The world needs many leaders like this

Alles in verband met nationale en internationale politiek
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

lemant schreef:Leuk dat jullie over Benidorm beginnen.

Ik zag daarnet een reportage over de campagne die Dedecker daar aan het voeren is. Hij sprak er met enkele uitgeweken Belgen die het standpunt van Jean-Marie wilden bijtreden dat "ZE" (=vreemdelingen) zich moeten leren aanpassen ... het interview werd afgenomen in de wachtrij bij "De Belgische slager".
Dat is idd belachelijk, LDD is ook maar een bijeenraapsel van VLD'ers en VB'ers die niet hebben gekregen wat hen zou toekomen!
Neem nu hun stanpunt tov België, de ene is voor en de andere is tegen, en dan zijn er nog die voor en tegen tegelijk zijn :mrgreen:
Soit alles is beter dan de huidige toestand!
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Ik ga nog is over Thailand beginnen: mijne maat praatte ginder ook geen Thais. En samen met de andere Belgische expats vierden zij ook Sinterklaas, Kerstmis,..... Dat zijn ook onze gebruiken die wij in een ander land blijven doen.

Ik zeg het: lees dat boek en je begrijpt beter hoe goed we het hier hebben, waarom mensen uit probleemgebieden naar hier willen komen en waarom ze hier doen zoals ze dat altijd al thuis gedaan hebben.
Vooral het deel over Afghanistan is verhelderend.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

En wat als we ooit door een grote economische crisis zelf naar het buitenland zullen moeten trekken omdat er hier niks meer te verdienen valt... Dat is imo geen ondenkbaar scenario
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Of bvb zonder reden uit uw eigen huis gezet worden omdat het door de overheid "geclaimd" word met het dreigement dat als je durft terug komen of protesteren je het niet zult overleven.
of bvb uw huis "per ongeluk" plat gebombardeerd door soldaten uit een andere uithoek van de wereld die in uw ogen in uw land niks te zoeken hebben en waarbij bv uw kind word gedood.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

varth schreef:En wat als we ooit door een grote economische crisis zelf naar het buitenland zullen moeten trekken omdat er hier niks meer te verdienen valt... Dat is imo geen ondenkbaar scenario
ik zal dan allesinds braafjes mij aanpassen aan hun regels zoals ik mij overal en bij iedereen wat probeer aan te passen.
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

quincy schreef:
varth schreef:En wat als we ooit door een grote economische crisis zelf naar het buitenland zullen moeten trekken omdat er hier niks meer te verdienen valt... Dat is imo geen ondenkbaar scenario
ik zal dan allesinds braafjes mij aanpassen aan hun regels zoals ik mij overal en bij iedereen wat probeer aan te passen.
ik ook, maar we gaan nooit zomaar alles achter ons kunnen laten.
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

varth schreef:
quincy schreef:
varth schreef:En wat als we ooit door een grote economische crisis zelf naar het buitenland zullen moeten trekken omdat er hier niks meer te verdienen valt... Dat is imo geen ondenkbaar scenario
ik zal dan allesinds braafjes mij aanpassen aan hun regels zoals ik mij overal en bij iedereen wat probeer aan te passen.
ik ook, maar we gaan nooit zomaar alles achter ons kunnen laten.
nen Belg past zich overal aan ('k zal hier maar "Belg" zetten en niet "Vlaming" zeker?)

Uiteraard niet vergeten dat we indertijd zelf als kolonist de beest hebben uitgehangen in Congo. We dokken daar nog jaarlijks honderden miljoenen euro's voor onder mom van "steun aan projecten". Als Karel De Gucht dan (terecht) durft zeggen dat het merendeel van die fondsen in de zakken van een bepaald clubje personen verdwijnt dat is het weer moord en brand en een diplomatieke rel van formaat :lol: :lol:
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Bericht door elkewelke »

1 ik vind dat iedereen het recht heeft om zijn godsdienst te beleven.....willen ze een moskee dan krijgen ze er een....zoals van mij de katholieken, protestanten hun kerken hebben en de joden hun synagoges (hoe belachelijk ik geloof ook vind)

vragen om zijn godsdienst te beleven staat voor mij niet gelijk aan het niet aanpassen aan "onze cultuur en wetten"

waar ze idd niet mee moeten afkomen is zelf schapen willen slachten voor hun godsdienst , dat moeten ze maar doen in een slachthuis

waar ze idd ook niet mee moeten afkomen zijn moorden plegen om de eer van de familie hoog te houden

idem met bv besnijdenissen

dan overtreden ze wel degelijk onze wetten.....maar wat is er nu mis met het feit dat er iemand dagelijks nr de moskee wat gaat bidden ???

2 ivm die "immigranten" die hier zogenaamd de straten onveilig maken.....daar zitten dacht ik héél veel ECHTE belgen tussen.....die hier geboren zijn....dus daar zit ge al met een heel groot probleem.......het zijn geen immigranten maar Belgen....

3 als ze niet werken dan zijn het profiteurs, werken ze wel dan pakken ze zogezegd onze jobs af....ja seg....

4 om elke keer te herhalen dat de migranten de profiteurs zijn, het begint wat te vervelen......ik zeg 1 ding....er zijn op zijn minst even veel profiteurs bij "blanke" belgen....maar dat is normaal dan ofwa? ik ken er allesinds héél veel.....maar dat zijn nu juist de eersten om over profiterende immigranten te beginnen....dat vind ik pas schandalig


ps als ge in italie katholieke kerken wilt bezoeken dan moet ge eventueel ontblootte schouders ook bedekken....en komt ge er niet in met een te korte rok/short..........dat is dus niet typisch moslim ;)
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

elkewelke schreef:
dan overtreden ze wel degelijk onze wetten.....maar wat is er nu mis met het feit dat er iemand dagelijks nr de moskee wat gaat bidden ???

wat er mis mee is is dat wij voor die fucking moskee mee moeten betalen en het principe dat het hier mag en bij hun niet

ps als ge in italie katholieke kerken wilt bezoeken dan moet ge eventueel ontblootte schouders ook bedekken....en komt ge er niet in met een te korte rok/short..........dat is dus niet typisch moslim ;)

Ik heb het niet over kerken maar het dagelijks leven in dergelijke landen. Een mooi voorbeeld is een vroegere leraarles van mij die samen met haar man naar Iran geweest was.

Op het vliegtuig, toen ze het luchruim van Iran binnenkwamen, moesten vrouwen en mannen afzonderlijk gaan zitten, moesten vrouwen verplicht een doek op hun hoofd zetten en waren mannen en vrouwen verplicht hun blote armen en benen te bedekken.

En dan zouden wij akkoord moeten gaan met de bouw van tempels, het aanvaarden van doeken in openbare plaatsen enzovoort?
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Bericht door elkewelke »

quincy schreef:
elkewelke schreef:
dan overtreden ze wel degelijk onze wetten.....maar wat is er nu mis met het feit dat er iemand dagelijks nr de moskee wat gaat bidden ???

wat er mis mee is is dat wij voor die fucking moskee mee moeten betalen en het principe dat het hier mag en bij hun niet

ps als ge in italie katholieke kerken wilt bezoeken dan moet ge eventueel ontblootte schouders ook bedekken....en komt ge er niet in met een te korte rok/short..........dat is dus niet typisch moslim ;)

Ik heb het niet over kerken maar het dagelijks leven in dergelijke landen. Een mooi voorbeeld is een vroegere leraarles van mij die samen met haar man naar Iran geweest was.

Op het vliegtuig, toen ze het luchruim van Iran binnenkwamen, moesten vrouwen en mannen afzonderlijk gaan zitten, moesten vrouwen verplicht een doek op hun hoofd zetten en waren mannen en vrouwen verplicht hun blote armen en benen te bedekken.

En dan zouden wij akkoord moeten gaan met de bouw van tempels, het aanvaarden van doeken in openbare plaatsen enzovoort?

ja en dan ? dat is Iran ! Iran is een dictatuur.....idem bv Saoudi Arabië

daar kappen ze ook nog de handen af van dieven, moeten we dat dan hier ook opnieuw invoeren omdat ze dat daar nog doen ?!
ge kunt nog 101 voorbeelden aanhalen

In de Westerse wereld (en dus niet enkel België, want die indruk wordt gewekt) is godsdienstvrijheid een recht, sowat, nog een geluk.

en ik denk dat we nog altijd meer betalen voor al die katholieke kerken waar geen kat meer naar toegaat

en nog een voordeel......liever erkende en gekende moskees (waar men nog weet wat men verkondigd) dan van die verdoken moskees in rijhuizen waar het risico op fundamentalisme groter is ...

daarbij, een geloof verbieden is toch onmogelijk, of een ander geloof opleggen, dat heeft de geschiedenis al meermaals bewezen
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Beetje off topic: Mijn nieuwe fiets gestolen sinds deze voormiddag ... waar vind ik hem terug? Paar huizen verder waar een familie negers wonen staat hij gewoon achteraan op hun koer.

Multicultureel my ass.
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Godsdienst het is al lang dood en begraven en vervangen door consumentisme als maatschappijregulator (want daar komt het eigenlijk op neer). Men heeft het alleen nog niet overal door. In bepaalde delen van de wereld blijkbaar nog minder dan hier in het Westen.

Alleen zijn we onder invloed van allerlei drukkingsgroepen nog zo salonfähig om voor die enkelen die liever dwaas en blind zijn dan het leven met een nuchtere blik te bekijken dat te blijven financieren. Eén van de redenen (dé reden?) daarvoor is ook terug te vinden in het middenveld / verenigingsleven dat hierrond hangt (en dat samen met het consumentisme de maatschappij structureert). M.a.w. niet zozeer die erediensten, kerken e.d. worden gefinancierd, men beoogt vooral indirect het verenigingsleven dat er rond hangt en van het patrimonium gebruik maakt. En die doelgroep is uiteraard ruimer dan wat men zou kunnen vatten als "godsdienstbelijders".
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

quincy schreef:leraarles
:mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

After schreef:
quincy schreef:leraarles
:mrgreen:
lerares bedoelde ik dus ... tis zondag hé
;)
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Bericht door elkewelke »

quincy schreef:
After schreef:
quincy schreef:leraarles
:mrgreen:
lerares bedoelde ik dus ... tis zondag hé
;)
ja en ze hebben zijnen fiets gestolen....een beetje medelijden is op zijn plaats :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten