Openlucht dance festivals

Het algemene forum van Legendary Clubs
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

StevenR_73 schreef:
Psytox schreef:indeed... als ik prog hoor denk ik aan iets trancier versie van minimal en tekhouse. Net zoals minimal een genre dat geen genre is (en nu ga ik pas klop krijgen) :D
hier kan ik me nu helemaal in vinden, minimal is voor mij gewoon techno.

@ quincy : Belgie een technoland??? echt niet hoor, waarom is de platte muziek dan zo populair??µ

ok, illusion is gene progr, maar industria heeft avonden gehad hoor, dat kon je afleiden aan de dj's, en nogmaals, de roger (sanchez) is al lang genen house-dj (voor mij)
Amen!
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

quincy schreef:Plat zal altijd groter zijn dat is maar normaal maar als we het over kwalitatieve elektronische muziek hebben is techno toch altijd de populairste stijl geweest in België, vraag maar eens rond in het buitenland hoe ze onze Belgische scene zien ...
Er is in het buitenland (helaas) nog weinig sprake over een Belgische scene hoor. Als je vergelijkt met Nederland, dat het in heel wat underground subgenres goed doet: daar wordt wél lovend over gedaan.
Moeten we daarover klagen? Bwa, voor mij persoonlijk zitten we blijkbaar in een overgangsfase, want er beweegt best wel wat hoor. Nog wat meer samenhorigheid en een paar overkoepelende platforms (radiozender, internet site(s), weet ik wat nog allemaal, ...) en we staan al weer wat verder...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

ik vond NL een tijdje zwakjes, maar ze hebben zich volledig herpakt
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 mei 2005, 20:22
Locatie: Vlaams-Brabant

Bericht door jimmy »

deze middag vertrekt den deze naar de loveparade partyyyyyyyyyyyyy
na 14j proberen en vergeten te gaan ga ik nu eindelijk toch wel eens kunnen gaan
in Dortmund dit jaar,en als je op de site ziet wat ne line up,da gaat de max zijn :D :D

Opener
DJ Hell
Dubfire (live)
Digitalism (Dj-Set)
David Guetta
Anja Schneider
Italoboyz (live)
M.A.N.D.Y.
Audion (live)
Felix Kröcher
WestBam
Märtini Brös & the Strings of Love Orchestra (live)
Carl Craig
Moby (Dj-Set)
Armin Van Buuren
Richie Hawtin
Paul van Dyk
Underworld (live)
Finale


zijn er nog die gaan van hier?

;)
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik haal nu regelmatige setjes af van Creamm aangezien ne maat van mij Cekezz daar resident is. En ik moet zeggen dat die typische after zweefsound van vroeger helemaal terug aan het komen is, het enige dat er voor mij nog mag uitgaan zijn die minimal basslijntjes, en vervangen worden door de donkere beats en basses van vroeger.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Cekezz is een goeie dj, heb hem geboekt voor een feestje van mij in oktober. Maar in Creamm spelen ze niet allemaal zo denk ik hé? Denk dat er redelijk wa commerciele djs bijzitten niet?
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

Administrator schreef:Ik haal nu regelmatige setjes af van Creamm aangezien ne maat van mij Cekezz daar resident is. En ik moet zeggen dat die typische after zweefsound van vroeger helemaal terug aan het komen is, het enige dat er voor mij nog mag uitgaan zijn die minimal basslijntjes, en vervangen worden door de donkere beats en basses van vroeger.
klopt volledig, daaro dat er zoveel vergissingen gebeuren, dat mensen ierts minimal noemen, omdat er "minimal beat" insteken, een beetje geruis, een beetje gekling en geklang, maar voor de rest klinkt het zweverig/trancey/progr.... da wou ik nog delen mé onze quincy :)
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

quincy schreef:Cekezz is een goeie dj, heb hem geboekt voor een feestje van mij in oktober. Maar in Creamm spelen ze niet allemaal zo denk ik hé? Denk dat er redelijk wa commerciele djs bijzitten niet?
Stephen speelt alleszinds in dezelfde lijn, van de andere dj's weet ik het zo niet.

En dat "minimal beatje" hoort inderdaad bij de minimalhype, daarom dat ze dat gerust mogen weglaten uit de meer tranzy producties.
Club Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 22 dec 2007, 18:38

Bericht door Technolab »

Loveparade 2008 in Dortmund Duitsland is nu aan de gang, en live op Jim ;)
specialized in the best trance & dance music that ever came out ;)

http://www.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ps: ik ben NIET DJ Jan zelf ;)

id's / titels gezocht (trance 95-98): http://kristof.dj-jan.be/id" onclick="window.open(this.href);return false; -> LC topic
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

quincy schreef:
Zo een 4/5 jaar geleden had je wel enkele echte progressive concepten: E-Motionz (Silo), Ecco (Fuse), Rebuilding Mondays (Boccaccio Destelbergen), Golden (Zillion), ...
Ecco was toen onder impuls van St Dic en Frederik dacht ik. Ik kan me nog het Ecco zaaltje herinneren op de laatste Fuse on the beach. Muzikaal het beste van heel de avond, maar met het minste volk. Geen enkel concept hier vermeld, heeft qua bezoekersaantallen ooit echt hoge toppen gehaald.

Ik lees hier dat België een technoland is. Daar ga ik niet mee akkoord, toch zeker de dag van vandaag niet. Neem nu Kozzmozz een paar weken terug. Er was redelijk wat volk, maar bijlange niet uitverkocht. Er wordt altijd gekakt dat minimal overal overheerst, maar ik heb die indruk niet. Je hebt Ultra, Forbidden Fruit, Lessizmore, Statik Dancing en dan ben je er ongeveer qua parties met enige regelmaat. Een club als de Silo heeft bv toch een vrij divers programma vind ik

Wat er met België mis is, is vrij simpel. We gaan er ten eerste altijd van uit dat in het buitenland beter is. Dat is soms zo, maar dat is vaak ook maar een perceptie. Ik lees/hoor nooit commentaren over minder geslaagde feesten in het buitenland, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat die er niet zijn. Ten tweede wil ieder subgenre zich hier precies afzetten tegen al de rest. De bekrompenheid in het wereldje is stuitend. In andere landen lijkt me dit minder het geval (misschien ook een foute opvatting). In Frankrijk bv heb je toch vaak artiesten uit totaal verschillende scenes die met mekaar samenwerken. Plus, de mentaliteit hier is gewoon anders dan pakweg 15 jaar geleden. Muziek is voor de meeste jongeren al lang niet meer de hoofdreden om uit te gaan. Als er maar genoeg drank is of andere middelen en als we dan maar lekker kunnen scheef gaan. Ah ja, en imago en materialisme is ook heel belangrijk. Veel clubs trekken met moeite volk, maar iets wannabe decadent als de Versuz trekt elk weekend een massa volk. Oppervlakkig uiterlijk vertoon en het zogenaamd feesten in "stijl" spreekt precies wel de mensen aan.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

varth schreef:
quincy schreef:
Zo een 4/5 jaar geleden had je wel enkele echte progressive concepten: E-Motionz (Silo), Ecco (Fuse), Rebuilding Mondays (Boccaccio Destelbergen), Golden (Zillion), ...
Ecco was toen onder impuls van St Dic en Frederik dacht ik. Ik kan me nog het Ecco zaaltje herinneren op de laatste Fuse on the beach. Muzikaal het beste van heel de avond, maar met het minste volk. Geen enkel concept hier vermeld, heeft qua bezoekersaantallen ooit echt hoge toppen gehaald.

Ik lees hier dat België een technoland is. Daar ga ik niet mee akkoord, toch zeker de dag van vandaag niet. Neem nu Kozzmozz een paar weken terug. Er was redelijk wat volk, maar bijlange niet uitverkocht. Er wordt altijd gekakt dat minimal overal overheerst, maar ik heb die indruk niet. Je hebt Ultra, Forbidden Fruit, Lessizmore, Statik Dancing en dan ben je er ongeveer qua parties met enige regelmaat. Een club als de Silo heeft bv toch een vrij divers programma vind ik

Wat er met België mis is, is vrij simpel. We gaan er ten eerste altijd van uit dat in het buitenland beter is. Dat is soms zo, maar dat is vaak ook maar een perceptie. Ik lees/hoor nooit commentaren over minder geslaagde feesten in het buitenland, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat die er niet zijn. Ten tweede wil ieder subgenre zich hier precies afzetten tegen al de rest. De bekrompenheid in het wereldje is stuitend. In andere landen lijkt me dit minder het geval (misschien ook een foute opvatting). In Frankrijk bv heb je toch vaak artiesten uit totaal verschillende scenes die met mekaar samenwerken. Plus, de mentaliteit hier is gewoon anders dan pakweg 15 jaar geleden. Muziek is voor de meeste jongeren al lang niet meer de hoofdreden om uit te gaan. Als er maar genoeg drank is of andere middelen en als we dan maar lekker kunnen scheef gaan. Ah ja, en imago en materialisme is ook heel belangrijk. Veel clubs trekken met moeite volk, maar iets wannabe decadent als de Versuz trekt elk weekend een massa volk. Oppervlakkig uiterlijk vertoon en het zogenaamd feesten in "stijl" spreekt precies wel de mensen aan.
nice!
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

varth schreef:
Ik lees hier dat België een technoland is. Daar ga ik niet mee akkoord, toch zeker de dag van vandaag niet. Neem nu Kozzmozz een paar weken terug. Er was redelijk wat volk, maar bijlange niet uitverkocht. Er wordt altijd gekakt dat minimal overal overheerst, maar ik heb die indruk niet. Je hebt Ultra, Forbidden Fruit, Lessizmore, Statik Dancing en dan ben je er ongeveer qua parties met enige regelmaat. Een club als de Silo heeft bv toch een vrij divers programma vind ik
Eerst en vooral een mooie post Varth!

Het is waar dat minimal nog niet overheerst op gebied van feesten hier in België, ik spreek over de artiesten zelf. Je kan toch niet ontkennen dat sinds 2 jaar een heleboel artiesten nu plots minimal beginnen maken en/of draaien zijn?

Neem om te beginnen al maar allemaal de vroegere techno djs, hier in België is Kr!z één van de enige djs die bij zijn sound gebleven is (waarvoor respect).

Naast techno heb je nog ook het grootste deel van de house, tech house, progressive producers die allemaal minimal zijn beginnen maken. Hakan Lidbo bv, vroeger één van mijn favoriete house producers, ging altijd lekker diep en techy, nu kan ik die kerel zijn producties spijtig genoeg niet meer aanhoren. Om nog maar te zwijgen van al die goeie labels die plots minimal gaan beginnen releasen zijn.

Wat feesten betreft dus nog niet echt een overkill hier in België, alhoewe ze in het buitenland wel die richting aan het opgaan zijn. Ibiza is al een goed voorbeeld, na 8 jaar Ibiza zegt de muzikale programmatie mij niets meer, nogthans zijn er ginder clubs genoeg. Een eiland dat bekend stond omwille van house en vooral UK minded concepten is nu al Duits wat de klok slaat met uitzondering van nog enkele organisaties..
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

mijn pers mening :

Ibiza was dood en begraven eind jaren 90, met al die trance, Oakenfold & co...
iets later is heel die minimal/elektrohouse begonnen, tot op de dag van vandaag.

iedereen maakt tegenwoordig muziek met minimal/elektrohouse baslijntjes, tis ni meer te overzien.

ik heb het gevoel dat de techno & house hoe ik die ken, zo terug de 'underground' ingestuurd is, of beter gezegd ; terug kleinschalig en niet al teveel hype
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

StevenR_73 schreef:
ik heb het gevoel dat de techno & house hoe ik die ken, zo terug de 'underground' ingestuurd is, of beter gezegd ; terug kleinschalig en niet al teveel hype
Dr Motte zei net hetzelfde in de documentaire We Call I Techno. Hij vergelijkt de scene van nu zelfs deels met die van de begindagen. Blijkbaar ontwikkelen bv in Berlijn zich allerlei kleine subscenes die hun ding doen zonder veel invloed van buitenaf.

@ Quincy: ik snap uw frustratie en ergernis, maar alles en iedereen evolueert. 10 jaar geleden was het al trance en (progressive) house op Ibiza. Wel heel veel dingen daarvan konden mij bv niet bekoren en waren een reden om niet naar daar af te zakken. En als je als DJ en producer in deze tijd van je muziek wil leven, kan je blijkbaar beter muzikaal iets doen wat bij een groot publiek in de smaak valt.

Er komt binnenkort waarschijnlijk wel weer een tegenbeweging als men heel de sound van nu beugehoord is. Btw, ik vind al dat men van de echt droge minimale crispy clicks en cuts geëvolueerd is naar meer meliodieuze en zelfs housy dingen. In Duitsland heb je dan weer meer de pompende, donkere, scheurende dingen die succes hebben... Ik heb toen in de silo op Peter Novak zijn tribute Phi Phi horen draaien, en ik vond het zelfs wat passé klinken.

Ik hoop persoonlijk dat er in de Belgische scene terug wat meer eenheid en creativiteit komt. Ipv mekaar dood te concurreren, zou men beter samenwerken zodat we misschien internationaal ook weer iets kunnen betekenen.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

varth schreef:
Er komt binnenkort waarschijnlijk wel weer een tegenbeweging als men heel de sound van nu beugehoord is. Btw, ik vind al dat men van de echt droge minimale crispy clicks en cuts geëvolueerd is naar meer meliodieuze en zelfs housy dingen. In Duitsland heb je dan weer meer de pompende, donkere, scheurende dingen die succes hebben... Ik heb toen in de silo op Peter Novak zijn tribute Phi Phi horen draaien, en ik vond het zelfs wat passé klinken.

Ik hoop persoonlijk dat er in de Belgische scene terug wat meer eenheid en creativiteit komt. Ipv mekaar dood te concurreren, zou men beter samenwerken zodat we misschien internationaal ook weer iets kunnen betekenen.
Dat er een evolutie is naar iets housier dingen waar ze de cuts en clicks meer laten vallen is juist maar dan nog vind ik er weinig aan, het klink even monotoon en er zit zoooo weinig in dat het mij niet aanspreekt. Paar maanden geleden moesten we draaien in Café D'anvers, na ons moest Circoloco guest dj Rhadoo draaien die er voor bekend staat meer de housy richting uit te gaan, het leek wel 1 plaat van begin tot einde, enige hoogtepunten waren eens een beat die hij wegtrok of een korte stilte.

Dat je Phi Phi zijn set in Silo passé vond klinken (je volste recht natuurlijk) is voor mij nog maar eens een bevestiging dat de minimale sound alles aan het overheersen is, de artieste, de producers en zelfs het party publiek. De enkele djs die nog hun eigen ding doen en niet meegaan in die Duitse minimale sound krijgen dan de kritiek van passé of voorbijgestreefd te klinken.

Phi Phi draaide toen bijna allemaal nieuwe platen, is begonnen met de Mark Knight rmx van de nieuwe Underworld.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten