The world needs many leaders like this

Alles in verband met nationale en internationale politiek
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

The world needs many leaders like this

Bericht door After »

Prime Minister John Howard - Australia

Moslims die onder de Sharia-wet wensten te leven werden woensdag gevraagd om Australië te verlaten, toen de regering zich richtte tot de radicalen in een poging om potentiële terreur aanvallen te verijdelen.

Afzonderlijk, zette Premier Howard woensdag kwaad bloed bij sommige Australische Moslims door te verklaren dat hij de inlichtingendiensten steunde die de binnenlandse moskeeën in de gaten houden.


Citaat:

'IMMIGRANTEN, NIET DE AUSTRALIERS, MOETEN ZICH AANPASSEN!

Aanvaard dit of trap het af. Ik ben het beu dat deze natie zich ongerust maakt of we een individu of een cultuur beledigen. Sinds de terreur aanslagen op Bali, hebben we een grote toename meegemaakt van patriotisme bij de meerderheid van de Australiërs, zoals we dat voordien nog nooit hebben meegemaakt.'

'Deze cultuur heeft zich ontwikkeld gedurende 2 eeuwen van strijd, proberen en overwinningen door miljoenen mannen en vrouwen die vrijheid nastreefden.'

'Wij spreken voornamelijk ENGELS. Niet Spaans, Libanees, Arabisch, Chinees, Japanees, Russisch, of welke andere taal dan ook. Daarom zeg ik U; als je deel wilt uitmaken van onze samenleving, dan hebben jullie geen andere keuze dan ONZE taal te leren.'

'De meeste Australiërs geloven in God. Dit is geen rechtse radicale politieke praat maar een vaststaand feit, omdat Christelijke mannen en vrouwen deze natie gesticht hebben, gefundeerd op Christelijke principes, en dit is duidelijk gedocumenteerd. En het is zeer zeker gepast om dit feit te tonen op de muren van onze scholen. Als God u beledigd, dan stel ik voor dat u overweegt om een ander deel van de wereld uw thuis te noemen, want God maakt deel uit van onze cultuur.'

'Wij aanvaarden jullie geloof, en zullen ons niet afvragen waarom. Het enige dat we van jullie vragen is dat jullie ons geloof accepteren, en vredig en harmonieus met ons willen samenleven.'




'Dit is ONS LAND, ONZE GROND, en ONZE MANIER VAN LEVEN, en we willen jullie alle mogelijkheden geven om hiervan te genieten. Maar als jullie nu eens eindelijk ophouden met klagen, jammeren, onze vlag te verscheuren, onze EED, ons Christelijk Geloof en onze levenswijze onderuit te halen, raad ik jullie ten zeerste aan om gebruik te maken van nog een ander Australisch voorrecht, …'

'HET RECHT OM OP TE STAPPEN!'


'Als je niet gelukkig bent STAP HET DAN AF. Wij hebben jullie niet gedwongen om naar hier te komen. Jullie hebben zelf gevraagd om naar hier te komen. Aanvaard dan ook het land dat jullie aanvaarde.'




dit is voor mij geen extreem-rechtse racistische praat, maar gewoon logica :P
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

daar hebben ze in België de ballen niet voor ;)
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Leterme zou eens moeten proberen :lol:
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

In spanje is net hetzelfde aan de gang... aanpassen of afbollen.
Ze krijgen nog een oprot premie er boven op, maar dan moeten ze wel hun ganse familie mee terug nemen naar land van herkomst.
Astemblieft Albert !
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

De Australiërs claimen dat het hun land is? Daar moet ik eens goed mee lachen, wat een onzin. In eerste instantie behoorde het land aan de aboriginals. Die zijn door de Engelsen na een paar eeuwen terreur en kolonialisme helemaal het hoekje ingeduwd. De originele bewoners zijn daar het vuil van de straat en hebben zich aan de Engelsen moeten aanpassen. En wie ging er in het begin naar Australië? Het uitschot dat in Engeland vanalles mispeuterde en dan naar de strafkolonies daar werd gestuurd. De pot verwijt de ketel enz enz enz. Amerika is trouwens hetzelfde liedje waar Engelsen, Fransen en Spanjaarden eeuwen lang hun imperialistische trekjes hebben laten botvieren
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Jah, dat is ook wel juist.

Aan de andere kant hebben de Engelsen,Spanjaarden & Portugezen welvaart gebracht. Nu ja, door alle indianen en natives af te maken.
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

varth schreef:De Australiërs claimen dat het hun land is? Daar moet ik eens goed mee lachen, wat een onzin. In eerste instantie behoorde het land aan de aboriginals. Die zijn door de Engelsen na een paar eeuwen terreur en kolonialisme helemaal het hoekje ingeduwd. De originele bewoners zijn daar het vuil van de straat en hebben zich aan de Engelsen moeten aanpassen. En wie ging er in het begin naar Australië? Het uitschot dat in Engeland vanalles mispeuterde en dan naar de strafkolonies daar werd gestuurd. De pot verwijt de ketel enz enz enz. Amerika is trouwens hetzelfde liedje waar Engelsen, Fransen en Spanjaarden eeuwen lang hun imperialistische trekjes hebben laten botvieren
Ook mijn gedacht... maar ze hebben zich officieel verontschuldigd tegenover de aboriginals hé (nadat ze dat volk compleet naar de verdoemenis hebben geholpen).
Wat hij zegt klopt als een bus, maar het klinkt nogal schijnheilig komende van een Australisch politicus.
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

tomaz schreef:
Ook mijn gedacht... maar ze hebben zich officieel verontschuldigd tegenover de aboriginals hé (nadat ze dat volk compleet naar de verdoemenis hebben geholpen).
Wat hij zegt klopt als een bus, maar het klinkt nogal schijnheilig komende van een Australisch politicus.
Dat is ook waar Tomaz, ze hebben zich verontschuldigd. Maar "sorry" is snel gezegd en ik denk niet dat de aboriginals er nu beter van worden. Voor de rest heeft die meneer idd gelijk.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Ik vind niet dat 'meneer' gelijk heeft... Cultuur is iets fluïde, vloeiends, onophoudelijk van vorm en grootte veranderend. De idee dat er een 'volkseigen cultuur' bestaat (zoals je daarover in katholiek Vlaanderen ook hoort praten), is toch je reinste onzin: alsof 'jouw' cultuur plots ophoudt bij een zekere grens - zoals grenzen ongelooflijk belangrijk zijn voor nationalisten. En alsof die cultuur al eeuwenlang hetzelfde is gebleven.
Taal zou cohesie kunnen bevorderen, maar het is geen gegeven dat meteen inclusief werkt. Een taal leren om te integreren is nog zo'n onzinnig concept: het is precies door actief deel te nemen aan een vorm van sociaal leven dat je de taal leert en niet omgekeerd.
Het is ook niet dat een godsdienst deels een cultuur heeft vormgegeven, dat dit voor immer en altijd gerespecteerd moet blijven. Godsdienst heeft nog nooit voor vrijheid en gelijkheid aan rechten gestaan (ik word persoonlijk pas katholiek als er een negerin paus is, bij wijze van spreken, maar feitelijk heb ik het over alle geïnstitutionaliseerde religieën, dus ook het jodendom
en de islam). Vandaar dat het maar goed dat er al een deel van de seksuele moraal bij ons werd afgeworpen, die de kerk in de hoofden van velen stak - nu de moslims nog op dit vlak (precies dit is een bewijs dat cultuur vloeibaar is en de vele moraalridders die terug naar de middeleeuwen willen, geven blijk van een visie van cultuur die onveranderlijk is (romantisch en ideeël; denk aan de censuur bij de tentoonstelling van de vieze prentjes van LP Boon, dat is pure regressie). Ik praat hier bewust in abstracte termen of het is hier seffens weer van: "ja maar die Marokkanen hier etc..." Sorry maar groepsdenken is me op dat vlak vreemd en ik ga niet omwille van een hoop krapulen een aantal mensen bijeenvegen in een hokje en die dan als zijnde minderwaardig of slecht bestempelen (ons wit tegen hun zwart), ook al zou dat (wie weet) statistisch kunnen. Mocht ik dat willen doen, zou ik nu ook kunnen roepen wat een verwerpelijk rechts en hypocriet gespuis het Australische volk is - dat heeft toch geen grond?
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

varth schreef:
tomaz schreef:
Ook mijn gedacht... maar ze hebben zich officieel verontschuldigd tegenover de aboriginals hé (nadat ze dat volk compleet naar de verdoemenis hebben geholpen).
Wat hij zegt klopt als een bus, maar het klinkt nogal schijnheilig komende van een Australisch politicus.
Dat is ook waar Tomaz, ze hebben zich verontschuldigd. Maar "sorry" is snel gezegd en ik denk niet dat de aboriginals er nu beter van worden. Voor de rest heeft die meneer idd gelijk.
Ik wou de australiërs ook niet echt goed praten met hun verontschuldigingen hoor... ik ben daar eigenlijk dit vergeten bij te zetten : :roll:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

gedane zaken nemen geen keer... kijk liever toekomst gericht ipv er steeds weer een geschiedenisles van te maken. :roll:
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Dr. Poppers schreef:Ik vind niet dat 'meneer' gelijk heeft... Cultuur is iets fluïde, vloeiends, onophoudelijk van vorm en grootte veranderend. De idee dat er een 'volkseigen cultuur' bestaat (zoals je daarover in katholiek Vlaanderen ook hoort praten), is toch je reinste onzin
Ik ben volledig akkoord dat cultuur continu evolueert maar sommigen willen dat nu eenmaal te snel of net helemaal niet.

Je kan toch niet ontkennen dat er grote verschillen zijn in cultuur tussen verschillende gebieden???
En als die Australische meneer zegt dat als je je wil vestigen in een land met bepaalde waarden en normen, dat je je dan (zoals heel de samenleving waar je blijkbaar toch deel van wenst uit te maken) ook aanpast aan die waarden en normen. Als je dat niet wil/kan opbrengen dan is die samenleving misschien de juiste om te willen intrekken. Lijkt mij een vrij logische redenering. Dat past misschien niet in het politiek correcte kader, maar da's wat anders natuurlijk.

Als morgen heel katholiek vlaanderen opeens het blok aan de macht zou stemmen zou onze cultuur een serieuze stap terug kunnen zetten op 't lak van gezinsleven/persoonlijke sfeer.
Ik zou misschien ook liever spreken van tijdsgebonden cultuur ipv volkseigen. Sommigen houden nog vast aan normen en waarden die anderen al lang achter zich hebben gelaten. Anderen zijn misschien te vlug in een bepaalde richting geëvolueerd (té liberaal?). Ik wil me dan ook zeker niet uitspreken over wie de ideale mix heeft qua culturele normen. Maar ik ben volledig akkoord dat je niet moet verwachten dat een bestaande gemeenschap zich aanpast aan een ingeweken minderheid. Die minderheid kan uiteraard een invloed hebben, maar ze mag m.i. niet bewust tegen alles en iedereen in gaan. Dat doen ze dikwijls dan nog met het argument "wij willen onze eigen cultuur beschermen en behouden". Wel, dat willen die mensen waar ze zijn gaan tussen wonen misschien ook ?
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Wanneer gaat de mensheid eens inzien dat een multiculturele samenleving gewoon niet werkt? Dingen die niet samengaan moet je niet forceren. En mensen die zicht persé toch willen vestigen in een voor hun nieuwe omgeving met andere normen en waarden moeten zich maar proberen aanpassen of anders kunnen ze beter oprotten.

+ De huidige inwoners van Australië kan men nu toch niet meer verantwoordelijk stellen voor de daden van hun voorouders jaaaaren geleden? Dan kan men evengoed heel de huidige Duitse samenleving blijven veroordelen omwille van de holocaust.
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

waar mijn ouders momenteel wonen, willen ze de kerk afbreken en willen ze 7 moskeeën bouwen in de omliggende straten, indien we dat niet gaan toelaten, zullen er sancties komen omdat 'wij' hun geloof niet respecteren
en neen, dit is niet overdreven, maar de pure waarheid
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

quincy schreef:De huidige inwoners van Australië kan men nu toch niet meer verantwoordelijk stellen voor de daden van hun voorouders jaaaaren geleden? Dan kan men evengoed heel de huidige Duitse samenleving blijven veroordelen omwille van de holocaust.
De huidige inwoners van Australië zijn niet echt geneigd om de aboriginals enigszins in ere te herstellen. Voor velen zijn dat nog steeds de minderwaardige inboorlingen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast