Radio Donna Stopt

Alles in verband met films, televisie en radio
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Radio Donna Stopt

Bericht door Sunreezer »

De VRT gaat Radio Donna opdoeken. Dat meldt de VRT-nieuwsredactie vanochtend vroeg. De openbare omroep wil een hitzender creëren rond Peter Van de Veire, die onlangs nog bekend maakte dat hij even resoluut voor televisie kiest. Maandag wordt een voorstel ingediend bij de Raad van Bestuur van de VRT.

Donna-gezichten
Evy Gruyaert, Dave Peeters, Caren Meynen, Ann Reymen, Ann Van Elsen en de vele andere Donna-gezichten en -medewerkers worden vandaag op de hoogte gebracht van de plannen om Radio Donna op te doeken en te vervangen door een nieuwe hitzender. Maandag legt gedelegeerd bestuurder Dirk Wauters het radioproject voor aan de raad van bestuur.

Uitgewerkt denkspoor
Een blauwdruk voor het nieuwe station is er nog niet, wel een "goed uitgewerkt denkspoor". De naam van het nieuwe station is nog niet bekend, de startdatum evenmin, maar de doelgroep blijft de 15- tot 44-jarigen. En het creatieve brein achter de nieuwe zender wordt Peter Van de Veire.

1992
De dagen van Radio Donna zijn dus geteld. De hitzender werd met succes gelanceerd in 1992. Het radiostation was een schot in de roos en groeide uit tot de grootste zender van Vlaanderen en een belangrijke bron van inkomsten van de VRT.

Restyling
Maar toen Q-Music en 4FM tien jaar later effectief van start gingen, bleek de hitzender van de VRT toch niet meer zo jong en hip te zijn. Donna kreeg rake klappen en het ging - ondanks verschillende restylingen - van kwaad naar erger. Toch komt het nieuwe project als een verrassing, want in het voorjaar kon Donna immers de negatieve spiraal eindelijk doorbreken en het marktaandeel opkrikken van het absoluut dieptepunt (12,2 procent) naar 14,3 procent.

Petitie
Bij de VRT ontkennen ze niet dat het plan om Donna op te doeken bestaat, maar een definitieve beslissing wordt pas later genomen. Ondertussen is op internet al een petitie opgericht om Radio Donna te redden. Al wie Donna alsnog wil redden kan hier terecht. De petitie werd vanmiddag al door meer dan 600 luisteraars getekend. De reacties variëren van verbaasd tot ronduit verbolgen over de plannen van de openbare omroep.

"Ik kijk er al de hele vakantie naar uit om opnieuw op te staan met David (Van Ooteghem) en thuis te komen met Dave (Peeters)", schrijft Silke. "Ik ben 64 en luister van bij het krieken van de dag tot de late avond naar Donna", stelt Urbain Beeckmans. "De zender is voor mij een levensgezel." Vooral Peter Van De Veire moet het in veel reacties ontgelden. (belga/sps/gb)
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

het nieuwe product zal weinig verschillen met Donna. Immers, volgens de beheersovereenkomst moet het een toegankelijke zender zijn voor een breed publiek.
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

op een aantal websites werd dit nieuws afgedaan als een soort stunt van van de veire ..

1. men bouwt nooit een radio-zender uit rond 1 persoon
2. van de veire ging zich toch even enkel toeleggen op tv?

afin .. kben er gene fan van, van dieje gast ..

maar donna mag wel veranderen, more music, better music .. less talk :twisted:
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Er wordt vooral veel te snel naar buiten gekomen met dit "nieuws". Er is een plan en dat moet nog voorgelegd worden aan de raad van bestuur. Voor 't zelfde geld schieten ze het gewoon af en blijft alles zoals het is.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Inderdaad, denk ook wel dat de meeste radio zenders in $$$ tekens denken en hierdoor vergeten dat ze eigenlijk de mensen moeten plezieren met goeie muziek.

De laatste tijd kwamen er op Donna precies nog enkel 90's en 80's voorbij (mij hoor je niet klagen) maar het jonge publiek die ze eigenlijk zouden moeten aanspreken schakelen dan over naar Topradio, StuBru en co...

Donna kan beter een volwaardige dance zender worden in het algemene woord van "Dance". Ze hebben veel meer middelen en capaciteiten dan bv een "Topradio".
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Never change a winning team, ook al krijgen ze een concurrentie.

Donna is te plat, te weinig 80's klassiekers en teveel pop-shit a la idool.
(En de laatste tijd idd een radio die teveel is blijven hangen in het slechte van de jaren 90)

Dekkers & Ornelis hebben een flinke slag toegebracht, en Leen Demaré heeft het afgemaakt.
Die Caren Meyen en Evy Gruyaert zijn niet direct de aannemelijkste prsentatoren, Evy maakt volop fouten en Caren slaat lulkoek uit haar nek.

Peter Vandeveire zou naar de nieuwe Donna gaan!
Zou zijn conflict met van Ootegem & Donna zoals regelmatig aan bod kwam (denigrerende praat van Ootegem over Stubru & luisteraars) algemeen dan niet gespeeld zijn?

Soit de ochtenden bij stubru zijn ook niet goed meer, Roos Van Acker is te saai en te voorspelbaar (waar blijft de lachband) dus ik hoop dat Peter terugkomt.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Het wordt een nieuwe zender rond de persoon van Peter Van de Veire, dus een beetje een StuBru voor "het hele gezin".
Op Donna had je wel veel vaker afwisseling in de muziek, zo passeerde er regelmatig eens een goeie oldie of een hit van enkele jaren terug.
Op Q-music daarentegen ken ik bijna de gehele playlist al uit mijn hoofd; Leona Lewis - Rihanna - No Stress, deze 3 hoor je zeker 5 keer per dag.

Radio Donna is vroeger nochtans een heel goeie radiozender geweest, hun top 200 aller tijden heeft hier thuis jaren na elkaar opgestaan met oudejaar. Alleen was tegen eind jaren 90 het vet van de soep, zeker na het vertrekken van enkele vaste waarden ging het snel achteruit.
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Ik luister al jaren bijna geen radio meer. Mijn levenskwaliteit is er sindsdien op vooruitgegaan.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

't kan ook gewoon een truuk zijn om de naam Donna weer volop in de aandacht te brengen :D
Club Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 sep 2004, 17:42

Bericht door Alain »

Ik vind Donna muzikaal sterker dan Q-music , de omkadering is bij Q dan weer beter
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Alain schreef:Ik vind Donna muzikaal sterker dan Q-music , de omkadering is bij Q dan weer beter
Voila ik had het niet beter kunnen zeggen. Zoals deze zomer met hun Q Beachouse en die Miss Wim verkiezing spreken ze toch een groter publiek aan. Ook hun wedstrijden waarbij ze ongeloofelijke prijzen weggaven waren steeds een schot in de roos. En tel daarbij nog eens het succes van heel dat foute party gebeuren.

De tijden dat een Donna's Dansfolie 10 000 man op de been kreeg liggen ook al ver achter ons.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Omkadering in de zin van presentators ?
Waarom allemaal bekende koppen in een radio stoel ?
Bij radio gaat het toch om de stem en niet om de uitstraling van de persoon achter de micro ? Zet een bende ego-bv-trippers bij elkaar en je hebt/had Donna !
Alhoewel dat er de laatste tijd (dankzij de technologie) er van ECHT radio maken niks meer in huis komt. Waar is de tijd dat de presentator nog echt achter een mengtafel zat en het 1ne nr na het andere aankondigde en alles zelf bediende/mixed... Toen kon er nog eens iets mis gaan en gecorrigeerd worden. Nu is het allemaal zo getimed/opgelegd dat er niks meer van feeling is naar de luisteraar toe... En nog maar gezwegen van de reclame om de 5 botten, waar veel mensen op afknappen !

We hadden hier al een discussie over muziek zenders op TV, is net hetzelfde fenomeen. Tegenwoordig kijk je naar een reclame/sms/ringtone zender waar er af en toe ook nog eens muziek in de vorm van 1/4de-van-je scherm-clip word gespeeld
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Een presentator moet wel nog altijd genoeg flair en uitstraling hebben om een programma te kunnen trekken e, een triestige plant is niet aangenaam om naar te luisteren.

Maar inderdaad vroeger waren het allemaal nobele onbekenden die bij de radio begonnen en stap voor stap hun status verworven hebben. Tegenwoordig zijn het allemaal acteurs en andere mislukte bv's die ze achter de micro plaatsen.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Administrator schreef:Een presentator moet wel nog altijd genoeg flair en uitstraling hebben om een programma te kunnen trekken e, een triestige plant is niet aangenaam om naar te luisteren.
Euhm...beste voorbeeld met super veel luisteraars in der tijd
Peter Hoogland op Topradio ?

Ik blijf erbij dat er aan een radio stem GEEN bekende persoon mag gekoppeld worden. Al zetten ze Quasimodo achter de micro, als hij een aangename stem heeft, why not !
Bij Radio Donna zijn het allemaal mediageile personen en waarom de studio uitzenden op "één" in de voormiddagen ? Heeft totaal geen nut aan het beter maken van de radio.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Met flair heb ik het niet over het uiterlijk é, Michel Follet was toch ook een succesvol presentator indertijd...

Een goede presentator moet via de micro zijn charisma kunnen overbrengen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast