Franky Kloeck & Kane ontslagen

Het forum van Illusion in Lier
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Tja concepten en referenties, daar draait het nu tegenwoordig allemaal om.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Tsjha in veel café's, frituur etc... hangt het vol met flyers .... en dan denk je bij jezelf waar zit het dan verkeerd?
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Ge ziet gewoon door de bomen het bos niet meer.
Als je zin hebt om eens naar Illusion af te zakken moet ge eerst op hun website zien wie er draait en wat ze willen draaien :?
"Vroeger" ging je er gewoon heen en je bouwde een feestje ongeacht wie of wat.

Wat ook opvalt dat zijn de referenties van de DJ's, voor het ene feestje geven ze andere refs op dan voor het andere :D

Een paar maand geleden ben ik er nog is zomaar binnen gevallen en da zal me ni dikwijls meer gebeuren.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ja die referenties zijn echt wel lachen soms.

DJ x organiseert een feestje genaamd "xyz" in tropicana, daarna mag hij draaien op iemand anders zijn feestje in the pole en dan gebruikt hij die "xyz" als referentie.


En vroeger zei men inderdaad gewoon van "kom we gaan eens naar Illusion", men wist wie de residents waren en wat er ging gedraaid worden, tegenwoordig zijn 50% van de parties in clubs in de handen van externe organisaties die telkens tegen elkaar willen uitpakken met zo imposant mogelijke lineups. Hoe kan een "gewone" clubavond dan nog volk trekken? Wie komt er nog buiten voor enkele residents?
Elite Club Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:48

Bericht door illusionfreak »

jan vervloet zou franky kloeck gaan vervangen.
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

Stanne schreef:Ge ziet gewoon door de bomen het bos niet meer.
Als je zin hebt om eens naar Illusion af te zakken moet ge eerst op hun website zien wie er draait en wat ze willen draaien :?
"Vroeger" ging je er gewoon heen en je bouwde een feestje ongeacht wie of wat.
Hier kan ik mij echt volledig in vinden, heb ik gisteren ergens ook eens een discussie met iemand over gehad. De stijlen zijn zo veranderd en vaste wekelijkse concepten zijn de dag van vandaag helemaal not done...

Matthias heeft wel een feit, een 2de cherry moon gevoel...
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Er was maar 1 dj de beste van Illusion en dat was Kevin Jee, ook al draait hij daar al meer dan 12 jaar niet meer. Al de rest komt nog niet tot aan zijn hielen met wat hij daar elk weekend presteerde. Het is geen geheim dat het indertijd volzat met publiek die daar enkel voor hem en alleen hem kwamen. Vergelijken??? Met een dj Jan en al die andere wannabe's zeker? Neen dank je. De enige die daar nog iets neergezet heeft was scheve Philippe met zijn stuiksets in de ochtenden.
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:08

Bericht door antares »

wat een hoop bullshit dat ik hier lees: echt erg!

ik heb die teksten geschreven, dus dan weet je ineens wie je moet aanvallen. Mijn naam is Steven Schellens en ik werk al meer dan 10 jaar voor illusion en bepaal sindsdien al alles wat met muziek en feesten te maken heeft in illusion (ik denk dat ik aan mijn 15de jaar voor illusion bezig ben).

Dus ik ben zeker geen groentje.

Samen met Filip Matthijs (ex-Carat), DJ Christophe en de baas bepalen wij wat er gebeurt in de club.
Dit is een beslissing van ons allemaal (ook en vooral ook van andere dj's zoals Nico en Jean)


Wat is er veranderd de laatste weken:
dat wij terug de teugels in handen nemen en met illusion terug op het juiste pad willen komen.
Wat doen we hiervoor? Wat we altijd gedaan hebben: een voortzetting van het verleden: no more, no less.
Enkel met de muziek van nu.
Illusion is altijd een discotheek voor het volk geweest en dat gaan we terug worden: geen slaapverwekkende trance waar enkel 30 beta-trancelovers van houden die toch nooit komen, maar enkel nog de goede trance-schijven die in de illusion-stijl vallen, met lekkere progressive tracks (luister maar eens naar de tracks op de site), wat (quality) retro en electro/groove.

Weten sommigen hier wel wat beatport is? Da's geen top 40, maar de allernieuwste muziek. De beste muziek komt al een tijdje NIET meer uit op vinyl en wordt door alle dj's gedownload o.a. op beatport.
DAT IS DE NIEUWSTE MUZIEK, geen afgezaagde hits. Meestal kan de muziek nog enkel DAAR kopen...

Er zijn trounwens altijd hits geweest tijdens de topuren in illusion behalve de laatste maanden. Hollandse Trance is dood in België: da's een zaak die vaststaat.
Wat is in? Electro, progressive (trance), minimal en nog een paar goede trance-plakken uit de UK.
Dat is hetgeen we in illusion gaan draaien afgewisseld met de retro die we altijd al in illusion gedraaid hebben.

Vinden jullie dit niet goed? Dan vonden jullie illusion nooit goed. Zo simpel is dat, want dit is wat we altijd gedaan hebben

Aangaande de concepten:
die bestaan ook al 10 jaar op vrijdag... Hoe weet ik dat? Ik heb ze zelf georganiseerd.
Met dj's Philip, Tofke, Alec, Nico, Jean, ... is dat toch niet slecht als ik jullie zelf bezig hoor/lees in andere fora

Op zaterdag zijn er 4 concepten:
- we love illusion: resident night
- the hype! met in de ground de muziek zoals anders/in level +1 guest en +dj lins (die toch "in" is, niet?)
- Birthday Night: muziek zoals anders met de residents
- Memories: ok, dit is retro... mét ENKEL de residents

dus alle dagen dezelfde stijl van muziek met uitz. van memories

weet je dan wat je krijgt als je naar illusion gaat: ik denk het wel, niet?

Ik denk dat ik hierbij de meeste, zo niet alle punten heb weerlegd.
Illusion is nog steeds illusion: Wout, Jean, Jan, Nico, Christophe zijn er nog steeds
Franky draaide nog geen 2 jaar in illusion en Kane deed het begin tot 12. Aangezien we nu pas om 23 u open gaan, was een uurtje te kort geworden en konden we dit beter door Jan laten invullen.

Er waren gewoon té veel dj's...

Maar ik denk dat de meesten onder jullie hem nog nooit bezig hoorden aangezien er voor middernacht bijna niemand is... Of waren jullie allemaal onzichtbaar aanwezig?

Voor alle aanvallen: steven@illusion.be
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:08

Bericht door antares »

en nog één ding:

aangaande de verbouwingen:
Een club MOET af en toe in een nieuw kleedje: voor sommige mensen is een kruipkot genoeg, maar voor de nieuwe klanten liggen de eisen veel hoger. Dus komen er nieuwe zitbanken, een betere geluidsinstallatie, een nieuwe inkom, een vip-hoek voor wanneer er grote dj's komen en anders gewoon toegankelijk voor iedereen, meer service in de zaal door zaalgarçons, nieuwe vloer, extra effecten, ...

Illusion moet gewoon wat nieuwer binnen. Niet dat er iets aan de structuur van de zaal zal worden gedaan, maar gewoon alles proper en nieuw: 't is indertussen al bijna 7 jaar geleden dat de laatste werken er waren.
De achterkant is al half vernieuwd, nu de rest van de ground level

dus, no worries: centen genoeg, we zijn helemaal niet failliet en zo erg is de situatie nu ook weer niet dat er geen kat meer zit: maar 't was tijd voor aktie... beter tijdig dan te laat.

Kom maar eens een kijkje nemen...
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:08

Bericht door antares »

rizzo> schreef:Er was maar 1 dj de beste van Illusion en dat was Kevin Jee, ook al draait hij daar al meer dan 12 jaar niet meer. Al de rest komt nog niet tot aan zijn hielen met wat hij daar elk weekend presteerde. Het is geen geheim dat het indertijd volzat met publiek die daar enkel voor hem en alleen hem kwamen. Vergelijken??? Met een dj Jan en al die andere wannabe's zeker? Neen dank je. De enige die daar nog iets neergezet heeft was scheve Philippe met zijn stuiksets in de ochtenden.
Daarom dat er op het einde bij Kevin nog 300 man zat?
Ok, supermuziek: helemaal mee eens, maar niet om als discotheek mee te overleven.
Heb je trouwens Jean ooit al eens horen draaien, ik denk dat die ook héél speciaal draait.

Jullie doen percies alsof wij een commercieel kot zijn: wel er zijn maar weinig clubs waar ze zo'n speciale muziek draaien. Maar je moet de kerk in het midden houden en ook nog een beetje kijken naar het voortbestaan van je club.

Slaapverwekkende trance is voorbij: face it: 't is zo
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:08

Bericht door antares »

Administrator schreef:Tja concepten en referenties, daar draait het nu tegenwoordig allemaal om.
Ik denk niet dat wij anders doen dan vroeger: we hebben altijd de referenties bij de dj's geplaatst: zolang ik de flyers al maak en da's vanaf 1997
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

antares schreef:Illusion moet gewoon wat nieuwer binnen. Niet dat er iets aan de structuur van de zaal zal worden gedaan, maar gewoon alles proper en nieuw: 't is indertussen al bijna 7 jaar geleden dat de laatste werken er waren.
De achterkant is al half vernieuwd, nu de rest van de ground level

dus, no worries: centen genoeg, we zijn helemaal niet failliet en zo erg is de situatie nu ook weer niet dat er geen kat meer zit: maar 't was tijd voor aktie... beter tijdig dan te laat.

Kom maar eens een kijkje nemen...
Zal ik zeker doen :thumright:
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

antares schreef:
Slaapverwekkende trance is voorbij: face it: 't is zo
Amai, als er 1 ding slaapverwekkend is is het wel die elektro groove shit zou ik zo denken zeker...

Voor de rest, hopelijk krijgen jullie het terug wat op de rails want uitgangsland zonder illusion :cry:
Afbeelding
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

de beslissing nemen om de club en het muzikale beleid te veranderen is niet slecht. Ik had zelfs nog meer dj's op de keien gezet, er zit daar een half leger residents met imo beperkte kwaliteiten. Maar de sound clips op de site beloven al niet veel beter, tenminste als dat de richting is die de club wil uitgaan.

Ik zou zeggen: 4, max 5 residents voor de 2 zalen (waaronder een paar nieuwe residents), weg met al die concepten, een consistente lijn uitbouwen op vlak van muziek, huisstijl, imago ect. Laat de muzikale invulling aan de dj's over, beatport als referentie gebruiken is belachelijk.

Nu ja, ze doen maar. Illusion is voor mij al 10 jaar niet meer de moeite op muzikaal vlak.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Steven, je moet u zo ni aangevallen voelen. Das precies de sport tegenwoordig om u in uw gat gebeten te voelen :D

Slaapverwekkende trance klinkt nogal oneerbiedvol. Illusion is er wel groot mee geworden. Met momenten dé grootste zelfs.

Wat betreft de concepten: op de site vind je gemakkelijk terug Kick da Bass, Grooveyard, Magic Loco, Hype, Birthday Weekend, Summer Joy, Back to the Future,.....
Als je al die flyers naast mekaar ziet hangen in dezelfde horeca zaken.... :? Blijkbaar is dat allemaal dezelfde muziek en stijl maar das toch verwarrend niet ?

En dan wat die referenties betreft, ik wilde maar aantonen dat een DJ op een flyer soms andere referenties staan heeft dan op een flyer die er vlak naast hangt.

Anyway, succes en hopelijk slagen jullie plannen !
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten