TRIBUTE TO TEKNOVILLE

Het algemene forum van Legendary Clubs
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Ok, nog wat extra materiaal voor de freaks:

Aankondiging live-act Speedy J (Ackermans)
Vrij lang interview met Laurent Garnier (Ackermans)
Afkondiging Speedy J (Ackermans)
Aankondiging Laurent Garnier (Ackermans)
Interview met de jonge dj Stefaan aka t-quest aka lektroluv (Ackermans)
Hilarisch interview met madame vestiaire "die dat nie zo wijs vindt megadancingks" + speedy bezoeker uit Sint-Nikloas (Ackermans, dit fragment zat ook in de tribute-uitzending)

De setjes probeer ik later wel eens online te zetten.

MegaUpload
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2008, 04:52

Bericht door Pieter Van Nieuwenhove »

ik had me voorgenomen niets meer te 'posten' op dit forum want voor mij is deze tribute geweest wat het is....

ik, die als volslagen leek, een tribute maak van een programma dat ik nooit gehoord heb. Dat wil niet zeggen dat dergelijk programma niet nauw aan mijn hart ligt. Ik heb het eenzame hartenbureau ook nooit gehoord maar ik kan wel inschatten wat voor een waarde het had. Idem Teknoville!


Aan Sirocco > Ik volg uw commentaar volledig maar ik stel me ook de vraag, wat maakt het nu nog uit als twee heren voorbij de 40 vertellen over hoe het was 15 jaar geleden .....Denk je echt dat rudy en renaat nog zin hebben om ons in kleuren en geuren te vertellen over hun muziek, hun teknoville, hun party's.....? Ik wil maar zeggen... je zit daar niet tegenover een Tom Helsen...

Wat wil je liever weten over Tom Barman... Wat in zijn frigo zit ... of wat hij nog weet van zijn allereerste plaat en in welke studio dat juist was.

Nogmaals ...ik snap uw commentaar .... maar ik weet van mezelf...als ik begin over elektronische muziek tegen zulke icoonen dan maak ik me pas belachelijk ....

dus dan heb ik het liever over dingen die TOTAAAAAL irrelevant zijn

want als je een echte muziekfreak bent, Sirocco, dan weet je ook wel..over muziek moet je niet zagen en zwansen....maar gewoon luisteren!!!!

Maar, alles kan inderdaad beter en inventiever, zoals uw nickname...


Pieter.
TRIBUTE TO TEKNOVILLE
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Pieter Van Nieuwenhove schreef:
Aan Sirocco > ... ik stel me ook de vraag, wat maakt het nu nog uit als twee heren voorbij de 40 vertellen over hoe het was 15 jaar geleden .....Denk je echt dat rudy en renaat nog zin hebben om ons in kleuren en geuren te vertellen over hun muziek, hun teknoville, hun party's.....?

Maar, alles kan inderdaad beter en inventiever, zoals uw nickname...


Pieter.
|

Dan kan ik je een wedervraag stellen; waarom een tribute als de heren er totaal geen zin in hebben?
Broadcast dan een oude uitzending van Teknoville. Ik denk dat je dan Teknoville veel meer recht had gedaan. Maar goed ieder zijn eigen interpretatie. Ik had er alleen meer van verwacht.

Even goede vrienden hoor, maar die laatste opmerking was echt overbodig.
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

ik vond het ook niet echt een meerwaarde - spijtig want ik heb teknoville ook vanaf de start gevolgd en dan zat ik klaar met pen en papier om tracks te noteren :-)
die eerste teknoville compilatie is trouwes ongehoord goed

deze uitzending was geen mooie tribute
voor mijn part gewoon alles heruitzenden ! da zou pas goed zijn
... this is Elmer Davis again ...
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Kom Kom... teek it Ez, peops !
heeft geen nut om hier zo over uit te wijden.

Anyway hier een real deal tribute van Teknoville.... opname dateert van einde 1990 of 1991 (ben ik kwijt) met de oh zo heerlijke aangename stem van "Lieve De Maeyer".

teknoville_1990.rar
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

ThaMan schreef:Kom Kom... teek it Ez, peops !
heeft geen nut om hier zo over uit te wijden.

Anyway hier een real deal tribute van Teknoville.... opname dateert van einde 1990 of 1991 (ben ik kwijt) met de oh zo heerlijke aangename stem van "Lieve De Maeyer".

teknoville_1990.rar
Thanks Thaman, heb het programma lang gevolgd. Jammer dat het programma gestopt is, hing vroeger uren gekluisterd aan de radio. Switch is ook sterk maar heeft naar mijn meninng niet dezelfde magie als Teknoville vroeger.
De tribute heb ik eens beluisterd maar die was een beetje tegenvallend. Maar kom toch leuk dat ze op Stubru nog eens eventjes aandacht hebben besteed aan dit legendarische radioprogramma.
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

wow - grave link !! thanx
... this is Elmer Davis again ...
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Dj Sven Larsson schreef:Thanks Thaman, heb het programma lang gevolgd. Jammer dat het programma gestopt is, hing vroeger uren gekluisterd aan de radio. Switch is ook sterk maar heeft naar mijn meninng niet dezelfde magie als Teknoville vroeger.
Mja, ik ken dat. Het was toen nog allemaal underground, zelf op nationale radio. Je nam toen de tijd en liet dingen vallen om naar dat programma te luisteren. Switch heeft wat mij betreft ook een bepaalde periode zeer sterke uitzendingen neergezet.
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2008, 23:35
Locatie: Gent

Bericht door cyrolab »

Ik vond het ook nogal tegenvallen, had er ook iets meer van verwacht.

Pieter Van Nieuwenhove schreef:Denk je echt dat rudy en renaat nog zin hebben om ons in kleuren en geuren te vertellen over hun muziek, hun teknoville, hun party's.....? Ik wil maar zeggen... je zit daar niet tegenover een Tom Helsen....
Ok, maar dan snap ik toch niet goed waarom je deze twee mensen uitnodigt die geen zin hebben om over muziek en party's te praten in een programma als "tribute to teknoville" wat eigenlijk het doel van het programma was.
Pieter Van Nieuwenhove schreef:maar ik weet van mezelf...als ik begin over elektronische muziek tegen zulke icoonen dan maak ik me pas belachelijk .....
Dan vind ik het ook belachelijk dat je dan zulke "iconen" vraagt. Nodig dan niemand uit en draai gewoon wat platen uit deze periode. Zou veel interessanter zijn geweest dan deze nonsens.


Had ik het op voorhand niet geweten dat die uitzending "a tribute to teknoville" was, dan zou ik hebben gedacht dat het moerbie late night or whatever was.

Sorry voor negatieve uitlatingen, maar ja kan er ook niet aan doen dat ik geen enkel positief punt kan vinden over a tribute to "teknoville?"
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 okt 2007, 00:39

Bericht door William123 »

ThaMan schreef:Kom Kom... teek it Ez, peops !
heeft geen nut om hier zo over uit te wijden.

Anyway hier een real deal tribute van Teknoville.... opname dateert van einde 1990 of 1991 (ben ik kwijt) met de oh zo heerlijke aangename stem van "Lieve De Maeyer".

teknoville_1990.rar
kan je dit ook uploaden als mp3's ipv in ogg formaat svp, kon niet direct een converter vinden
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

William123 schreef:
ThaMan schreef:Kom Kom... teek it Ez, peops !
heeft geen nut om hier zo over uit te wijden.

Anyway hier een real deal tribute van Teknoville.... opname dateert van einde 1990 of 1991 (ben ik kwijt) met de oh zo heerlijke aangename stem van "Lieve De Maeyer".

teknoville_1990.rar
kan je dit ook uploaden als mp3's ipv in ogg formaat svp, kon niet direct een converter vinden
lol geen goesting zeker ;)

BTW is er al vermeld geweest dat voor de collectors onder ons er wat classic cd's van R&S (her)verschenen zijn?

RS 931 RM Model 500 Classics (CD, Comp, RM)
RS 95035RM Aphex Twin, The* Classics (CD, Comp, RM, RE, Sup)
RS 95065RM Ken Ishii Jelly Tones (CD, Album, RM)
RS 95066RM Model 500 Deep Space (CD, Album, RM, RE)
RS 96089RM Dave Angel Classics (CD, Album, RM)
RS 96100RM Joey Beltram Classics (CD, Album, RM, RP)
TMT-2 RM Derrick May Innovator (2xCD, Comp, RM, RE)
Laatst gewijzigd door Nostalgie90 op 24 aug 2008, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Winamp Rockz + Google is uw vriend !
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Pieter Van Nieuwenhove schreef:
want als je een echte muziekfreak bent, Sirocco, dan weet je ook wel..over muziek moet je niet zagen en zwansen....maar gewoon luisteren!!!!

Maar, alles kan inderdaad beter en inventiever, zoals uw nickname...


Pieter.
Doe het goed, en verdiep je erin, of doe het niet. En die laatste opmerking, wat is er dat voor een ????
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Heb deze uitzending vandaag voor het eerst beluisterd. Echt een gemiste kans: een presentator die er met z'n pet naar gegooid heeft. Ik ben ervan overtuigd dat de gasten er wéldegelijk zin in hadden om er iets zinnigs van te maken (de ene al wel iets meer dan de andere). Getuige ook de misnoegde opmerkingen van Renaat die tijd geïnvesteerd had om speciaal vinyls uit z'n collectie uit te zoeken waar dan niets mee gebeurt ... Nogmaals: echt een gemiste kans.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

want als je een echte muziekfreak bent, Sirocco, dan weet je ook wel..over muziek moet je niet zagen en zwansen....maar gewoon luisteren!!!!
beste Peter, zet dan snel de Jump top 100 op, zodat je kan luisteren.... :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten