Raoul

Het forum van legendarische Belgische DJ's
Plaats reactie
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Raoul

Bericht door StevenR_73 »

Raoul Belmans, ik was juist een setje van de man aan het luisteren en dacht, die staat hier nog niet tussen. Hogen tijd dus! Is het niet Poppers en rizzo, om maar enkele te noemen? :)

Kleine copy/paste van myspace, kdenk dat Poppers wel voor enkele persoonlijke noten kan zorgen.
http://www.myspace.com/swirlyraoul

Code: Selecteer alles

Half of the infamous house duo Swirl People and globetrotting deejay. Winner of the Partyguide Electronic Music Award in Belgium as best national house dj in 2004/2005/2006/2007 and best national producers with Swirl People in 2004 &; 2007. A&;R Manager for the highly respected Aroma Recordings (since 1998) and A Second Smell Recordings. (2007).[/i]

Raoul Belmans has emerged as a prominent, international house music figure, with a DJ career spanning beyond a decade.
Possessing a love of all things funky, Raoul's passion for music amalgamated with a drive to succeed has resulted in him becoming a pivotal force in the house music industry.

What began as a local radio show at the baroque-style, Leuven University in the early 90s, propelled into a full-scale international career, resulting in a 9 year residency at the Belgium's seething popular house club, Food.
Alongside DJ compatriot and fellow house pioneer Massimo Da Costa, Raoul helped bolster Food's following, presenting the most upfront house sounds and hosting an array of big names including Derrick Carter, Kenny Hawkes and DJ Sneak
ik heb de man niet aan het werk gezien/gehoord, zat toen wat meer in de techno-richting, maar zen avonden in de Food, zen werk op Aroma, KLASSE
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Raoul

Bericht door lemant »

Altijd feest met Raoul ... gezien in H2o, in de Eskimofabriek (RF). Ik hoor hem liefst niet te uptempo (Chicago) draaien, voor mij is hij op zijn best als hij lekker funky gaat.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2007, 00:39

Re: Raoul

Bericht door William123 »

past die wel tussen al dat koud blank trance/tribal/techno/new beat geweld hier ?


op het hoogtepunt van food onaantastbaar thuis en ver daar buiten, tegenwoordig draait ie minder breed maar nooit platten funki groove brol



één van de weinige belgische jocks die ge met uw ogen toe zou verwarren met ne zwette

vandaar ook al die dj-groupies :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Raoul

Bericht door rizzo> »

William123 schreef:één van de weinige belgische jocks die ge met uw ogen toe zou verwarren met ne zwette
Zeker en vast. Heb hem voor het eerst weten draaien in '94 ofzo. Hij werkte ook mee aan het radioprogramma Il Silencio op Radio Sinjaal (waar ook Tomaz actief in was). Heb hem echt weten groeien met de jaren. Zeker vanaf Food, toen ging het heel snel. Op een bepaald moment is hij wat meer West Coasterig gegaan en dat vond ik persoonlijk wat minder. Gast met beide voeten op de grond. Heb nooit geweten waarom hij jarenlang met een aantal niet nader genoemde dopeheads uit het Leuvense (gasten die veel goeds gecreëerd hebben maar het ook carrément weer naar de kl#ten geslagen hebben) is blijven omgaan. Ik ging in jaren '90 vaak extravroeg naar Food omdat hij daar zo zalig draaide in het begin van de avond. Geoffroy vind ik ook de max maar die zit wat mij betreft in een andere categorie qua stijl en niveau. 'k denk dat je Raoul bijnamen zou kunnen geven als "El Sympatico" of "Mr. Funky Potatoes".
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Raoul

Bericht door Dr. Poppers »

rizzo> schreef:Heb nooit geweten waarom hij jarenlang met een aantal niet nader genoemde dopeheads uit het Leuvense (gasten die veel goeds gecreëerd hebben maar het ook carrément weer naar de kl#ten geslagen hebben) is blijven omgaan.
Als iemand die de Leuvense scene zeer goed kent én bovendien een goede maat is van Roel ben ik wel eens benieuwd wie je hier mee bedoelt... :scratch:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2007, 00:39

Re: Raoul

Bericht door William123 »

zie het nut niet echt in van zo'n opmerkingen

maar als er iemand raoul taperipkes heeft (buiten de obvious stuff die op undergroundhousemusic.blogspot staat), post that shizzle pleeze
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Raoul

Bericht door tomaz »

Ha de Roel...
Ken hem van kindsbeen af (iets wat onze respectievelijke ouders ook al hadden voorgedaan). Hij kreeg vroeger soms wat afgedankt speelgoed van bij ons :D Op latere leeftijd begon hij bij mij over de vloer te komen voor de muziek. Hij was aanvankelijk een skater/hiphopper. Regelmatig kwam hij met een maat langs. Die maat wou altijd mixtapes. Maar Roel was zelf ook door de muziekmicrobe gebeten. Al gauw ging zijn interesse verschuiven naar house/techno. Op de lokale radio deed hij samen met Wim Demessemaekers het programma "casa musica". Ik verzorgde daar een wekelijkse minimix voor, de maestro-mix. Tegelijkertijd liep op Sinjaal in Leuven het programma Il Silencio van Geert Verdonck. Op een bepaald moment werd het idee geopperd om met Geert te gaan samenwerken. Zo zijn we het Il Silencio-team geworden en hebben we een aantal jaren het programma gedaan tot Sinjaal opgeslokt werd door de blauwe dol-fijne radio.
Ondertussen gingen we natuurlijk ook uit in en om Leuven. Vooral de Nota Bene en andere Leuvense etablissementen waren in trek. Zo zijn Roel en ik meer en meer beginnen draaien. Hij is naar de house-kant getrokken, ik naar de techno. The rest is history ... Het was wel grappig om twee jaar terug Roel te verwelkomen bij Switch. De cirkel was rond, we waren weer lid van hetzelfde radioteam :D
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Raoul

Bericht door StevenR_73 »

William123 schreef:zie het nut niet echt in van zo'n opmerkingen

maar als er iemand raoul taperipkes heeft (buiten de obvious stuff die op undergroundhousemusic.blogspot staat), post that shizzle pleeze

kzal eens zien of ik de links nog heb, anders moete enkele heren hier eens kijken of ze die nog hebben...

ééntje staat er al bij "livesets"...

merci Tomaz voor de info ;)
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2007, 00:39

Re: Raoul

Bericht door William123 »

is dit op je blogspot of hier ? heb je link svp ?
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Raoul

Bericht door StevenR_73 »

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten