Torsten Fenslau

Het forum van legendarische buitenlandse DJ's
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2008, 17:00
Locatie: Hunsel, Nederland

Torsten Fenslau

Bericht door funnyproffy2 »

enkele posts hiervoor werd geschreven dat Sven Vath begin 90 de scene van FFM bepaalde... Torsten Fenslau - a.k.a. Mr. Culture Beat - deed dit ook totdat hij stierf bij een ongeval , Torsten was net als Sven iemand die zoveel mogelijk van het leven maakte en een echte party-animal.
voor degenen die zijn verhaal niet kennen:
http://de.wikipedia.org/wiki/Torsten_Fenslau

ja en wat mij ook enigszins verbaast heeft: Sven blijft top - hij was in 90 top en is het nu nog steeds. Dave Clarke is een van de weinigen die zo'n zelfde status heeft, maar het zijn er maar enkele van die wereldklasse [zo lang aan de top]...
maar een beetje off topic nu: hoe zit dat nu met Cocoonclub ? Ik heb hier toch echt thuis flyers liggen van eind jaren 90 waar Cocoonclub nog gelijk stond aan U60311....wanneer is dit veranderd? En van welke van de 2 is Sven nu eigenaar (geweest) of misschien van beiden?
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

de U60311 was gewoon de residency van Vath na zijn periode in de Omen dacht ik. Cocoon Club is ie dan 'eigenaar' van.
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

hoe zit dat nu met Cocoonclub... goei vraag... eens op de site gaan kijken en op hun forum kan meer duidelijkheid brengen.

www.cocoon.net
www.cocoonity.net

ps : Ik denk niet dat je flyers hebt van eind 90, toch niet van Cocoonclub want die was er toen nog niet :-)

Er zou iets minder volk zitten dan in de beginperiode. Ze zijn dan begonnen met een breder publiek aan te trekken en afters geven van popconcenten, ook tentoonstellingen,... Ook de afters van hun festivals gingen vroeger ook elders door terwijl ze die de laatste jaren ook naar de club toe trekken. Ook in de week is er soms wat te doen... Allé bij Vath kunt ge voor alles terecht :D

En eigenlijk ist oa Pauli en de crew die de plak er ruled samen met Sven. Voor zijn Ibiza partys heeft hij dan ook weer de juiste mensen rond zich. Der Sven alleen kan dit niet meer bol werken, label, club, party's op alle plaatsen van de wereld... beetje er over voor mij. Het leuke is er af, ik ben er sinds 2005 amper nog geweest terwijl we er in 2003 niet weg te denken waren. Zaten er toen om de 2 weken en soms 3 weken na elkaar van mei tot oktober... ook hier overdaad schaad zo blijkt. Achteraf gezien hebben we er een leuke tijd gehad, net voor de grote boom en al die commerce. Nu heb ik tenminste tijd om mijn eigen ding te doen en mij niet te veel laten cocoonen...
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2008, 17:00
Locatie: Hunsel, Nederland

Bericht door funnyproffy2 »

keimi schreef: ps : Ik denk niet dat je flyers hebt van eind 90, toch niet van Cocoonclub want die was er toen nog niet :-)
blijkbaar waren die flyers die ik heb (ik kreeg ze gratis opgestuurd via de club zelf...helaas stopte dat na een jaartje ofzo) Cocoonclub @ U60311.. vandaar dat ik dacht dat het om dezelfde club ging vroeger. Die hadden destijds echt mooie flyers, wel niet zo bijzonder als die van Omen, maar toch origineel op haar manier.
Ze hadden toen iedere maand als ik het me goed herinner zo van die kaartjes van ca. 105 bij 70 mm en voorop stond dan steeds een of ander dier in detailopname (vaak insecten) en iedere keer een ander kleurtje. Soms zie je ze nog wel eens op eBay voorbij komen als collectors items. Ik weet niet hoeveel ik er van heb, maar denk toch snel een 30 ofzo.


Ben een paar jaar terug eens met m'n toenmalig vriendin naar de U60311 (dacht destijds dus dat het DE Cocoonclub ging...niet dus) geweest voor een liveoptreden van Der Dritte Raum (D3R) - in Duitsland wereldberoemd..hier wat minder.
Vond het niet zo geweldig moet ik zeggen: sfeer was niet goed en ook weinig volk. Maar goed, dat was 1 keer - zegt eigenlijk nog niets.

Haal tegenwoordig 1 keer per maand in Frankfurt mijn flyers, vroeger in Amsterdam maar daar is nauwelijks meer een zaak te vinden die flyers heeft [of ken ik ze niet] ? Vroeger had je Boudisque en Rhythm Import - daar hadden ze echt veel flyers, maar die zijn allebei inmiddels dicht/gesloten.

Voor degenen die duits kunnen lezen, op Wikipedia wordt uitgelegd wat ik dus al vermoedde - voordat Cocoonclub een disco was, was er al het maandelijks event @ U60311...

http://de.wikipedia.org/wiki/Cocoon_Club
Wikipedia info over Cocoonclub
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

hebben ze een aantal jaar geleden eens geen fameuze razzia gehouden tijdens een van Väth zijn cocoon avonden?
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

Geen idee, das het eerste wat ik hier van hoor???

Die feesten vallen op zich wel mee hoor, erg leuke sfeer altijd, lekker genieten in de zon, zalige muziek. Alleen begin ik ze allemaal wat beu gezien te worden op den duur. Steeds dezelfde die opduiken met als reden dat we na enige tijd een beetje afgesloten waren van andere dj's. We zaten opgesloten in onze Cocoon... :D

Op zijn avonden... het ging ook door van 10h smorgens tot 1h snachts.
De afters waren int begin meestal in de Robert Johnson (Club van ATA-Playhouse) daar was het wel steeds zwaar feest. Soms kwam Väth ook spelen maar wegens drukke agenda en zijn feesten op Ibiza 's maandags kwam dit erg zelden voor maar als hij kwam op de after werd hij regelmatig 'letterlijk' op handen gedragen!

Nooit geen enkele flik die vragen stelde gezien...
Ze kennen de Vath daar waarschijnlijk wel in Frankfurt :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

Sven Väth heeft cocoon als eerst als een party/boekingskantoor opgestart rond de periode dat ie er met harthouse, eye-q en recycle or die mee ophield voor zover ik weet
ik herinner me nog een flyer van een feesje waar hij en jeff mills op de affiche stonden - en dat is tweede helft jaren 90
... this is Elmer Davis again ...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten