Jos Borremans Aka Chris Inger/Peter Ramson

Het forum van legendarische producers
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2008, 19:50

Jos Borremans Aka Chris Inger/Peter Ramson

Bericht door High Tention »

Deze producer mag zeker niet ontbreken op dit forum. Heel veel New Beat klassiekers kwamen van zijn hand in projecten als High Tention, Major Problem, Tribe 22 etc.

Heeft iemand deze producer wel eens ontmoet? Trouwens wat doet hij tegenwoordig? Ik geloof dat ik ooit gehoord heb dat ie zijn eigen studio beheerd?
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

De max nog ne New Beat freak gevonden (mag ik wel aannemen als ge High Tention noemt). Er komen er steeds meer opduiken dus gaan we die toch wel onbekende muziekstijl eens kunnen opklaren zodat niet iedereen denk dat New Beat onwaardige crap is!

Heeft iemand deze producer wel eens ontmoet? Trouwens wat doet hij tegenwoordig? Ik geloof dat ik ooit gehoord heb dat ie zijn eigen studio beheerd?
Op al uw vragen moet ik neen antwoorden :oops:

Onder de naam Chris Inger is hij mij het meest bekend als één van de leiders uit de stal van Maurice Engelen en Rembert Desmet. 8)
Ook was hij mede verantwoordelijk voor het begin van de New Beat evolutie anno 1987 alsook heel wat bekende en minder bekende New Beat tracks, belgian dance, euro house,...

Speelde eerder ook instrumenten bij andere groepjes en werd later ook vaak producer voor tal van andere artiesten.
Hij was oa ook de producer van In-D (Marcos Salon Marc Grouls) ;-)

Heeft ook veel dingen gemaakt die me niet aanspreken wat voor mij enkel bewijst dat hij een breede kijk heeft op de muziek! ;-) Heb als liefhebber dan ook zijn eerste (denk ik) plaat waarop hij heeft op meegewerkt The Popgun - Oh What A Day maar ook Leopold 3, Yasmine, Won Ton Ton,... Sommigen kennen dat misschien nog niet echt maar alweer toch niet onbekend hoor die dingen...

Hij was oa betrokken bij deze New Beat groepjes : 101, Boy Toy, Dirty Harry, Electric Shock, Executive Board, Glazz Boy, High Tention, Mac Sample, Major Problem, Moments Of Ecstasy, Musical Reporters, Nasty Thoughts, Save Sex, Shakti, Tribe 22,...

Shakti is mijne favoriet en ook deze :

Major Problem - Acid Queen
Miss Nicky Trax - Acid In The House
Schicksal - 24 Hours
Executive Board, The - I Do Anything
101 - Rock To The Beat


Ben ook wel eens nieuwsgierig naar wat hij in de jaren '90 en vandaag nog heeft bewezen.
Cubic 22, zit em blijkbaar ook voor iets tussen zie ik hier...

jaja, is er weer zo ene van het kaliber zoals Ferre Baelen die ook van het begin bij de New Beat en tal van Acid tracks stond!

RESPECT to the man!

Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Dirty Harry zat hier dan ook weer mee tussen.. overleden in Mei van dit jaar btw ! Harry Van Oeckel.
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2008, 19:50

Bericht door High Tention »

Dank voor de antwoorden heren!!!

Trouwens, even een vraagje over een andere belangrijke man van die tijd: J.P. Bulté, de eigenaar van Target records.

Ik heb in dit forum gelezen dat deze heer niet zo geliefd is, is er wat meer bekend over waarom dat zo is? Zijn producties waren niet bepaald slecht.

:)
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

...is wa off topic maar ff dan...
High Tention schreef: Trouwens, even een vraagje over een andere belangrijke man van die tijd: J.P. Bulté, de eigenaar van Target records.

Ik heb in dit forum gelezen dat deze heer niet zo geliefd is, is er wat meer bekend over waarom dat zo is? Zijn producties waren niet bepaald slecht.

:)
JP was labereigenaar en zijn naam staat vermeld op vele platen maar over welke producties heb je het dan...?

Zat zelf meermaals per week in den Target shop, toen was ik nog 12-14j en mocht al naar den overkant vant straat gaan van mama en papa. Achteraf blijkt er niet echt veel origineels verschenen te zijn aldaar, toch leuk dat die shop in Aalst was, later is het dan de Music Man geworden en dan is de shop verdwenen...

Heeft J.P. zelf ook producties gemaakt ofwa... :mrgreen:
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2008, 19:50

Bericht door High Tention »

keimi schreef:...is wa off topic maar ff dan...
High Tention schreef: Trouwens, even een vraagje over een andere belangrijke man van die tijd: J.P. Bulté, de eigenaar van Target records.

Ik heb in dit forum gelezen dat deze heer niet zo geliefd is, is er wat meer bekend over waarom dat zo is? Zijn producties waren niet bepaald slecht.

:)
JP was labereigenaar en zijn naam staat vermeld op vele platen maar over welke producties heb je het dan...?

Zat zelf meermaals per week in den Target shop, toen was ik nog 12-14j en mocht al naar den overkant vant straat gaan van mama en papa. Achteraf blijkt er niet echt veel origineels verschenen te zijn aldaar, toch leuk dat die shop in Aalst was, later is het dan de Music Man geworden en dan is de shop verdwenen...

Heeft J.P. zelf ook producties gemaakt ofwa... :mrgreen:
Haha, ik keek op Discogs en hij heeft veel credits op platen vanaf 1981 al. Toen waren het meer Disco-platen op Target zo te zien.

Maar ik vermoed dat het te maken heeft met illegale sampling of niet officiele remixes?

U heeft leuke verhalen keimi :)

http://www.discogs.com/artist/J.P.+Bult%C3%A9

http://www.discogs.com/artist/J.+Bertoli
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten