Olympische Spelen 2008

Alles in verband met sport
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Bericht door elkewelke »

achja chauvinisme, nationalisme, ........

ik vind dat een sporter het in de eerste plaats voor zichzelf moet doen

ik vind het persoonlijk flauwe kul van "een medaille behalen voor "uw" land"

Dat is toch totaaal onbelangrijk, neen, het is de sporter die het heeft gepresteerd !

in De Morgen heb ik trouwens aan artikel gelezen waarin wordt voorgesteld om heel die landencompititie op te doeken en de topsporters van diverse nationaliteiten te laten aansluiten bij onafhankelijke clubs.....

sportprestaties worden door landen ook misbruikt he

zie naar China, VS, ..... betere propaganda bestaat er niet he

china winneer op vlak van gouden medailles maar ondertussen wel hun beloofde vrijheid tot protesteren aan hun laars lappen...

of vroeger de DDR......Het Derde Rijk ......

en tot wat is men dan niet bereid.......juistja....
....achteraf bleek dat ze allemaal gedopeerd waren.....en waarom?
juistja......om zoveel mogelijk medailles te behalen voor DE natie....

daarbij........ok de olymische spelen waren over het algemeen zwak, in voetbal zijn we ook zwak,

maar we hadden tot voor kort wel 2 top tenissters, Everts,
In wielrennen Boonen, Nijs, ....
Hellebout, ...

en tot slot nog eeen kleine opfrissing van het geheugen

in de tour de france van 1996 was er zo eens een legendarische bergetappe waarin ik dacht 3 belgen van de ploeg Lotto buiten tijd aankwamen.......ze waren zo buiten tijd dat men op dat ogenblik zelf de finischinstallatie aan het demonteren was
iedereeen (tv, kranten, ...) lachte die 3 man uit.......

nu in 2008 weten we waarom dat die 3 man buiten tijd waren......Lotto was destijds de enige ploeg die niet aan de EPO zat........tjaaaa
maar daar wordt nu niet meer over gesproken....
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 aug 2008, 13:38

Bericht door moonscaper »

Administrator schreef:Ik zit er nochtans mee in dat we daar op die spelen bijna niets bereikt hebben, als je ziet hoe andere landen daar keer op keer op het hoogste schavotje staan.

Dat ze om te beginnen eens een voorbeeld nemen aan Nederland.
Nederland, slecht een klein beetje groter dan België en zoveel meer kunnen bereiken. Erg toch? Op gebied van sport is het mij ons triest, zeer triest.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Een sportman doet het in de eerste plaats voor zichzelf, maar mag er geen kritiek gegeven worden op het sportbeleid in ons land? Nederland en Duitsland leveren een pak meer atleten van topniveau af, beide buurlanden van België. Als er honderd kilometer verder meer en betere sportmensen zijn, dan zal dat niet aan hun gunstig klimaat of hun drinkwater liggen hoor.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

@elkewelke

In het geval van China en mss ook een beetje de VS begrijp ik maar al te goed dat het zuiver om propaganda gaat. Maar echt elk nationaal gevoel voor een sporter die iets voor zijn land doet gaan afschrijven als nationalisme vind ik er wel wat over.
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Bericht door Nele303 »

Langs de andere kant: wie heeft er zin om topatleet te zijn?
- Constant op uw voeding letten
- Altijd vroeg gaan slapen
- Uw lichaam forceren en uitputten om aan steeds betere prestaties te geraken, waardoor ge op uw 35ste met een lijf zit van iemand van 60 jaar

En dat voor : wat volk van uw natie dat dan fier is op u?
Pfft: voor mij allemaal de boom in....
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Komaan als sporter doet ge da toch ook voor u eigen? En 't is ni da ge het gratis en voor niets moet doen é.

Echt triestig om te zien hoe die mentaliteit hier is :roll:
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Bericht door Nele303 »

Administrator schreef:
Echt triestig om te zien hoe die mentaliteit hier is :roll:
Dat is een mentailiteit van het "te goed" te hebben.
Heb onlangs een reportage gezien over die doping affaire in DDR in jaren 80.
1 van de redenen waarom die sportsters daar tot het uiterste en nog verder gingen, was omdat zij beter eten kregen, (dingen die gewone mensen niet kregen, en ik spreek nu niet over de doping) betere accomodatie, etc...
Dus hun prestaties waren rechtstreeks gerelateerd aan hun "luxueus" bestaan. Dus weg prestatie = weg luxe.
Bij ons is dat totaal niet meer zo.
Ik weet uit hele goede bron wat bv onze beroemde ijsschaatser verdient van het IOC voor zijn prof bestaan.
Dat is dus niet om over naar huis te schrijven, hé.
Met zo een loon stimuleert ge dus geen topatleet.
Dus als de motivatie alleen maar van "within" moet komen, tja, dan hebt ge voor wat wij voor hebben, hé
Dat er nu éénmaal niet veel mensen zijn, die all the way willen gaan, voor ...ja, voor wat eigenlijk ? ...
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Ze worden er ook verschrikkelijk vet voor betaald. Een beetje op hun voeding letten is dan ook het minst.
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Bericht door Nele303 »

dj_neo schreef:Ze worden er ook verschrikkelijk vet voor betaald.
Dat is daarom wslk dat Fredje Raketje nu schoenen verkoopt, desondanks zijne gouden medaille.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Nele303 schreef:
dj_neo schreef:Ze worden er ook verschrikkelijk vet voor betaald.
Dat is daarom wslk dat Fredje Raketje nu schoenen verkoopt, desondanks zijne gouden medaille.
Hij is uit eigen beweging gestopt met zwemmen, gestopt op een hoogtepunt.
Die had gerust nog veel meer kunnen verdienen.

Of denkt ge mss dat Michael Phelps binnen enkele jaren op de markt moet gaan staan met marcellekes en sutiens om rond te komen?
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Bericht door Nele303 »

Administrator schreef:
Nele303 schreef:
dj_neo schreef:Ze worden er ook verschrikkelijk vet voor betaald.
Dat is daarom wslk dat Fredje Raketje nu schoenen verkoopt, desondanks zijne gouden medaille.


Of denkt ge mss dat Michael Phelps binnen enkele jaren op de markt moet gaan staan met marcellekes en sutiens om rond te komen?
Dat is bij mijn weten geen belg, hé ;)
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Alles moet altijd voor geld precies.
Voor wat ze het wel doen: om de beste te zijn tiens. Ni iedereen kan zeggen dattem de beste zwemmer, loper,..... ter wereld is hé.
Ik heb gezien welke opofferingen het vergt. Nico Hendrickx de boogschieter die ons land vertegenwoordigde in Sydney is een persoonlijke vriend van me. Hij had een topsportstatuut en ja da verdient ni veel maar je krijgt wel alle begeleiding, mogelijkheden, middelen,.... die nodig zijn. En het lijkt mss "een domme sport" maar dat vereist enorme concentratie, kracht, fysiek, karakter, doorzetting,...... Wat moet dit zijn met echte zwaar belastende topsporten.

En dan, tzou ni mogen voor zo iemand maar mss is Fredje wel gelukkig als schoenen verkoper. Wie weet.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten