Artikel 20 Jaar La Rocca - Het Relaas Van Een Belgische Club

Het forum van La Rocca in Lier
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Artikel 20 Jaar La Rocca - Het Relaas Van Een Belgische Club

Bericht door Dr. Poppers »

Ik heb net een erg uitgebreid artikel geschreven naar aanleiding van 20 jaar La Rocca, dat in september zal verschijnen in het blad Gonzo Circus.
Daarvoor moet ik wel een aantal mensen van LC eens hard bedanken, aan de borst drukken, op de schouders slaan en wat nog meer: echt, merci allemaal! :cheers:
Het is ongeveer 3500 woorden lang maar of er veel nieuws instaat, durf ik niet zeggen. 't Is eerder een introductie en een geschiedenis van de club. In ieder geval ben ik er nog tamelijk tevreden over, ook al heb ik héél veel moeten schrappen - ik had evengoed een boek kunnen pennen op den duur. Als Wim La Rocca er een dezer nog zijn stamp of approval opplakt, ben ik helemaal een gelukkig jongetje! 8)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Posten ;)
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Sirocco schreef:Posten ;)
:D
Die vraag had ik wel verwacht ja, maar dat zou tegen mijn eigen winkel ingaan zijn he!
(een producer gaat toch ook niet even een nieuwe track die binnenkort verschijnt al op fora smijten, nietwaar ;) )
Van mezelf uit zal dat dus niet komen, sorry! :eye:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

We gaan het gewoon maar eens nalezen,hé. Voor typfoutjes. :mrgreen:
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Dr. Poppers schreef:
Sirocco schreef:Posten ;)
:D
Die vraag had ik wel verwacht ja, maar dat zou tegen mijn eigen winkel ingaan zijn he!
(een producer gaat toch ook niet even een nieuwe track die binnenkort verschijnt al op fora smijten, nietwaar ;) )
Van mezelf uit zal dat dus niet komen, sorry! :eye:
Misschien een teaser dan? :)
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Dr. Poppers schreef:
Sirocco schreef:Posten ;)
:D
Die vraag had ik wel verwacht ja, maar dat zou tegen mijn eigen winkel ingaan zijn he!
(een producer gaat toch ook niet even een nieuwe track die binnenkort verschijnt al op fora smijten, nietwaar ;) )
Van mezelf uit zal dat dus niet komen, sorry! :eye:
Ahumm ja natuurlijk. Niet zo slim van me.
Post het dan misschien na de release. Wss dat ik het blad niet zal zien...
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Kopen die handel !
Gonzo Circus is al jaaaaren een van de beter publicaties uit de lage landen. Veel goeie muziek ontdekt via hun CD-bijlages.
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Erste keer dat ik daar van hoor Gonzo Circus. Ik zal daarvoor naar Antwerpen moeten afzakken denk omdat blad terug te vinden. Maar ga het aanschaffen als ik het niet vergeet. Wat staat er voor de rest is dat blad? Aleen muziek of...
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Dj Sven Larsson schreef:Erste keer dat ik daar van hoor Gonzo Circus. Ik zal daarvoor naar Antwerpen moeten afzakken denk omdat blad terug te vinden. Maar ga het aanschaffen als ik het niet vergeet. Wat staat er voor de rest is dat blad? Aleen muziek of...
't Is dan ook al zestien jaar bijzonder elitair! :mrgreen:
't Behandelt vele soorten muziek en (sub)cultuur, maar zelden "mainstream". (misschien een bescheiden, Nederlandstalige versie van Wire?) Kijk eens op http://www.gonzocircus.com. ;)
De bijhorende 'Mind The Gap' cds zijn voor de ene onbeluisterbare dingen, voor de andere een interessante ontdekking. Deze editie staat er o.a. tracks op van Darko Esser, The Bug, Fuck Buttons, Paul Devens, Growing, ...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Artikel 20 Jaar La Rocca - Het Relaas Van Een Belgische

Bericht door StevenR_73 »

Dr. Poppers schreef:Ik heb net een erg uitgebreid artikel geschreven naar aanleiding van 20 jaar La Rocca, dat in september zal verschijnen in het blad Gonzo Circus.
Daarvoor moet ik wel een aantal mensen van LC eens hard bedanken, aan de borst drukken, op de schouders slaan en wat nog meer: echt, merci allemaal! :cheers:
Het is ongeveer 3500 woorden lang maar of er veel nieuws instaat, durf ik niet zeggen. 't Is eerder een introductie en een geschiedenis van de club. In ieder geval ben ik er nog tamelijk tevreden over, ook al heb ik héél veel moeten schrappen - ik had evengoed een boek kunnen pennen op den duur. Als Wim La Rocca er een dezer nog zijn stamp of approval opplakt, ben ik helemaal een gelukkig jongetje! 8)
hint hint hint :mrgreen:

kga dat zeker kopen, kende het magazine zelfs niet tot onzen Poppers er mee afkwam.
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Over boeken geproken. Toen het La Rocca forum actief was heb ik ns een hint gestuurd naar Wim dat het mooi zou zijn als ze een boek uitbrachten met pics etc over de mooie geschiedenis van La Rocca.
Ik was namelijk ns een enorm boekwerk tegengekomen uit '93 met prachtige foto's en verhalen over de geschiedenis van pacha Ibiza. Dat boek van La Rocca is er uiteindelijk gekomen (volgens mij voor het 15 jarig bestaan), maar helaas ontbrak juist het interresantste deel, de historie (verhalenen foto's, flyers). Het was meer een fotocollage van nu.
Misschien kun je alsnog je boeken schrijven. Je hebt in ieder geval 2 klanten ;)

Btw dit jaar heeft pacha weer een mooi boek uitgebracht, heb hem hier thuis liggen. Echt een aanrader. Kopen 'm voordat ie weer out of print is.
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:31

Bericht door kenzoo »

Kdacht dat die fotoboeken toen zelfs gratis waren... heb er hier toch nog allesinds een aantal van liggen...
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

kenzoo schreef:Kdacht dat die fotoboeken toen zelfs gratis waren... heb er hier toch nog allesinds een aantal van liggen...
Ja dat zijn de pacha magazines, maar dit is een boekwerk van 500 pagina's...
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:31

Bericht door kenzoo »

Kbedoelde dat boek van LaRocca....
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

Super daar kijken we naar uit Poppers!

Ben eigenlijk zelf nooit in La Rocca geweest :oops: das straf hé :mrgreen:

Gonzo rocks en heeft een brede visie op gebied van kultuur. Iets waar velen soms tekort schieten. Het heeft voor ons belgen soms wel veel betrekking tot de Nederlandse scene om dan toch maar iets af te geven. Laat ons dit dat bezien als eenmaking met onze noorderburen, toekomstgerichte lectuur... :D

Deze maand staat er een stuk in over Darko Esser waarvan je een deel kan lezen online. Goed artikel, niet steeds hetzelfde van wat je allround 'moet' lezen in die boekjes.

Zoek niet op Gonzo.com want dan kom je ergens anders uit :-)
Het is www.gonzocircus.com

Tja, en zou ook wel eens foto's willen zien van Pacha eind jaren '80.
Bestaan die? Ik weet wel dat die platen gemaakt hebben met verzameld werk...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast