Felix Da Housecat @ La Rocca 1994

Het forum van La Rocca in Lier
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 sep 2005, 14:56
Locatie: zele

Bericht door Puncher »

setje van thee maddkatt!!!!, ga ik met plezier eens beluisteren, merci
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

rizzo> schreef:ik denk dat hij vooral platen zoals B 4 Wuz Then, Nightfall en Submarine bedoelt die in afters geregeld toch wel de revue passeerden.

ik kende die titels niet :oops: terwijl ik hier 4cd's en enkele platen heb liggen... Tzijn meestal die trippy-spacey dingen die ik goed vond, meestal de 2u/3u plaatjes, als ik The Morning After zou horen in bv Carat, voor mij goed, maar de mensen daar weten niet wat er gebeurd dan :P

ben de titel kwijt, maar het nummer dat er precies glas valt, doeme, even gaan zoeken....Thee Dawn, zalig 8) :)
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

StevenR_73 schreef:
rizzo> schreef:ik denk dat hij vooral platen zoals B 4 Wuz Then, Nightfall en Submarine bedoelt die in afters geregeld toch wel de revue passeerden.

ik kende die titels niet :oops: terwijl ik hier 4cd's en enkele platen heb liggen... Tzijn meestal die trippy-spacey dingen die ik goed vond, meestal de 2u/3u plaatjes, als ik The Morning After zou horen in bv Carat, voor mij goed, maar de mensen daar weten niet wat er gebeurd dan :P

ben de titel kwijt, maar het nummer dat er precies glas valt, doeme, even gaan zoeken....Thee Dawn, zalig 8) :)
Serieus Steven meen je dat nou? B4 Wuz then is imho een van zijn beste producties. Heb ik trouwens ook prime time gehoord.
Laten we het er maar op houden dat de man flink aan het pieken was rond 94-95.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

staan niet op de cd's die ik heb blijkbaar, die submarine wel....die kerel maakt goei plaatjes. ;)
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Sirocco schreef:Laten we het er maar op houden dat de man flink aan het pieken was rond 94-95.
Inderdaad, daarna was het alleen maar bergaf imho ;)
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Helemaal gelijk Rizzo. Die sound van hem was erg typisch, eigenlijk gelijktijdig met de wildpitch sound. Volgens mij is hij zelfs in die stal begonnen. Dankzij Tomaz ben ik er idere geval achter gekomen dat ik al jaren op zoek was naar een Diana Ross rmx van hem. Mooi om daar al die jaren nog achter te komen.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

Sirocco schreef:Helemaal gelijk Rizzo. Die sound van hem was erg typisch, eigenlijk gelijktijdig met de wildpitch sound. Volgens mij is hij zelfs in die stal begonnen. Dankzij Tomaz ben ik er idere geval achter gekomen dat ik al jaren op zoek was naar een Diana Ross rmx van hem. Mooi om daar al die jaren nog achter te komen.
die plaat is zalig...zoals je zegt, wildpitch toestanden, wat acid erin, beetje trippy...sinds Kittenz is het idd wat minder.

house music, an unique form, unqieu form of music...was ook een goeke, ben de titel kwijt
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

StevenR_73 schreef:
house music, an unique form, unqieu form of music...was ook een goeke, ben de titel kwijt
Phuture Scope 'What Is House Muzik?' en gaan 8)
Zelf vind ik trouwens Thee Morning After en Generator ook helemaal te gek.

Idd met zijn electro is hij een weg ingeslagen die mij ook niet zo ligt. Alhoewel ik Silver Screen toch nog wel goed vond.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

blijkbaar heb ik die B Wuz wel, staat op Metropolis, eens luisteren :oops: :P
crt
Club Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 okt 2004, 16:55

Bericht door crt »

dees wil ik ook wel es naar luisteren!

Merci!

Grtz 8)
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Ja wil ik zeker ook eens horen!
Laatste keer dat ik 'm zag spelen moet geweest zijn op 10daysoff in die Eskimohallen (oei en da's toch al even geleden :oops: ). Toen was 't nog net housey genoeg, herinner ik me! :bom: Hij speelde toen onder andere "Garden Of Love" van The Sunburst Band - wat een euforische schijf... *zucht*
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

heb hem rond die periode ook es gehoord in Café d'Anvers - veel wild pitch toestanden - echt een te gekke avond

die Thee Dawn is op Guerilla records uitgebracht geweest, ik heb die liggen - die werd soms gedraaid in La Rocca hoor - freaky glaswerk :D
... this is Elmer Davis again ...
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Bericht door pascal78 »

kan ni wachten om dit setje to horen!!
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:15
Locatie: Lier

Re: Felix Da Housecat @ La Rocca 1994

Bericht door ABsounds »

Ik was erbij die zondagavond in larocca, hier nog kleine anekdote over die avond die me is bijgebleven,
Dus zondagavond voor een feestdag, Larocca bomvol, Iedereen komt voor legendarische muziek van marco, Plots verrassingact van Felix de housecat, Hij draaide in mijn ogen een goei setje met veel wildpitch maar toch leek dit echt het larocca publiek van die avond echt niet te bekoren,
Na ongeveer bijna 3 kwartier ofzo is het maar een saaie bedoeling op de dansvloer en komt Wim achter de discobar zeggen dat Felix moet stoppen en marco moet overnemen, Die natuurlijk beledigd en een hele discusie dat hij over heel de wereld mag draaien en één van de bekende techno pioniers is....een heel gedoe maar nadien heeft hij later op de avond nog wel even mogen verderdraaien,
De dag later was hij te gast in extreme en daar was het wel volle sfeer met zijn setje,
Destijds was het wildpitch genre toch iets minder bekent en kon dit ook niet overal gedaaid worden, zelf in larocca was het moeilijk om voor een hele set,
Toen kwam iedereen vooral voor Eric en Marco,
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Felix Da Housecat @ La Rocca 1994

Bericht door Lestat »

ABsounds schreef:Ik was erbij die zondagavond in larocca, hier nog kleine anekdote over die avond die me is bijgebleven,
Dus zondagavond voor een feestdag, Larocca bomvol, Iedereen komt voor legendarische muziek van marco, Plots verrassingact van Felix de housecat, Hij draaide in mijn ogen een goei setje met veel wildpitch maar toch leek dit echt het larocca publiek van die avond echt niet te bekoren,
Na ongeveer bijna 3 kwartier ofzo is het maar een saaie bedoeling op de dansvloer en komt Wim achter de discobar zeggen dat Felix moet stoppen en marco moet overnemen, Die natuurlijk beledigd en een hele discusie dat hij over heel de wereld mag draaien en één van de bekende techno pioniers is....een heel gedoe maar nadien heeft hij later op de avond nog wel even mogen verderdraaien,
De dag later was hij te gast in extreme en daar was het wel volle sfeer met zijn setje,
Destijds was het wildpitch genre toch iets minder bekent en kon dit ook niet overal gedaaid worden, zelf in larocca was het moeilijk om voor een hele set,
Toen kwam iedereen vooral voor Eric en Marco,
Hier se daar se :eek: - dus toch :P Awel, ik heb diene set uit Extreme en we hebben daar al es over gediscussieerd of da wel kon dat Felix Da Housecat daar ooit gespeeld heeft - gij bevestigt met deze dat t effectief zo is :D Merci daarvoor - t is overigens ne (in mijn ogen) bangelijke set die Felix Da Housecat daar neergezet heeft - kheb da setje al zeker 100 keer beluisterd :P
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten