Voetbalseizoen 2008-2009

Alles in verband met sport
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Re: Voetbalseizoen 2008-2009

Bericht door Disco Stu »

Tijdwinnen vind ik iets van de lelijkste dingen in het voetbal en moet dringend wat aan gedaan worden.
Kijk naar het hockey daar duurt een helft 35 minuten en geen seconde langer.Als daar een bal buiten is of er een corner is wordt er binnen de 5 seconde het spel hervat.
Ook als er een strafcorner genomen wordt gebeurd dat binnen de 30 seconde.
Bij het voetbal ben je al 2 minuten bezig eer de muur op zen plaats staat.
En inderdaad iedereen doet het maar ik vind dat Bolat er toch een beetje in overdrijft.Tegen Gent ook al.

Ivm met de rode kaart,die vind ik toch wel terecht.Ik vond zelfs dat ie eerder had moet vallen.
Ok zijn eerste gele kaart vond ik ook niet terecht.Maar 5 minuten later maakt ie dan weer een zware overtreding waar hij dan geen geel voor krijgt omdat ie 5 minuten eerder al geel heeft gehad.
Sorry maar fout is fout en geel is geel ook al krijgt ie daardoor rood omdat ie 5 minuten eerder al geel had.

De Sutter vond ik ook wel grappig ja.
Want ze waren alles behalve goed (ja ik durf dat zeggen als paarse)
Ik vond het ook wel dom van Jacobs.Ze wisten dat standard furieus zou beginnen.
Dan kan je 2 dingen doen en dat is ofwel alles dichtgooien ofwel zelf furieus beginnen.
De pers vond ik dan ook weer behoorlijk wazig.
Overal las je dat het opzich een slechte wedstrijd was waar ni veel te zien was maar ze praten wel standard de hemel in alsof ze buitenaards voetbal speelde en anderlecht op provinciaal niveau speelde.
Standard was veel beter maar dat kwam denk ik meer door het slechte spel van anderlecht dan door het goede spel van standard want eerlijk gezegd hebben ze buiten het eerste kwartier ook ni meer zoveel kansen gehad dacht ik.Wat natuurlijk ni wegneemt dat ze beter waren hoor.

Ik vind het in ieder geval wel goed dat heel belgie er zeker van is dat standard kapioen wordt
Zoveelste meer doet het deugd als wij morgen met 1-2 gaan winnen ;)
Just joking.Ik denk & vrees dat het penalty's worden.
En dan vrees ik dat standard met Bolat toch meer kans heeft.
The Dj's take pills too stay awake and play for seven days
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: Voetbalseizoen 2008-2009

Bericht door back to the 90's »

Disco Stu schreef:En dan vrees ik dat standard met Bolat toch meer kans heeft.
Waarom denke er nu zoveel mensen da Bolat ne goeie is in penalty's?
Toch ni omdat die ne slecht getrapte penalty van Ruiz pakt dat het nen expert is :scratch:
Hij heeft zelf gezegd dat het dikke prut was :D ;)
Nothing is what is seems to be
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Voetbalseizoen 2008-2009

Bericht door tomaz »

back to the 90's schreef: vandaag Mbokani zijne commentaar ni gelezen op teletekst ofzo?
Als da geen dikke nekke gedoe is dan weet ek het ook ni zenne ;) :D
die komt dan ook van bij anderlecht hé :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Voetbalseizoen 2008-2009

Bericht door lemant »

www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
ads
Elite Club Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 23 feb 2005, 23:01
Locatie: Lalaland

Re: Voetbalseizoen 2008-2009

Bericht door ads »

fuck, standard weeral kampioen, en wij (rsca fans) blijven met de voorrondes van de cl achter.
toemme toch :x
Afbeelding
in the beginning there was Jack.....
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: Voetbalseizoen 2008-2009

Bericht door Matthias »

Belachelijk eigenlijk dat we zelfs niet eens de match konden volgen op televisie... :?
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Voetbalseizoen 2008-2009

Bericht door emotionslover »

Matthias schreef:Belachelijk eigenlijk dat we zelfs niet eens de match konden volgen op televisie... :?

eigenlijk is het een regelrechte schande! wat nog maar eens beduid dat alles gewoon puur rond geld draait.... voetbal.... bah... who cares????? money money money money money!!
de simpele mens die gans het jaar zijn kaartje kocht om naar de voetbal te gaan kijken en nu eens de kans had om het via het scherm te zien.... maar nee... de dikkoppen die zaten in de loge en wij..... zaten te prutsen via het internet! chance da mijne moat een abonnement genomen had voor een maand bij telenet (en vandaag terug opgezegd heeft)!

nee is idd jammer!!

:? :? :? :? :?
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Re: Voetbalseizoen 2008-2009

Bericht door bouq »

da hebben er veel gedaan he 't schijnt, zo ff da abo genormen om te testen, gewoon om naar dees matchen te zien

en voor de rest.. voetbal.. wat is dat? :mrgreen:
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Voetbalseizoen 2008-2009

Bericht door Nele303 »

ik vraag me af wanneer ze eens de 4e scheidsrechter gaan beginnen betrekken in het spel?
ééntje die dus achter een TV-scherm zit en effectief kan zien wat er gebeurt.
om er twee voorvallen uit te halen ( ééntje voor elke kant, daarmee is iedereen content)
verschillende stoten van Wasyl : gevolg rood op aanraden van 4e scheids
zuivere penalty fout op boussoufa : bal was toch over en Boussoufa moest verzorgd worden
in die tijd kon de 4e scheids gemakkellijk doorgegeven hebben dat het fout was en zelfs rood verdiende voor Bolat

Want sinds wanneer wordt ge als speler vogelvrij verklaard als ge in duel gaat met een keeper en mag die keeper al doen wat hij wilt in de lucht?

Bon, langs de andere kant, het was een draak van wedstrijd, en we hebben het eigenlijk verprutst op Tubize, dus ja, ons verdiende loon dan maar zeker?
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Voetbalseizoen 2008-2009

Bericht door djaxxie »

Zeker weten, beste ploeg is kampioen geworden!
Afbeelding
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Re: Voetbalseizoen 2008-2009

Bericht door Disco Stu »

Tja ik vind toch ook dat er serieuze vragen mogen worden gesteld over de arbitrage van de afgelopen weken.
Wij hebben het verkloot op Tubeke en over het ganse seizoen bekeken is Standard een verdiende kampioen maar over het slot van de competitie heeft de arbitrage beslist en dat vind ik jammer en eigenlijk ook wel schandalig.
Penalty van Standard was er volgens mij geen maar je kan Allaerts ook niet verwijten dat ie em fluit.
Wasyl had zeker rood moeten hebben en De Camargo ook.
Bolat moet geen rood krijgen maar het was zeker en vast Penalty.
Maar iedereen heeft het over Wasyl,De Camargo & Bolat maar als er een iemand is die zeker rood had moeten hebben is het Defour.
Die trap op Biglia was gewoon schandalig en vind ik minstens even erg als een elleboogstoot.
Witsel maakte een paar weken geleden tegen Bosnië juist dezelfde fout.
Witsel krijgt rood en wordt maarliefst 4 wedstrijden geschorst door de FIFA!
Defour krijgt amper geel en op de koop toe krijgt Biglia ook nog eens geel omdat em fel reageert.
De testwedstrijden waren de slechte wedstrijden die ik ooit heb gezien.Van beide ploegen.
Want in de heenwedstrijd was Standard de betere maar lang niet zo "geweldig" als iedereen beweert.
En gisteren vond ik Standard zeker niet goed en ook geen kamioen waardig.
Maarja dat komt door de stress rond die testwedstrijden.
Conclusie ?
Schoon ding dat die testwedstrijden afgeschaft worden.
The Dj's take pills too stay awake and play for seven days
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Voetbalseizoen 2008-2009

Bericht door Nele303 »

Disco Stu schreef: Maar iedereen heeft het over Wasyl,De Camargo & Bolat maar als er een iemand is die zeker rood had moeten hebben is het Defour.
Die trap op Biglia was gewoon schandalig en vind ik minstens even erg als een elleboogstoot.
Witsel maakte een paar weken geleden tegen Bosnië juist dezelfde fout.
Witsel krijgt rood en wordt maarliefst 4 wedstrijden geschorst door de FIFA!
Defour krijgt amper geel en op de koop toe krijgt Biglia ook nog eens geel omdat em fel reageert.
Eigenlijk zouden ze achteraf op basis van beelden ook nog rode en gele kaarten moeten trekken, dus na de wedstrijd. Er zouden dan wel veel minder lelijke fouten worden gemaakt.
Dus dat de scheidsrechter na afloop van de wedstijd de discutabele beelden te zien krijgt en dan op zijn gemak mag beslissen welke kaarten hij nog extra toewijst voor bepaalde fouten.
Eventueel onterechte kaarten kan hij dan ook ongedaan maken.
OK, zitten nog paar gaten misschien in de redenering, maar you get the picture.. :D

edit: ik lees just dat Boussoufa een dubbele kaakbreuk heeft
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Re: Voetbalseizoen 2008-2009

Bericht door Disco Stu »

Dat wordt bij extreme gevallen al gedaan.
Dit jaar heeft Fred van dender na de wedstrijd ook nog rood gekregen voor een vuile natrap.
Vond dat dat ook mocht gebeuren met Mbokani zijn vuistslag op het hoofd van die Gent speler.
The Dj's take pills too stay awake and play for seven days
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Voetbalseizoen 2008-2009

Bericht door tomaz »

Ik vind het echt grappig dat jullie blijven doormelken over die penalty die er geen zou zijn. Zelfs na 20 keer de herhalingen te zien lijkt het mij 100% te rechtvaardigen om dat te fluiten. Mbokani wordt geduwd en uit evenwicht gebracht waardoor hij zijn rush niet kan doorzetten. Point final. Penalty.
Dat men voor de Bolat-Boussoufa fase ook had kunnen fluiten geef ik toe. Alhoewel een keeper in de lucht moeilijk nog zijn ingezette actie kan corrigeren als er plots een speler de bal voor hem wegkopt. Probeer zelf maar eens te keepen. Zoiets wordt dan ook bijna nooit gefloten. Men heeft inderdaad altijd de stelling in gedachten " de keeper is untouchable in zijn kleine carré", en dat is niet altijd juist.

Achteraf mag dan nog blijken dat Boussoufa een kaakbeenbreuk heeft opgelopen (wat uiteraard zeer erg is), dat neemt niet weg dat het geen "aanslag met voorbedachte rade" was zoals de twee slagen die Wasyl uitdeelt. Dat is kloppen met de bedoeling te raken en hij wil ook de man raken.
Van mij mogen ze gerust de beelden analyseren. Ik denk niet dat iemand Bolat wat gaat aanwrijven. Wasyl daarentegen... Gezien dit het einde van het seizoen is zullen die fases wel onder de mat geveegd worden. Defour heeft mijns inziens ook niet de intentie Biglia te torpederen. Kijk naar de beelden en commentaar van Joos. Als dat echt een aanval op de man was zou die heel anders reageren. Het was fout en geel waard. De reactie van Biglia (zich willen revancheren) was dat ook. Sommigen krijgen daar trouwens ook rood voor. Zo kunnen we bezig blijven hé. De fout van Juhasz op Mbokani die alleen doorgaat... enkel geel. Had rood kunnen zijn want hij ging op doel af.

Over al de overtredingen en kaarten van de twee testmatchen vond ik vandaag een interessante uitspraak van Jacobs: "ik vind het vreemd dat wij in een testwedstrijd om de titel, tegen een ploeg als standard, toen niet één gele kaart pakten". Nochtans beste Ariel hebben o.a. Van Damme en Wasyl zich ook toen van hun beste/vuilste kant laten zien. Het feit dat er geen kaarten vielen is dus inderdaad zeer vreemd. Was de arbiter toen dan pro-anderlecht? Allemaal polemieken achteraf. Ik hoor nu alleen niemand calimero roepen. Ahja want het is standard dat gewonnen heeft en standard is de maffia dus 't is zeker verkocht... pfff.... tijd voor een nieuw verhaaltje hé mannen. En dan nog, blijft 1 feit: standard champion !! :cheers:
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Voetbalseizoen 2008-2009

Bericht door Nele303 »

tomaz schreef:Ik vind het echt grappig dat jullie blijven doormelken over die penalty die er geen zou zijn. Zelfs na 20 keer de herhalingen te zien lijkt het mij 100% te rechtvaardigen om dat te fluiten. Mbokani wordt geduwd en uit evenwicht gebracht waardoor hij zijn rush niet kan doorzetten. Point final. Penalty.
Dat men voor de Bolat-Boussoufa fase ook had kunnen fluiten geef ik toe. Alhoewel een keeper in de lucht moeilijk nog zijn ingezette actie kan corrigeren als er plots een speler de bal voor hem wegkopt. Probeer zelf maar eens te keepen. Zoiets wordt dan ook bijna nooit gefloten. Men heeft inderdaad altijd de stelling in gedachten " de keeper is untouchable in zijn kleine carré", en dat is niet altijd juist.

Achteraf mag dan nog blijken dat Boussoufa een kaakbeenbreuk heeft opgelopen (wat uiteraard zeer erg is), dat neemt niet weg dat het geen "aanslag met voorbedachte rade" was zoals de twee slagen die Wasyl uitdeelt. Dat is kloppen met de bedoeling te raken en hij wil ook de man raken.
Van mij mogen ze gerust de beelden analyseren. Ik denk niet dat iemand Bolat wat gaat aanwrijven. Wasyl daarentegen... Gezien dit het einde van het seizoen is zullen die fases wel onder de mat geveegd worden. Defour heeft mijns inziens ook niet de intentie Biglia te torpederen. Kijk naar de beelden en commentaar van Joos. Als dat echt een aanval op de man was zou die heel anders reageren. Het was fout en geel waard. De reactie van Biglia (zich willen revancheren) was dat ook. Sommigen krijgen daar trouwens ook rood voor. Zo kunnen we bezig blijven hé. De fout van Juhasz op Mbokani die alleen doorgaat... enkel geel. Had rood kunnen zijn want hij ging op doel af.

Over al de overtredingen en kaarten van de twee testmatchen vond ik vandaag een interessante uitspraak van Jacobs: "ik vind het vreemd dat wij in een testwedstrijd om de titel, tegen een ploeg als standard, toen niet één gele kaart pakten". Nochtans beste Ariel hebben o.a. Van Damme en Wasyl zich ook toen van hun beste/vuilste kant laten zien. Het feit dat er geen kaarten vielen is dus inderdaad zeer vreemd. Was de arbiter toen dan pro-anderlecht? Allemaal polemieken achteraf. Ik hoor nu alleen niemand calimero roepen. Ahja want het is standard dat gewonnen heeft en standard is de maffia dus 't is zeker verkocht... pfff.... tijd voor een nieuw verhaaltje hé mannen. En dan nog, blijft 1 feit: standard champion !! :cheers:
en gij zijt niet aan het melken of wat?
Gij hebt precies uw roeping als melkboer gemist.

Feit is dat gij alles door een rode bril ziet, en wij door een paarse, dat wil ik gerust toegeven.
Dus de waarheid, door een neutrale toeschouwer bekeken, zal wel ergens in het midden liggen, en zeker dan niet in uw verhaal. (ook niet in het mijne)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten