Dj request

Alles in verband met muziek
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 sep 2007, 17:49
Locatie: antwerp

Dj request

Bericht door LazerG »

Beste deejays / producers,

Van af volgende week zondag 7 September worden er after vibes partys gehouden in het centrum van de stad Anwerpen, namelijk in de Cinema.
Wij starten er om 7am till ......;-)
Bij deze geven wij iedereen de gelegeheid om je deejay kunsten te laten tonen, maar dan moeten je in de richting van electrohouse tot teckhouse mixen.
Aanmelden doe je via mij en ik geef jou een bepaalde uur.
Je moet wel ervaring hebben en een leuke referentie & bekentheid, de rest is aan de persoon zelf :-).( jij dus)!
Verder moet je 21 jaar of ouder zijn, trouwens deze op roep is ook voor onze vrouwelijke mixers ;-).
Dus reageer snel, dan ik neem contact met jou op om een dag en uur af
te spreken .
Die gene die kwa prestatie , muziek en houding boven alles uit steekt is welkom in onze team !

Mail naar :
info@raygarnier.eu of hier via facebook. Belgium House Music.

info locatie, www.decinema.be

Tot snel,

Ray Garnier.
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Ik draai wel een beetje Tech-house dus heb wel interesse. Is dt vanaf 7 september elke week? Want vertrek een van de dagen op reis dus die 7de gaat niet en de week erop wss ook al niet. Heb je iets van demo nodig om op de beoordelen?
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Vind 'k nog wel een leuke locatie...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

waarom moet ge al bekend zijn op voorhand?
ervaring, een goeie referentie (eventueel) en skills lijken mij belangrijker
... this is Elmer Davis again ...
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

Dr. Poppers schreef:Vind 'k nog wel een leuke locatie...
idd, maar waarom weer die elektrohouse? just a question :)


eehn vraagje aan de kenners ; is techhouse nog altijd terry francis, nathan coles, colin dale,.... of mis ik iets?? Steve Bug toestanden?
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

StevenR_73 schreef:
Dr. Poppers schreef:Vind 'k nog wel een leuke locatie...
idd, maar waarom weer die elektrohouse? just a question :)


eehn vraagje aan de kenners ; is techhouse nog altijd terry francis, nathan coles, colin dale,.... of mis ik iets?? Steve Bug toestanden?
Da's eigenlijk nog niet eens zo'n slechte vraag. Je weet dat ik niet voor die inperkende benamingen ben, maar goed, als ik techhouse las, ging ik er ook vanuit dat ze zoiets bedoelden zoals de jongens van The End en zo brachten.
Tegenwoordig is er veel dat voor geen gat te vangen valt, waarbij een van de redenen natuurlijk het terug dichter bij elkaar leunen van techno en house is. Dan is het makkelijk om voor dergelijke producties die benaming nog eens onder het stof te halen, want toepasbaar en lekker makkelijk is het wel.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

kerels van The End, men favoriete discobar/soundsystem :)

progressive, breakbeats, techhouse, techno,....they played funk (remember setje in de silo???)

nu spelen ze ook nog altijd hun eigen stijl, maar toch ook weer veel 'nieuwe' muziek
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

StevenR_73 schreef:kerels van The End, men favoriete discobar/soundsystem :)

progressive, breakbeats, techhouse, techno,....they played funk (remember setje in de silo???)

nu spelen ze ook nog altijd hun eigen stijl, maar toch ook weer veel 'nieuwe' muziek
:eek: Mr. C, Layo en Bushwacka achter een stuk of zes decks! Man, dat was fantastisch!
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Tech-house is in mijn ogen momenteel de releases van bv. het label Freerange. Maar vaak geven ze een verkeerde benaming aan een sound die ze zoeken, vaak met gevolg dat ge daar staat met een bak vol platen die ze niet willen horen.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

die hebbe nog ni veel releases :P maar ben wel benieuwd wat ze brengen
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

StevenR_73 schreef:die hebbe nog ni veel releases :P maar ben wel benieuwd wat ze brengen
Allez Steven, Jimpster is toch al keilang bezig met dat label? Hier, kijk eens wat een lijst:

http://www.discogs.com/label/Freerange+Records

;)

Daar staan wel heel wat van mijn persoonlijke favorieten op: Brett Johnson, Shur-I-Khan, Trevor Loveys, JT Donaldson, Jimpster zelf...
Laatst gewijzigd door Dr. Poppers op 02 sep 2008, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

StevenR_73 schreef:die hebbe nog ni veel releases :P maar ben wel benieuwd wat ze brengen
Freerange nog niet veel releases? Net meer als 100 dus dat kan wel ff tellen. Milton Jackson, Manuel Tur en Jimpster zijn zowat de bekendste namen. Ik heb nu Freerange genomen als voorbeeld om het beste wer te geven wat tech-house in mijn ogen is omdat het een bekend label is maar er zijn er nog een pak andere.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Herr Larsson, dat was een quasi-gelijktijdige post haha! :)
Maar goed, je hebt volledig gelijk.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

ik zat bij een freerange label met 4 releases, van noord ierland :oops: :)

http://www.discogs.com/label/Freerange


ik hebhier ergens een plaat van jimpster steken, dus het is me niet onbekend, maar eerlijk is eerlijk; heel veel ken ik ook niet :oops:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Tech house was vroeger een duidelijk te herkennen sound, we herinneren ons wel allemaal de monotone en meestal duistere UK tech house sound van mannen als Terry Francis, Dave Mothersole, Darren Roach, Mr C, Nathan Coles, Layo & Byshwacka, ... nu beperkt tech house zich niet meer tot enkel en alleen die donkere uk sound maar gaat het veel verder, dat merk je ook in die mannen hun dj sets, die zijn mee geevolueerd, de ene iets dieper en melodischer, de andere kiest voor een meer funky sound.

Momenteel is "tech house" voor mij persoonlijk het tegenovergestelde van minimal. Volle sound, als basis steeds een deftige pets kick en zuivere hi hats. Dat kan voor mij zowel een Freerange 20:20 Vision, Spirit Catcher, Manuel Tur, NRK als Jerome Syndeham, Jamie Anderson of zelfs een Cirez D zijn.

Zolang het maar vol klinkt 8)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten