Wantoestanden sabam

Het algemene forum van Legendary Clubs
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2005, 10:48
Locatie: Ghent

Wantoestanden sabam

Bericht door Chris Laurens »

Door niets te doen zal er ook niets gebeuren

daarom vrienden Dj's/muziekliefhebbers e.d.:

http://www.ipetitions.com/petition/djvssabam/

gaat vooral over die belachelijke vergunning voor legale muziek Exclamation Exclamation

verpreiden die handel Exclamation Exclamation
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Wantoestanden sabam

Bericht door ThaMan »

100% getekend met men naam en al... de afzetters !
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Wantoestanden sabam

Bericht door Lestat »

Idem - al is het maar uit verzet tegen t feit dat tegenwoordig enkel ademen nog belastingvrij is :scratch:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Wantoestanden sabam

Bericht door tomaz »

Met alle respect, maar die bijdrage voor dj's is er al jaren. Iedereen die muziek speelt, of 't nu platen of legaal gekochte files zijn, betaalt in principe een sabam bijdrage.
Het is dus niet omdat je legaal mp3's koopt dat je safe zit. Sabam jaagt niet op illegale mp3's, dat doet Ifpi. Sabam int en verdeelt auteursrechten. En dat system werkt redelijk, maar voor onze niche muziek zijn er al lang problemen waar ze duidelijk geen antwoord op hebben (alhoewel een oplossing daarvoor tweerichtingsverkeer vereist). Maar goed, die discussie ga ik niet meer voeren. Dit wordt dan ook mijn eerste en enige post in deze topic :D

Niettemin heb ik ook getekend al was het maar om de slapende pencilpushers bij sabam een sjot onder hun gat te geven en te eisen dat ze meegaan met de 21ste eeuw.
Club Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 sep 2004, 17:42

Re: Wantoestanden sabam

Bericht door Alain »

tomaz schreef:Met alle respect, maar die bijdrage voor dj's is er al jaren. Iedereen die muziek speelt, of 't nu platen of legaal gekochte files zijn, betaalt in principe een sabam bijdrage.

...

Niettemin heb ik ook getekend al was het maar om de slapende pencilpushers bij sabam een sjot onder hun gat te geven en te eisen dat ze meegaan met de 21ste eeuw.
Eerlijker zou zijn om per aankoop van mp3 een bijdrage in te rekenen voor sabam (zoals idd met platen en cd's het geval is) , ik draai uitsluitend met platen en cd's , maar sommige dingen komen uitsluitend op mp3 uit en dus moet ik voor een 20-tal nummers per jaar 265€ betalen? Ik denk 't niet.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Wantoestanden sabam

Bericht door Nostalgie90 »

Geldkloppers, er zijn al genoeg taksen op allerhande media en nu dit nog!
Aan wie komt dit geld toe, wie lid is van Sabam zeker?
Als ik platen en cd's in het buitneland koop, dan moet ik die hier nog gaan aangeven ook zeker?

Kijk maar naar brandstof, waarvan de taksen en accijnzen de productieprijs ver overschrijden!
ABSURDE bureaucratie
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Wantoestanden sabam

Bericht door djginod »

Alain schreef:
tomaz schreef:Met alle respect, maar die bijdrage voor dj's is er al jaren. Iedereen die muziek speelt, of 't nu platen of legaal gekochte files zijn, betaalt in principe een sabam bijdrage.

...

Niettemin heb ik ook getekend al was het maar om de slapende pencilpushers bij sabam een sjot onder hun gat te geven en te eisen dat ze meegaan met de 21ste eeuw.
Eerlijker zou zijn om per aankoop van mp3 een bijdrage in te rekenen voor sabam (zoals idd met platen en cd's het geval is) , ik draai uitsluitend met platen en cd's , maar sommige dingen komen uitsluitend op mp3 uit en dus moet ik voor een 20-tal nummers per jaar 265€ betalen? Ik denk 't niet.

En hoe moet dat dan wereldwijd... of is het dan voor belgie (Sabam) genoeg dat ik het dan betaal in Nederland via Buma. En in Duitsland, spanje, etc....
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Wantoestanden sabam

Bericht door ThaMan »

En als je geen dj bent ? En ik speel dat op menen BBQ in den hof...
Wat een gesuck allemaal zeg...
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Wantoestanden sabam

Bericht door Lestat »

ThaMan schreef:En als je geen dj bent ? En ik speel dat op menen BBQ in den hof...
Wat een gesuck allemaal zeg...
Wanneer is dienen bbq en waar is uwen hof :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Wantoestanden sabam

Bericht door ThaMan »

Morgen vroeg om 4.30u :albino:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Wantoestanden sabam

Bericht door quincy »

Nostalgie90 schreef: Aan wie komt dit geld toe, wie lid is van Sabam zeker?
ie
Was dat maar waar!
Soul Phonic is denk ik al een 5 tal jaar lid bij Sabam, in die 5 jaar hebben we nog geen geld gezien hoor!

Sabam is gewoon maffia.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Wantoestanden sabam

Bericht door Dr. Poppers »

quincy schreef:
Nostalgie90 schreef: Aan wie komt dit geld toe, wie lid is van Sabam zeker?
ie
Was dat maar waar!
Soul Phonic is denk ik al een 5 tal jaar lid bij Sabam, in die 5 jaar hebben we nog geen geld gezien hoor!

Sabam is gewoon maffia.
Ja maar Quince, misschien koopt gewoon niemand jullie platen? ;) :D
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Wantoestanden sabam

Bericht door Lestat »

Dr. Poppers schreef:
quincy schreef:
Nostalgie90 schreef: Aan wie komt dit geld toe, wie lid is van Sabam zeker?
ie
Was dat maar waar!
Soul Phonic is denk ik al een 5 tal jaar lid bij Sabam, in die 5 jaar hebben we nog geen geld gezien hoor!

Sabam is gewoon maffia.
Ja maar Quince, misschien koopt gewoon niemand jullie platen? ;) :D
En ik dacht dat ik gemeen was :P
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Re: Wantoestanden sabam

Bericht door Dj Devyd »

quincy schreef: Sabam is gewoon maffia.
!
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Wantoestanden sabam

Bericht door tomaz »

quincy schreef:
Nostalgie90 schreef: Aan wie komt dit geld toe, wie lid is van Sabam zeker?
ie
Was dat maar waar!
Soul Phonic is denk ik al een 5 tal jaar lid bij Sabam, in die 5 jaar hebben we nog geen geld gezien hoor!

Sabam is gewoon maffia.
Ik weet het ik ging niks meer zeggen, maar dit soort boutades zijn al even fout als de fouten die sabam maakt.
Als je al vijf jaar niks ontvangt dan was ik in jouw plaats toch al eens gaan horen hoe dat komt. Ik ontving zelfs van een underground release op Re-Load of Future Frontier geld van sabam. En ik krijg van bij 't begin van mijn aansluiting zonder fout statements van alle soorten inningen (mechanische rechten, auteursrechten, binnenland en buitenland). Sabam werkt. Of wacht, ik weet het !! Heel die structuur bestaat alleen voor de madonna's, clouseau's en borsato's. En voor tomaz. Voor de rest is 't maffia :roll:

PS vraag eens aan YDR of een Franky Jones wat die al van sabam hebben gekregen. Of een Ghost of Q-IC. Dat gaat nog vele malen meer zijn dan wat ik er al van gezien heb. Je hoeft echt geen Will Tura te zijn. Maar je (je = jij als artiest ingeschreven zijn , uw nummers aangeven en uw label alle aangiften van releases doen) moet wel zelf met alles in orde zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast