The world needs many leaders like this

Alles in verband met nationale en internationale politiek
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

elkewelke schreef:
Nostalgie90 schreef: Maar ja zoals het er nu uitziet is het toch naar de kloten, nog even en we hebben niets helemaal meer te zeggen!
Elke cultuur gaat vroeg of laat ten onder voor een andere, dat is altijd zo al geweest maar ja we leven zo in een geplande levensloop dat we denken dat we zeker zijn van onze toekomst!

De nieuwe wereldorde is in maak, U zal het weten!
een job als "onheilsprofeet", hebt ge daar nog niet aan gedacht ?! want dat zou u heel goed liggen denk ik.

zijn uw uitspraken/redeneringen nog altijd gebaseerd op hetgeen er wordt gezegd op 1 van die fameuze"politieke discussiefora" ?

1 ding is allesinds voor mij zeker, uw redeneringen raken kant noch wal

en als het hier toch zo slechts is als ge beweert.....tip: naar Benidorm verhuizen en vandaaruit op lijst dedecker stemmen ;)
Lol ik verkneukel me altijd aan jou sappige commentaren!
Bendidorm olé :alien:
Ach iedereen zijn gedacht dus wat raakt er wal en kant?
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Leuk dat jullie over Benidorm beginnen.

Ik zag daarnet een reportage over de campagne die Dedecker daar aan het voeren is. Hij sprak er met enkele uitgeweken Belgen die het standpunt van Jean-Marie wilden bijtreden dat "ZE" (=vreemdelingen) zich moeten leren aanpassen ... het interview werd afgenomen in de wachtrij bij "De Belgische slager".
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

ik hoop juist dat Belgen niet ontslaan worden omwille van allochtonen die werken voor 1000€ want volgens mij komen die hier geld verdienen en verdwijnen die na een paar jaar terug naar hun land om daar de rijke te zijn... correct me if I"m wrong!
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

rizzo> schreef:
Dr. Poppers schreef:
Nostalgie90 schreef:De rest is ons allemaal opgelepeld en het resultaat van deze import is dat er in elke grote stad wel een gazastrook te vinden is, met mensen die hier zijn geboren maar denken dat ze in een ander land wonen met andere gewoonten en rechten.
Nostalgie, mag ik er op wijzen dat deze vergelijking helaas wat krom is, aangezien de originele bewoners van de Gazastrook ook meteen de originele bewoners van dat stukje grond zijn, en dat door de vergoelijking van de Engelsen in 1948 die mensen overrompeld werden door een getraumatiseerde groep die aanspraak maakten op dat land omwille van een passage in een godsdienstig boek, met name de joden (die lid zijn van een religieuze gemeenschap, maar in stricto senso geen staatsvolk waren).
Mocht je het dus op de joden hebben die meteen een regime hebben gesticht die meer en meer kwaadaardige trekjes begint te krijgen en stilaan is beginnen lijken op (oh wee dit mogen we weer niet zeggen van de P.C. lui) deze waarvan zij zelf het slachtoffer waren in de eerste helft van de twintigste eeuw, dan heb je gelijk. Maar kom alsjeblieft niet vertellen dat de Palestijnen daar niet op hun plaats zijn en zich moeten aanpassen. Let wel, ik lees dit inderdaad niet in jouw tekstje he, ik hoop alleen dat je zo ver niet wilt gaan. Dit even terzijde.
oei, oei, daar heeft het Westen de Palestijnen inderdaad een lelijke loer mee gedraaid in '48. Wat de Israeli's ginder uitspoken valt inderdaad niet goed te praten. Komt inderdaad overeen met wat de Joden aangedaan geweest is in de jaren '30 en '40 (ghettovorming, mossad = gestapo, economische lamlegging, wegblokkades, discriminatie, enz.). Kritiek daarop mag daar bij voorkeur niet op geuit worden, ook niet in het Westen. Bij het minste schermen ze met het martelaarschap uit de concentratiekampen.
De joden buiten inderdaad hun martelaarsschap volledig uit, dat is niet normaal. Zelfs Duitse simpele kampbewakers worden nog opgespoord en dit na zoveel jaren is toch wel echt belachelijk. Is er ne jood overhoopgerden oei oei is de dader gene antisemiet net zoals wanneer ne allochtoon overhoop wordt gereden hangt het verdoemde woord racisme ook al in de lucht.
Voor de rest moeten we hier niet gaan huilen over hoe de joden de palestijnen overrompeld hebben, want wat hier gebeurt in de steden met gezinsherenigingen is geen haar beter.
Het moet ook geen gezellige gedacht zijn dat je naaste buurlanden je willen vernietigen, zeker na al die discriminatie en de kampen.
Soit het is een veraal van welles en nietes, ik heb noch sympatie voor ne jood of ne palestijn want die laatste zijn nog niet in staat om zelf iets op te bouwen. Hoeveel geld dat daar ingepompt is niet normaal, en gaat allemaal naar een hoop gekken die het fijn vinden om constant te rellen en te moorden.
De jood rukt steeds verder op en neemt weer stukken land af, maar op bovenstaande manier moet het de Palestijnen zeker niet lukken om iets te brereiken.
t'Is een feit dat zelfs bevriende landen geen Palestijnen moeten hebben, altijd relletjes etc...
Dikke hoop stront daar
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Niet vergeten dat het probleem in het Midden Oosten nog altijd het gevolg is van het (Duitse) extremisme in de jaren 30-40.
Toch een belangrijke les die we moeten onthouden.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

elkewelke schreef:
rizzo> schreef:
Sirocco schreef: Wees daar maar zeker van. Azie maakt nu al voor een groot gedeelte de dienst uit. Over 10 jaar zal de balans alleen maar meer naar het Oosten verschuiven. Het wordt tijd dat we ons in Europa ook ns sterk gaan maken ipv al dat zinloze getouwtrek binnen de eu.
iemand als 'ns in de gaten gehouden hoeveel China hier momenteel in België aan het investeren is? In Congo hebben ze op dit moment al de overhand. We hebben het pleit al verloren maar we hebben het niet door. Ondertussen is ons land bijkomend sinds begin jaren '90 voor een groot stuk ondergraven en uitgehold geweest door een geruisloze invasie van economische migranten die voor een stuk wel bijdragen tot onze samenleving maar die wat mij betreft toch niet echt een overweldigende economische verrijking voor ons "de inheemsen" met zich meebrengt. Het accent ligt hier door het lakse immigratiebeleid op kwantiteit en niet op wat het moet zijn: kwaliteit (geschoolden: het zij academisch, hetzij in een in "een stiel"; met een zekere financiële bagage; met het potentieel om structureel iets positief bij te dragen tot onze maatschappij waar ook zij deel van uitmaken en ook welkom in zijn; met een zekere mate van integratiebereidheid).
sinds wanneer zijn buitenlandse investeringen een slechte zaak ?
werd hetzelfde gezegd als de amerikanen, japanners hier massaal kwamen investeren ????
wij voeren juist een beleid om zoveel mogelijk investeringen naar hier te halen..... investeringen betekent meestal ook extra jobs....
en wat bedoelt ge in godsnaam met uw zin
"Ondertussen is ons land bijkomend sinds begin jaren '90 voor een groot stuk ondergraven en uitgehold geweest door een geruisloze invasie van economische migranten"
wat is er ondergaven ? wat is er uitgehold ?
en wie bedoelt ge juist met "economische migranten" ????
ik vrees dat vooral uw uitleg nogal HOL klinkt
Investeringen zijn zeker een goede zaak, dat heb ik ook niet tegengesproken. Het algemene kader van dergelijke investeringen is altijd wel een tikje ruimer te zien dan loutere kaptitaalsinjecties en jobcreatie. België is een lakei van de V.S. ik hoop dat dat voor iedereen duidelijk is. Het Marshallplan na WOII kwam er ook niet voor niets, dat was een quid pro quo-deal (o.a. in ruil voor macht in Congo, 's werelds voorraadschuur van gegeerde bodemrijkdommen, afname van V.S.-producten in Europa, de vrijheid om hier ook zonder belemmeringen economische activiteiten te ontplooien). De economische bloei die Japan gekend heeft, kent ook zijn oorsprong in WOII. Die investeringen mochten er komen als compensatie voor het oorlogsleed dat Japan aangedaan werd door de V.S. Die gehele elektronicaboom waarvoor Japan vermaard werd kwam, er doordat ze gratis over de nodige know how en licenties mochten beschikken. Dergelijke investeringen, zeker wanneer deze zich mondiaal manifesteren gaan verder dan louter "entrepreneurship". Ik weet uit mijn professionele achtergrond waarin in enkele jaren in en rond de "machtscentra" actief geweest ben waarover ik praat.

M.b.t. "economische migranten" bedoel ik mensen die hier komen om te werken en mee te draaien in onze economie. Een grote categorie daarvan zijn eigenlijk "gelukzoekers" op zoek naar een beter leven die hier in Belgïe met zijn zeer goed uitgewerkt en makkelijk toegankelijk sociale zekerheidsstelsel het beloofde land teruggevonden hebben. Ik heb geen enkel probleem met economische migratie, integendeel zelfs, maar zoals ik reeds aanhaalde moet dit kwalitatief zijn (cf. migratiebeleid V.S., Canada, Scandinavië) waarbij je als immigrant ook iets substantieel kan (pardon: moet) aanbieden dat bijdraagt tot de maatschappij. Hier in België staat vooral sinds de jaren '90 de deur wagenwijd open voor een kwantitatieve instroom aan immigranten die veel uit onze maatschappij met alle rechten en zekerheden halen maar en m.i. te beperkt toe bijdragen. De kosten/baten ratio pro capita toegepast op decategorie "immigratie" moet goed zitten en da's denk ik zeker en vast actueel niet het geval. En van de "culturele verrijking" betalen we naar mijn weten nog altijd onze rekeningen niet.

Wanneer ik binnen 2 jaar zelf als expat ga werken in een ander land, dan is dat omdat men mij daartoe de mogelijkheid biedt en omdat ik ook iets aan te bieden heb (anders kwam ik daar nog niet binnen!). Het komt daarbij zelfs nog niet in mijn gedacht op om de bomma, den bompa, al mijn neefjes en nichtjes en familie van het 7e knoopsgat onder het mom van politiek vluchtelingschap, huwelijken, familiehereniging, mee te zeulen naar ginderacher om ze te laten neutraliseren tot die andere nationaliteit omdat het daar beter leven is dan in België. In dat bepaalde land kan dat trouwens ook niet want in tegenstelling tot België is de wetgeving daar zeer stringent. Het is ook niet mijn bedoeling om daar volop te gaan teren op het sociale zekerheidssyteem. Primo: men laat mij dat slechts zeer beperkt toe, secundo: ik heb daar trouwens geen tijd voor want ik ga naar daar om keihard te werken (legaal).

Wanneer je nieuwe schakels aan je ketting hangt dan moet je ervoor zorgen dat het er sterke zijn, niet zwakke. En dan nog liever 2 sterke dan 5 zwakke. Da's de logica en gezond boerenverstand zelve. Maar da's volgens jou misschien "hol".
Laatst gewijzigd door rizzo> op 28 jun 2008, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Stanne schreef:Niet vergeten dat het probleem in het Midden Oosten nog altijd het gevolg is van het (Duitse) extremisme in de jaren 30-40.
Toch een belangrijke les die we moeten onthouden.
Links of rechts extremisme, het is allebei gevaarlijk ALS je te ver gaat!

We moeten onszelf geen schuldgevoel aanpraten ivm deze, we hebben de kerk toch ook niet verboden wegens de inquisitie of de kruistochten?

Zo speel je met gevaarlijke dingen, bv net zoals Mugabe die de kolonisten buitenzet met als gevolg dat er niemand is met de know how om zijn land van voeding te voorzien. Net zoals Congo nu nog slechter af is dan in de tijd van de kolonisten. Soit ik wil gewoon hier maar mee zeggen dat de mensen voor het beste moeten kiezen ook al schijt men ermee in hun trots.

WOII is nog te vers en de sporen zullen nog een tijd nawerken, een stok voor mee te slagen net zoals het martelaarsschap van de joden en de Palestijnen!
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Bericht door elkewelke »

Nostalgie90 schreef:
Ach iedereen zijn gedacht dus wat raakt er wal en kant?
bv een begrip zoals "cultuur" "onze" "eigen" "vlaamse" cultuur

wat is dat in godsnaam ? "eigen vlaamse cultuur" ?

zijn dat de stoeten met fanfares met op kop enkele reuzen en vlaggenzwaaiers en waarna de stoet wordt afgesloten met een geweldige after party waarbij laura lyn en eddy wally komen optreden ?

staat "vlaamse" architectuur dan gelijk met de beruchte pastorie en fermette stijl ?

ik hoop van niet !

we leven vandaag toch in een globaliserende wereld....iedereen wordt door iedereen beinvloed (en een geluk of de wereld evolueert niet)....en daar zijn idd ook wel negatieve kanten aan gekoppeld maar moet ge daarom nu zo radicaal doemdenken ???

zoals uw uitlating van "het ondergaan van onze cultuur door een andere"

ge doet alsof wij binnenkort in een achtergesteld gebied gaan leven.

moest er geen evolutie zijn dan bestond bv de slavernij nog of de gladiatoren..... of luisterden we nog braaf naar meneer pastoor....

en als ge voor bepaalde zaken vreest tja doet er dan iets aan he, negatief denken is allesinds het begin van het einde......en zo krijgt ge misschien toch nog gelijk...
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

elke, jij en ik hebben geen probleem met hert concept "globalisering" (dat trouwens al zo lang bestaat als de mens hier op de aardbol rondloopt zij het onder andere vormen dan deze van de 21e eeuw) en alles wat erbij komt kijken, maar weet dat dit voor veel mensen een confrontatie is die ze moeilijk kunnen kaderen maar waar ze dagelijks meer en meer mee geconfronteerd worden. Alles evolueert trouwens alsmaar sneller en sneller, veel mensen kunnen gewoonweg niet volgen.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

rizzo> schreef:elke, jij en ik hebben geen probleem met hert concept "globalisering" (dat trouwens al zo lang bestaat als de mens hier op de aardbol rondloopt zij het onder andere vormen dan deze van de 21e eeuw) en alles wat erbij komt kijken, maar weet dat dit voor veel mensen een confrontatie is die ze moeilijk kunnen kaderen maar waar ze dagelijks meer en meer mee geconfronteerd worden.
En waar voor velen angst van komt. Bang voor het onbekende.
rizzo> schreef: Alles evolueert trouwens alsmaar sneller en sneller, veel mensen kunnen gewoonweg niet volgen.
Klopt. En eens je de pedalen verliest is het moeilijk om de schade in te lopen. Mijn dochter van 6 kent bvb meer van een DVD speler dan ik. Maar da kan mij ni schelen omdat ik daar ni in geinteresseerd ben. Ik wil gewoon ni van alles op de hoogte blijven, alles weten en kennen want dat lukt toch niet.

Nostalgie90: ik heb in mijn voorbije verlof het geluk gehad om "Op reis naar nergens" te lezen van Marc Helsen. Dan pas weete hoeveel geluk wij nog hebben in België.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Bericht door elkewelke »

rizzo> schreef: Investeringen zijn zeker een goede zaak, dat heb ik ook niet tegengesproken. Het algemene kader van dergelijke investeringen is altijd wel een tikje ruimer te zien dan loutere kaptitaalsinjecties en jobcreatie. België is een lakei van de V.S. ik hoop dat dat voor iedereen duidelijk is. Het Marshallplan na WOII kwam er ook niet voor niets, dat was een quid pro quo-deal (o.a. in ruil voor macht in Congo, 's werelds voorraadschuur van gegeerde bodemrijkdommen, afname van V.S.-producten in Europa, de vrijheid om hier ook zonder belemmeringen economische activiteiten te ontplooien). De economische bloei die Japan gekend heeft, kent ook zijn oorsprong in WOII. Die investeringen mochten er komen als compensatie voor het oorlogsleed dat Japan aangedaan werd door de V.S. Die gehele elektronicaboom waarvoor Japan vermaard werd kwam, er doordat ze gratis over de nodige know how en licenties mochten beschikken. Dergelijke investeringen, zeker wanneer deze zich mondiaal manifesteren gaan verder dan louter "entrepreneurship". Ik weet uit mijn professionele achtergrond waarin in enkele jaren in en rond de "machtscentra" actief geweest ben waarover ik praat.

M.b.t. "economische migranten" bedoel ik mensen die hier komen om te werken en mee te draaien in onze economie. Een grote categorie daarvan zijn eigenlijk "gelukzoekers" op zoek naar een beter leven die hier in Belgïe met zijn zeer goed uitgewerkt en makkelijk toegankelijk sociale zekerheidsstelsel het beloofde land teruggevonden hebben. Ik heb geen enkel probleem met economische migratie, integendeel zelfs, maar zoals ik reeds aanhaalde moet dit kwalitatief zijn (cf. migratiebeleid V.S., Canada, Scandinavië) waarbij je als immigrant ook iets substantieel kan (pardon: moet) aanbieden dat bijdraagt tot de maatschappij. Hier in België staat vooral sinds de jaren '90 de deur wagenwijd open voor een kwantitatieve instroom aan immigranten die veel uit onze maatschappij met alle rechten en zekerheden halen maar en m.i. te beperkt toe bijdragen. De kosten/baten ratio pro capita toegepast op decategorie "immigratie" moet goed zitten en da's denk ik zeker en vast actueel niet het geval. En van de "culturele verrijking" betalen we naar mijn weten nog altijd onze rekeningen niet.

Wanneer ik binnen 2 jaar zelf als expat ga werken in een ander land, dan is dat omdat men mij daartoe de mogelijkheid biedt en omdat ik ook iets aan te bieden heb (anders kwam ik daar nog niet binnen!). Het komt daarbij zelfs nog niet in mijn gedacht op om de bomma, den bompa, al mijn neefjes en nichtjes en familie van het 7e knoopsgat onder het mom van politiek vluchtelingschap, huwelijken, familiehereniging, mee te zeulen naar ginderacher om ze te laten neutraliseren tot die andere nationaliteit omdat het daar beter leven is dan in België. In dat bepaalde land kan dat trouwens ook niet want in tegenstelling tot België is de wetgeving daar zeer stringent. Het is ook niet mijn bedoeling om daar volop te gaan teren op het sociale zekerheidssyteem. Primo: men laat mij dat slechts zeer beperkt toe, secundo: ik heb daar trouwens geen tijd voor want ik ga naar daar om keihard te werken (legaal).

Wanneer je nieuwe schakels aan je ketting hangt dan moet je ervoor zorgen dat het er sterke zijn, niet zwakke. En dan nog liever 2 sterke dan 5 zwakke. Da's de logica en gezond boerenverstand zelve. Maar da's volgens jou misschien "hol".
Ik stel voor dat ge eens aan mensen vraagt die de oorlog hebben meegemaakt wat ze van het Marshallplan vonden.....het is juist mede daardoor dat België bv één van zijn meest welvarende periodes in zijn geschiedenis heeft gekend....remember "the golden sixties"
dat daar een deel machtspolitiek mee te maken heeft tja, doet dat dan alle positieve effecten teniet ?

en als we onafhankelijker willen handelen en onze belangen willen beschermen dan moet het komen vanuit Europa en niet vanuit bv belgie laat staan vanuit vlaanderen, een regio van amper 6miljoen mensen.....dat snappen er velen blijkbaar ook nog altijd niet

ivm uw economische migranten heb ik toch volgende bedenkingen:

er was eens een tijd waarin we massaal mensen moesten aantrekken om in onze steenkoolmijnen te komen werken......dat was al zeker niet de jaren '90 maar enkele decennia ervoor.....en die hebben bijgedragen tot onze economische groei destijds.....

die zijn hier blijven wonen en hebben hier ook een gezin gesticht....die op hun beurt ook een gezin hebben gesticht.......met ook bepaalde familieherinnigingen enzo tot gevolg

moeten we deze mensen dan buitengooien ofzo ?

ps iemand die hier woont en belastingen betaalt heeft zoals iedere belg ook recht op de sociale zekerheid.

anderzijds zijn er de politiek vluchtelingen....die hun land hebben ontvlucht omdat hun leven in gevaar was of allesinds bedreigd.....gaan we die dan ook buitenhouden ? (de aanvraagprocedures zijn dacht ik vrij streng)

maar van een georganiseerde economische migratie in de jaren '90 daar weet ik toch niets van.

het is hier momenteel geen open huis dacht ik

tenzij ge dan bv de Polen uit de bouwsector bedoelt ? zijn dat de migranten?

en dat gij er bv niet aan denkt uw familie te laten overkomen naar het land waar ge zou werken komt omdat gij en uw familie niet in diezelfde situatie zit he...een gigantisch verschil dacht ik

wat ik wel weet is dat wij binnenkort wel een economische migratie moeten organiseren en dat omwille van het tekort op de arbeidsmarkt en de nakende vergrijzing.....of gaan we onze gepensioneerden zonder pensioen zetten ? die kosten uiteindelijk ook wel geld zonder dat ze iets opbrengen

tot slot, its not all about the money he
en een ketting is iets anders dan "mensen"

de ene is al wat getalenteerder (of heeft wat meer geluk) als de andere.....een beetje solidariteit is wel op zijn plaats dacht ik....want als ge uw redenering doortrekt moeten we er ook voor zorgen dat we van al die zieken, gehandicapten enzo vanafgeraken... die kosten ons ook geld...
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

elkewelke schreef:anderzijds zijn er de politiek vluchtelingen....die hun land hebben ontvlucht omdat hun leven in gevaar was of allesinds bedreigd.....gaan we die dan ook buitenhouden ? (de aanvraagprocedures zijn dacht ik vrij streng)
tiens, is dat ons probleem dan?

als ik hier moet vluchten omwille van politieke redenen ga ik dan welkom zijn in bv een land als Congo of Iran? en ga ik dan in Iran met mijn kruisje en bijbel in de hand mogen rekenen op een katholieke kerk speciaal opgetrokken voor mij en andere lotgenoten?
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Bericht door elkewelke »

quincy schreef:
elkewelke schreef:anderzijds zijn er de politiek vluchtelingen....die hun land hebben ontvlucht omdat hun leven in gevaar was of allesinds bedreigd.....gaan we die dan ook buitenhouden ? (de aanvraagprocedures zijn dacht ik vrij streng)
tiens, is dat ons probleem dan?

als ik hier moet vluchten omwille van politieke redenen ga ik dan welkom zijn in bv een land als Congo of Iran? en ga ik dan in Iran met mijn kruisje en bijbel in de hand mogen rekenen op een katholieke kerk speciaal opgetrokken voor mij en andere lotgenoten?

hehe vluchten naar Iran of Congo.....ik zou toch een ander land uitkiezen ;)

maar ge gooit alle "immigranten" nu toch op een hoop

ons probleem....mmm....tijdens WOII zijn er ook massaal Vlamingen naar Frankrijk gevlucht.....was dat het probleem van de Fransen dan ?

een "echte" politiek vluchteling is toch iemand die moet vluchten omdat hij in opstand komt tegen het regime in zijn land...die vervolgt wordt om zijn afwijkende mening van het regime
die doet dat allesinds niet voor zijn plezier, die wilt in de eerste plaats zijn land veranderd zien...
ik denk dus niet dat het de politiek vluchteling is die naar hier komt en eist dat hier voor hem vanalles wordt opgericht
het zal trouwens de eerste zijn van zodra het de omstandigheden toelaten om terug te keren naar zijn eigen land.

ps ik vind "geloof" al belachelijk op zijn eigen, of het nu katholiek of moslim of iets anders is.....maar iedereen gelooft in wat hij wilt zeker ?

zolang ze mij maar niet gaan willen bekeren tot hun geloof !
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Dat was een Wereldoorlog dus heel de wereld of tenminste toch Europa was in oorlog of zag de oorlog aankomen, dus een heel andere situatie dan ergens in een godgescheten land waar ik niks mee te maken heb.

Nu ja, politiek vluchtelingen zijn nu niet het grote probleem, maar veel van die mensen profiteren ook van de situatie.

Ik gooi ze niet allemaal op dezelfde maar laat ons een kat noemen, een vrouw heeft 2 borsten, sommige hebben er uitzonderlijk geen of 1.

Ik ken persoonlijk een familie politieke vluchtelingen die intussen goeie vrienden van mij zijn geworden. Die mensen leven al 7 jaar illegaal in ons land, willen werken (en doen dat ook) weigeren elke vorm van uitkering (zelfs geen woonst) en spreken perfect onze taal. Maar toch krijgen ze geen toelating om in ons land te blijven terwijl die mensen in theorie ons geen geld kosten (ze zorgen volledig voor zichzelf).

Dat zijn natuurlijk uitzonderingen ... de mensen die het goed bedoelen moeten meestal weer vetrekken en degene die hier al jaren komen profiteren en stelen van ons krijgen ze niet buiten. Typisch.

Wat betreft godsdienst: Ieder zijn geloof idd, ik vind alle soorten godsdiensten één grote zwendel ... Waar ik gewoon niet mee kan leven is het feit dat andere godsdiensten in ons land de mogelijkheid krijgen hun godsdienst te beleven in voor hun opgebouwde tempels terwijl wij in het midden-oosten nog geen t-shirt mogen dragen met korte mouwen, laat staan een bijbel in je bezit hebben (= doodstraf)

Dus nog eens de vraag: is dat mijn of ons probleem dat bv een moslim moet uitwijken naar ons land en dan nog eens eist om zijn godsdienst te kunnen beleven (= niet willen aanpassen aan onze cultuur en wetten)?

Europa is Westers en zij die mee willen komen genieten van onze Westerse samenleving moeten zich maar aanpassen net zoals toen ik nog thuis bij mijn ouders woonde en ik mij ook moest aanpassen aan de regels van het huis.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Allé we veralgemenen weeral, t'is niet omdat er immigranten zijn die hier de kost komen verdienen en zich aanpassen zoals bv Italianen en Chinezen dat ge ineens vrachten asielzoekers moet toestaan van waar ge van (uit ervaring) weet dat ze zich nul den tut aanpassen en alleen maar komen om te profiteren.
Ik krijg het schijt als ik ergens kom waar nen hoop Turken of Marrokanen zitten en tegen mekaar liggen te konkelfoezen in eigen taal. En nee het zijn geen toeristen maar mensen die hier al jaren wonen!
Nen hoop vuil op t'straat en kinderen op straat die allang in hun bed moesten steken, nen hoop overlast voor heel t'straat waar nog weinig autochtonen willen wonen! Laten ze dan nog eens half hun familie afkomen waar we uiteindelijk niks voordeel aan hebben integendeel nog meer last en kosten.

Dit zijn geen asielzoekers meer maar economische vluchtelingen, en als ze zich nog willen aanpassen tot daar aan toe!
Degene die willen werken spreken op de werkvloer toch alleen maar hun eigen taal dat merk ik genoeg op veel plaatsen!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten