Francis Grasso

Het forum van legendarische buitenlandse DJ's
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Francis Grasso

Bericht door varth »

Ik denk dat weinigen hem hier zullen kennen. Ik heb ook alleen maar van hem gehoord toen ik het boek "Last night the dj saved my life" had gelezen. Blijkbaar heeft deze meneer het beatmatchen naar een ander niveau getild. Hij kon platen een minuut of langer gelijk laten lopen, zonder het gebruik van de pitch of andere technische hulpmiddelen. Platendraaiers met een pitch bestonden toen nog niet. Doordat de tracks die hij draaide vaak maar 3-4 minuten duurden, moest hij ook vrij snel mixen. Hij was ook iemand die platen dubbel legde of met 2 dezelfde platen extended versions van nrs maakte enz. Hij draaide altijd heel lange sets, met periodes zelfs 7 op 7. Natuurlijk ging dit enkel mits de nodige chemische hulpmiddelen, en bleef hij vaak gewoon 3 of 4 dagen wakker. Hij draaide oa in een club The Haven en had ook zijn eigen club The Loft met naar het schijnt een heel goede geluidsinstallatie. Dan spreek ik dus van een dj uit het (pre-)disco tijdperk. Toch wel straf als je het mij vraagt.
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Bericht door pooley »

Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten