Hawtin en zijn DJ-setup

Alles in verband met electronica
Plaats reactie
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Hawtin en zijn DJ-setup

Bericht door Nostalgie90 »

Een dure setup, wss voor de illegaal gedownloade mpeedriekes te compenseren! Auto-sync met 4 decks ;)

http://www.native-instruments.com/index ... 4be9915d53
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

kzou es ooit graag met zo ene Allen & Heath e plaatje mixen :-o
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Ik heb daar twee jaar geleden een artikel over geschreven...
Dat kan ik eventeel wel uploaden als daar interesse voor is. Of PM me effe, dan stuur ik het in pdf door. ;)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Richie Hawtin in combinatie met Traktor = $$$
Het is wel een super mooie setup, maar traktor runned nog altijd via MAC OS of XP, Vista... wat resulteert in crashes.

Aantal jaar geleden zweerde Richie nog bij Final Scratch wat op zich veel stabieler is. Tsja de aanhouder wint zeker.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

ThaMan schreef:Richie Hawtin in combinatie met Traktor = $$$
Het is wel een super mooie setup, maar traktor runned nog altijd via MAC OS of XP, Vista... wat resulteert in crashes.

Aantal jaar geleden zweerde Richie nog bij Final Scratch wat op zich veel stabieler is. Tsja de aanhouder wint zeker.
Maar de software bij Final Scratch was toch al Traktor van Native Instruments , he!
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

ThaMan schreef:Richie Hawtin in combinatie met Traktor = $$$
Het is wel een super mooie setup, maar traktor runned nog altijd via MAC OS of XP, Vista... wat resulteert in crashes.

Aantal jaar geleden zweerde Richie nog bij Final Scratch wat op zich veel stabieler is. Tsja de aanhouder wint zeker.
sorry maar als je er niet veel van kent, zwijg dan :mrgreen:

Traktor Scratch draait HOPEN stabieler dan Final Scratch. Net zoals Traktor 3 ook bergen stabieler is dan de 2.
Ik speel sets van 6-7 uur en langer op Traktor Scratch onder Mac OSX en heb er nog nooit problemen mee gehad. Onder XP trouwens ook niet op m'n gouwe ouwe HP. Final Scratch -zeker de eerste versie, met die ronde scratchamp- liet veel te wensen over.

Zo speciaal is die setup toch nie? Gewoon de vier decks van T3 met een midi-cntroller... Dan is de setup van Speedy J nog lichtjes uitgebreider, die kwakt er nog Ableton en Reason ook door :)
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Speedy Jochem is ook al jaaaaren bezig op die manier, als hij ergens optreedt, om allerlei apparatuur mee te nemen ! Wel cool zicht om te zien (en om te horen !)...
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

heb ooit op een setup gespeeld in comb met Traktor en Final Scratch via een linux systeem en kmoet zeggen dat ik er geen enkele flaw in kon vinden.
Daarom bekijk ik het in WINDOWS ogen... Meer kans met enkel TRAKTOR en een XP op een crash dan met een Linux systeem die enkel en alleen Traktor/FS draaide.

En ik er niks van kennen ? LOL... je kent me niet eens persoonlijk :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Psytox schreef:Final Scratch -zeker de eerste versie, met die ronde scratchamp- liet veel te wensen over.
En nochtans draai ik daar nog steeds mee als ik FS gebruik en zonder ooit een crash te hebben gehad. 't Zal door mijn stabiele ald laptop komen dan ;-)
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

Die effects vind ik persoonlijk balen, hou er niet van :?
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

tomaz schreef:
Psytox schreef:Final Scratch -zeker de eerste versie, met die ronde scratchamp- liet veel te wensen over.
En nochtans draai ik daar nog steeds mee als ik FS gebruik en zonder ooit een crash te hebben gehad. 't Zal door mijn stabiele ald laptop komen dan ;-)
ach, dat is het just eh... er zijn mensen die constant miserie hebben, en anderen die nooit problemen hebben ermee, dus wie zal zeggen wat er uiteindelijk het beste is... Pierre draait ook nog altijd met die eerste UFO denk ik :) 'k Heb die ooit gehad en rap weer verkocht wegens niet stabiel, maar FS2 en TS heel content van.

ThaMan: die linux-versie is de allereerste versie normaal gezien, ze zijn snel afgestapt van Linux. Scheen idd een heel stabiele oplossing te zijn toen (met de leuke feature dat ge ook de "platenhoezen" kon zien). Maar da's wel een heel pak jaren geleden, toen de dieren nog spraken enz 8)
Enfin, the point being: de huidige TS is heel stabiel en zeker in combi met Traktor 3.3
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Volgens mij draaide in La Rocca een paar jaar geleden (tijdens de Outsoon zoveel jaar bestaan) Kevin Saunderson met Final Scratch via Linux. Weet wel dat het niet helemaal vlekkeloos ging. Althans, geen vastloper ofzo, maar meet dat het geluid ff wegviel. Kwam er nog zo een stereotiepe donkere amerikaan met pet op, die constant met die naalden bezig was, om te wisselen enzo. Ik vermoedde zelf toen dat het lag dat die grote monitor ervlakbij hangt daar in la Rocca, maar ja, das maar giswerk.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Een van de zwakke punten bij FS is inderdaad slechte naalden. Het minste sleet kan een verzwakt signaal geven. Op dat vlak is Traktor Scratch wel een enorme verbetering wegens het veel hogere uitgangssignaal.
Als je al met je FS gaat mixen zorg er dan altijd voor dat je je eigen goeie cellen+naalden bij hebt.
De enige keren dat ik een probleem heb gehad met een FS-djset was door stof aan de naald waardoor het signaal ook begon weg te vallen. Dat was dus door mijn eigen onoplettendheid.

De Linux FS versie was de allereerste FS-Pro die niet vrij te koop was. Inderdaad met als extra een bitmap van je hoes of label.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten