Out Soon: End of (his)story

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Out Soon: End of (his)story

Bericht door jasper »

Met droefheid in ons hart kondigen we jullie aan dat de activiteiten van Out Soon, het meest gelezen dance music & clubbing magazine van België, na zestien jaar, voorlopig worden onderbroken. Het moederbedrijf besliste, gezien de evolutie van de muziekwereld in het algemeen en de clubscene in het bijzonder, deze moeilijke beslissing te nemen.

We bedanken bij deze alle adverteerders die in ons geloofd hebben, alsook de journalisten en alle spelers in het elektronische milieu, maar vooral ook al onze lezers die met ons al die jaren dit mooie avontuur hebben beleefd.

We beloven ondertussen dat jullie ons binnenkort zeker zullen terugzien in het milieu met nieuwe, boeiende projecten.

Stijn en Florence
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Valt enigzinds wel te begrijpen, de hele scene is ondertussen zo verdeeld dat je echt keuzes moet maken tussen de verschillende substijlen. Informatie is ook zo snel en frequent terug te vinden op het web dat een magazine outdated geraakt.
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

We leven in een andere wereld dan de '90s inderdaad. De realiteit is zoals ze is :cry:

Toch even onderstrepen dat ik half jaren 90 ontzettend veel plezier heb gehad aan de Out Soons. Out Soon was iets om naar uit te kijken elke maand. Veel respect voor dit blad !

En of we nu echt gelukkiger zijn, nu dat we onmiddellijk alle info overal kunnen vinden op het net in plaats van het maandelijks te lezen in Out Soon??? Naar mijn mening niet !

Hoedje af voor Out Soon !
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Bericht door back to the 90's »

heel spijtig,ben content dak ik er hier nog een hele zwerm liggen heb als souvenir :D
altijd heel interessant boekske gevonden.
Laatst gewijzigd door back to the 90's op 04 jun 2008, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

damn, slaat in als een bom, bedankt voor alle leuke artikels en support dat we van jullie gekregen hebbent, respect!
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Heel spijtig, maar ik veronderstel dat jullie redenen wel gegrond zullen zijn ... wat Administrator zegt over de evolutie in clubland kan ik me echter niet in vinden, er zijn genoeg mensen met een brede kijk en in het buitenland zijn er ook bladen die deze diversiteit aanbieden (maar misschien is dat met onze kleine markt niet rendabel genoeg).

Toch bedankt voor al die jaren, als mijn geheugen erop achteruitgaat kan ik nog altijd op mijn archief hervallen ;).
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

damn seg, amaai das wel hard aankomen!

ok, ja dan gaan we vanaf begin opnieuw beginnen lezen é :-)

Momenteel lees ik dan nog TRAXX & Groove magazine
dat marcheert toch blijkbaar wel nog dan...
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Misschien is het maar goed zo, soms als ik ze tegenkom als ze in mijn zicht liggen pak ik ze nog eens mee maar het zegt me niet veel meer .... andere doelgroep voor ogen zeker?
(We hebben het er nog al eens over gehad maar kritiek komt niet altijd goed over heb ik de indruk)

Trouwens een glossy magazine in kleuren, en dan nog gratis voor een steeds slinkend publiek .... kost wel wat dus deze beslissing is misschien wel logisch?
Ach er zullen nog wel wat iconen zijn die ermee stoppen of van hun voetstuk vallen, wacht maar af!
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

ik vind het heel jammer. Out Soon was voor mij toch een van de aanknopingspunten om nieuwe dingen te ontdekken en mijn horizon te verruimen. Maar de eertlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het de laatste tijd toch een stuk minder interessant vond. De bijdrages over games, dvd's ect boeiden mij totaal niet (wegens geen interesse). Verder had ik de indruk dat de edities precies altijd dunner werden en het formaat steeds kleiner.

Het argument van Administrator dat je alles veel sneller en frequenter op het net kan vinden, is correct. Maar langs de andere kant heeft het papieren formaat nog altijd het voordeel dat de info een blijvend karakter heeft. Ik kan nu nog oude interviews lezen in de oude exemplaren die hier liggen, maar artikels die 6 jaar geleden online stonden, vind je nu niet meer terug. Er zijn ook magazines zoals Trax die een brede visie hebben en kwaliteit brengen, maar daar betaal je dan ook 6 of 7 euro voor.

Komt er eigenlijk een speciale final edition ofzo? ID&T heeft dat bv gedaan met hun Thunder magazine waarbij ze als laatste editie een heel mooi collageboek met foto's, interviews ect hebben uitgebracht. Blijft de website misschien nog bestaan?
Laatst gewijzigd door varth op 04 jun 2008, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Misschien overschakelen naar een digitale versie?
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Hoeveel mensen lezen eigenlijk nog een "statische" site?
Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

Bericht door De Mot »

Het was een goed boekje maar dan spreek ik van '92 tot '97. Vond het boekje het beste wanneer ze in 94 begonnen met het "A4 formaat"! En er werd ook elke maand een dj interview ingezet wat ik wel leuk vond.
Maar ik heb ze toch allemaal mooi bijgehouden :D Is ook nog eens leuk om herinneringen op te halen :alien:
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

De Mot schreef:Het was een goed boekje maar dan spreek ik van '92 tot '97. Vond het boekje het beste wanneer ze in 94 begonnen met het "A4 formaat"! En er werd ook elke maand een dj interview ingezet wat ik wel leuk vond.
Maar ik heb ze toch allemaal mooi bijgehouden :D Is ook nog eens leuk om herinneringen op te halen :alien:
ja, die eerste uitgaven die overleefden de nacht meestal niet, of morgend :mrgreen:


bedankt aan de mensen van O S en lots of respect!
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 mei 2006, 18:58

Bericht door djfist »

Jammere zaak, maar uiteraard te begrijpen...

Ik keek er altijd naar uit... Elke maand lag Outsoon bij ons op school en was dus vrij tot zeer handig ;-)

Bedankt voor de jarenlange, interessante artikels!
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Bericht door jasper »

varth schreef:Komt er eigenlijk een speciale final edition ofzo?

Blijft de website misschien nog bestaan?
issue 170 (met adam beyer op de cover) is de allerlaatste out soon… we hebben het slechte nieuws zelf pas gekregen net voordat we in druk gingen, dus we hebben er geen speciale editie meer van kunnen maken :(

de website blijft voorlopig nog online, maar updates zullen er ni echt meer gebeuren, vrees ik…

Nostalgie90 schreef: maar het zegt me niet veel meer .... andere doelgroep voor ogen zeker?
nope, onze doelgroep is altijd een publiek geweest dat op zoek was naar nieuwe interessante zaken in de clubbing scene en de huidige clubscene representeren… kdenk dat we daar toch wel tot op het einde in geslaagd zijn (beetje meegaan met uwen tijd ook he… we leven in 2008 nu en ni meer in 1994 ;))

varth schreef:De bijdrages over games, dvd's ect boeiden mij totaal niet (wegens geen interesse).
games, dvd en movies waren max 3 pagina's in totaal van de 68. en dat waren ook altijd de eerste pagina's die wegvielen als we extra interviews of reviews konden zetten (games en films hebben trouwens zo goed altijd al in out soon gestaan, zelfs in 1994)

varth schreef:Verder had ik de indruk dat de edities precies altijd dunner werden en het formaat steeds kleiner.
vanaf out soon 120 (± 4,5 jaar geleden) werd out soon op A5 formaat gedrukt en meestal op 68 pagina's, heel af en toe hebben we eens 84 pagina's kunnen doen, maar dat kon enkel maar als er meer inkomsten waren, aangezien we altijd per katern van 16 pagina's extra moesten werken dan (en dat kost véél geld extra).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten