Foto's BINNEN !!! - Juni 2008

Het forum van Extreme in Affligem
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Wat Extreme betreft kan het toch niet duidelijker zijn zeker?
Een schietpartij, een dodelijk ongeva en Extreme mocht 3 maanden sluiten. Na die 3 maanden heeft de politie weken na elkaar zowel op zaterdag als op maandag controle gedaan. Veel kan het management daar op dat moment niet meer aan veranderen dan lijdzaam toe te kijken hoe hun club leegloopt.

Open je een club met goeie duistere muziek dan trek je automatisch dope volk aan, je kan dan als uitbater proberen strenger op te treden maar wat win je daar dan bij? Een lege club op enkele maanden tijd. Want je gaat op die manier je eigen publiek wegjagen.

Er zijn in het verleden toch al genoeg voorbeelden geweest van clubs die uniek waren omwille van hun sfeer en muziek maar die door overlast zijn moeten sluiten?

Boccaccio
Balmoral
Carat
Extreme
Globe
Cherry Moon
La Rocca
...

Slechts enkele zijn terug opengegaan en zijn slechts een schim van wat ze voor de sluiting betekenden.
Dim
Club Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 aug 2008, 12:24

Bericht door Dim »

dus op dit forum zit hier allemaal duister volk ofwa? :mrgreen: door overlast moeten sluiten, ok, en waardoor komt die overlast? Als ge rommelt zaait, oogst ge nog meer rommel... daar gaat het over... snappie wat ik wil zeggen? En zo creëert ge "een milieu"... terwijl da helemaal niet hoeft...
If you pay peanuts, you get monkeys...
All you musicians, visit www.pianoforum.be
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

:mrgreen:

geef mij dan eens een concreet voorbeeld op welke manier het management rommel gezaaid heeft?

pas op, het management heeft zeker en vast fouten gemaakt maar wat betreft de problematiek inzake overlast konden ze daar toch weinig aan veranderen denk ik.
Dim
Club Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 aug 2008, 12:24

Bericht door Dim »

quincy schreef::mrgreen:

geef mij dan eens een concreet voorbeeld op welke manier het management rommel gezaaid heeft?

pas op, het management heeft zeker en vast fouten gemaakt maar wat betreft de problematiek inzake overlast konden ze daar toch weinig aan veranderen denk ik.
simpel gezegd: bekijk wat er van gekomen is... dát zegt toch genoeg? Wat met die clubs een paar honderd meter verder? Waarom blijven die (langer) open? Hoe komt het dat ne La Rocca, ne Versuz, Illusion etc (terug) open is? En al de rest platgesmeten of gedaan, ter verkrotting wachten op de sloophamer? Omdat ze van van genre muziek veranderd zijn en aldus geen duistere partypeople aantrekken? ;) Die overlast en alle miserie is gewoon een gevolg van... maar is niet de oorzaak van een rechtstreekse sluiting van bv extreme...dat bedoel ik.
Als ik als manager mij publiek hun identiteit vraag etc... en die komt in mijn club wat dealen... dat is dan de laatse keer dat die binnenkomt. Simplistisch? Don't think so, ge haalt ze er zo uit de rotte appels. Ge kunt niet alles weren, maar geen moeite doen, das nog erger. Ik herinner me een aflevering van een vlaams crimi reeks waar er een dode viel aan/in een dancing...club extreme... hoe zot kunt ge zijn? Om maar eventjes een uw naam te profileren zeker?!!!
If you pay peanuts, you get monkeys...
All you musicians, visit www.pianoforum.be
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Alé man? Welke club is er dan nog open in Affligem? :lol:

De eigenaar van The Partridge heeft omwille van problemen met de gemeente zijn club verbouwd tot restaurant.
De club daarnaast is nu een Oldies club dus niet te vergelijken.
En La gomera, tja .. komt geen volk. Dus tuurlijk laten ze dat met rust.

En hebben La Rocca en Ilussion misschien geen problemen gehad vroeger?
En Club Zazou in Lier? Toch ook moeten sluiten hé ...
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

_yves_ schreef:
tomaz schreef:euhm... password is incorrect
ge moet "extreem" ne keer proberen :D
:roll:

thanks for the tip
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Kijk hé. In de gemeente waar ik vandaan kom daar hebben ze jarenlang een beachparty gegeven ten voordele van het goede doel. Daar kwam jaarlijks 8 à 10.000 man uit de streek op af, de burgemeester incluis. Ik kan eenieder hier verzekeren dat de meerderheid van de bezoekers zich daar in zéér (ZEER) beschonken toestand bevond (ik druk mij hier nog zeer omfloers uit). Mensen reden daar in grote aantallen onder het toeziend oog van de politie met een stuk in voeten de parking af om in een schandalige toestand de weg onveilig te maken. Ik heb daar zelfs gezien dat er een chauffeur dermate crimineel bezopen was dat hij - onder het waakzame oog van de politie - bij het uitrijden van de parking gewoon rechtdoor reed om aan de overkant van de straat in een gracht te sukkelen. Wel, ze zijn hem daar dus met zes van hen uit de gracht gaan duwen en hebben hem nog de baan opgestuurd en hem wel thuis gewenst... Dit ging er dus altijd zo aan toe. Moraal van het verhaal: het is hem niet de drugs of de alcohol maar het gaat hem over het feit dat bepaalde fenomenen al of niet door de goegemeente, de perceptie en de politiek getolereerd worden. Blijkbaar is dit voor bepaalde types dancings niet het geval. Punt.
Laatst gewijzigd door rizzo> op 02 sep 2008, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:30

Bericht door Mirlong1 »

quincy schreef:Alé man? Welke club is er dan nog open in Affligem? :lol:
Megadancing 'den Beer' :twisted: :mrgreen:

Face it : het komt nooit meer terug :cry:

Greetz,

J.
Dim
Club Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 aug 2008, 12:24

Bericht door Dim »

quincy schreef:Alé man? Welke club is er dan nog open in Affligem? :lol:
u don't get it... ben niet over vandaag bezig he "man", toen alles daar open was en just extreme blijkbaar voor overlast zorgde...
Moraal van het verhaal: het is hem niet de drugs of de alcohol maar het gaat hem over het feit dat bepaalde fenomenen al of niet door de goegemeente, de perceptie en de politiek getolereerd worden. Blijkbaar is dit voor bepaalde types dancings niet het geval. Punt.
Dixit rizzo, nagel op de kop!
Face it : het komt nooit meer terug
wrijf het er nog wat in :mrgreen:
If you pay peanuts, you get monkeys...
All you musicians, visit www.pianoforum.be
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Blijkbaar ben je niet echt op de hoogte van de geschiedenis van die 3 clubs in Hekelgem :?

Als er 3 clubs waren in de streek die voor overlast zorgden waren zij het wel. Dan weet zelfs mijn bomma. In de jaren 70 & 80 al kwamen bendes uit Brussel voor wekelijkse vechtpartijen zorgen in Hekelgem waardoor al het streekvolk wegbleef. Tot een paar jaar terug hadden ze dezelfde problemen met alochtonen die de boel kwamen verzieken.

Zowel The Lounge, 007 en Partridge hebben constant problemen gehad met de gemeente, razzia's, controles, sluitingsuur ... met als gevolg dat geen enkele club in Affligem nog draait.
Dim
Club Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 aug 2008, 12:24

Bericht door Dim »

Allez..of da nu in Affligem is, Lier, Antwerpen of de Shark in Phuket bij wijze van spreken... maakt toch niet uit? Dus de reactie van de lokale instanties is, we gaan het ze eens moeilijk maken... en waarom doen ze dan zo moeilijk? Daar is toch een reden voor? Diene "overlast", right... en hoe komt dat er overlast is? Omdat iedereen daar zijn zin deed en alles zijn beloop had...nee? Geen regelkes = chaos, en regelkes worden in eerste instantie gemaakt door de club, die ontvangt klanten en dit zijn onze huisregels... mensen luisteren niet direct, die moeten gekweekt worden..das een bepaalde mentaliteit, maar als ge ze zelf niet hebt is't niet moeilijk dat den boel op termijn ontploft.
If you pay peanuts, you get monkeys...
All you musicians, visit www.pianoforum.be
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Een "monday" club met regels, ik zie dat niet echt aanslaan :P
Dim
Club Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 aug 2008, 12:24

Bericht door Dim »

ge kent het resultaat hé... :eye:
If you pay peanuts, you get monkeys...
All you musicians, visit www.pianoforum.be
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Illusion is bij mijn weten sinds de razzia in 2003 ook niet meer wat het ervoor was?
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

ah, als je een club met teveel regels doet, dan krijg je iets als de Noxx: clean, safe, saai. En dan blijft het volk ook weg of krijg je plastronnekesvolk die wel geld uitgeeft maar waar er evenveel sfeer in zit als in een museum...

Maar Dim heeft wel een grooooot gelijk dat ze in die tijd het allemaal een beetje laten hangen hebben ook. Alles mocht en alles kon, no rules. Dan krijg je weliswaar party volk, maar ook veel volk die enkel nog komt OMDAT er drugs en andere zaken te vinden zijn... en vroeg of laat krijg je dan overlast en miserie.

Voor een groot stuk is dat ook logisch in België: op een industrieterrein mag je geen dancing zetten, maar dat moet in een woon- of recreatiezone staan. Met als gevolg dat je uiteraard kwaaie buren en alle zevers krijgt. Zet die megadancings gewoon tussen de fabrieken, ge gaat er de typische dancingproblemen nie mee oplossen, maar ge gaat tenminste geen last hebben van omwonenden die geluidsoverlast hebben van de dancing of -veel vaker- de mensen die vertrekken.

En uitgaansbuurten... tjah, als je daarin gaat wonen vind ik ook dat je niet moet klagen. Maar de klager heeft precies gelijk dezer dagen.

En moest iedereen eens braaf stil naar z'n auto gaan en gewoon aanzetten en pas z'n radio opendraaien op de baan ipv op de parking... snappie? :)
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast