StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100)

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door Dr. Poppers »

Ik ben niet snel gechockeerd, maar op het StuBru-forum postte zelfs iemand dit: "Jeff Mills - The Bells? Wtf is daar nu aan?" :eek:
Je kan dan beginnen over smaken etc., maar zoiets hoort toch zeker in die lijst thuis?
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door tomaz »

Tom, ik zweer het u, als je alle lijstjes eens zou afgaan en zou zien wat voor crap ze er soms in zetten. Er kwam er zelfs eentje af met The Jonas Brothers... :scratch:
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door lemant »

tomaz schreef:Tom, ik zweer het u, als je alle lijstjes eens zou afgaan en zou zien wat voor crap ze er soms in zetten. Er kwam er zelfs eentje af met The Jonas Brothers... :scratch:
Heb ik ff moeten googelen.

Zeg Tomaz, nu de 100 "meest verkozen" nummers gedraaid zijn ... is het soms mogelijk de rest van de ranking te publiceren (tot 200/300?) voor de nieuwsgierigen.

Of vrees je dan nog meer commotie?
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door Dr. Poppers »

En wat ik mij ook afvroeg: hoeveel stemmen kreeg plaats één precies, en hoeveel plaats honderd? Scheelde het veel tussen sommige plaatsen?
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door lemant »

Dr. Poppers schreef:En wat ik mij ook afvroeg: hoeveel stemmen kreeg plaats één precies, en hoeveel plaats honderd? Scheelde het veel tussen sommige plaatsen?
ik hoorde dat er in totaal een 4000 inzendingen waren
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door Dr. Poppers »

lemant schreef:
Dr. Poppers schreef:En wat ik mij ook afvroeg: hoeveel stemmen kreeg plaats één precies, en hoeveel plaats honderd? Scheelde het veel tussen sommige plaatsen?
ik hoorde dat er in totaal een 4000 inzendingen waren
Inderdaad, ik had ook zoiets opgevangen. Maar 't interesseert me wel omdat de spreiding een rol kan spelen in de verschillen. Stel je voor dat mits een vijftal stemmen Josh Wink (op honderd) er niet had kunnen bij zijn. En natuurlijk ook om te weten hoeveel stemmen ik nodig heb om alle producties van Magda in de top tien te krijgen! :mrgreen:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door lemant »

Dr. Poppers schreef:
lemant schreef:
Dr. Poppers schreef:En wat ik mij ook afvroeg: hoeveel stemmen kreeg plaats één precies, en hoeveel plaats honderd? Scheelde het veel tussen sommige plaatsen?
ik hoorde dat er in totaal een 4000 inzendingen waren
Inderdaad, ik had ook zoiets opgevangen. Maar 't interesseert me wel omdat de spreiding een rol kan spelen in de verschillen. Stel je voor dat mits een vijftal stemmen Josh Wink (op honderd) er niet had kunnen bij zijn. En natuurlijk ook om te weten hoeveel stemmen ik nodig heb om alle producties van Magda in de top tien te krijgen! :mrgreen:

Stel je voor dat Wink er niet had ingestaan mits MIJN stem :p

Ik denk niet dat je exacte cijfers zal kunnen krijgen, net om dat manipuleren tegen te gaan.

En Magda ... als producer is die nu ook weer niet zo uitzonderlijk hé, maar ik weet maar al te goed dat je alles zou doen om in haar gunsten te komen :p

Afbeelding
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door tomaz »

Ik heb mij niet met tellen van de stemmen en samenstellen vaan de lijst beziggehouden. Net als jullie wist ik van niets. Zelfs toen ik al in CC aan 't draaien was wist ik nog niet wat de nr 1 was.
Ik heb dan ook geen idee van nummers 101 en lager.
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door Enterprise »

tomaz schreef:
Enterprise schreef:ja maar die twee tracks van ons dat je noemt die verwachte ik ook niet in de chart hoor..... Had meer wat oudere newbeat/ab tracks verwacht.....
Allez dokter ... Geen valse bescheidenheid hé ;-)
First rebirth moést daar gewoon in staan.
Tof dat dat van jou komt Tom maar ik weet mij te herinneren dat destijds bij Technoville de plaat niet gedraaid werd omdat het label Bonzai "not done" was.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door tomaz »

Tja, over teknoville kan ik niets zeggen buiten het feit dat ik daar slechts luisteraar van was. Als ze dat op basis daarvan weigerden te draaien dan was dat een gebrek aan respect en zeer kortzichtig. Maar jij en ik weten dat dit wereldje dikwijls fout in mekaar zit. Ik heb destijds ook opmerkingen gekregen (niet vanuit stubru, maar van buitenaf) toen ik Ghost naar de studio haalde. Daar heb ik nochtans ferm mijn voeten aan geveegd.

Maar goed, dat ene programma bepaalt niet de geschiedenis van de electronische muziek. First Rebirth is de wereld rond gegaan en doet dat nu nog steeds. Dat kan je van teknoville niet meer zeggen hé ;-)
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door djginod »

Enterprise schreef:
tomaz schreef:
Enterprise schreef:ja maar die twee tracks van ons dat je noemt die verwachte ik ook niet in de chart hoor..... Had meer wat oudere newbeat/ab tracks verwacht.....
Allez dokter ... Geen valse bescheidenheid hé ;-)
First rebirth moést daar gewoon in staan.
Tof dat dat van jou komt Tom maar ik weet mij te herinneren dat destijds bij Technoville de plaat niet gedraaid werd omdat het label Bonzai "not done" was.

Het was mede daarom dat de illegale housezenders zo populair waren toen ;)
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door Enterprise »

tomaz schreef:Tja, over teknoville kan ik niets zeggen buiten het feit dat ik daar slechts luisteraar van was. Als ze dat op basis daarvan weigerden te draaien dan was dat een gebrek aan respect en zeer kortzichtig. Maar jij en ik weten dat dit wereldje dikwijls fout in mekaar zit. Ik heb destijds ook opmerkingen gekregen (niet vanuit stubru, maar van buitenaf) toen ik Ghost naar de studio haalde. Daar heb ik nochtans ferm mijn voeten aan geveegd.

Maar goed, dat ene programma bepaalt niet de geschiedenis van de electronische muziek. First Rebirth is de wereld rond gegaan en doet dat nu nog steeds. Dat kan je van teknoville niet meer zeggen hé ;-)
Touché :afro:
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door keimi »

Stubru is een commercieel gegeven dus begrijp ook enigsinds wel het resultaat.
Zelf heb ik op het laatste nippertje een lijstje doorgestuurd die compleet verschillend was van wat ik voordien allemaal in men gedachte had toch staan er héél wat dingen bij waar ik aan dacht en dan niet toegevoed heb.
Dacht ook nog een New Beat top 5 door te sturen maar onze pa zegt me altijd das zoals de veldcross, wereldkampioen in Belgïe en nergens anders ter wereld weten ze waar we het over hebben. Mooie muziek als sommige AB platen zijn daarom ook geen classics voor de gangbare radioluisteraar en zeker de jeugd uit de 80's weet dit niet altijd te plaatsen vrees ik.

Wat moet ne gewone mens daar nu gaan opzetten. De kennis van een DJ gaat echt ook al iets verder, die noemen niet zomaar en nummer op maar eerder een speciale uitvoering van een nummer. Feitelijk komt ge nog niet toe als ge van elk continent of gerne er één moet gaan uitpikken. Toch het resultaat van de cd is algemeen toch niet zo slecht naar mijn mening. Enkel de samenstelling ervan begrijp ik niet echt maar moet em nog horen dus ga geen kritiek geven hierop. Stel U nu eens voor dat de freaks hier een cd gaan samenstellen, de mensen zullen eens raar opkijken denk ik als dat op een Switch cd verschijnt. Ik ben er zeker van de de doorsnee luisteraar hier de helf van de titels weet te plaatsen dus opzet geslaagd!

Ik kan zowel Underwold, the Prodigy en Daft Punk zeker pruimen. Luister maar eens goed naar die LP of CD van The Jilted generation en Homework. Op beide staan classics en een vet acid nummer dat ge jaren nadien nog zegt van HALLO komt dat van die mannen... het zijn geen DJ's of producers maar Live groepen die meer dan respect verdienen! Als we volgende keer een top 5 cd kiezen dan staan deze 2 er zeker bij!
The Prodigy Music For The Jilted Generation
Daft Punk - Homework

En The First Rebirth geen hit... heb hier vandaag nog toevallig gepost hoe gek de duitsers dit weekend wel werden op onze trots! Ik dacht het ook wat beu te zijn tot ge het daar hoort en de menigte ziet losgaan, dan besef je pas in wat voor een verwend clubland wij vertoevden in de 90's! Idem met T99 en tal van andere nummers, ge moet dat in hun tijd zien en als ge ze den dag vandaag hoort doe dat dan op de juiste locatie met de goeie mensen dan smaakt dat nog zo heerlijk!

Take care of the music, Use It Don't Abuse It!
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door lemant »

Enterprise schreef:
tomaz schreef:
Enterprise schreef:ja maar die twee tracks van ons dat je noemt die verwachte ik ook niet in de chart hoor..... Had meer wat oudere newbeat/ab tracks verwacht.....
Allez dokter ... Geen valse bescheidenheid hé ;-)
First rebirth moést daar gewoon in staan.
Tof dat dat van jou komt Tom maar ik weet mij te herinneren dat destijds bij Technoville de plaat niet gedraaid werd omdat het label Bonzai "not done" was.

Ik meen me nochtans te herinneren dat er wel degelijk af en toe een Bonzaï passeerde. (Dan heb ik het over het prille begin van Teknoville)

Dream your dream, "Belgium jump" bijvoorbeeld al zeker.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door StevenR_73 »

de cd van the greatest switch is ok zullen we maar zeggen om het positief te houden :) , geen verrassingen....het probleem is dat de meeste nrs al op andere cd's staan en dat er niet meer "echte" klassiekers opstaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten