Retro will never die

Het algemene forum van Legendary Clubs
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Retro will never die

Bericht door After »

Sorry voor het tweede nachtelijk bericht, maar we zitten hier alweer op een homeparty met veel te veel drank om goed te zijn :D en ik wou gewoon iets zeggen:

ik heb, zoals vele hier, massa's sets & movies over vroeger, en het moet gezegd, het wordt erger & erger in het uitgaansleven (wat daarom niet slecht is voor deze maatschappij), maar ik begin het nu toch zwaar te missen hoor! Ik ben slechts 27 jaar - ik weet dat de meeste hier ouder zijn - maar geloof mij vrij, we hebben een beetje (10 jaar 3 dagen per week) de goede oude tijd meegemaakt. Oa dankzij zowel clubs, danscafé's, techno parties & mega events.

En dat maakt ons verdrietig soms, neen? De zin om weg te gaan is totaaaaaaal weg, we kennen iedere dancing, 80% van de clubs zijn een schil van wat het vroeger was, de enige muziek die ons nog interesseert zijn onze eigen tapes,...


Ik heb op de Closing Party van CM zitten wenen om half 11
dat was voor ons de afsluiter van ONS leven, ONZE club, dat was FUN, dat was UITGAAN, dat was MUZIEK!

En CM is dan nog maar 1 van de 5 vaste stekken uit onze jeugdjaren.
Anyway, no regrets & thank god dat we de sets & movies nog hebben om ons aan op te trekken.



Respect voor Devilex aka Administrator van dit forum.
Een man die zoals mij hunkert naar de goede ouwe muziek van vroeger, die in the end steeds op hetzelfde neerkwam, imho

trance zweef muziek om oh zo zalig bij weg te dromen :-)
Laatst gewijzigd door After op 07 jun 2008, 01:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2008, 23:35
Locatie: Gent

Bericht door cyrolab »

Waar is uw home-feestje ergens? Lijkt mij leuk.
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

iedere week bij maten ;)
de max, alleen al omdat je uw favo muziek kan opleggen 8)

momenteel zitten we in onze Kevin Jee fase :D
gevolg door New Beat en dan Club System Gold 2003 :-o




volgens mij is trouwens dé reden, dat de muziek van vroeger 'beter' was, het feit dat je vroeger 50m² hardware nodig had om te producen, en dat je het nu kan met een laptop & 100 plugins
enfin, the party goes on. thank to legendaryclubs / hoelang bestaat dit forum nu al eigenlijk? ik ben hier sinds dag 1 :D

ps: ik ben lang genoeg anoniem geweest, After = Lagoas
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

After schreef: ps: ik ben lang genoeg anoniem geweest, After = Lagoas
dit wist reeds iedereen van het begin zenne
precies wa meer op dan alleen maar drank :D
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

ah, ik dacht eens anoniem te blijven :D mislukt :P
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Wist ik niet.

Wij doen ook veel van die homeparties. Vooral achter de interclubs in de zomer is het soms zeer zwaar. Kunnen soms de beste feestjes zijn.

After was precies in een vrij nostaligsche bui. 8)
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Dj Devyd schreef:
After schreef: ps: ik ben lang genoeg anoniem geweest, After = Lagoas
dit wist reeds iedereen van het begin zenne
Hehe, inderdaad :twisted:
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Gezien de titel waaronder After zijn emotionele ontboezemingen de vrije loop liet, wil ik toch even wat opmerken.
Vooreerst: die nostalgische buien treffen mij ook vaak - en steeds meer dan vroeger. Nochtans ben ik iemand die blijft uitgaan, aan een strak tempo, met veel liefde en plezier en bij tijd en wijlen behoorlijk heftig.
Ik was overigens de Belgische clubs helemaal nog niet beu, maar heb hier in Berlijn een volledig nieuwe scene moeten ontdekken en ging op den duur ook wat meer naar Nederland.
Maar ik wil daar graag aan toevoegen dat ik het doemdenken en negativisme dat hier wel eens op het forum de kop op steekt wanneer het over de huidige ontwikkelingen gaat, echt niet kan delen. Ik ken ook de slechte kantjes van het wereldje en ben misschien (officieel) wat ouder en heb dus al wat meer gezien, maar loslaten kan ik het niet - toch niet omwille van deze twee redenen. Ik blijf het iets ongelooflijk moois vinden. Daarom wordt mijn uitgaansfrequentie er niet minder op.
Maar waar ik naartoe wil, is het een gegeven dat iemand op 't forum onlangs ook eens vermeld heeft, met name het feit dat die retroparty's een erg lokaal fenomeen zijn. Het is iets typisch Belgisch, want in andere landen organiseren ze dergelijke nichefeesten niet of nauwelijks (tenzij ze in Bangkok of zo ook Thai-Retro-Techno-Party's kennen waar ik geen weet van heb, maar ik dacht het niet). En daar heb ik al lang over nagedacht (waarom? hoe heeft zich dat ontwikkeld? etc.), zonder echt bevredigende, sluitende antwoorden.
Bijvoorbeeld hier in Duitsland - waar men toch ook een serieuze traditie heeft - komt men blijkbaar niet op dat idee. Donderdag is hier wel de première van de documentaire 'We Are Techno', over het begin van de Berlijnse scene in de periode 1988-1993. Daar ga ik zeker naartoe, maar dan vooral omdat ik in mijn achterhoofd wil vergelijken. Ik wil de reacties op die muziek en tijd eens naast dat Belgische retrogevoel leggen. Bij ons bijvoorbeeld zou er bij zo'n première toch een gigantische retroparty gehouden worden, niet? Hier dus niet blijkbaar - hoewel ik hoop er een te vinden donderdag om eens te gaan checken.
In Groot-Brittannië heb je wel eens UK acid house party's, maar dat is ook er occasioneel. Ook in Frankrijk is het onbestaande.
Ik stel mij daar soms vragen bij en dat is dan zéker niet in negatieve zin. Ik ben misschien af en toe wat filosofisch ingesteld hihi. Het intrigeert mij gewoon. In ieder geval ben ik blij dat ze bij ons bestaan, want wat er eind jaren 1980, begin jaren 1990 in België gebeurde in clubland was - zonder enige vorm van chauvinisme - uniek. En daarom durf ik - hoewel ik zot ben van heel wat nieuwe scholen - met After meeroepen: "Retro will never die!" Amen!
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

aan de ene kant wil je niet meedoen met het Belgische negativisme, maar dan begin je wel over Duitsland, hét partyland bij uitstek :D ps: in principe gaat het mij - denk ik - niet zo zeer (alhoewel?) over de muziek, maar de sfeer is echt zielig, de zin om tot 7u te blijven is snel weg, na een uur wil ik naar huis gaan :roll:

bon: tijd voor Street Kings, ik heb hier gelezen dat die film wel nog ruled :twisted:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Mja zo zitten er hier nog wel een paar, geen nieuws :roll:
Btw Uw enige nick hier buiten Lagoas?

Lagoas, de man die 2 stenen met elkaar kon laten vechten en dan ging lopen en deed alsof er niets aan de hand was :mrgreen: Ik herkende Uw stijl meteen ...
Club Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 23 nov 2004, 11:04
Locatie: München Germany

Bericht door M.U.C. »

Nostalgie90 schreef: Ik herkende Uw stijl meteen ...
Meen



je



dat


nu :mrgreen:
Fade to grey !
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

ben weggelopen wegens dreigementen maar dit terzijde, het forum zit nu goed qua members
enfin, ik heb precies iets verkeerds gezegd, laten we aub niet diezelfde weg opgaan als vroeger :oops:
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Bericht door pooley »

ow ow kheb precies drama gemist in het verleden.

pouvez-vous récapituler svp? ;-)
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Ik kan "after" wel voor een deel volgen, niks is nog zoals vroeger maar daarvoor laten om weg te gaan vind ik er nu toch een beetje over :)

Als je zoekt zijn er genoeg feestjes waar de muziek en sfeer goed zitten.
Zoals 2 weken geleden een bangelijk underground feestje op de neboboot in Gent, Café D'anvers dat regelmatig goeie avonden heeft, Pulse Factory, Belfunk ... en waarschijnlijk binnenkort de maandagen in de Kings 8)

Misschien telt dit als bewijs?

Afbeelding

Afbeelding

Pics van een feest van mij en Kenny Raw, paar maanden geleden in Charlatan, Aril Brikha Live ... pure trance! In Fuse moesten ze er niet van weten maar gelukkig zijn ze in Gent wel nog wat openminded.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

Aril brikha, pure trance? we zullen het houden op het trance gevoel :twisted: ;) want als die kerel trance maakt, ga ik direct zen cd's buitengooien :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast