Dj request

Alles in verband met muziek
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

ik vond zo'n diepe duistere mengeling tussen house en techno (dus:geen snelle rakketak techno) altijd heel goed - en toen bleek da ineens techhouse te heten :)
http://www.discogs.com/release/223313
deze is een goeie reeks vind ik

en in België heeft Visitor ook wel een paar goeie releases gebracht - de eerste was al meteen ne killer.


electrohouse vind ik vaak te plat en koud
... this is Elmer Davis again ...
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

't Is misschien wat kort door de bocht, maar mij lijkt het ook alsof 'techhouse' tegenwoordig eerder gebruikt wordt voor Duitse producties, terwijl gelijkaardige dingen uit de Angelsaksische landen plots 'fidget house' worden genoemd...
Ach ja, ik ga er over ophouden want ik vind 't een stom spel, met die namen... Let there be HOUSE en meer moet dat niet zijn wat mij betreft! ;)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

en wa schuift dat, of is't voor nietend dat de dj mag opdraven? :mrgreen:
Anders stuur ik met plezier es een mixke door.
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Vroeger was er vaak een tech-house zaaltje op de technofeestjes. Heerlijke avondjes waren dat! Toen ik de eerste keer naar Extreme ging, hoorde ik echter diezelfde tech-house plaatjes. Ik snapte er niets van... Tot dan dacht ik altijd dat techno en trance van elkaar gescheiden waren, maar blijkbaar was dat niet altijd het geval. Heerlijk hoe tech-house verschillende stijlen door elkaar omvat. I love it!
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Trab schreef:Vroeger was er vaak een tech-house zaaltje op de technofeestjes. Heerlijke avondjes waren dat! Toen ik de eerste keer naar Extreme ging, hoorde ik echter diezelfde tech-house plaatjes. Ik snapte er niets van... Tot dan dacht ik altijd dat techno en trance van elkaar gescheiden waren, maar blijkbaar was dat niet altijd het geval. Heerlijk hoe tech-house verschillende stijlen door elkaar omvat. I love it!
Jep, tech house brengt zowel house, techno als trance dichter bij elkaar.

Phi Phi speelde in Extreme veel platen die je toen in de tech house room op Kozzmozz hoorde passeren, zoals oa diene eerste visitor (bom schijf), enkele Oblong releases, ...

Spijtig dat zo een tech house room nu niet meer voorkomt op techno feesten, anders zou je er mij zeker zien.

De subscape party's vind ik ook op een zekere manier tech house klinken.
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

ja, de subscape parties zijn dikwijls heel erg de moeite
... this is Elmer Davis again ...
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Tech-house wordt momenteel in een adem genoemd met minimal house, terwijl er naar mijn mening toch wel wat verschil inzit. Ach ja ik ben ook geen voorstander van alles in hokjes te steken, ben daar volledig tegen. Ziet het tegenwoordig veel te veel dat mensen naar een genre luisteren en de rest links laten liggen, een hatelijke trend.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

quincy schreef:Phi Phi speelde in Extreme veel platen die je toen in de tech house room op Kozzmozz hoorde passeren, zoals oa diene eerste visitor (bom schijf), enkele Oblong releases, ...
Hij speelde toen een plaat waar telkens volgende zin herhaald werd: dancing in the rain. Die werd toen veel in het klein zaaltje van de silo gespeeld. Iemand een idee welke plaat ik bedoel? Zou die nog eens willen horen!
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Dj Sven Larsson schreef:Tech-house wordt momenteel in een adem genoemd met minimal house, terwijl er naar mijn mening toch wel wat verschil inzit.
daar zit een verschil in ja, minimal house heeft die typische minimal baslijn en rythmic terwijl tech house dat niet heeft.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Trab schreef:
quincy schreef:Phi Phi speelde in Extreme veel platen die je toen in de tech house room op Kozzmozz hoorde passeren, zoals oa diene eerste visitor (bom schijf), enkele Oblong releases, ...
Hij speelde toen een plaat waar telkens volgende zin herhaald werd: dancing in the rain. Die werd toen veel in het klein zaaltje van de silo gespeeld. Iemand een idee welke plaat ik bedoel? Zou die nog eens willen horen!
weet over welke schijf je het hebt maar titel en uitvoerder weet ik niet meer, super plaat!
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Heb gisteren een mail gestuurd naar die kerel en ook ineens eens gepolst naar wat hij verstaat onder tech-house. Op zijne website kun je precies enkele setjes beluisteren en dat klinkt vrij commercieel. www.raygarnier.eu , nu maar wachten op antwoord van de man zelf.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast