Artikel 20 Jaar La Rocca - Het Relaas Van Een Belgische Club

Het forum van La Rocca in Lier
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

zou tof zijn - laat maar weten wanneer het (en of het) uitkomt
ik herinner me nog 5 jaar la rocca trouwens - toen hebben ze zeker drie keer groove is in the heart gedraaid :-)
... this is Elmer Davis again ...
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

kenzoo schreef:Kbedoelde dat boek van LaRocca....
Aaah ok my bad
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

keimi schreef:Tja, en zou ook wel eens foto's willen zien van Pacha eind jaren '80.
Bestaan die?
Jazeker, ik zou het boek kopen is een echt collectors item (limited 8000 prints). Het vorige boek is nu al 250 pond waard!
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

heb ff zitten googelen naar dat boek maar kan het niet vinden ook niet in hun shop. G er wel geen 250 dollars voor uittrekken hoor maar ben er wel nieuwsgierig naar...

das de plaat die ik bedoelde
http://www.discogs.com/release/745921
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

keimi schreef: das de plaat die ik bedoelde
http://www.discogs.com/release/745921
Schitterende foto op die cover!

@ kenzoo: je schrijft "een paar"; daar wil je er toevallig niet eentje van wegdoen? ;)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

keimi schreef:heb ff zitten googelen naar dat boek maar kan het niet vinden ook niet in hun shop. G er wel geen 250 dollars voor uittrekken hoor maar ben er wel nieuwsgierig naar...
Klopt het stond denk ik 3 weken geleden nog online maar tis alweer verdwenen. Ik heb er geen 250 voor betaald maar 50. Alleen het vorige boek is na al die jaren zoveel duurder geworden. Ik vermoed dat dit hetzelfde verhaal gaat worden.

Ik ga nog ns graven of ik een link kan vinden. Anders maak ik een foto van die van mij.

In de tussentijd heb ik alvast een link van Tony Keeler met foto's van het echte hippie ibiza;
http://tonykeeler.com/ibiza.html
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:31

Bericht door kenzoo »

Dr. Poppers schreef: @ kenzoo: je schrijft "een paar"; daar wil je er toevallig niet eentje van wegdoen? ;)
Zal ze eerst eens zoeken en zien hoeveel exemplaren ik nog heb (die liggen bij m'n ouders)..
I'll keep u updated...

;)
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

kenzoo schreef:
Dr. Poppers schreef: @ kenzoo: je schrijft "een paar"; daar wil je er toevallig niet eentje van wegdoen? ;)
Zal ze eerst eens zoeken en zien hoeveel exemplaren ik nog heb (die liggen bij m'n ouders)..
I'll keep u updated...

;)
Dat zou effenaf fantastisch zijn! Enneuh... Gelukkige verjaardag he man! :thumright: :)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Okay, de eindredactie gaat er nog een vijfhonderd woorden uitsmijten wegens te lang, dus zal ik hier een stukje als 'teaser' posten waarvan ik vermoed dat het eruit zal vallen. 't Is een kaderstukje los van het hoofdartikel...
de Leeuw
Van ontzettend belang voor de beeldvorming van een zaak is een logo, en met het fiere, vitale, klauwende leeuwtje is La Rocca verzekerd van een krachtig en tijdloos embleem. Het gaat terug op een zevenhonderd kilo zwaar, arduinen leeuwenbeeld dat sedert de opening in 1988 aan de deuren in de club staat. Eigenaar Wim Van Ouytsel tikte het op de kop bij een Lierse antiquair bij het inrichten van zijn pas verworven etablissement.
Het duurde niet lang of sommigen spraken niet meer van La Rocca maar van De Leeuw en heel wat klanten betrekken de sculptuur nog steeds in een of ander ritueel: het stenen dier wordt beschouwd als vriend, het aaien ervan bij het binnenkomen zou zorgen voor het ultieme feestgeluk of er wordt mee gedanst of effenaf op gezeten. Vandaar ook dat op de affiche van ‘20 Years La Rocca’ een leeuw in smoking staat afgebeeld.
Van Ouytsel herinnert zich daarbij nog dat een kopie van het beeld ooit gestolen werd: “Dat was een versie in polyester die gediend had als decoratie op een truck van de Love Parade te Berlijn en die achteraf op de parking van La Rocca werd geplaatst. Daar heeft hij welgeteld één weekend gestaan! Via via ben ik later te weten gekomen dat de daders het ding gedeeltelijk in een stationwagen hadden gestoken – hij paste er net niet in. Ze zijn er een eind mee gekomen voordat hij kapot viel. Zo hebben ze hem dan ook helemaal in de auto gekregen. Wie het precies gedaan heeft, weet ik echter nog steeds niet.”
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

De leeuw is nu een beetje aan de kant geschoven, niet? Tegenwoordig staan daar nu enkele tafeltjes. Een beetje spijtig eigenlijk :(
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Het zal toch niet dat ze de leeuw hebben buitengegooid. Mja, dan passen er natuurlijk wel weer meer mensen in...

Dr. Poppers, je bent altijd welkom om hier de volledige, onge-edite versie van het artikel hier te posten na de release in gonzo ;)
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

da's wel een goei plan, maar support is beter - we kopen da nummer gewoonweg
... this is Elmer Davis again ...
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

De leeuw staat er nog hoor, hij is een paar meter verschoven om meer plaats te maken daar aan de ingangsdeuren! Hij kan dus nog altijd geknuffeld worden! ;)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

jim-bar schreef:da's wel een goei plan, maar support is beter - we kopen da nummer gewoonweg
Wil ik wel doen maar ik vrees dat Gonzo in NL vrijwel niet te krijgen is..
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Sirocco schreef:
jim-bar schreef:da's wel een goei plan, maar support is beter - we kopen da nummer gewoonweg
Wil ik wel doen maar ik vrees dat Gonzo in NL vrijwel niet te krijgen is..
Het is een Belgisch-Nederlands blad en ik denk dat er zelfs meer verkooppunten zijn in Nederland; kijk daarvoor gewoon eens op de site, daar staat een heel lijstje. Er is trouwens ook een webshop...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten