiliseerde dit zich enkele uren...
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Te Zware XTC In Omloop

Bericht door pascal78 »

en deze zijn waar te verkrijgen :bounce: :roll:
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2008, 14:31
Locatie: Sint-Truiden

Re: Te Zware XTC In Omloop

Bericht door Oldskool »

pascal78 schreef:en deze zijn waar te verkrijgen :bounce: :roll:
Haha gekken... :mrgreen:

Sinds 1997 praktisch niks meer gepakt, moet da ook nie meer hebben.
Bij uitzondering nog eens een kwartje of zo...
Tot midden jaren '90 was er echt goed spul op de markt, daarna is 't alleen zwaar bergaf gegaan, i.p.v. opgewekt voelde ge u meestal ne lome patattenzak, zo zwaar was da spul de laatste jaren.
Hoeft voor mij niet meer...
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: Te Zware XTC In Omloop

Bericht door pascal78 »

ik ben zelf ook al wel tijdje gestopt zenne (sinds 2000 of zo, toen ik de voordelen niet meer vond opwegen tegen de nadelen (lees: afkick :wasted: )
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Te Zware XTC In Omloop

Bericht door StevenR_73 »

De Mot schreef:
StevenR_73 schreef:fisherman van vroeger zat daar ook rond of er over zelfs, zo zwaar is da ommes ni :clown: 8) :D

zaterdag gaan we sterrekes zien :mrgreen:
Maar die prijs was toen wel een verschil (800bfr- 900bfr) :-o En nu... :?


idd, te gek eigenlijk :)


met de vinger in een pakje mdma kristallen soppe is ook ni al te licht :retard: :lool:
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Te Zware XTC In Omloop

Bericht door DCD »

en die smaak.... :silent:
maja ne mens moe der wa voor over hebben zeker :albino:
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Re: Te Zware XTC In Omloop

Bericht door pooley »

met een cola bij de hand kom je door het hele land

gas geve !
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Te Zware XTC In Omloop

Bericht door rizzo> »

'k denk niet dat het probleem die hoog gedoseerde ecsta's zijn maar vooral het onverantwoorde slikgedrag: 2 tabkes op een halfuur, 11 op een nacht en wat weet ik nog allemaal.

In de tijd toen de dieren nog spraken was de stelregel: eerst een halfke nemen en zien wat dat doet en dan de andere helft innemen.

Ben geen gebruiker maar als ik vaak die geslikte aantallen e.d. hoor en als je ziet hoe de mensen er bijlopen e.d.: er is door de jaren blijkbaar veel veranderd. Vroeger zag je hele keten gewoon uit hun dak gaan van uitbundigheid en smiles, een pil was happy, happy, joy, joy uren aan een stuk. Tegenwoordig moeten ze er al 5 pakken om met hun apathische houding en dito face uit hun hoek te komen om op de dansvloer wat asociaal te staan wiegelen. Vroeger moest je er niet aan denken om pakweg een j'ke te roken of zwaar pinten te pakken wanneer je aan het pieken was op E, je zou gewoon compleet onderuit gegaan zijn. Tegenwoordig is dat blijkbaar anders. 'k denk dat de kwaliteit er zéér zwaar op achteruit gegaan is en ik vraag me overigens af wat er zoal in die pillen zit want ik denk dat echte MDMA een rariteit moet zijn. Vroeger had je trouwens ook al heel dat gezeik met de platte variant MDEA, mengelingen enz. Soit, het blijft ieder z'n keuze.

Edit: blijkbaar zou ik er naast zitten met m'n these. Hierbij alvast zéérinteressante literatuur over het onderwerp: http://books.google.be/books?id=3Xxu_Tmp_2cC
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Re: Te Zware XTC In Omloop

Bericht door Dj Devyd »

tegenwoordig moet ge bijna gans vlaanderen afzoeken om er goei te hebben terwijl ge vroeger overal in elke discotheek goeie marchandise had
laatste goei wak gehad heb waren rode toyotas en heb dan ook meteen een voorraadje ingeslaan :P

ik raad al zeker witte smileys af indien iemand die zou tegenkomen, zowat de helft van mijn vrienden hebben gal gespuwd
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Te Zware XTC In Omloop

Bericht door Lestat »

BOUNCER schreef:Op die 1ste eva stond gewoon 150mg of zoiets wat het mdma-gehalte aanduide ofer zoveel inzat dat heb ik nooit getest. Maar het waren zware bonkers, ging langzaam omhoog een uurke en stabiliseerde dit zich enkele uren...
Wij snoven vroeger soms pure mdma - t was wel elke keer kloppen krijgen - ik herinner me nog een beachparty waar we rap over en weer in ene zijn appartement gingen bijtanken, ik was chauffeur, en toen we terug wilden vertrekken, sloeg ik in paniek, ik gaf gas, en de auto ging ni vooruit :eek:, bleek dat die in achteruit stond en ik de garage aan t omverduwen was :cheers: ... en maar gas geven :oops:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Te Zware XTC In Omloop

Bericht door Lestat »

StevenR_73 schreef:fisherman van vroeger zat daar ook rond of er over zelfs, zo zwaar is da ommes ni :clown: 8) :D

zaterdag gaan we sterrekes zien :mrgreen:
Peis da wij goe overeen zouden komen :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast