De huidige EDM trends

Alles in verband met muziek
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 jun 2006, 01:17
Locatie: Betekom

Bericht door Menaz »

elkewelke schreef:ik kan zo enkele namen opnoemen die niets van progressive moesten weten maar "digweed was wel steengoed op tendaysoff"
Ik was blijkbaar één van de weinigen die digweed slecht vond op 10 days. dat kabbelde maar wat voort en af en toe een handjes in de lucht moment en psshiiieeet geluid, en dan erna gewoon terug die zelfde beat...pff is ni echt aan mij besteed.
zelfs mensen waarmee ik muzikaal nogal overeen kom vonden hem subliem. dan achteraf die set maar eens gedownload maar khad me toch niet vergist. ksnap het nog altijd niet :?

kan gerust van mezelf zeggen dak veel goe vind in veel verschillende genre's denk ik maar kvind tegelijkertijd ook nogal veel 'plattekes'. maar wat nu juist iets plat maakt in men ogen kan ik eigenlijk nie zeggen, dat hangt van zoveel af :)
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

StevenR_73 schreef:[dan heb ik het meer voor Radio Slave, ook al zijn alle produkties niet even goed....
Heel effe off topic: Radio Slave staat op 6 september in Petrol te A'pen.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Bericht door elkewelke »

StevenR_73 schreef: plattekes is nog altijd niet slecht hé juffra. mor zo'n plaatjhe dat voortkabbelt, een breakske met wat zweefgeluiden, climax en we zijn terug vertrokken, awel das een beetje plattekes.

kende Peace Division, Lexicon Avenue, Pako & Frederik?, awel, das goe voor mij

we hebben duidelijk een probleem met de definitie van "plattekes" (daarom dat ik er ook naar vroeg)

voor mij is "plattekes" niet hetgeen gij bedoelt.

voor mij is "plattekes" = "troep" = "brol" = "slecht" = ....

die namen ken ik uiteraard ;)


TO Menaz:

ik heb Digweed vorig jaar niet live gehoord, wel een deeltje van de set achteraf, ik vond het persoonlijk ook niet overdonderend....

maar mijn punt is dat er velen een dj goed vinden alleen omdat die dj op 10daysoff staat of in Fuse speelt terwijl men ervoor staat te verkondigen dat wat zo een dj speelt niet aan hun besteed is.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Gisteren was Digweed pas slecht, wat the fuck was da ... 2 uur saaie minimal, pas in het laatste uur kregen we eindelijk de Digweed sound.

Wat een teleurstelling voor mij om te zien dat ook hij niet meer de sound heeft van pakweg een jaartje geleden. Of misschien heeft hij zijn set een beetje aangepast aan 10 days off.

Xian vond ik dan gisteren veel beter, lekkere ouderwetse progr.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

elkewelke schreef:
StevenR_73 schreef: plattekes is nog altijd niet slecht hé juffra. mor zo'n plaatjhe dat voortkabbelt, een breakske met wat zweefgeluiden, climax en we zijn terug vertrokken, awel das een beetje plattekes.

kende Peace Division, Lexicon Avenue, Pako & Frederik?, awel, das goe voor mij

we hebben duidelijk een probleem met de definitie van "plattekes" (daarom dat ik er ook naar vroeg)

voor mij is "plattekes" niet hetgeen gij bedoelt.

voor mij is "plattekes" = "troep" = "brol" = "slecht" = ....

die namen ken ik uiteraard ;)
aha, we gaan er nog komen :)

slecht is gewoon slecht bij mij, troep/brol/kakmuziek...

plattekes is zoals eerder gezegd : te weinig power, inhoud,....
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Ik vind nogal veel techno plattekes. Redelijk saai en hard, weinig variatie of melodie. Hetzelfde heb ik met de meeste minimalplaten. Eerder muziek voor onder invloed van iets te zijn :P
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

Trab schreef:Ik vind nogal veel techno plattekes. Redelijk saai en hard, weinig variatie of melodie. Hetzelfde heb ik met de meeste minimalplaten. Eerder muziek voor onder invloed van iets te zijn :P
da vindt ik nochthans ni slecht :mrgreen:

zoals eerder gezegd, elk hokje heeft zen platte/slechte dingen, die loopy techno van eind jaren 90 vond ik ook niet al te schitterend.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

tomaz schreef:De clubbers die met die concepten zijn opgegroeid gaan nu niet (veel) meer uit. De massa van de uitgaande jeugd hoort nu eenmaal liever de hypes uit de media: al de daft punk klonen die tegenwoordig het warm water heruitvinden, de ed bangers en kitsunes, ...
Blij dat ik nog bij de jeugd gerekend wordt dan :D

Ik heb het altijd moeilijk met kritiek op die scene omdat ik merk dat het de enige feesten zijn waarop nog echt uitbundig wordt gefeest. Zie Dour dit weekend: M_nus bijna niks sfeer, de dance-hall daarentegen volledig uit zijn dak.
Ik vraag me trouwens af wie hier al eens effectief naar een banger-feestje geweest is?
Soit, ik kijk nu al uit naar de 10days van vanavond en hoop stiekem dat het de meest sfeervolle avond van de 10 wordt.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

lemant schreef:Ik vraag me trouwens af wie hier al eens effectief naar een banger-feestje geweest is?
Als ik de muziek op zich al grotendeels slecht vind ga ik niet naar een party met vooral die muziek. Pas op, ieder zijn goesting hé. Maar ze kunnen mij niet verplichten het goed te vinden. En mijn mening daarover gaat niet veranderen omdat ze op een Kitsune of Ed Banger label night massaal uit hun dak gaan. Dat zou pas kuddegeest zijn ;-)
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

elkewelke schreef:
tomaz schreef:
elkewelke schreef:fuse is dacht ik begonnen als trance club.....was dat dan ook plat ?..
Dat dacht je dan fout. Fuse is begonnen met dingen als B12, Bandulu, Aphex Twin, etc te programmeren in combinatie met lokale dj's (Pierre, Trish, Steve Cop, Joost De Lijser,etc...)
ze hebben toch 1jaar marko en phiphi geprogrammeerd meen ik mij te herinneren ? daarom dat ik zei "dacht" dat ze zo begonnen waren ;)


EDIT: in de wall of fame staat phiphi en marko beiden vermeld in het jaar '95
Dat was in de Motion, die toen werd omgedoopt tot BUMP (en ik kan het weten want ik heb er nog een tapeke van :mrgreen: )
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

tomaz schreef:
lemant schreef:Ik vraag me trouwens af wie hier al eens effectief naar een banger-feestje geweest is?
Als ik de muziek op zich al grotendeels slecht vind ga ik niet naar een party met vooral die muziek. Pas op, ieder zijn goesting hé. Maar ze kunnen mij niet verplichten het goed te vinden. En mijn mening daarover gaat niet veranderen omdat ze op een Kitsune of Ed Banger label night massaal uit hun dak gaan. Dat zou pas kuddegeest zijn ;-)
Ok, point taken ... maar ik ken genoeg platen die ik thuis nooit zou opzetten terwijl ze op een feestje wel het gewenste effect hebben.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

techno in fuse? laat me niet lachen, techno is al maaaaanden over & out!
en Aril @ Fuse, dat is zijn eigen fout hé Quincy, ken je plaats waar ze je muziek appreciëren, remember de discussie van de openmindedheid van techno volk? idd ja, ze staan niet open voor Aril zijn sets :P

en Administrator, no offence, maar in het andere topic vond je Underworld meer een mediafenomeen, hell no, die mannen gaan nog steeds na al die jaren voor kwaliteit, alleen is het zoals hij op jimTV zei:

op grote festivals moeten ze hun born slippy steeds draaien, want dat volk staat daar te wachten op dat nummer... de rest zullen ze al veel minder kennen, laat staan hun nieuwe album
Underworld in clubs is echter fenomenaal! Het verschil hoor je duidelijk. Respêct 8)
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

Digweed was slecht de eerste 90 minuten maar de 90min die toen volgden waren subliem :-o
oh ja, van alle dj's was TLP de beste die avond, nochtans... draait die niet vuile r&b in culture club? ben ik nu marginaal? :twisted: oh ja, dit zeggen er veel, dus misschien moet er toch iets van waar zijn?

ach ja, er zullen altijd mensen vertikken om te luisteren naar tlp, de man die PLATTE r&b draait :twisted:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

België geen (minimal) techno land?

10 days off dag 1 > weinig volk
dag 2 > weinig volk
dag 3 > gevuld
dag 4 > gevuld
dag 5 > Minus & Mobilee > STAMPVOL

Niet dat ik geweest ben maar zag vanuit Montuno bar het volk aanschuiven, niet normaal hoeveel volk daar stond heel de nacht.
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

daar verschiet ik van, ik dacht dat de mnus bende al heel wat was afgeslankt!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast