StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100)

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door Nostalgie90 »

Net voor dat ze Underworld draaien was ik afgehaakt, de haperende stream hing men kloten uit.
Ik hoorde Nina nog grappen, wie zou het zijn hahaaa? Modo? Tataratataaa Tiesto (deuntje van Tiesto hitje nazingend) Of Reeeegiii van Melk Inc. (op zijn Limburgs)
(Alhoewel het had er misschien nog net bijgekunnen voor de anticlimax nog groter te maken)

Geen 2 flying stones, geen gat decor, geen transformer 2, geen paperclip ppl, ...zelfs nen three o three niet :mrgreen:
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2008, 17:00
Locatie: Hunsel, Nederland

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door funnyproffy2 »

Viel mij ook zwaar tegen. :scratch: Maar ja, het is ook geen house/techno/rave...watever top 100 :idea: ...het was een Switch top 100... platen van Daft Punk bijvoorbeeld vind ik persoonlijk helemaal niets met house/techno te maken hebben, maar dat zal wel aan mij liggen.
Dat zelfs The Prodigy met "No Good" op 9 staat... belachelijk...1 van de slechtste platen die The Prodigy gemaakt hebben naar mijn gedacht... wat te denken van "Android" en "G-Force" - dat waren echte houseplaten... en waar is Camargue :?: - toch wel zeker een van de beste Belgische houseplaten van begin jaren 90.
Nee, was wel om aan te horen, maar ik mistte toch een beetje het gevoel van "niet te missen daar blijf ik voor thuis" wat ik normaal heb bij een lijst.
Zo kan ik me nog als de dag van gisteren voor de geest halen hoe ik ieder jaar al weken uitkeek naar het moment waarop de "Top 20 of ..." (1992, 1993, 1994 etc.) van de Steve Mason Experience werd uitgezonden, en op het moment zelf MOEST ik het luisteren - al was het op een woensdag 2 uur 's nachts (later werd het ook op zaterdagavond uitgezonden). Om u een idee te geven wat in 1992 HOT was in de UK/Duitsland (en in Belgie wellicht ook wel):

hier de top 20 van 1992 van "The Steve Mason Experience" show:
20 Jonny L - Hurt You So - Yo!Yo! Records 12YOYO2
19 2 Bad Mice - 4 Bad Remixes - Drumscare - Moving Shadow 014 R
18 Dance Conspiracy - Dub War (Chapter Three Remix) - XL Recordings XLT 034
17 Outrage - That Piano Track - Junior Boy's Own JBO 06-12
16 Autumn 3 - Don't go
15 Rotterdam Termination Source - Poing (Jump a Little Higher - Remix By DJ Paul) - Rotterdam Records 006
14 Age Of Love - The Age Of Love (Watch Out For Stella Club Mix - Remix by Jam & Spoon) - ZYX 6817-12
13 Egyptian Empire - The Horn Track - Ffrreedom TABX 115
12 WestBam - The Mayday Anthem - Low Spirit Recordings 125
11 Felix - It Will Make Me Crazy - Deconstruction 74321 11813-1DJ
10 Urban Shakedown featuring Mickey Finn - Some Justice - Urban Shakedown MCG 001
9 Liquid - Liquid Is Liquid - XL Recordings XLT 033
8 The Future Sound Of London - Papua New Guinea - Jumpin' & Pumpin' 12 TOT 17R
7 The Prodigy - Fire - XL Recordings XLT 030
6 SL2 - On A Ragga Tip - XL Recordings XLS 029
5 Gat Decor - Passion - Effective Records EFFS 001
4 Liquid - Sweet Harmony - XL Recordings XLS 028
3 Prodigy, The - Out Of Space - XL Recordings XLS 035
2 Felix - Don't You Want Me - Deconstruction 74321 11050-1
1 Acen - Trip To The Moon - Production House PNT 42
...voor sommigen wellicht een hoop onbekenden, maar voor mij komen de herinneringen aan die tijd weer boven als ik dit lijstje weer zie.
:cheers: :cheers: :cheers:
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door Enterprise »

Het beetje dat ik gisteren heb gehoord in de wagen vond ik toch maar platjes klinken en allemaal toch vrij recente platen............de echte kleppers uit de oude doos heb ik niet horen passeren buiten enkele :(
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door jasper »

de echte kleppers werden gisteren op de switch party gedraaid in capital 8)
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2007, 20:07
Locatie: Kortrijk

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door zzillezz »

Rozzo - Into your heart
Age of love - The age of love
At the villa people - Open your eyes
Emmanuel Top - Spherique
Quadrophonia - Quadrophonia

Dat zijn een paar van mijn favorieten ... helaas geen enkele in de Greatest Switch :-(
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door tomaz »

Als je weet dat de lijst wordt samengesteld adhv lijstjes van luisteraars moest je toch niks anders verwachten?? Ik vind het nog best meevallen want had veel meer Justice en co gevreesd.

Tip voor volgende keer: zet uw radio gewoon af hé mannen, niemand verplicht u om de volle 8u te luisteren. Enne, als jullie dan toch de echte goeie dingen wilden horen hadden jullie maar naar de CC moeten komen voor de party. Maar waarschijnlijk was het daar dan ook weer van "teveel hitjes". :mrgreen:

En Daft Punk niks met house/techno te maken? Da's wel raar want de platen werden nochtans van in 't begin zot gedraaid in de house en techno scene.

Anyway, het initiatief is geslaagd in mijn ogen. De party zeker. CC was te klein, de party te kort. Tijd voor een vervolg :D
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door tomaz »

Ahja, de komende weken (tot nieuwjaar) worden in "the past" top-5 lijstjes uitgezonden waarin ook dingen aan bod komen die de top 100 niet hebben gehaald. Voor diegenen die alleen hun eigen lijstje goed vinden is dat misschien een herkansing.
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door Enterprise »

tomaz schreef:Ahja, de komende weken (tot nieuwjaar) worden in "the past" top-5 lijstjes uitgezonden waarin ook dingen aan bod komen die de top 100 niet hebben gehaald. Voor diegenen die alleen hun eigen lijstje goed vinden is dat misschien een herkansing.
ik heb (spijtig) geen lijstje opgesteld......... dit was me trouwens helemaal ontgaan tot ik gisteren de radio opzette...... ik word waarschijnlijk wat ouder dat zal het wel zijn 8)
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door Dj Devyd »

de hits van vroeger zijn net degene die nu plat klinken omdat ze door de jaren heen grijs zijn gedraaid
no offence Frankie maar de originele First Rebirth kan ik ook niet meer aanhoren, vroeger speelde ze die echt overal, van chirofuif tot afterclub, er is echter wel een remix ervan die ik dan wel nog es durf opleggen, zou es moeten nakijken van wie die is , tis rustigere trance van ik schat rond 2001(???),

Idem met zolex zijne blackout

Neemt niet weg dat ik enorm respect heb voor die tracks zenne want in die tijd waren da galetten van wereldformaat *slijm*slijm*
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door Enterprise »

Dj Devyd schreef:de hits van vroeger zijn net degene die nu plat klinken omdat ze door de jaren heen grijs zijn gedraaid
no offence Frankie maar de originele First Rebirth kan ik ook niet meer aanhoren, vroeger speelde ze die echt overal, van chirofuif tot afterclub, er is echter wel een remix ervan die ik dan wel nog es durf opleggen, zou es moeten nakijken van wie die is , tis rustigere trance van ik schat rond 2001(???),

Idem met zolex zijne blackout

Neemt niet weg dat ik enorm respect heb voor die tracks zenne want in die tijd waren da galetten van wereldformaat *slijm*slijm*
ja maar die twee tracks van ons dat je noemt die verwachte ik ook niet in de chart hoor..... Had meer wat oudere newbeat/ab tracks verwacht.....
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door pascal78 »

zo'ne top is ook zeer leeftijdsgebonden

als ge alleen maar 1975 - 1980 laat samenstellen of 1980 tot 1985 gade al zwaar verschillende lijsten

en als ge dan stubru publiek laat gaan..
tja dan krijgde zoiets

plaatjes zoals

anatares - alternative rhythm
xxx - musica del futuro (kan ff ni op uitvoerder komen)
castle trancealot - indoctrinate

zou er voor mij ook wel tussenmogen om er maar enkele te noemen

tja niks aan te doen imo
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door ProgressNation »

Niets aan te doen. Met een naam zoals Daft Punk heb ik totaal geen probleem (de platen uit Homework zijn bij mijn weten grijsgedraaid in de betere clubs en terecht). Orbital had ik ook in m'n top 5 staan met The Box, ondanks totaal niet dancefloor-gericht.

Kan je de alternatieve jongeren iets verwijten dat ze enkel Justice, Booka Shade,... kennen?

Dat is volgens mij de fout van de vele dj's die het niet waardig zijn op retrofuiven te draaien, en hierdoor de naam van de betere 90-s classics vergallen door platte rommel te draaien à là Real Retro House. Hierdoor is het ganse discotheekgebeuren voor veel nieuwe jongeren een marginaal gebeuren geworden à la We Like To Party op Jim.

Maar dat is de fout van die dj's en de organisatoren die liever goedkope dj's boeken dan degene die echt iets betekenden voor de scene.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door lemant »

funnyproffy2 schreef:Viel mij ook zwaar tegen. :scratch: Maar ja, het is ook geen house/techno/rave...watever top 100 :idea: ...het was een Switch top 100... platen van Daft Punk bijvoorbeeld vind ik persoonlijk helemaal niets met house/techno te maken hebben, maar dat zal wel aan mij liggen.
Hunk?
Homework vind ik 1 van de meest essentiële albums van de jaren '90. Als die niet met house of techno te maken hebben dan weet ik het hier ook niet meer ...
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door jasper »

^^
uhu same here… Alive, Burning, Rock&Roll en Rolin' & Scratching zijn toch echte club classics zeker 8)
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: StuBru's The Greatest Switch (Dance Top 100) (18 okt. 08)

Bericht door tomaz »

Enterprise schreef:ja maar die twee tracks van ons dat je noemt die verwachte ik ook niet in de chart hoor..... Had meer wat oudere newbeat/ab tracks verwacht.....
Allez dokter ... Geen valse bescheidenheid hé ;-)
First rebirth moést daar gewoon in staan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten