Retro will never die

Het algemene forum van Legendary Clubs
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

After schreef:600€ aan een woning, 100€ voor wagen (incl benzine), 200€ aan rekeningen, 250€ aan eten en drinken
vind ik toch allemaal niet overdreven, maar dan zitten we wel reeds aan 1150€
ik ken uw situatie niet, maar dit is allemaal in de veronderstelling dat je alleen woont natuurlijk
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Huren of afbetalen?
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Retro will never die

Bericht door cherryman »

After schreef:Ik heb op de Closing Party van CM zitten wenen om half 11
dat was voor ons de afsluiter van ONS leven, ONZE club, dat was FUN, dat was UITGAAN, dat was MUZIEK!
Wij hier met ons bendeken is een beetje hetzelfde verhaal.

The after-Cm periode is lang duister geweest, veel gewoon op café gezeten verhalen bovengehaald. Nu het terug open is en we ook héél af en toe eens ergens anders een stapke zetten is het zelden dat ik na 3 uur thuiskom. De sfeer is er gewoon uit. Bij retro's ofzo of op parties met oud bekend volk, dat is nog een andere zaak maar toch.

Nu begrijp ik wel meer waarom oudere broers en zussen hier zeiden van; "geniet maar lang genoeg van uwe jeugd, want eens ge ouder wordt ziet het leven er héél anders uit"


Zowiezo met het einde van Outsoon en de andere richting van vele clubs (La Bush las ik ook ergens hier), denk ik dat voor de echte ancien het begin van het einde op mainstream vlak stillaan is ingezet. Oké zoals Quincy dacht ik hier aanhaald, zullen er her en der in een klein of donker kot nog wel leuke party's zijn. Maar zoals ik het beleef is de gouden periode toch voorbij, zowel op muzikaal als op sfeervlak.

Misschien is dat nu enkel voor mij persoonlijk, maar ik heb de indruk dat het groepsgevoel er de dag van vandaag veel minder is als vroeger.
Het heeft allemaal een beetje té veel met imago etcetera te maken.
Een beetje een maatschappelijk probleem denk ik.

Ma swoit daar ga ik niet over uitwijden, want dan lul ik hier nog een uur verder denk ik.
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Maar jongeren zijn toch nog altijd jongeren? Ik vraag me af wat hen tegenhoudt om wekelijks op stap te gaan.

Alles is misschien duurder geworden, maar ze krijgen toch ook meer zakgeld in verhouding nu. En zo een gsm of mp3 is toch maar een éénmalige kost?
Want ik zie persoonlijk weinig jongeren wekelijks aan 20 Euro mp3's kopen hoor, die downloaden ze in 50% van de gevallen wel illegaal.
Vroeger werd er trouwens ook eens sneller 600 à 1000 Bfr gegeven aan cd's.

Ik weet nog dat ik vroeger toen ik een 12 jaar was enkele weken mijn zakgeld moest sparen om de nieuwe club system te kunnen kopen, ik zie nu geen enkele jongere een pint/cola minder drinken om de nieuwste mp3 van iTunes te kunnen kopen.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

ik ging uit tegen 250 per uur tot ik ging samenwonen -> kraan toe anders komen we ni rond)

en beteren zal het niet .. heb vandeweek just een huis gekocht ..
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

ik heb ook een huis en toch ga ik nog altijd uit in binnen en buitenland... alleen ga ik nu "kieskeuriger" uit. Al is't mor omdat ik het geen vier dagen meer uit hou zoals vroeger ;)
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Trab schreef:Voor Poppers en co, hoe zit het met het clubcircuit in het buitenland? Ervaren jullie daar ook een soort 'crisis' of draait alles daar zoals het hoort? Als dit enkel in België het geval is, dan zou dit misschien het (over)aanbod aan retrofeestjes kunnen verklaren.

Mijn theorie: de Belgische jeugd van tegenwoordig gaat niet meer zo frequent naar clubs, waardoor deze hun inkomsten zien dalen. Door retro te spelen hopen deze clubs een deel van oude publiek terug te halen, waardoor ze hun bezoekersaantal weer wat kunnen opkrikken. Die oude garde zet graag nog eens een stapke in de wereld en zijn wat kapitaalkrachtiger geworden door te werken.
Ik vrees dat 't echt wel met België te maken heeft... Onze noorderburen hebben bijvoorbeeld op dit moment een ongelooflijk boeiende en levendige technoscene (ik praat dus niet over de commerciële trance en dergelijke) met daarbij deejays en producers die daarbuiten ook het mooie weer maken (Bart Skils, Benny Rodrigues, Shinedoe, 2000 And One, Joris Voorn, Estroe, Darko Esser, Polder zijn enkele van mijn persoonlijke favorieten en er is nog een jongere generatie op komst ginds).
En in Duitsland gaan ze ook nog steeds hard haha. Oude platen worden hier wel opgelegd door jongere deejays als een soort referentie en omdat het aansluit bij wat ze in het algemeen brengen. Maar volledige retrosets, laat staan -party's kom ik hier niet tegen. Er zijn namelijk te veel goede nieuwe dingen.

Oh ja, nog even daar aan toegevoegd: iets wat regelmatig de kop opsteekt (ook in dit topic) is dat romantische idee van muzikale vernieuwing - iets dat ons voorgekauwd wordt door heel wat media. Sorry maar dat is je reinste onzin, er komt niks nieuws meer. We hebben het allemaal al gehad inmiddels; nieuwe geluiden ontdekken kan niet meer (met dat beperkte menselijke gehoor van ons), het komt er op aan creatief te zijn en niet te focussen op het willen brengen van iets verfrissend of ongehoord. Dat is geen doemdenkerij of cultuurpessimisme hoor (je hebt dat ook bij andere vormen van cultuur overigens, ik denk aan de beeldende kunsten - lees er Arthur C. Danto's Hegeliaanse essay over 'The End Of Art' maar op na) want het wil niet zeggen dat wat nu gemaakt wordt niet goed zou zijn. Integendeel, maar dat etiket 'vernieuwend' is achterhaald. En wat muziek betreft al héél lang.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Na 15 jaar uitgaan valt er voor mij nog steeds genoeg te beleven en kijk ik nog altijd uit naar het weekend. Uitzonderlijk is er eens quasi niks te doen, maar er zijn genoeg weekends dat ik echt keuzes moet maken.
Ik denk gewoon dat het een kwestie is van eens iets anders te leren ontdekken ... cosmic disco, minimal, de dingen die zijn voortgekomen uit het succes van Ed Banger (de nieuwe so-called elektro-scene) enz.
Dat uitgaan in mythische clubs als CM of La Bush niet meer hetzelfde is, daar sluit ik me bij aan. De beste sfeer vind je naar mijn mening in kleinere clubs tegenwoordig (genre Café Capital, Make-Up club ... maar die programmeren zo divers dat je echt wel op voorhand moet weten waar je aan toe bent) of op sommige parties (Brussel!).

Dat de jeugd er niet meer voor gaat vind ik een fabeltje. Een deel van de jeugd misschien, maar dat was vroeger ook al.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Ach kijk naar de jeugdhuizen, waar vroeger nog rock werd gedraaid draaien nu de lokale techno dj's grotendeels de plak!
Het is niet alleen met dansmuziek maar met rock hetzelfde, als ik afga op sommige café's die vroeger alleen rock speelden.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Voor mij persoonlijk draait het leven ni meer om uitgaan. Da wil ik ook ni meer. Mor da was wel een enorme aanpassing :D Ik kan mij trouwens in mijn situatie ni meer permiteren om bvb 20% van ons budget op te souperen aan brasserij. Laat staan 80-90% zoals vroeger :mrgreen: Ik heb gewoon andere prioriteiten en verantwoordelijkheden nu.
Daarom moet ik (of wij) heel selectief zijn en hopen dat de dingen die je wel mee pikt nog eens de moeite zijn. En daar laten we ons dan natuurlijk nog is los :D
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Ik ga zelden nog naar de discotheken. (1x in de maand naar Memories, of waar het ergens een speciaal retro feestje is) Ik ga tegenwoordig liever ene gaan drinken op café in Gent. Vooral omwille van de mentaliteit/muziek en het volk in de clubs.

En nu de zomer eraan komt feestjes geven bij mij thuis of bij maten thuis kan soms veel plezanter zijn.
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

triestigaarden allemaal :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

ela ela :P homeparties rulen :twisted:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

beide rulen nog meer :twisted:
Club Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 aug 2006, 21:07
Locatie: Overijse

Bericht door Flasheur »

quincy schreef:beide rulen nog meer :twisted:
²that :D
regelmatig clubs bezoeke zit er nog steeds vollenbak in, ben der dan ook nog ma 23 :mrgreen: is toch nog altijd iets anders dan nen homeparty vindk.
* raise your hands in the spirit of house music *
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast