Rodec Mx 180 I, II of III

Alles in verband met electronica
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Rodec Mx 180 I, II of III

Bericht door Sirocco »

Ik ben de gelukkige bezitter van een xone 92, maar om dat echte oldschool gevoel te hebben wil ik misschien toch een Rodec 180 mx te kopen. Indertijd lag dat zwaar boven mijn budget maar kan ik me er toch ns aan wagen.

De vraag is welke versie moet ik nemen I, II of III? Ik heb Thaman wel ns horen zeggen dat de eerste technisch de beste is en dan de IIIe. Kan iemand dat bevestigen?
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

ik heb al jaren de kleine mixbox van Rodec en die is echt fantastisch voor mij. Wel maar kanale maar dat is genoeg voor mij. Neemt weinig plaats in...
Afbeelding
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Goh man.. is denk hetzelfde als je een BMW koopt denk ik...
I was toch een stevig beestje, den II is niet te kloppen en den III is gewoon improved version van de II.
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: Rodec Mx 180 I, II of III

Bericht door Enterprise »

Sirocco schreef:Ik ben de gelukkige bezitter van een xone 92, maar om dat echte oldschool gevoel te hebben wil ik misschien toch een Rodec 180 mx te kopen. Indertijd lag dat zwaar boven mijn budget maar kan ik me er toch ns aan wagen.

De vraag is welke versie moet ik nemen I, II of III? Ik heb Thaman wel ns horen zeggen dat de eerste technisch de beste is en dan de IIIe. Kan iemand dat bevestigen?
den III blijft voor mij toch den beste, alleszins geeft het mooiste geluid....
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Bedankt Thaman & Dr Jones.
Ik vroeg het omdat ze indertijd ook in Twilo met een oude (ik denk) Urei draaiden. Die mixer was allang niet meer in productie maar het geluid was ongeloofelijk. Misschien dat hetzelfde aan de hand was met de rodec maar niet dus.
Ik moet eerlijk zeggen ik heb de Xone 92 vanaf dag 1 dat ie gereleased werd maar nooit heb ik hetzelfde gevoel gehad als met een rodec. Het is toch een erg verfijnde mixer voor naadloos te mixen. Die 4 toonhoogte regelaars zijn imho ook een beetje teveel van het goede. Het geluid is subliem, maar voor het echte oldschool trek en sleur werk vind ik de rodec toch veel lekkerder draaiden.
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

rare keuze. Gade van een rolls opverstappen nor een fiat'je bij wijze van spreken. Wat iedereen toch blijft hebben met die rodec is beyond me.
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Psytox schreef:rare keuze. Gade van een rolls opverstappen nor een fiat'je bij wijze van spreken. Wat iedereen toch blijft hebben met die rodec is beyond me.
Dat valt wel mee hoor, Psytox. De 92 zou de eerste midi controllable mixer zijn. Daar zijn inmiddels al vele betere A&H versies van (oa de crtl 92 & 64 van Hawtin en de 3D, 2D & 1D 's). De filter sweeps zijn prachtige, maar de aansturing van een effect box (efx bevoorbeeld) is dramatisch onpraktisch (spreek uit ervaring want heb bij efx daarom weggedaan). De (x-)faders beginnen bij mij nu al te kraken (Penny & Giles zou onverwoestbaar moeten zijn) en ook het voorbeluister volume kraakt nu ook al.

Verder zijn de faders vrij kort en zit 80% van het volume in de laatste 10% van de fader. Dat vind ik juist zo prettig aan de rodec... de lange faders waar je lekker ouderwets mee kan gooien. Als je dat doet bij de A&H stuiterd je fader 5x op en neer.

Een rodec vind ik bij het vinyl tijdperk passen zoals spek met ei. En af en toe heb ik daar weer ns zin in :mrgreen: Ik heb niks tegen nieuwe mixers, maar imho passen ze beter bij het digitale tijdperk.
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

lol, lekker spek met eiers :p

'k heb een A&H Xone62 en 'k zou daar vanzelevens geen afstand kunnen van doen. Tenzij misschien voor een andere Xone :) 'k Vind net dat heel touchy karakter ervan de max: ge moogt echt geen tikje te evr gaan of het wordt afgestraft op een A&H. I love it :)

Nu, zolang je het niet inwisselt voor ne fucking Pioneer is't goe :mrgreen:
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Psytox schreef: Nu, zolang je het niet inwisselt voor ne fucking Pioneer is't goe :mrgreen:
Van zijn leven niet. Tis maar voor een occasioneel classics party @ home he
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Wat iedereen toch in die pioneers ziet is me een raadsel. En dan nog zo fucking duur ook... voor de helft van de prijs, zou het ook nog een fatsoenlijke zijn, prijs - prestatie verhouding.

Ik heb een simpele Dateq hier staan ! Al vanaf 1996.
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

djginod schreef:Wat iedereen toch in die pioneers ziet is me een raadsel. En dan nog zo fucking duur ook... voor de helft van de prijs, zou het ook nog een fatsoenlijke zijn, prijs - prestatie verhouding.

Ik heb een simpele Dateq hier staan ! Al vanaf 1996.
Dateq is voor nederland wat rodec voor belgie is.
Het bizarre is dat je beide merken dan ook niet in het andere land ziet.
Persoonlijk vind ik rodec lekkerder mixen maar dateq is technisch even goed.
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

de eerste keer dat ik in een club moest spelen met zo ene pioneer was het ff verschieten toen ik mijn kanaal voor een groot stuk opsmeet :-o
ik was natuurlijk gewoon met die kanalen van ne rodec te mixen, ff aanpassen
Afbeelding
Club Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 aug 2008, 22:15
Favoriete Clubs: La Rocca, Bocaccio, Extreme

Locatie: oiljst

Re: Rodec Mx 180 I, II of III

Bericht door videohunter »

Beste forumleden.
Mijn mengpaneel, een JB systems Talent, is het stillaan volledig aan het begeven.
Mijn faders kraken dat het geen naam heeft. De balancers van mijn
bass, middentoon en treble knopjes werken maar half (lees: mono)
En de volumeknop van mijn voorbeluisteringskanaal heeft al een tijdje de pîjp aan Maarten gegeven. Kortom mijn mengpaneel sucks.
Maar! Door wat zou ik het vervangen? Blijf ik bij de JB, het merk van eenheidsworst? Of zijn er beter alternatieven? (in dezelfde prijscategorie wel te verstaan)
Graag jullie opmerkingen, adviezen en ervaringen?
Met dank,
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Re: Rodec Mx 180 I, II of III

Bericht door Sirocco »

Als je voor je geluidskwaliteit gaat zou ik zeker ns kijken naar Allen & Heath, maar ik weet niet precies wat je budget is?
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Rodec Mx 180 I, II of III

Bericht door djginod »

Heb je andere topic gewist.... eneuh, wat zijn je wensen ??? Fancy stuff van dit moment, of (saaie) degelijkheid ?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast