Retro will never die

Het algemene forum van Legendary Clubs
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

hoe heet zijn ene hitje daar terug? Das puur trance man :mrgreen:

en zijn andere producties kan je toch ook wel trancy noemen, detroit techno met serieus wat emotie erin 8)
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

quincy schreef:hoe heet zijn ene hitje daar terug? Das puur trance man :mrgreen:

Bedoel je Groove la chord? Dat vind ik eerder techhouse.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Winter klinkt toch redelijk tranzy
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

winter idd
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

mja, er is ENORM veel veranderd, amaaai...

- de eerse serious beats
- de eerste out soons
- de eerste clubs
- de eerste tapes
- de coolste mensen
- de gekste sferen
-...
nostalgitis is soms enorm groot... 8)
Enkel nog te beleven in beperktere, privékringen misschien?
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

Vind Prey For Peace nog altijd een machtige plaat 8)
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Bericht door Pakrac »

Awel... ik zit eigenlijk met een dubbel gevoel...

Heel veel vroeger, dan werd de dancescene compleet uitgelachen door de rest. (voor 1995) Dan kwam de boom tot 2005. En nadien ging het in dit apenlandje achteruit.
Retro is leuk, maar het is altijd dezelfde retro. En grote clubs durven gewoon niks nieuws meer te programmeren. Altijd hetzelfde (van stijl dan) en veel te braaf. Laatst nog in LaRocca geweest... groot verschil tov mijn eerste keer (Nine is a classic zouden ze nu ni meer durven opleggen vanwege way to hard)
Ik vind de electro wel leuk (niet de groove, maar de echte) maar dat is zowat de enige vernieuwende stroming hier. Vroeger waren we head-first. Nu staan we gewoon achter. Wie staat er nog bovenaan de lijstjes van internationale djs? In welk genre? Vroeger kwamen ze bij ons de eerste tracks kopen, nu mogen wij terug naar Londen of zo voor de nieuwste trends te spotten. Dat is het grote verschil. Trance is out, en niemand durft daar nog een plaat in te maken, laat staan ze zo te noemen. ... allez... ik ga er over ophouden. Voor mij betreft ligt veel aan de eigen scene van snel geld te willen verdienen. Over een paar jaar blijft de underground wel bestaan en kunnen die terug iets moois opbouwen. Hopelijk.
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik vraag mij ook af waarom trance zo vies is geworden, vijf jaar geleden kreeg je een club nog steekzot door een "Plastic Boy" op te leggen, nu is zo een plaat gewoon volledig "not done".
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

trance is vies geworden door al die losers van djs en producers (kga geen namen noemen) die jaar na jaar hun geprofileerd hebben als "trance" dj terwijl ze gewoon goedkope platte brol speelden.

zonde .. want nog maar 10 jaar geleden was trance belange geen vuil woord: ik herinner mij nog een artikel in Move-X over de toen 3 beste trance djs van België: Phi Phi - Georges - Marko
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik probeer mij nu met alle goede wil van de wereld te amuseren op de hedendaagse muziek in de clubs, en ja er komen wel degelijk goede platen uit die het trancegevoel van vroeger benaderen. Maar toch is het telkens weer "net niet".

Het lijkt of er ergens een grens ligt die het onderscheid maakt tussen de hedendaagse clubmusic en de "faalmuziek", en net die grens wordt nooit meer overschreden.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

met een pilletje erbij zal dat net niet misschien toch net wel worden :mrgreen:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

quincy schreef:met een pilletje erbij zal dat net niet misschien toch net wel worden :mrgreen:
Da zou ni mogen e ;)
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

quincy schreef:trance is vies geworden door al die losers van djs en producers (kga geen namen noemen) die jaar na jaar hun geprofileerd hebben als "trance" dj terwijl ze gewoon goedkope platte brol speelden.

zonde .. want nog maar 10 jaar geleden was trance belange geen vuil woord: ik herinner mij nog een artikel in Move-X over de toen 3 beste trance djs van België: Phi Phi - Georges - Marko
hehe ik herinner mij dat interview ook nog heel goed, dat was in 98 of 99 dat het verschenen is. Zelfs toen al was men aan het klagen over de achteruitboerende kwaliteit van de tracks die uitkwamen.

Kijk, dat de muziek nu slechter is dan vroeger, daar ga ik niet meteen mee akkoord. Door de jaren blijven de goede platen hangen, maar vroeger werd ook pakken brol uitgebracht. Dat er een verschil is in beleving en de mentaliteit van het uitgaan nu, daar ga ik wel mee akkoord. Maar face it, de echte glorietijd, de boomperiode van housemuziek, ligt al 15 jaar achter ons. De mensen van nu, zijn niet de mensen van toen. Iemand die nu 16 jaar is, die lag nog in de luiers toen heel de scene explodeerde. Maar voor die 16 jarige van nu is house even gewoon als rock of pop, die weten gewoon niet hoe revolutionair die muziek ooit was. House is er altijd geweest. Dat die muziek daarom minder intens beleefd en geleefd wordt, is misschien gewoon normaal. Bovendien heb ik de indruk dat de meeste Belgische clubs gewoon 20 jaar zijn blijven stilstaan en nog altijd op dezelfde formules teren.

Het succes van retro bij veel mensen? Volgens mij is het vooral de associatie met de leuke, opwindende tijden van vroeger. Die plaat doet denken aan al die avonden in Extreme, die andere plaat aan de maandagen in de carat enz. Maw mensen beleven graag de leuke dingen uit het verleden opnieuw. Maar voor een stuk bedot ge ook uzelf, want de meeste herinneringen zijn toch in de positieve zin gekleurd. We herinneren ons vaak dingen anders dan dat ze in werkelijkheid waren.

En retro is toch niet alleen in België populair? In Nederland slaan ze u dood met oldschool, classics en early hardcore feesten. Op elk feest van een beetje omvang is wel zo'n area te vinden. Elke dj die er toen bij was, moet een cd met het overzicht van zijn carrière kunnen uitbrengen enz. Echt, dan vind ik dat het bij ons nog meevalt.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik heb Extreme, Carat en al nooit meegemaakt, toch vind ik de muziek op die tapes stukken beter dan wat nu uitkomt. Hoe verklaar je dat dan?
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Persoonlijke smaak zeker? Ik denk dat de meeste mensen hun eigen favoriete muzikale periode hebben, voor mij is dat 98/2000 ... de platen voor 98 liggen mij veel minder en de huidige muziek vind ik ook voor het grootste deel zuigen.

Maar toch vind ik nog wekelijks goeie dingen, ik moet er gewoon wat langer naar zoeken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten