electronische muziek op TV

Alles in verband met muziek
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

electronische muziek op TV

Bericht door varth »

Ik weet niet of het hier op zijn plaats staat, maar even dit. Het valt me op dat bv op de VRT de laatste tijd meer en meer electronische muziek wordt gebruikt als begeleiding bij teasers voor hun programma's. Zo kan je een stukje Didgeridoo van Aphex Twin horen bij een reclamefilmpje voor hun uitzendingen van de ronde van Frankrijk. Gisteren tijdens die reportage met Sven Nijs op Canvas zat er ook Warp stuff in. Aphex Twin (vooral het oudere werk)passeert wel meer de revue de laatste tijd... Kennen jullie nog zo voorbeelden? Wat vinden jullie daarvan? Zo kwam ik ooit United Future Organisation - Planet Plan (Carl Craig rmx) tegen in een of andere moderubriek op de VRT. Weet er misschien iemand meer over hoe die muziekkeuze wordt bepaald, wie hiervoor verantwoordelijk is enz? Ik vind dat dit soms toch een extra dimensie kan geven als de muziek goed gekozen is
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

Ik denk niet dat dit nieuw is maar inderdaad ge hoort wat tussen de programma's door. Toen ik afstudeerde zei ik altijd dat ik graag muziek zou zetten bij documentaires maar hoe begint ge eraan en vooral blijft ge dat doen zonder te verzwakken. Goei vraag Vart! Kent er iemand zo nen typ die da doet? Vraag mij dat al jaren af hoe die te werk gaan, uit de kop of uit een database...?

Ik kijk amper TV of filmen, gisteren was mijn vriendin TV aant kijken en ik werd al gek bij de derde keer da reclamespotje met Sandra Kim te horen, man man, tzou direct uit mogen van mij :D Niet die dingen dus...
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

keimi schreef:Ik kijk amper TV of filmen, gisteren was mijn vriendin TV aant kijken en ik werd al gek bij de derde keer da reclamespotje met Sandra Kim te horen, man man, tzou direct uit mogen van mij :D Niet die dingen dus...
J'aime Le Blanc .. wel durven nu zo tijdens de Tour :mrgreen:

nee .. da ben ik ook beu gehoord .. nuja, heel dat Schoonen Hoek idee mogen ze afvoeren voor mijn part .. waar is den tijd dat men nog in en uit wasgoed stapte? :P


om dan terug on topic te komen .. zou dat niet voor een deel 'ingeving van de moment' zijn .. en in team, zit er altijd wel één of andere bij met een leuk ideetje voor een (hopelijk nog niet eerder gebruikt) deuntje

-edit- + het zijn geen apen he op de VRT, die gelijk op andere zenders elk plaatje dat hoog in den top staat gebruiken voor hun teasers, nee .. liever iets dat 95 % van de kijkers niet kent .. en die paar fanatiekelingen weer eens een onderwerp te geven om over te palaveren (bestaat da woord?) ;)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 22 dec 2007, 18:38

Bericht door Technolab »

baby program op één enkele jaren terug: Moby Hymn als intro (piano stuk op 't einde)
specialized in the best trance & dance music that ever came out ;)

http://www.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ps: ik ben NIET DJ Jan zelf ;)

id's / titels gezocht (trance 95-98): http://kristof.dj-jan.be/id" onclick="window.open(this.href);return false; -> LC topic
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Ik veronderstel dat als de programmamakers het al niet zelf kiezen dat ze dan te rade gaan bij de discotheek van de VRT. Keuze genoeg om origineel en kwalitatief uit de hoek te komen.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

1 van de vorige dagen zag ik efkes met een scheel oog op VTM x-aantal jaren Tien Om Te Zien. Twas de "new beat" aflevering :D Man man. Frank Dingenen met ne snotneus, Rocco Granata met zijn Marina, de VTM nieuwsredactie met "actie actie, de redactie" en dan: "den beat....neije New Beat" :mrgreen: Gieren man. Dat kon toen allemaal.
Eind jaren 80 dachten ze gewoon nog dat New Beat een grap was en een kort leven beschoren. En zie nu :D

Topic was toch: electronische muziek op TV hé :D
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

een echte klassieker bij lifestyle programmas (en programmas tout court) is die van Gotan Project ... ok misschien niet echt electronisch, maar deze passeert echt heel vaak de revue
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

Digitalism ook al vaak gehoord in VRT-programma's
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

Stanne schreef:1 van de vorige dagen zag ik efkes met een scheel oog op VTM x-aantal jaren Tien Om Te Zien. Twas de "new beat" aflevering :D Man man. Frank Dingenen met ne snotneus, Rocco Granata met zijn Marina, de VTM nieuwsredactie met "actie actie, de redactie" en dan: "den beat....neije New Beat" :mrgreen: Gieren man. Dat kon toen allemaal.
Eind jaren 80 dachten ze gewoon nog dat New Beat een grap was en een kort leven beschoren. En zie nu :D

Topic was toch: electronische muziek op TV hé :D
vandaag in HLN Peter van de Confetti's, die nog altijd 'hetzelfde' is, nl. manisch depressief. Maar hij had zen kostuum toch weer laten aandoen :)
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Kerel is zo maf als een achterdeur... hij werd geleefd he !
Toch dikwijls gedacht voor zijn cameo als "Confetti's" dat er ne zware hoek af was.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Stanne schreef:dan: "den beat....neije New Beat" :mrgreen: Gieren man. Dat kon toen allemaal.
Eind jaren 80 dachten ze gewoon nog dat New Beat een grap was en een kort leven beschoren. En zie nu :D

Topic was toch: electronische muziek op TV hé :D
Haha LOL die heb ik ook op de achtergrond gehoord, was wel lachen met lange jojo
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Goh, Sven Van Hees duikt regelmatig op, ook het album Walkie Talkie van Air is een vaste klant! Voor de rest durft een Papa New Guinea ook nog eens gebruikt worden ... alsook Nouvelle Vague!
Mensen met een goede smaak uiteraard!
Misschien een topic starten id's van muziekjes films en series?
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Walter Verdin! :)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

lemant schreef:een echte klassieker bij lifestyle programmas (en programmas tout court) is die van Gotan Project ... ok misschien niet echt electronisch, maar deze passeert echt heel vaak de revue
man, man, man dat was enkele jaren geleden al zo. ik kijk weinig tv, zap laatst toevallig op zo'n kookprogramma: paf! Gotan Project. Ik heb daar werkelijk een dégoût van gekregen. Ook nog zeer populair in dergelijke kook- en lifestyle programma's: diverse tracks uit Suzuki en Suzuki in Dub van Tosca. K & D sessions zit ook nog steeds in het repertoire.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

In een andere topic word over pré NB gesproken. Awel, Mammagamma - Alan Parsons Project heeft op BRT ooit nog de tune van een wetenschapelijk programma geweest dacht ik.

Check it on Joetjoep http://nl.youtube.com/watch?v=d8ofvkKGdbo
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten