Webspace gezocht

Alles in verband met internet
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Trab schreef:Hoeveel bezoekers per dag is 'massatrafiek' eigenlijk? Stel dat iedere persoon alle 100 foto's bekijkt...
Vanaf 1000 personen per dag denk ik.
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Bericht door Lestat »

Trab schreef:Hoeveel bezoekers per dag is 'massatrafiek' eigenlijk? Stel dat iedere persoon alle 100 foto's bekijkt...
Als t enkel bezoekers zijn, is de datatrafiek te klein om over te spreken.
Zolang je geen foto's van 5mb op je site zet, gaat een paginahit (bezoeker) maar over 1-2 kb maximum. Om je een idee te geven : een site die ik op one.com host, had vorige maand 120.000 hits (hit is zowel bezoekers als bots, externe links enz) - dit genereerde een datatrafiek van 5 mb. De site is in flash en is niet echt klein, dus genereert een veelvoud aan trafiek dan een doorsnee html pagina.

Even snel uitgerekend : stel dat je foto's 1 mb zijn, toch wel vrij veel om t zacht uit te drukken - foto's op internet kan je best wa kleiner houden anders wordt je site te langzaam. Stel dat iedereen effectief alle 100 foto's bekijkt (niet downloaden) en dat je 120.000 bezoekers (dus geen bots enz) per maand hebt (dan heb je vrij populaire site :mrgreen: ) en t zijn allemaal nieuwe bezoekers (bij 2e bezoek is de trafiek veel minder aangezien je site grotendeels in de gebruikers' cache zit) zou je zo'n 5 gig trafiek genereren. Ik denk dat elke hosting dat wel zal toelaten ;)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Cava, one it is! Mercikes voor de uitleg iedereen 8)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten