Twin Peaks !

Alles in verband met films, televisie en radio
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Twin Peaks !

Bericht door ThaMan »

Het is hier al eens gezegd geweest, maar toch denk ik dat wij als anciens er allemaal mee opgegroeid zijn en nu volwassen genoeg zijn om het hele plaatje helemaal te begrijpen.

Ik ben ze opnieuw aan het zien op DVD (na ze ooit eens op TV gezien te hebben) en als je dat nu zo bekijkt was "Twin Peaks" toch een serie die nog nooit geevenaard is. Vanaf het begin tot einde houd het mij aan de buis gekluisterd (zelfs de titel en eind song spoel ik niet verder, omdat het op zo een sublieme duistere wijze getoond word).
Alles in deze reeks is gewoon SUPER in. Het voorstellen van de karakters, de sfeer, de locatie's, het mysterieuze, de MUZIEK, de acteurs, camera werk, licht inval... Ik krijg rillingen bij het horen van Julie Cruise, Angelo Badalamenti en dan nog maar gezwegen van de sounds tussen in de serie zelf... SUBLIEM !

Ook de enige serie die op zijn Toppunt gestopt is maakt deze serie tot Cult. Heden ten dage zouden ze het uitbuiten tot er nog 5 man en ne paardekop naar kijkt... Maar neen, typische Lynch productie waar je elke 5 jaar toch weer naar grijpt en het nogmaals allemaal bekijkt.

Ben er wel 100% zeker van dat de jeugd van tegenwoordig zich hier niet in kunnen vinden daar het tegenwoordig allemaal multibillion top serie's moeten zijn met CGI, Stunts... Vraag ik mij af, waar gaat het stoppen ? Neen, veel regisseurs kunnen nog heel veel leren van voor mij toch de beste serie ooit gemaakt genaamd "Twin Peaks" !
Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

Bericht door De Mot »

Niets aan toe te voegen...Vond Twin Peaks ook beestig goed om naar te kijken :bom:
Afbeelding
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Heb ook de dvd boxen gekocht, en ben nu bij seizoen 2. Wordt per aflevering waziger :roll: :P :) (wel coole serie)

EN heb al een aantal passages gehoord, met bekende samples erin:

Twin Freaks - Agent Cooper Lurvs Coffee (This is damn fine cup of coffee... and hot. How do you take it? Black as midnight on a moonless night).

Technoise (= Sven van hees) Do You Want Me EP uit 1991) -Everybody Run

(He is Bob, eager for fun. He wears a smile. Everybody run!)



Had in het begin wel zo een schrikmoment zeg... na afloop, na de aftiteling. IK heb mijn (geweldige :D ) Home Cinema set nog op een redelijk volume staan, en ik zit met me hoofd bij de tv, om die dvd eruit te halen... na dat rustige einde, komt daar toch ineens zo een harde afsluiter, zo een kortsluiting geluid en beeld.... whaaaaaa, was gelijk klaarwakker om half 2 snachts.... :roll: :eye:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Seizoen 2 hadden ze vroeger toch nooit niet gespeeld in Belziek?
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Zalige reeks, heb het tot mijn spijt te laat ontdekt dat men de serie herhaalde op Canvas. Ben sterk aan het overwegen om de dvd's aan te schaffen.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Doen...
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

ik heb het vroeger ook gedeeltelijk gevolgt. Vond het ook heerlijk al weet ik totaal niet meer hoe het in elkaar zit.

Ik ben geprikeld, kans is groot dat ik hem ook binnenhaal.
Afbeelding
Afbeelding
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

djaxxie schreef:ik heb het vroeger ook gedeeltelijk gevolgt. Vond het ook heerlijk al weet ik totaal niet meer hoe het in elkaar zit.

Ik ben geprikeld, kans is groot dat ik hem ook koop.
;)
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

djginod schreef:
djaxxie schreef:ik heb het vroeger ook gedeeltelijk gevolgt. Vond het ook heerlijk al weet ik totaal niet meer hoe het in elkaar zit.

Ik ben geprikeld, kans is groot dat ik hem ook koop.
;)
Wat dacht je dat ik anders bedoelde? :bom:
Afbeelding
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

beste serie ever - en er is ondertussen al heel wat gemaakt hé

ik werd ooit es gestraft omdat ik een slecht rapport had en mocht die eerste vrijdag van het paas of carnavalverlof niet uitgaan, maar mijn vader zei 'da's geen ramp jongen, er start trouwens een goeie serie vanavond - blijf maar es braaf tv kijken' :-)

en ik heb nog nooit zo'n toffe straf gehad
ik heb de serie toen gevolgd, een paar jaar later nog es helemaal op video gezien (er was ne student op sint-lukas brussel dien verkocht die)

en dan een paar jaar geleden seizoen 1 gekocht op dvd - drie jaar lang petities getekend om seizoen 2 ook in europa gereleased te krijgen en dan niet zo lang geleden eindelijk het hele pakket op DVD in mijn bezit gehad en een vieze marathon gedaan.

ik denk dat ik de serie nu al drie keer heb gezien en als het binnekort herfst wordt, begin ik er weer aan :)

Er zitten zoveel schijnbare details en zulke boeiende personages in dat dat dus steeds weer een evenement is

de film vond ik ook heel goed, hoewel die de kritiek kreeg té druk te zijn - tja, hij wou ook al die energie in 2 uur steken hé - da's iets anders dan een televisie-serie

ook slecht nieuws; mijn favoriete personage major briggs is onlangs overleden, allez - dien acteur hé
... this is Elmer Davis again ...
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Bedoel je dan "Bobby Briggs" in de serie ? Zou oud zal ie dan nog niet geweest zijn neem ik aan.

Anyway, ik word gek als "Audrey Horne" (Sherylin Fenn) over het scherm rolt. Dat is begod toch zo een lekkere bom van een vrouw evenals "Norma Jennings" (Peggy Lipton).
Nog klein detail vergeten te melden maar ons ALLEN gekend is dat de Moby met zijn Go de mosterd wel was gaan halen bij... Twin Peaks.. Maar zoals gezegd is dat algemeen geweten he.
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Zelf ben ik ook een geboeid kijker van deze reeks zoals alleen David Lynch ze in elkaar kan fröbelen.

Om de samplemania nog wat aan te vullen: ook in deze Belgische track "Black Science" zit er een sample "Fire walk with me":

http://www.discogs.com/release/76044

Ze hebben er nog wat mee gelachen ook want ze noemden het de Tale Cooper mix (naar FBI agent Dale Cooper)
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Bwah, 'k ben in mijn goeie vandaag: samplemania & cultcinematografie:

Deze sample waarrond deze donkere track gebouwd is (cult op zichzelf in feite en 1 van m'n eigen all time fave's):

http://www.discogs.com/release/56196

is geript uit The Entity:

http://www.youtube.com/watch?v=lpD7eSBtSs0
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

nee, de vader van bobby briggs :) - bobby briggs is nu mss net 40
... this is Elmer Davis again ...
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Afbeelding

:bounce: :santa: :dj: :nod:


Hier meer van deze beeldschone vrouw: http://www.iballer.com/divas/fenn/index.htm
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast