Externe HD

Alles in verband met computers & software
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Externe HD

Bericht door lemant »

ik ken er echt niet veel van ... maar deze week heb ik mij een externe schijf gekocht "WD Elements 640 GB usb2.0" voor 79euro, qua prijs valt dat nog mee dacht ik

nu heb ik gezien dat er volgende week bij carrefour een schijf staat van 500gb die iets duurder is (rond de 100euro), maar die je wel kan gebruiken om rechtstreeks op tv aan te sluiten

is zoiets interessanter? of kan ik die van mij eigenlijk ook gewoon aansluiten? (ik heb het pakket nog niet opengedaan zodat ik eventueel nog kan omruilen)

ervaringen?
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

de prijzen tegenwoordig man ..

ik heb acht maand geleden ne WD Passport gekocjt van 80 Gb, en dien koste evenveel .. is natuurlijk een pak kleiner en handig mee te nemen ..

maar zo ne disk is ni slecht natuurlijk ..

ik dacht dat het afhing van je tv .. zo heb je tv met inderdaad een usb-aansluiting, maar ik dacht dat je daarmee dan wel kon zien wat er op die disk staat
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Tegenwoordig koop je een terrabyte voor iets meer dan 100 euro :D

Ik dacht ook zo'n media-player-HD te kopen (is heel makkelijk en werkt perfect). Tot ik de media adapter van conceptronic zag. Ipv nog een HD te moeten kopen neem je dit toestelletje en sluit je de HD's, USB sticks en media cards erop aan die je al liggen hebt.

Er is wel een maar : je HD of stick moet in fat32 geformatteerd zijn. Met grote HD's kan dat wel problemen geven. Maar met usb sticks werkt het perfect.
Hier staat een test en een aantal reacties van gebruikers:
http://www.diskidee.nl/2006/06/29/adapt ... elen/6715/
(de prijs die ze vermelden is wel hoog, ik heb 63 betaald)
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

tomaz schreef:Tegenwoordig koop je een terrabyte voor iets meer dan 100 euro :D

Ik dacht ook zo'n media-player-HD te kopen (is heel makkelijk en werkt perfect). Tot ik de media adapter van conceptronic zag. Ipv nog een HD te moeten kopen neem je dit toestelletje en sluit je de HD's, USB sticks en media cards erop aan die je al liggen hebt.

Er is wel een maar : je HD of stick moet in fat32 geformatteerd zijn. Met grote HD's kan dat wel problemen geven. Maar met usb sticks werkt het perfect.
Hier staat een test en een aantal reacties van gebruikers:
http://www.diskidee.nl/2006/06/29/adapt ... elen/6715/
(de prijs die ze vermelden is wel hoog, ik heb 63 betaald)
Zoiets ziet er heel interessant uit, maar die beperking is blijkbaar wel een serieuse beperking. Iemand die een gelijkaardig product kent, zonder dit nadeel?
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Altijd opletten met die media players...
Wat ze wel altijd afspelen in Divx, Xvid, Mp3... maar daar blijft het dan meestal ook bij !
1 van de betere mediaplayers atm is (zonder HD, maar via streamen)
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/ezfetch-w ... troductie/
Deze speelt werkelijk alles zoals MKV, WMV (VC-1 Codec), VOB, TS

Met dat toestel heb je een player die werkelijk alles aan kan en klaar is voor de toekomst. Hang je PC in netwerk of sluit er een externe HD aan en klaar.
Ander alternatief is nog steeds de Xbox360 !

Nadeel aan die mediaplayers is... je moet ze nog steeds afkoppelen om via de pc er een nieuwe Xvid op te zetten.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

ff vergeten te melden dat de "Popcorn Hour AD110" atm het beste van het beste is als media player.
Ikzelf ga er mij ook zo 1 aanschaffen !

http://www.divxplayer.nl/index.php?manu ... ad225099e2
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

Afbeelding
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

is mens zijn goesting... maar die ondersteunt veel te weinig formaten en geen High Def ! Als ook zijn de uitgangen zijn verouderd (Scart is niet meer van deze tijd)
Maar zoals gezegd, dat is ieder zijn zin...
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

ThaMan schreef:is mens zijn goesting... maar die ondersteunt veel te weinig formaten en geen High Def ! Als ook zijn de uitgangen zijn verouderd (Scart is niet meer van deze tijd)
Maar zoals gezegd, dat is ieder zijn zin...
:?

Ik denk dat in goed 60-70% van de huiskamers nog wel scart te vinden is hoor !
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Veel meer scart dan HD in ieder geval.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Klopt maar het is gewoon niet meer van deze tijd, als je ziet welke kwaliteit scart geeft tegenover hdmi of component.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Dat is een feit, maar zo lang mijn CRT-tv'ke niet de geest geeft ga ik niet de overstap doen naar HD. In dat opzicht is mijn media adapterke van 60 euro een goeie tussenstap. 't Is toch maar om de home made video's van de klein mannen op tv te kunnen tonen aan de bomma ;-)
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

ThaMan schreef:is mens zijn goesting... maar die ondersteunt veel te weinig formaten en geen High Def ! Als ook zijn de uitgangen zijn verouderd (Scart is niet meer van deze tijd)
Maar zoals gezegd, dat is ieder zijn zin...
ok welke formaten ondersteunt hij niet die je gebruikt? Het was net zijn sterke punten dat hij bijna alles ondersteund lol... upscaling naar 720dp is ni slecht denk ik... hdmi heeft ie in elk geval idd niet maar heb momenteel nog liever scart daar mijn tv het nog prima doet en ik zeker geen nieuwe zal kopen voor die de geest geeft. + het is toch maar voor ged. divx en die ondersteunen sowieso geen hd want ze zijn amper 700 mb groot dus....
Afbeelding
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

MKV, TS, VOB, X.264, WMV (VC-1)..... ;)
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

ThaMan schreef:MKV, TS, VOB, X.264, WMV (VC-1)..... ;)
Amai, amper van gehoord. Komen die zo frequent voor?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten